• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ja echt: er is nóg een specialist met een 190 Evo

Auteur: willeme, gepost 28 juni 2024 om 07:52 – 19 Reacties

190 Evo

De 190 Evo is heet op dit moment!

Drie keer raden welke auto heel erg heet is? Nee, het is niet de Yue Loong Feeling, Ford Orion of Daihatsu Applause. Nee, het gaat om de Mercedes-Benz 190 E 2.5 – 16 Evolution II van de W201-generatie.

Deze auto was meer dan 30 jaar geleden een graag gezien gast op de Duitse racebanen in het DTM. De enorme bodykit (die daadwerkelijk functioneel is), was daarbij het meest in het oog springend.

Toevallig zagen we onlangs de HWA 190 EVO, een bijzondere ‘recreatie’ van meer dan 7 ton. HWA is de raceafdeling van Mercedes en AMG, dus die weten wel wat ze doen, maar het is wel een hoop geld. Ook zagen we deze rode 190 Evo voorbij komen.

Dat was dan eigenlijk een 190 E 2.6 met een bodykit, verlaging en Compomotive TH-velgen. Het interieur was nog helemaal standaard! Dus jullie stuurden massaal brieven naar ons met de vraag: zit daar niet iets tussen?

Nóg een 190 Evo!

Nou goed nieuws: ja! De auto die je op de afbeelding ziet is de 190 E AMG Evo van DMC. Die zagen ook wel in dat er ruimte was voor nóg een hommage aan van de coolste raceauto’s ter wereld. Normaal gesproken verbetert DMC auto’s van Ferrari en Lamborghini, maar vandaag dus een 30 jaar oude leasemobiel.

190 Evo

Ze hebben heel erg hun best gedaan op de bodykit, die ziet er exact hetzelfde uit als bij het origineel. Het grote verschil is dat deze nu geheel van koolstofvezel is. Bij elkaar kost alleen de kit los en ongespoten 21.990 dollar.

In tegenstelling tot die rode okazie van vorige keer heeft de 190 van DMC een compleet nieuw interieur. We hebben geen idee hoe dat eruit ziet, maar wel dat het 30.000 dollar kost.

Compleet exemplaar = 3 ton

Dan zien er nog een paar modificaties. Denk aan de koplampen en achterlichten (kleine 2 mille) en putdeksel-velgen (dik 9 mille). Het mooie is dat je met deze kit een OEM-pasvorm en kwaliteit hebt.

Dus geweldig als je zelf een 190 hebt en daar de ultieme variant van wil bouwen. Dus doe ons maar een 190 met deze bodykit en hevig opgevoerde OM606 in het vooronder (mocht je meelezen Remkus: ja, dat idee heb ik van jou gestolen).

190 Evo
190 Evo
190 Evo

Uiteraard moet je het zelf dan helemaal afmaken met onderstelupgrades, remmen en dergelijke. Het is dus niet zo dat de 190 Evo van DMC helemaal af is. Als je wil, kan dat overigens wél.

Dan moet je 280.000 dollar overmaken en gaan ze voor je aan de slag. Wat ze dan doen voor het geld: geen idee, maar je bent sowieso de cultheld op de Norisring of op Charlottenburg.

Ook interessant!

  • HWA 190 EVO
    HWA 190 EVO wordt echt krankzinnig duur (en gaaf)
  • Rode 190 Evo 2 met zes-in-lijn staat te koop in NL
  • Officieel: de HWA 190 EVO is eindelijk hier!
  • Mercedes 190 restomod
    Mercedes 190 restomod is ultieme droombak

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

evo, Mercedes, Mercedes 190, tuning

Vorig bericht: « GP Oostenrijk 2024: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: 22 procent van de laadpalen werkt gewoon niet! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    28 juni 2024 om 08:06

    Ik zou de richtingaanwijzers vóór lekker old school oranje laten en de achterlichten weer rood, eventueel ‘smoked’ rood-wit. Die putdekselvelgen zijn wel echt geweldig.

    Login om te reageren
    • Gele Koplamp zegt

      28 juni 2024 om 08:54

      De verlichting lijkt wel me te zijn bewerkt met een photoshop-filter(en een slechte ook).

      Op foto 3 zie je de originele kleuren nog en op de rest van de foto’s zitten er talloze gekke verkleuringen en lelijke randen in.

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        28 juni 2024 om 09:05

        In de reflectie van de bumper die je gewoon de originele rode kleur.

        Login om te reageren
    • Remkus zegt

      28 juni 2024 om 10:22

      OZ Racing velgen hint, eerder.

      Login om te reageren
  2. Gele Koplamp zegt

    28 juni 2024 om 08:16

    Ben benieuwd of iemand zich ook gaat wagen aan een Alfa 155 v6 Ti. Als je het toch over DTM-legendes hebt…

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      28 juni 2024 om 08:27

      Of een 850!

      Login om te reageren
      • Gele Koplamp zegt

        28 juni 2024 om 08:47

        Volvo 850? Dat was BTCC, maar inderdaad!

        Login om te reageren
        • tenaci zegt

          28 juni 2024 om 13:07

          Oh kak, das waar ook. Beide mooie klasses en gave auto. Maar beetje lang geleden dus haal ze door elkaar.

          Login om te reageren
  3. tenaci zegt

    28 juni 2024 om 08:17

    Ah gelukkig, dank! Eentje in mijn budget, mooie tussenweg inderdaad.

    Maar even serieus, dit is gewoon een heel gaaf ding. Doet je afvragen waar het verschil van 400k met die andere dan in moet zitten.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      28 juni 2024 om 08:37

      Dan zou ik het filmpje van TopGear bekijken. Het is een compleet andere auto.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    28 juni 2024 om 08:24

    Het eerste wat in mij opkomt bij de naam DMC en de treurige auto is: run!

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 juni 2024 om 11:56

      Running back to Back to the Future? ;-)

      Login om te reageren
  5. Eduardo Cuvelier zegt

    28 juni 2024 om 08:30

    190 E AMG EVO DMC Dark Delight – Score :
    – Memories From Outer Space : ‘Haze’
    – https://www.youtube.com/watch?v=LLfMGKs7JNE

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 juni 2024 om 10:00

      Nee. De enig juiste: Run DMC – My Adidas
      https://youtu.be/vIhNs4Wzfkk?si=yHaLjuv-R-FIOb5z
      met dank aan @mashell

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    28 juni 2024 om 08:56

    Ja dik, maar ergens ook wel weer over de top. Een E500 (looks) met de 6.2 AMG is wellicht de ultieme restomod voor ondergetekende.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      28 juni 2024 om 13:08

      Ik ga met je mee!

      Login om te reageren
  7. William zegt

    28 juni 2024 om 09:51

    Destijds leverde het orgineel slechts 235 pk en 245 nm koppel. Dan vraag je je af of die XXL bodykit wel echt nodig was…

    Login om te reageren
    • Autofanaat1990 zegt

      28 juni 2024 om 21:17

      Misschien niet persé maar, gaf de auto wel zijn cult status.

      Login om te reageren
  8. Remkus zegt

    28 juni 2024 om 10:17

    👀

    Dit moet écht nog steeds stukken goedkoper kunnen, hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North