• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rode 190 Evo 2 met zes-in-lijn staat te koop in NL

Auteur: willeme, gepost 25 juni 2024 om 20:29 – 13 Reacties

Rode 190 Evo

Deze rode 190 Evo heeft een heuse zescilinder en je kan ‘m nog kopen ook!

Vorige week trok HWA het doek van de 190 EVO. Een geweldige restomod waarbij HWA erop aandringt om het vooral geen restomod te noemen. Het is een ‘re-creation’. Hoe je het ook wil noemen, het is een briljant apparaat. Mocht je het het gemist hebben, de HWA 190 Evo is in basis een 190. Die wordt helemaal gestript en opnieuw opgebouwd. Vervolgens komt er een nieuwe motor in en een heftige bodykit op.

Enig nadeel: je betaalt er flink voor: meer dan 7 ton. Hoe gaaf de HWA 190 Evo is, dat is wel érg duur. Het kan ook veel goedkoper, kijk maar naar deze 190 Evo. Net als de versie van HWA begon de auto zijn carrière niet als als Evo, maar is deze omgebouwd.

En net als de HWA versie ziet er geen viercilinder, maar een heuse zespitter onder de kap! Een groot verschil is dat het een zes-in-lijn is. Zoals jullie weten is een zes-in-lijn beter dan een V6.

Roe 190 Evo 2

Ook wel tof is dat de kleur anders is. De 190 E 2.5 – 16 was altijd Blauschwarz (kleurcode 199). In dit geval is ‘ie donkerrood. Het ziet er geweldig uit. De enorm heftige bodykit ziet er – wat ons betreft – zeer origineel en waarheidsgetrouw uit. Geen idee of het een originele kit is, want er zijn namelijk bedrijven die soortgelijke bodykits maken.

Rode 190 Evo
Rode 190 Evo
Rode 190 Evo

Speciale vermelding voor de velgen. Het lijken ons de Compomotive TH’s. Deze staan geweldig en passen perfect bij de 190. Sterker nog, ze lijken heel erg veel op de racewielen. Niet zo vreemd, Compomotive is een merk dat in eerste instantie racewielen maakt die je ook op sommige straatauto’s kunt krijgen.

Rode 190 Evo
Rode 190 Evo

Nadelen? Ja, het exterieur ziet er ge-wel-dig uit, maar bij het interieur was overduidelijk het geld op. Want hier zie je de natuurlijke habitat van de betere accountmanager uit de vroege jaren ’90.

Uit de tijd dat Mercedes gewoon één stuurwiel maakte en die in alle modellen monteerde. Een kaal interieur met racekuipen zou passender zijn, of eventjes een sportinterieur met Karo-bekleding zoeken. Dat zou ‘m helemaal af maken.

Wat kost dat dan?

Nog een minpuntje is de transmissie. Deze rode 190 Evo heeft namelijk een automaat. Nu maakte Mercedes puike automaten in deze periode, je moet geen haast hebben. De automaat reageert zo traag als Joe Biden op een vrij normale vraag.

Rode 190 Evo
Rode 190 Evo
Rode 190 Evo

De auto wordt op dit moment geveild. Op dit moment staat het hoogste bod op 15.100. Volgens de veiler moet het uiteindelijke bod op 40.000 euro uitkomen.

Dat is vrij optimistisch, lijkt ons. Aan de andere kant, het is alsnog 7 ton minder dan zo’n HWA 190 Evo. Interesse? Je kan de advertentie hier bekijken!

Meer lezen? Dit zijn 11 DTM-hoogtepunten van Mercedes-Benz!

Ook interessant!

  • HWA 190 EVO
    HWA 190 EVO wordt echt krankzinnig duur (en gaaf)
  • Officieel: de HWA 190 EVO is eindelijk hier!
  • Mercedes cancelt ontwikkeling van EV Toppers
  • Mercedes 190 restomod
    Mercedes 190 restomod is ultieme droombak

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

evo, marktplaats, Mercedes, Mercedes 190, rood, tuning, veiling, w201

Vorig bericht: « Schitterende sedans met RWD zijn niet meer
Volgend bericht: De Volkswagen Golf 8.5 R (inclusief Variant) is hier [VIDEO] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    25 juni 2024 om 22:05

    Ik ben deze laatst ook al eens tegengekomen op een verkoopsite. En dat heeft alles te maken met de door de verkoper gewenste verkoopprijs, vermoed ik”.

    Dat interieur is inderdaad een afknapper, met als absolute dieptepunt die rubberen vloermatten. Dit is typisch een gevalletje “Investeer eenmalig drie mille en je haalt er minimaal het dubbele uit.

    Login om te reageren
  2. Homer55 zegt

    25 juni 2024 om 22:58

    Een 6 cilinder als basis is leuk om een M104 blok in te lepelen als 3,2 of 3,6… is die sneller dan een echte evo 2.

    Login om te reageren
    • ponnie zegt

      26 juni 2024 om 00:54

      Ik heb sinds kort een m104 geswapte 190, maar als ik dit soort bedragen zie denk ik dat ik hem maar netjes zal maken en naar de veiling moet brengen.

      Login om te reageren
  3. tmenges zegt

    25 juni 2024 om 23:12

    Jammer van die automaat , verder zeker een gaaf ding, zou alleen de achterkant een centimeter of 2 hoger zetten zodat dat gelijk staat met de voorkant.

    Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    25 juni 2024 om 23:15

    Autoblog! Er is een moment wanneer je moet weten dat het genoeg geweest is. Dit is dat moment! Stop met ons te verlekkeren met al dat moois op het 2dehands web!
    Hoog achtend een man van 35 met kweil in zijn mond en een lege bankrekening.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      26 juni 2024 om 00:13

      Kwijl*

      Login om te reageren
  5. Eduardo Cuvelier zegt

    25 juni 2024 om 23:40

    Mercedes-Benz 190 Evo 2 HWA Equal Entity – Score :
    – L’Avenue : ‘Cherry Rush’
    – https://www.youtube.com/watch?v=imHLKsa45Wc

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    26 juni 2024 om 08:42

    Hij is leuk, maar nog niet af. Het interieur heeft nog wat liefde nodig, en deze motor + automaat is het natuurlijk ook net niet. Zoals @ponnie heeft bewezen past de m104 prima, de 3.6 AMG variant zou natuurlijk perfect zijn gecombineerd met een handbak.

    Login om te reageren
    • ponnie zegt

      27 juni 2024 om 02:17

      Dat zou ook wel mijn ultieme setup zijn, 6 bak 3,4 stroker (3,6 is een beetje te gek :P) en dan nog itbs als het ff kan.

      Login om te reageren
  7. petroldrinker zegt

    26 juni 2024 om 09:03

    Vind hem echt super, super, super gaaf, de auto die bij mij het meeste omhoog komt als iemand het heeft over de jaren 80… Wel erg jammer dat er dan nog zo een slushbox automaat onder zit… kom hem al tijden tegen, de automaat en interieur zijn de grote redenen dat ik er niet op bied.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    26 juni 2024 om 09:26

    Voor 15K en nog eens 10k in investeren voor een andere 6 cil motor met een handbak, period correct sportieve zetels en een sportstuur… Ja, ik zou het aandurven!

    Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    26 juni 2024 om 11:42

    Het is maar net wat je er voor over hebt, ga maar eens zelf zoiets restaureren en bouwen, dan ben je meer dan 40k kwijt.

    Login om te reageren
  10. HzR zegt

    26 juni 2024 om 19:46

    Oh, dat zijn helemaal geen kabelbinders om de splitter op z’n plek te houden, het is echt alu.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North