• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is Rick Wagoner de lachende derde?

Auteur: Dennis, gepost 30 maart 2009 om 22:47 – 22 Reacties

Obama & Wagoner


Rick Wagoner is de vleesgeworden lijfspreuk van Obama: Change! Rick Wagoner stapte onder druk van president Barack-Change-Obama op als topman bij het geplaagde General Motors. Balen voor Wagoner? Welnee, volgens mij is hij in dit verhaal juist de lachende derde.

De beste man heeft 32 jaar bij GM gewerkt en recht op een royaal “Salaried Retirement Plan” en een “Executive Retirement Plan”. Bij elkaar opgeteld een bedrag van een slordige 20,2 miljoen dollar. We hebben het hier niet over een bonus, maar gewoon over een opgebouwd pensioenrecht.

De afgelopen maanden moeten slopend zijn geweest. De top van de grote autobouwers staan al maanden onder behoorlijke druk. Daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben, maar ik stel me zo voor dat er nu een enorme last van zijn schouders is gevallen.

Wagoner zou nu wellicht ook kunnen denken: lekker boeien, trots opzij, fijn dat ik als kapitein toch als eerste van het zinkende schip af mag en nu met mijn 56 jaar heerlijk genieten van een miljoenen pensioen. (via: abcnews)

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
  • Thuisladen: doe het niet voor het geld!
    Thuisladen: doe het niet voor het geld!
  • Geen geld terug voor F1-fans Spa-Francorchamps
    Geen geld terug voor F1-fans Spa-Francorchamps

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, geld, GM

Vorig bericht: « Opel Agila krijgt subtiele ingreep van Steinmetz
Volgend bericht: Waarschijnlijk duizend man op straat bij Kroymans »

Lees Interacties

Reacties

  1. David zegt

    30 maart 2009 om 22:50

    Heeft hij heel mooi geregeld inderdaad!

    Strakke actie!

    Login om te reageren
  2. Chrisy76 zegt

    30 maart 2009 om 22:52

    Haha, ja lekker makkelijk. Is hij er vanaf!

    Login om te reageren
  3. Webber zegt

    30 maart 2009 om 22:54

    Ja, jammer dat hij daar wel 32 jaar voor gewerkt heeft, en dat heeft helemaal niets met Obama of de crisis te maken. Deze redenatie gaat dus niet op.

    En alsof hij denkt “lekker boeien”. Haha… Hij zal echt niet blij zal zijn om GM gedwongen te verlaten na zo’n lange tijd.

    Login om te reageren
  4. Turbo zegt

    30 maart 2009 om 23:08

    ‘Vervelend’ voor Wagoner, maar er is vers bloed nodig voor GM. Allereerst, ‘bloed op straat’. Herstructurering/Chapter 11/faillissement dus.

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    30 maart 2009 om 23:29

    20,2 miljoen dollar; vergeleken met wat hij in de jaren ervoor heeft geharkt valt het allemaal wel mee.
    Tis een beetje alsof je hem 20 cent geeft, terwijl hij net 10 euro heeft gejat.

    Vraag me af wat Joe the Plumber hier over te zeggen heeft…

    Login om te reageren
  6. Melvivio zegt

    30 maart 2009 om 23:33

    Mee eens, Alleen vervelend voor deze man dat hij de laatste 4 jaar GM tenonder heeft zien gaan, terwijl dit het bedrijf was dat hij ook groots heeft gemaakt.

    En nee mensen, nu niet weer de comments, UH DIT ZUIGT ect ect ect. Als jij een pensioen van 20.2 Miljoen zou hebben zouden jullie maar al te graag in een astra rijden ;)

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    30 maart 2009 om 23:33

    @Webber: Dat heeft wel met Obama te maken. Dankzij de verplichte Changes kan Wagoner nu het instortende bedrijf verlaten zonder dat men hem nawijst als dat hij het bedrijf in de steek laat. Ha nee, hij helpt GM juist door te vertrekken. Wat een sympathieke gast toch.

    Het is geen bonus, het zijn verworven pensioenrechten waar de man dus recht op heeft, maar toch: als iemand een bedrijf zo naar de afgrond kan brengen, door foute keuzes of helemaal geen keuzes te maken, vind ik wel dat ze een deel daarvan zouden mogen terugvorderen. Moesten ze bij GM het lef gehad hebben om 10 jaar geleden al een ferme herstructurering door te voeren was het nooit zover gekomen.

    Login om te reageren
  8. W1ck3D zegt

    30 maart 2009 om 23:54

    Het zijn net de vakbonden die zo’n herstructurering altijd hebben tegen gehouden. De lonen van de arbeiders in de autoindustrie liggen een pak hoger dan vergelijkbare sectoren net omdat die arbeiders kunnen genieten van allerlei benefits whatsoever. Allemaal mooi, maar het moet nu net dat zijn dat als een zwaard van Damocles boven hun hoofd hangt. De enige uitweg is een chapter 11 imo.
    Iedereen zal moeten inleveren anders komen ze er niet.

    Login om te reageren
  9. Kees zegt

    31 maart 2009 om 00:13

    Je kunt van Wagoner zeggen wat je wilt, het lijkt mij een integere vent die geen verantwoordelijk heod draagt voor de huidige problemen, die zijn al ver voor z’n komst ontstaan. Ik gun ‘m z’n vette pensioen dan ook van harte.

    Login om te reageren
  10. C6.R zegt

    31 maart 2009 om 00:58

    Over vakbonden gesproken, ik las ergens iets over de Canadese vakbond die het niet met GM (of Ford) eens kon worden over bijgestelde salarissen en benefits en nu dreigt GM (of was het Ford?) gewoon geheel uit Canada te vertrekken. Contraproductieve en kortzichtige vakbonden hebben we dus niet alleen in Nederland…

    Login om te reageren
  11. C6.R zegt

    31 maart 2009 om 01:02

    Chrysler dus, goed zo! :lol: :oops:

    http://www.leftlanenews.com/chrysler-caw-fail-to-reach-deal-rumors-of-canadian-pullout.html

    Login om te reageren
  12. Stef zegt

    31 maart 2009 om 01:29

    Om the beginnen, Joe The Plumber is een belastingontduiker, daar wens ik hier niks meer over te lezen.

    En kijk die man, 56, ziet eruit als hij 70 is. Fijn, zo’n slopende baan.

    Login om te reageren
  13. madru zegt

    31 maart 2009 om 07:53

    alle nu mag hij gaan hopen dat de bank waar ze zijn pensioen hebben opgebouwd niet failliet gaat…….

    Login om te reageren
  14. Eric zegt

    31 maart 2009 om 07:54

    Van deze 20 miljoen gaat nog een deel naar de belastingen. Obama moet geredeneerd hebben: als ik hem weg stuur ontvangen we 10 miljoen dollar belastingsgeld. Goed idee dus!

    Login om te reageren
  15. Bob zegt

    31 maart 2009 om 08:03

    Ik heb zo’n idee dat ie met 20 miljoen niet ver komt hoor. Zal best wel wat onkosten hebben.

    Kees .. Wagonner is wel eind verantwoordelijk voor de problemen. Waarom heeft Ford of Subaru dan niet zulke problemen als GM heeft? Je moet autos bouwen die mensen willen kopen. Ze zijn een beetje daar de mist in gegaan.

    Login om te reageren
  16. Bassers zegt

    31 maart 2009 om 09:22

    Lachende derde? Wie is nummer twee dan? Niet echt van toepassing lijkt me.
    Daarnaast, hij krijgt z’n pensioen, moet hij Obama daar dankbaar voor zijn?

    Login om te reageren
  17. Buyck zegt

    31 maart 2009 om 10:11

    20,2 Miljoen dollar opgebouwd pensioenrecht… allé het kersje op de taart. Wat crisis? Wat is da?

    Login om te reageren
  18. SPK zegt

    31 maart 2009 om 10:15

    Ik vraag me wel af of zijn pensioen uit het zelfde potje betaald wordt als dat van de meer doorsnee werknemers, dan kan het nog gebeuren dat hij kan fluiten naar zijn centen als GM failliet gaat. De pensioenen worden daar direct door het bedrijf betaald, en niet door en fonds zoals in Nederland.

    Login om te reageren
  19. Stef zegt

    31 maart 2009 om 10:51

    Amerika heeft vele malen fijnere belastingtarieven voor bonussen. Sterker nog, de salarissen van topbestuurders liggen vaak lager dan die van normaal persoon omdat ze de bonus belasting technisch veel gunstiger binnen kunnen harken.

    Voorbeeldje –> Steve Jobs werkt al jaren voor het ‘symbolische bedrag’ van 1 dollar per jaar voor Apple.

    Maar al die miljoentjes bonus wordt niks over verteld…

    Login om te reageren
  20. Turbo zegt

    31 maart 2009 om 11:28

    “het lijkt mij een integere vent die geen verantwoordelijk heod draagt voor de huidige problemen”

    Als je GM al wat langer volgt, snap je dat het precies andersom is: de beste man heeft elke beslissing die iets goed zou kunnen brengen niet genomen en elke beslissing die hij wel nam, was slecht voor GM.
    http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2008/06/gm-death-watch.html

    Slecht beleid wordt goed betaald ;)

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    31 maart 2009 om 18:23

    leuk om een keer fatsoenlijke reacties te lezen ..
    doet me echt goed .. ben trots op jullie ..

    Login om te reageren
  22. Erik zegt

    31 maart 2009 om 19:14

    Wat als hij was gebleven tot de faillesement aanvraag, had hij dan niks ontvangen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North