De origineelste Porsche van het internet is, eh, origineel!
Ondergetekende komt geregeld op Porsche-meetings, zowel op Nederlandse als Duitse. Als je moet kiezen tussen die twee, ga naar de Duitse. Niet alleen zijn die groter en voorzien van veel beter eten en drink (worst en bier), maar zijn de Duitse Porsche-fans net even wat liberaler. Nederland is een land waarbij een modificatie aanbrengen aan je auto moeilijk geaccepteerd wordt. Origineel is veel meer beter! Lang leve de grijze middenmoot!
Dat bekrompen denken beperkt je wereld enorm natuurlijk. Want niets is toffer dan een auto naar je eigen smaak afstemmen. Sowieso moet je nooit rekening houden met de smaak van anderen, daar wordt jouw wereld immers niet beter van.
Origineelste porsche van het internet!
Wat dat betreft hebben we groot respect voor het project wat je hier op de foto’s ziet. Het is namelijk een, eh, ja, wat is het eigenlijk? De auto begon zijn leven als een Porsche Boxster van de 986-generatie uit 2000. In de meeste gevallen is vrij duidelijk wat de bedoeling is van de modificaties. Dan zie je al welke auto model heeft gestaan. In dit geval hebben we geen idee.
Volgens de advertentie betreft het een 911 GT3 RS WideBody, maar ook ‘GT3 Porsche GT2 RS Style’. Net als Porsche hebben ze gewoon elke mogelijke badge erop geplakt en is het een uniek model geworden. Aan de voorkant hebben ze het nog keurig gedaan. Een 996 Turbo-esque bumper met een in carrosseriekleur meegespoten lip eronder, keurig. De koplampen zijn zelfs behoorlijk elegant opgelost. Persoonlijk kunnen we de originele lampen wel waarderen, maar als het anders moet, is dit prima.
De ‘ P O R S C H E’-badge op de neus is episch en hilarisch. Echt, dit moet je niet parkeren naast een donkergrijze 911 Carrera 4S met zwarte wielen, dan zet de eigenaar ‘m meteen ergens anders neer. De enorme wielen vallen niet helemaal lekker in de wielkasten. Aan de zijkant zien we stickers met ‘GT3 RS’. OK….
Ook een G T S
Dan de achterzijde, die is en heel erg breed en voorzien van 991-esque achterlichten. Dat niet alleen, het logo dat je normaliter op de voorklep ziet, huist nu aan de achterzijde. Daaronder zien we de letters ‘G T S’ Oh, een soort down-badge ten opzichte van de zijkant.
Niet ten opzichte van de motor, ondanks dat er nu een nieuwe motor in ligt. Het is een 3.4 liter boxer, waarschijnlijk eentje uit de 996 van de eerste lichting. Tja. Volgens de verkoper is het een ‘performance’-motor, zonder katalysatoren. Dat lijkt erop dat het gewoon de Boxster-motor is die niet door de keuring komt. Niet door de APK en niet door de goedkeuring van de OEM-liefhebbers.
De auto heeft anderhalve ton gelopen, maar er zit een versere motor in met slechts 80.000 km. De verkoper in kwestie wil er echt heel erg graag 39.995 dollar voor hebben voor deze origineelste Porsche van het internet.
Meer lezen? Dit zijn de leuke youngtimers voor 2023!
cossiekiller zegt
Prachtig! Als je daarmee durft rond te rijden… Krijg je veel zelfvertrouwen van!
kniesoor zegt
Houden die Amerikanen wel van, van dit soort rare knutselstukjes. Het liefst lepelen ze er nog een crate LS V8 in ook. Kennelijk is hun equivalent van de APK keuring (als zoiets bestaat) minder strikt dan hier.
Robert zegt
Zo’n ‘small block‘ schijnt nog vrij aardig in die niet bepaald overbemeten motorruimte te passen ook. En zo ben je gelijk van dat geklooi met dat IMS lager af…
Dat modificeren van die spiegelei koplampen is aan de andere kant van de oceaan trouwens ook wel een dingetje daar; hier in Europa wordt er nog wel eens een setje post facelift koplampen in een pre-facelift neus gemonteerd, daar gaan ze volledig ‘911’ (niet te verwarren met het noodnummer aldaar) met een van de vele bodykits die elke ‘poor mans Porsche’ (986) opwaardeert tot een heuse look-a-like 911 cabrio.
drdre1 zegt
Mwhuahahaha… Klinkt als kwaliteitje die deur die dichtslaat op 4:30 in de verkoopvideo! Zal vast nog een los stukje carbon fibre ergens zitten. 😂
sportevo zegt
Klinkt toch niet heel veel anders dan wanneer de deur van onze Boxster S wordt dichtgegooid. En wij hebben geen bodykit toegepast.
Dutchdriftking zegt
Als de auto aan de achterkant nu eens een iets hoger bandje zo krijgen, en sowieso 2 cm verhoogt zou worden, dan is de stace al 100x beter. Rondom nog 15mm spacers om het af te maken, dan staat er denk ik al een totaal andere auto. De oplossing van de koplampen (964?) Is best geinig, al heeft de auto nu natuurlijk geen knipperlichten aan de voorzijde. De 991 achterlichten zijn ook wel grappig, maar lijken dan weer een aftermarket 991 set van matige kwaliteit. Hoe dan ook, het is lekker uniek.
YEAH! zegt
Afschuwelijk! Ik word gelijk agressief van dit ding.
mynameisjeroen zegt
Ik hou het wel bij de Nederlandse meetings
nicolasr zegt
Doe mij er maar 1 die helemaal hetzelfde is als toen hij de fabriek verliet. Origineel dus. 😉
flyerbunch zegt
Deze is dus door een NIET-Porsche kenner verkracht.. Man, man.. het schild vooraan ook nog eens achteraan samen met de matters Porsche voor en achteraan, gemixt met GT3 RS en GTS. Het leek erop dat hij niet kon kiezen en dacht beter teveel dan te weinig. Daar gaat hij wrs sneller van? De voorkant heeft nog de originele koplampen, maar met stickers over de rest van de lamp waar de knipperlichten zaten. Meesten plakken er bij zo’n conversie gewoon ineens de gehele 911 voorkant erop! Achterkant is hij zo kort en dik dat het geheel lijkt vervormd. De achterste spatborden moeten 911 turbo lijken maar ook hier werd de plank misgeslagen incl verlaging vd auto. Liever dan de Mag Works Boxster of de Boxster shooting break van NL bodem. Achja, zolang ze er plezier aan hebben gehad om aan deze Frankenstein mobiel te klooien..