Is dit de Koenigsegg Regera met minimaal 1360pk?!

Auteur: , 45 Reacties

In Zweden is een vreemde Koenigsegg betrapt. Het lijkt een One:1, maar dan met een vreemd soort camouflage of inpakmateriaal. Is dit de aangekondigde Regera?

Koenigsegg Regera

Koenigsegg heeft al verklapt dat ze op de beursvloer in Gevève twee nieuwe auto’s gaan tonen: de Agera RS en de Regera. Die eerste wordt een extra dikke versie van de toch al niet misselijke Agera R, de Regera wordt wat Koenigsegg een ‘megacar’ noemt. Dat is een benaming die de kleine sportwagenbouwer eerder aan de One:1 gaf, dus reken op zeker 1360 pk!

De auto op de foto werd gespot door het Zweedse teknikensvarld.se en lijkt qua vorm sterk op de One:1. Opvallend is dat de auto voor wat hoog op z’n poten lijkt te staan, alsof er te weinig gewicht op de voorwielen rust. Voor de ingang van de oude luchtmachtbasis, de bekende test-track van Koenigsegg, ligt echter een hele irritante drempel. Daar moeten ze telkens overheen, hetgeen de reden zal zijn voor de verhoging.

Vreemd is ook de manier waarop de auto/mule is ingepakt, alsof deze is beplakt met schilderstape. Al kunnen het ook stickers zijn ter bescherming van het bodywork. De productie van de One:1 loopt nu en dit zou volgens insiders nummer drie kunnen zijn (voor een Chinese eigenaar).

Op 3 maart opent de beurs in Genève haar deuren en weten we hoe de Regera er écht uit ziet. Nu maar hopen dat Koenigsegg niet de One:1 subtiel heeft aangepakt en van een andere naam voorziet, zodat ze niet hun belofte breken maximaal zeven One:1’s te bouwen.



45 reacties

sportscar supercar hypercar megacar, benieuwd waar dit gaat eindigen. de lijnen van de regera zien er wel goed uit overigens!
@henkhupelschoten: In de sloot.
@Donstil: Of bij de brandweerwagen.
Nee, is de one:1 van The BHP Project.
https://m.facebook.com/TheBhpProject
@atteh: wacht, ik ga slapen… Zie dat het niet dezelfde is… Welterusten! Haha
Het is een One:1 en de reden dat ie zo hoog op zijn poten staat is dat de gps-geactiveerde vering en ophanging weet dat er een verkeersdrempel ligt bij de fabriek.
via Android app
@vincegail: dat wist ik nog niet, wat een ongelofelijk cool stukje techniek!
@Vincegail: thanks, we hebben de tekst wat aangepast!
@Vincegail: Bullsh… de GPS info betreft race circuits die eerder door agera rijders gereden zijn en daar past hij doormiddel van GPS de car setup aan niet op de openbare weg.
Moet ik uitleggen waarom je dat ook niet zou moeten willen ?

bron is de heer koenigsegg zelf
@thierryvth: Ah, onze huis-Koenigsegg-basher komt er zich ook eens tegenaan bemoeien met eloquente termen als ‘Bullsh..’ en quotes die geen echte bronvermelding hebben. Ik zal ook eens een quote citeren, met bronvermelding, als je het niet erg vindt. Lees vooral door naar de laatste twee zinnen, als het gebrek aan krachttermen in de tekst je niet te veel moeilijkheden bezorgt tenminste.

“With bump, rebound, ride height and active aero that can all be pre-programmed by geo-tagging, a record-beating Ring lap would be the perfect demonstration that this car is a serious player. The fact that they raise the ride height as the car approaches the Karussel or stiffen the dampers just as the car lands after Pflanzgarten is pretty cool and has to confer a huge advantage. I can’t experience that level of active responsiveness around the factory, but the speed bumps on the exit road are geo-tagged and the car magically rises up as they approach. It’s a fun taste of the possibilities of this unique system.”

(Jethro Bovingdon, EVO magazine 202, p. 64)
@Vincegail: ja precies op de Ring dat valt onder circuits dus bedankt voor de bevestiging. je kan wel lezen toch hoop ik?
@thierryvth: ik moet leren lezen, tot het eind tenminste
@thierryvth: Ik kan aardig lezen ja, dank u voor uw interesse. Maar jij schijnt precies veel moeite te hebben met een Engelstalig stukje tekst van 8 regeltjes???
@Vincegail: en ik bash koenigsegg niet, ik lees meer en beter zo blijkt, en als je dat ook zou doen dan zou je weten wat het verschil is tussen Pagani en koenigssegg, de 1 maakt het waar de ander claimt vooral veel, en die claims daar reageer ik op, blind geloven doen we niet aan, jij misschien maar ik niet
A.k.a Bugatti Killer
@dhrwilders: Bugatti killer? Je weet dat er geen veryrons meer gebouwd worden?
@jorden: dus je kan een auto dus geen …. killer noemen omdat ie niet meer gemaakt word? Juist
@maferick74: nogal eenzijdige strijd toch? Net zoiets als Lamborghini nu gaat komen met een F40 killer.
@dhrwilders:
Meer een banden killer.

2WD plus mega turboschoepenwielen en druk = weinig tractie en weinig doseerbaarheid= veel rook.

De winst in acceleratie zal ergens vanaf 200-250 km/u te halen zijn. M.a.w., papieren tijger.
@macready: meer vanaf 50 km/u… Byebye Veyron.
http://youtu.be/89KoMBWflAk
@w0o0dy:
Deze is interessanter:
https://www.youtube.com/watch?v=jkC_ZZueQ6c
Ruim 12 seconden nodig om langszij te komen. Dan zitten ze al ver over de 250. En meer turbodruk en/of grotere turbo’s gaan dat niet makkelijker maken.
@macready: elektro koppel tegenover turbo’s… Bij 50km/u draait de Agera One te weinig toeren en knalt de 918 er 3,5 keer zoveel koppel tegenaan…
@w0o0dy:
Dat en reactiesnelheden van bestuurders. Als je de volledige Agera vs Veyron video bekijkt (4 races), zit er ook ééntje bij waarbij het koppel van de Agera er vol inknalt met wielspin tot gevolg en heeft hij ruim 13 seconden vanaf 50 km/u nodig (>280km/u) om langszij te komen.

Mijn punt was, dat meer vermogen zonder fundamentele aanpassing (2WD, koppelcurve en turbotraagheid) het niet sneller gaat maken tot 200-250. Meeste onafhankelijke metingen laten dat pijnpunt bij de huidige Agera tot 200 (>7 sec) /250 (>10 sec) ook zien, ook bij tussentijden van 100-200.
@dhrwilders: de One:1 en de Agera R zijn naar mijn mening ook Veyron killers hoor
Of hij reed hard weg en hij steigerde een beetje kan ook
via Android app
Ik weet het niet, het ziet er een beetje rommelig uit aan de voorkant. Een Koenigsegg is juist zo mooi clean. Ik zou het zonde vinden als dat verloren gaat
-edit: dank u, we hebben het gepost, voortaan even mailen aub-
Als ze zo doorgaan zijn straks de turbo’s groter dan de motor zelf. En zoals Jeremy ooit zei: hoe meer pk’s hoe minder hard je rijdt. Angst grijpt je meer dan de banden de bocht grijpen.
@rammillius: Daar hebben we arabieren en andere rijkeluiszoontjes voor, die hebben toch geen idee van gevaar dus die rijden ze wel de sloot in voor ons.
Qua techniek gave auto`s, maar qua looks halen ze het bij lange na niet bij de gevestigde orde.
Gewoon een One:1 (in hoeverre een One:1 gewoon is). Het zou raar zijn als ze naast dit model een model maken wat er sprekend dan wel niet exact op lijkt.
@dennisjuh95: Noem mij een Koenigsegg die niet sprekend op een andere Koenigsegg lijkt… ;)
@dizono: Het vleugeltje achterop! :)
Dit is gewoon een productie versie van de One:1. Je kan het zelfs door de tape lezen dat er duidelijk One:1 staat. Die tape is gewoon ter bescherming van de het een paint, deze velgen zitten er alleen op voor de testrit (hierna dus gewoon de carbon ones). En voor de rest precies een One:1, dus lijkt me duidelijk dat dit geen Regera of Agera RS is, maar ‘gewoon’ een Koenigsegg One:1. Zo, dat ook weer duidelijk..
Ben wel benieuwd naar die regera, zouden ze met elektriciteit gaan werken net als de drie hypercars?
@mrrallycross: Misschien is de naam afgeleidt van regeneration? Het zou zo maar eens kunnen dat het een hybride wordt inderdaad! Spannend!
@mrrallycross: nee, Koenigsegg gaat voorlopig nog niet bezig met hybrides en/of elektriciteit. Mr. Koenigsegg himself heeft dat gezegd in de kleine documentaire serie over Koenigsegg van /Drive (deze serie heet Inside Koenigsegg, mocht je het zelf willen zien). Zij zijn nu bezig met een motor zonder een nokkenas. Dus geen hybrides van Koenigsegg de komende tijd..
die voorbumper ziet er wel een beetje lelijk uit…beetje petjes tjoening
Het is gewoon een Agera. Waarschijnllijk een One:1 inderdaad. Ben wel heel erg benieuwd naar de Regera!! Wat maakt Koenigsegg toch prachtige wagens.
Koenigsegg mist design in zijn auto’s, heel dik en snel en dat is het dan.
McLaren, Ferrari en Pagani zijn snel, imposant en hebben design. De top-3 hypercars voor mij. Koenigsegg is leuk maar vormt geen gevaar voor deze 3.
@badboys: mist design? vage uitspraak.
Gelukkig verschillen meningen. Ik vind de McLaren P1 en de LaFerrari echt mooi maar een CCX of Agera doet voor mij absoluut niet onder. Ik vind ze zelfs een stuk mooier dan de LaFerrari en 918 Spyder. Zeggen dat een Koenigsegg alleen snel vooruit gaat is ook onzin.
@jrmpower24: Ja qua degn vind ik een Koenigsegg niet bijzonder het is een plat bijna vierkant ding vandaar dat ik refereerde naar design. In een P1 of een LaFerrari zitten mooiere vloeinde lijnen.
@badboys: degn moet zijn design..
@badboys: ja daaag, je gaat me niet vertellen dat de laferrari mooier is dan de one:1! P1 vind ik ook maar een lelijk ding (wel minder lelijk dan de Ferrari). Pagani is wel mooi maar vond de Zonda stukken mooier dan de Huyara.
Volg de Facebook pagina van Koenigsegg maar eens, dan heb je deze auto al zonder camouflage kunnen zien: https://www.facebook.com/TheBhpProject/posts/443232682499092

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).