Is dit de leukste Peugeot te koop op Marktplaats?

Auteur: , 41 Reacties

Eén van de zeldzaamste wel in ieder geval!

We hebben het hier namelijk over een Peugeot 407 S2000 uit 2005. Dat is niet zomaar een leeggetrokken 407, maar een door Peugeot Sport Denemarken aangepakt circuitmonster. Met een totaal van 10 á 15 gebouwde exemplaren is de kans zeer klein dat je er ooit nog eentje tegen zult komen. Toch staat deze gewoon bij ons op marktplaats.nl.

De race Peugeot is volledig volgens het WTCC reglement gebouwd en heeft een 2.0 liter 16 klepper met 290 pk onder de kap. Let op, zonder turbo. Hij schijnt toeren als een gek te maken en weegt hiernaast slechts 1.000 kilo. Dat moet lekker opschieten. Ook heeft ie een sequentiële rambak, waarbij de koppeling niet gebruikt hoeft te worden.

De Peugeot is zo’n zes jaar geleden aangeschaft door de aanbieder, die er wedstrijden mee wilde gaan rijden. Dit is door tijdsgebrek echter nooit gebeurd, waardoor er nu een uniek apparaat te koop staat voor het luttele bedrag van €29.500. Wie maakt ze los?



41 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Gaaf ding, maar persoonlijk koop ik voor dat geld liever een auto die wel op de openbare weg mag komen.
@dutchdriftking: mwah ja en nee. 30k voor zo’n goede racebak vind ik niet gek. Ik zag een Seat Leon cupra WTCC wagen voor 40k onlangs met minder pk en meer gewicht. Tjah aan de andere kant is leuk maar geen plek om te racen.
@dutchdriftking: enig idee wat een Ferrari FXX kost? Gaan als warme broodjes.
Leuk.. Maar echt niet voor dat geld!
Lijkt me voor een puntgave racewagen best een aardige prijs
Volledig volgens het WTCC regement opgebouwd, dat is wel gaaf! Maar dan vraag ik me ook wel af waarom Peugeot destijds geen WTCC avontuur is aangegaan. Peugeot Sport Denemarken had toch het ontwikkelingswerk al gedaan dus het had relatief goedkoop gekund. Citroën was destijds ook nog niet met WTCC bezig, dus dat was ook geen probleem.
@Edge: Ehm, Peugeot heeft volgens mij wel met de 407 WTCC gereden hoor!
@Ikke_ferrari: Even terug gezocht, 2005 met 2 auto’s, 2006 met 1 auto!
@Ikke_ferrari: Klopt, ik had misschien duidelijker moeten zijn in mijn bewoording. Het is jammer dat Peugeot zelf niet met de 407 is gaan racen. De Deense importeur heeft dat wel gedaan, maar dat is toch anders dan wanneer de beaubeau’s in Frankrijk een team opzetten.
Niet duur! Maar fwd dus erg lastig te verkopen
@jmdekort: zal wel rwd gemaakt zijn toch? Net als die S60 oid
@jmdekort: hoezo? Meeste WTCC auto’s rijden met fwd
29k is eigenlijk een koopje gezien de specs en de manier van prepareren. Hoop geld voor een auto waarmee je de weg niet op mag maar voor een topspec racer eigenlijk peanuts. Ga er maar eens 1 bouwen. Denk dat je een veelvoud van dit bedrag kwijt bent.
@E34M5Touring: Helemaal wit spuiten en een paar Franse platen er op. Taxi Marseille is open for business!!
@E34M5Touring: Lol! Achterbank erin frommelen en dan op Zandvoort de CPZ taxi beginnen… :D
@e1000bmw523i: Ik zal de Prins eens appen. Krijg nog geld van em, schuif ik dat idee er gelijk ff tussen.
@E34M5Touring: het laden van de website van de verkoper duurt langer dan een rondje zandvoort ☺
Oef, dat moet een fijn motortje zijn voor in een superseven achtige.

Jammer dat het niet op de openbare weg mag. Het is nu wel erg beperkt. Maar desalniettemin een erg gaaf ding.
Als ik het geld had zou ik echt wel gaan circuitrijden! Wat een vette hobby is dat!
Wees even redelijk, een leeg karkas met een rolkooitje, kuipstoeltje en puntsgordeltje, meer is het niet. Dit maak je zelf vele malen goedkoper, en met een dik turboblok. Daaaag
@paulloper: Klopt, die WTTC bakken worden allemaal zo geprepareerd door Jan HoutenSchuur van de Firma Dos linkerhandos…
@E34M5Touring: WTCC dus knuppel..
@E34M5Touring: turbo stututu ipv jengel totaan 9000 toeren
@paulloper: Jij hebt echt verstand van zaken ;)
@crackdavid: Jij niet. Maar is niet erg, zijn er meer van op deze aardkloot.
Niet verkeerd voor dat bedrag. Leuk voor iemand iemand die nog een hobby zoekt buiten AB.
@clarkson: Voor u dus niet geschikt?
Leuk dat er nu een artikeltje over wordt geschreven, fiets er dagelijks langs en zie hem dan altijd staan. Aan de overkant bij de Nissan garage/dealer staan ook altijd wat GT-R’s, altijd leuk om naar te kijken!
Tis niet even een kooitje en even een stoeltje. Allemaal FIA gekeurd spul niet zomaar een hobby bob kooitje maar van chromodileen extreem licht maar extreem sterk. Dik bak je nniet zomaar in elkaar. En met een atmosferische 2.0 16v 290 win je het van een turbo geblazen blok met zelfde vermogen. Alleen een blok zo preppen kost je al meer dan 5000.
Staat bij ons bij de peugeot dealer in het dorp! Ziet er heel erg gaaf uit, hebben ook een vrachtwagen staat die er (volgens mij) bij hoort
Ziet er goed uit
Ziet er niet uit maar zal ongetwijfeld een glimlach op het gezicht brengen als je er in rijd.
Geen geld voor een ex WTCC auto denk ik. Dit specifieke exemplaar heeft misschien nooit WTCC gereden, maar is wel volgens dezelfde specs opgebouwd.

Het is dat ik geen 30k heb liggen + extra’s om een paar seizoenen Supercar Challenge te doen ofzo.
Nee, 1 van de lelijkste peugots ooit en 1 van de slechtste. Kan deze er met een hoop stickers en proffesionele tuning er niet heel veel beter van maken. Kan je beter op marktplaats. fr zetten daar loopt vast wel een malloot rond die dit zou willen.
@pinut187: ik heb er nooit wat mee gehad. En de auto is bij mij niet op vakantie geweest.
Er zitten hier een paar malloten tussen die duidelijk nooit verder gekomen zijn dan een racing sticker kopen bij de halfords en denken dat hun 12e hands golfje er daadwerkelijk 15 pk bij kreeg i.c.m. het open luchtfilter.
Als je ook maar enig benul hebt van de kosten die het opbouwen van een volwaardige circuitwagen met zich meebrengt laat staan met een atmosferisch blok met dit specifiek vermogen, moet je je misschien gaan afvragen om maar geen reactie te plaatsen om jezelf niet helemaal voor lul te zetten.
Ik vind de prijs reuze meevallen. Zo’n blok bouwen kost een klein vermogen en dan de rest nog.
De auto is waarschijnlijk een technisch kundig geprepareerd geheel. Praktisch gezien zul je op weinig trackdays kunnen mee rijden omdat bij dergelijke toerentallen het geluid ook evenredig zal toenemen. Zijn nu al series waar ze met extra dempers moeten rijden.
Denk dat je voor dat geld beter bijvoorbeeld een leuke Seat Leon supercopa mk2 kunt aanschaffen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).