• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg bevestigt nieuwe megacar, doopt ‘m Regera

Auteur: JordyS, gepost 6 februari 2015 om 21:37 – 43 Reacties

Koenigsegg Regera: nieuwe Zweedse megacar op komst


Koenigsegg gaat helemaal los in Genève. De Zweden brengen namelijk niet één, maar twee gloednieuwe krachtpatsers mee naar de International Motor Show.

De fabrikant uit Ängelholm houdt nog even in het midden wat ons in Zwitserland precies te wachten staat, maar heeft al wel de namen van de twee nieuwe modellen vrijgegeven. De eerste is de Agera RS, een nog extremere versie van de Agera R. Kan dat? Blijkbaar wel, want hoewel de Agera R al geen lieverdje was, zou een circuituitvoering van deze bolide wat ons betreft meer dan welkom zijn.

Voor wie het niet meer helemaal op een rijtje heeft: de Agera R beschikt over een 5.0-liter V8 met twee turbo’s, waardoor de gespierde Zweed over 1100 pk’s kan beschikken en slechts met een klein beetje zweet de 400 km/u haalt. Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat de Agera RS nog sneller is… Bruut!

Koenigsegg laat het daar echter niet bij, want het zou zomaar kunnen dat we ook bij de geboorte van het broertje van de One:1 aanwezig mogen zijn. Zijn naam weten we, maar wat zijn de Zweedse autobouwers verder van plan? Ze omschrijven de Regera als een megacar, dus reken er maar op dat-ie net als de One:1 minimaal 1360 pk krijgt en na twintig seconden de 400 km/u aantikt.

Harde informatie over beide modellen ontbreekt helaas, dus we zullen nog een maandje moeten wachten tot we uitgebreid kennis kunnen maken met de Agera RS en de Regera. Dan begint namelijk de Geneva International Motor Show. Nog even geduld dus!

Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-rs, geneve-2015, koenigsegg, regera, Supercars

Vorig bericht: « Senzati Jet Sprinter: Mercedes-busje met eigen badkamer
Volgend bericht: Lifehack: zo ‘fix’ je een brakke achteruitversnelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisjuh95 zegt

    6 februari 2015 om 21:40

    Ja hier kan ik van genieten hoor. Ben benieuwd! Ik vind Koenigsegg zo’n onwijs gave en lekker eigenwijze fabrikant.

    Login om te reageren
    • meepinz zegt

      7 februari 2015 om 12:44

      @dennisjuh95: Het kan niet anders dan dat ze een heerlijke nieuwe megacar gaan produceren.

      Login om te reageren
  2. gieltj zegt

    6 februari 2015 om 21:41

    Woah!! Ben benieuwd :D

    Login om te reageren
  3. maranello zegt

    6 februari 2015 om 21:41

    Volgende heet de reagera

    Login om te reageren
  4. baan zegt

    6 februari 2015 om 21:43

    Bizar. Wel hopen dat die betrouwbaarder is dan de Regata (Fiat Regata) :)

    Login om te reageren
  5. janmetdelangeachternaam zegt

    6 februari 2015 om 22:01

    wilde koenigsegg geen model onder de agera?

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    6 februari 2015 om 22:03

    Ik heb zo’n vermoeden dat die Regera een hybride wordt. De naam lijkt erg wel erg veel een op combinatie van Regeneration en Agera.

    Login om te reageren
    • italia007 zegt

      6 februari 2015 om 22:14

      @Edge:
      Regera is zweeds voor t bezitten van een groot stuk land of koninkrijk. Natuurlijk kan het hybride zijn, maar als ik af ga op alleen de naam denk ik dat je de koning der supercars kan verwachten.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      7 februari 2015 om 14:22

      @Edge: Meneer Koenigsegg zei vorig jaar nog in een interview dat hij het niet van plan was in ieder geval.

      Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    6 februari 2015 om 22:13

    Of juist een heel relaxte versie onder de Agera, de Reggae. Loopt op bio-ethanol en cannabis.

    OT: ik blijf het toch een heel knappe prestatie van van Koenigsegg om telkens de lat hoger te leggen. Ik las een jaartje geleden in Evo Magazine dat de latere ‘Eggs ook nog eens beter onder controle te houden zijn dan de ouderere CC8 en CCR (wat de beste autonis voor The Dude, maar dat terzijde) en dat het prestatiepotientieel behoorlijk te benutten is. Knap werk. Daarnaast hebben ze ook nog eens een zeer herkenbare identiteit, wat knap is voor een merk van 15 jaar oud!

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    6 februari 2015 om 22:35

    Viking auto, altijd goed..

    Login om te reageren
  9. Arnoud zegt

    6 februari 2015 om 22:43

    Off – topic: weet iemand wat de kroontjes op verschillende avatars betekenen?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      6 februari 2015 om 22:45

      @Original_Arnoud dat we speciaal zijn :)
      Iets met betaald bezoeker …

      Login om te reageren
      • ibmg zegt

        7 februari 2015 om 04:45

        @norge: Zo speciaal… Er is zelfs onderzoek naar het aantal chromosomen geweest… Hoe hoog is jullie knuffel gehalte?

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          7 februari 2015 om 07:41

          @ibmg:
          Niet zo hoog als jouw jaloezie, zo blijkt.

          Login om te reageren
          • ibmg zegt

            7 februari 2015 om 10:41

            @Original_Arnoud: Klopt… Het ziet er echt waanzinnig uit!

            Login om te reageren
  10. maliks zegt

    6 februari 2015 om 23:14

    Zal er leuk uitzien als je die tegen een paal jaagt! Als er uberhaupt dan nog vlees aan je botten zit met een snelheid van boven de 430?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      7 februari 2015 om 13:09

      @maliks: maak dat nog uit? Dood met 320 of 430? Dood Is dood.

      Login om te reageren
      • maliks zegt

        7 februari 2015 om 13:43

        @rolov: eigenlijk wel inderdaad haha

        Login om te reageren
  11. sydney zegt

    6 februari 2015 om 23:19

    ‘Megacar’ Is dat weer wat nieuws?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 februari 2015 om 23:56

      @sydney: Je moet toch wat om de klasse boven de hypercars (P1, LaFerrari, 918) aan te duiden

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        7 februari 2015 om 00:54

        @Edge: Wordt met mega niet bedoeld dat het meer dan 1.000pk heeft? Volgens mij heeft Koenigsegg dat zelf verzonnen maar iets dergelijks staat mij bij

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          7 februari 2015 om 00:57

          @phaeton: klopt. Ern megacar is een auto die 1 megawatt aan vermogen levert (1000kW ofwel 1360pk).

          Login om te reageren
        • trolle zegt

          7 februari 2015 om 01:48

          @phaeton: The name One:1 comes from the power (1360 PS) to weight (1360 kg) ratio giving the car 1 PS per 1 kg weight. The 1360 PS power output is the equivalent of one megawatt, which Koenigsegg is claiming makes the One:1 the ‘world’s first megacar’ bron Wikipedia

          Login om te reageren
          • ibmg zegt

            7 februari 2015 om 04:51

            @trolle: Geloof ik niet…

            Login om te reageren
            • arii zegt

              7 februari 2015 om 05:35

              @ibmg: tis toch echt wel zo

              Login om te reageren
      • tupperware zegt

        7 februari 2015 om 11:37

        @Edge:
        Gek, bij Mega denk ik eerst aan de Tjaffer en dan aan een heel goed Nederlands kartmerk uit de jaren 90..

        Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2015 om 23:35

    Gaaf dit soort dingen, ik houd wel van de underdog merken!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      6 februari 2015 om 23:58

      @dutchdriftking: zie jij Koningsei als underdog merk??? Ik denk dat je niet weet wat je zegt……..

      Login om te reageren
      • casey zegt

        7 februari 2015 om 00:11

        @roppp: qua oplage….

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        7 februari 2015 om 09:45

        @roppp:
        Als je kijkt naar de middelen die ze beschikbaar hebben en je vergelijkt dat met de middelen die Ferrari, Vaghini en Vagatti ter beschikking staan wel..
        Ik vind het dus heel knap dat hij dergelijk conglomeraten te kakken zet vanuit zijn Zweedse schuur.

        Login om te reageren
  13. alfaitak zegt

    7 februari 2015 om 00:49

    Wat een bazen.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    7 februari 2015 om 01:16

    Wanneer klapt dat blok een keer uit elkaar? Dat kan toch niet eeuwig goed blijven gaan?

    Login om te reageren
    • arii zegt

      7 februari 2015 om 05:39

      @mrrallycross: juist wel. Ipv. voor hybride te gaan bij de one:1 hebben ze laten zien dat we nog lang niet klaar zijn met het benutten van het ‘ouderwetse’ verbrandings motor. http://youtu.be/Bch5B23_pu0 volgensmij was deze het

      Login om te reageren
    • dragspert zegt

      7 februari 2015 om 10:38

      @mrrallycross: Ze zijn ook aan het testen met een blok zónder distributieketting/riem en nokkenassen. Dus kunnen ze blijkbaar nóg hoger in de toeren klimmen. Er zit blijkbaar dus nog marge zat in voordat de boel uit elkaar spat.

      Login om te reageren
  15. arii zegt

    7 februari 2015 om 05:33

    Helemaal tof! Ben een grote fan van t merk al sinds ik voor t eerst van ze te horen kreeg. Veel mensen denken dat ze alleen auto’s kunnen bouwen die heel snel rechtdoor gaan maar ze zijn best wel iniciatief op veel vlakken. Hup Chris hup! Die vent mag me wel adopteren als het kan!

    Login om te reageren
  16. jeppie zegt

    7 februari 2015 om 08:24

    Spannend….

    Login om te reageren
  17. str8six zegt

    7 februari 2015 om 09:12

    20 seconden tot de 400?! Heb dan net m’n gordel om en zit nog een beetje aan de radio te pielen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 februari 2015 om 09:47

      @str8six:
      Lol, we vliegen niet allemaal F16..

      Login om te reageren
  18. vale46 zegt

    7 februari 2015 om 16:32

    “en na twintig seconden de 400 km/u aantikt.”
    in 20 sec ==> 300km/h zal wel volstaan zeker? ik ken geen enkele auto die na 20 sec op z’n topsnelheid zit…

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 februari 2015 om 17:51

      @vale46:
      Google eens op Sammy Miller en Vanishing Point.
      0/500 binnen 1,6 seconde, dat gaat tenminste ergens over..
      En, ja, kleine Tuppie was erbij toen hij dat kunstje flikte..

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 februari 2015 om 19:12

      @vale46: Misschien is 400 dan ook niet z’n topsnelheid, maar eerder 430 ofzo?

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        8 februari 2015 om 09:54

        @SimonMc: Nu ik de 0-300 tijd van de veyron heb opgezocht begin ik stillaan toch te twijfelen of Christian V Koenigsegg niet de waarheid zegt…
        http://fastestlaps.com/cars/bugatti_veyron_164_super_sport.html

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North