• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVR

Auteur: RubenPriest, gepost 28 maart 2018 om 08:40 – 36 Reacties

Afbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVRAfbeelding Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVR

Jaguar doet het gewoon: 550 pk voor de F-Pace SVR
Wat een verschijning.

Ik zei gisteren nog dat het Britse concern af en toe met gekke projecten op de proppen komt. 24 uur later brengt Jaguar Land Rover ons de F-Pace SVR. De SUV voor het hele gezin is er nu ook als oorverdovend en ronduit asociaal V8-monster. Geniaal.

De inmiddels welbekende 5.0-liter grote Supercharged V8 heeft zijn weg gevonden naar de F-Pace. Het blok levert 550 pk en 680 Nm koppel. De F-Pace SVR snelt daarmee in 4,3 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid bedraagt 283 km/u. Geen dynamic bullshit pakketje of een dure optie om de top te ontgrendelen. Neen, gewoon tweehonderd en drieëntachtig richting de horizon zonder gezeik. Ook niet onbelangrijk is de aanwezigheid van Torque Vectoring.

De F-Pace SVR heeft een lekker dik uiterlijk gekregen. De SUV herken je aan een andere voor- en achterbumper, verlaagde dorpelpanelen en een achterspoiler. De SVR staat op een pittiger onderstel en rolt standaard op 21-inch lichtmetalen. 22-inch is een optie. Een krachtiger remsysteem moet de F-Pace SVR in het gareel houden en buren pesten doe je met de Variable Valve Active Exhaust-uitlaatsysteem.

In het interieur treffen we onder meer sportstoelen met het SVR-logo, een SVR-stuurwiel met aluminium schakelflippers en een pook om de automaat mee te bedienen. Dat laatste is ook nieuw, de reguliere F-Pace heeft namelijk een draaiknop.

Vanaf deze zomer kun je de nieuwe F-Pace SVR bestellen. Jaguar communiceert een prijsindicatie van 164.000 euro.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

f-pace, Jaguar, new-york-2018, SUV, svr, V8

Vorig bericht: « Strak in het pak: de nieuwe Toyota RAV4
Volgend bericht: Mercedes-AMG C 63 is weer helemaal fris »

Lees Interacties

Reacties

  1. jorden zegt

    28 maart 2018 om 08:58

    Wat een bumper!! Wel hulde dat ze het doen! GLC 63AMG is niet meer alleen iig!

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      28 maart 2018 om 09:13

      @jorden: is deze niet iets groter dan de GLC (formaat GLE)?

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        28 maart 2018 om 09:17

        @e550: je was me net voor?

        Login om te reageren
      • Loek zegt

        28 maart 2018 om 09:50

        @e550: nee, hij is in het echt kleiner dan je denkt, GLC formaat lijkt mij logisch.

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        28 maart 2018 om 10:02

        @e550: @dirkv:
        Nope, concurrent voor de GLC en de Q5, toen de F-Pace onthuld werd, dacht ik dat ook, maar de auto valt daadwerkelijk een segment lager.

        Oftewel. Bizar vermogen voor deze klasse.

        Login om te reageren
    • dirkv zegt

      28 maart 2018 om 09:16

      @jorden: Zou de Jag niet meer in het vaarwater van de GLE 63 AMG zitten? Die is wel iets duurder maar qua afmetingen en vermogen komen die dichter in de buurt.

      Login om te reageren
    • dutchfiat zegt

      28 maart 2018 om 10:21

      @jorden: Stelvio Q concurrent lijkt me.

      Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    28 maart 2018 om 09:02

    Heeeeerlijk! Een elegante koets (voor een SUV, I know) met een dikke V8. Dit is Jaguar op haar allerbest!

    Login om te reageren
  3. roberto zegt

    28 maart 2018 om 09:07

    Ja gaaf! Dit is nou net wat de F-pace nodig had, althans van buiten af (Maar de V8 is ook lekker). Elke keer als ik een F-Pace tegen kom, mis ik toch wat. Vooral de kont vind ik normaal een hoog plastic / Japanse gehalte hebben. Velgen staan er ook fraai onder!

    Login om te reageren
  4. ikleesookoverautos zegt

    28 maart 2018 om 09:10

    Was wel te verwachten. Pakt mooi uit.

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    28 maart 2018 om 09:11

    Oeh lekker hoor! Denk dat ik nog steeds voor een Stelvio Q zou gaan, maar de Jaaagg heeft wél een V8 natuurlijk…
    Gelukkig worden zulk soort beesten nog steeds gemaakt. Hopelijk kun je er over 10 jaar ook nog mee rijden, als ze tweedehands ‘betaalbaar’ zijn.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 maart 2018 om 09:32

      @trustmeiamanengineer: Ik vind de Stelvio Q ook een van de coolste power-SUV’s en die is samen met de F-pace echt mijn favoriet in het segment. Maar de F-Pace heeft iets wat de Stelvio niet heeft en dat is een heerlijk geluid. Dat zou voor mij dan ook de doorslaggevende reden zijn. Verder vind ik ze behoorlijk aan elkaar gewaagd, ook qua uiterlijk.

      OT: Wat een beest. Hij ziet er heerlijk uit. Waar ik me bij de gewone F-pace stoor aan de plastic achterbumper en de ielige uitlaatjes en de plaatsing daarvan, zijn al deze problemen nu uit de wereld geholpen. Hiervoor zou ik elke dikke Duitser laten staan, no doubt.

      Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    28 maart 2018 om 09:17

    Gèhnag âhtootsje. En in vergelijking met die XE SVR Me-Zus-En-Me-Zo nog redelijk ingetogen qua uiterlijk. Zou in deze klasse hoog op m’n wensenlijstje staan.

    Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    28 maart 2018 om 09:23

    De koelsleuven op de motorkap doen een beetje goedkoop aan, wel noodzakelijk neem ik aan. Verder een dikke bak, maar ietwat magere topsnelheid voor zo’n blok vind ik.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      28 maart 2018 om 09:38

      @misterdrogba: Precies! Want elke dag dat je geen 283 km p/u naar je werk hebt gereden is een klote dag.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        28 maart 2018 om 09:45

        @dirkv: blablabla. Het is maar een constatering.

        De Duitse performance SUV’s zijn afgeregeld op 250. Met bijbetaling zit je op +- 280 km/h, dus ik neem aan dat je zonder begrenzer wel de 300 km/h barrière kan doorbreken. Vandaar mijn opmerking. Of je zo snel wilt doorgassen in een SUV is een andere vraag natuurlijk.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          28 maart 2018 om 09:56

          @misterdrogba: Kan ook te maken hebben met de afstelling.

          Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          28 maart 2018 om 10:10

          @misterdrogba: Is toch voornamelijk de luchtweerstand bij die hoge hokken. De Stelvio Q loopt onbegrensd ook ‘maar’ 284 km/h. Terwijl de vrijwel identieke Giulia Q over de 300 gaat.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            28 maart 2018 om 12:24

            @trustmeiamanengineer: en iets met bakverhoudingen …

            Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          28 maart 2018 om 11:21

          @misterdrogba: Volgens mij heeft Porsche geen begrenzing en doet een Cayenne Turbo S 286 km/u… en zijn kleinere broertje 266km/u
          Iets zegt me dat de enige SUV’s die over de 300 gaan alleen de Bentayga (301km/u) en Lambo (305km/u) zijn die beide het dubbele kosten..

          Login om te reageren
  8. jerry zegt

    28 maart 2018 om 09:42

    Ik vind de spec nog wat tegenvallen.
    Met 400 pk moet je toch bijna wel de 300 km aan kunnen tikken. De wagen zal wel een redelijk gewicht hebben schat ik zo.

    Overigens zou het interessant zijn als Autoblog een lijstje maakt van (beetje fatsoenlijke, geen vedergewicht) auto’s die met zo min mogelijk vermogen toch de 300 km kunnen aantikken.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      28 maart 2018 om 10:48

      @jerry: Gewicht speelt hoegenaamd geen rol als het op topsnelheid aankomt.

      Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    28 maart 2018 om 09:43

    Ze zijn er wel rijkelijk laat mee.
    Als je zo’n soort bak in 2e hands wil oppakken na 3 jaar uit een normaal-BPM-land (Duitsland) doen ze ongeveer 40-50% van de nieuwprijs. Prima voor een dikke Duitser met 300+ pk.
    Bij Jag wachten ze nu dus weer 2.5 jaar voordat ze de leukste versie leveren. Beetje vergelijkbaar met de station versies van de XF. Tegen de tijd deze 3-4 jaar oud zijn, hebben ze weer een heel nieuw model!

    Login om te reageren
  10. b2014209 zegt

    28 maart 2018 om 10:19

    Binnenkort dus de onthulling van de Velar SVR met 551pk?

    Login om te reageren
  11. Justawheelchairguy zegt

    28 maart 2018 om 10:26

    In oktober deze al gezien in Nürburg. Leuk om dan nu de productieversie te zien! Bruut geworden!

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    28 maart 2018 om 10:30

    Heerlijk dit! Stelvio is leuk, dit is leuker!

    Login om te reageren
  13. vonklausenburg zegt

    28 maart 2018 om 11:14

    Even mevrouw Von Klausenburg sommeren tot het inruilen van haar auto.
    Wat. Een. Beest, die Jag! Ze zijn zo enorm goed bezig de laatste jaren. Mogelijk een merk om eens bij te kijken als ik m’n huidige zat begin te worden. (Daarmee doelend op m’n huidige auto, niet m’n vrouw)

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    28 maart 2018 om 11:21

    Echt als liefhebber van snelle auto’s wil je toch een rijdersauto geen SUV dat is meer om te showen en voor wintersport en om de kids naar hockey te brengen (je vrouw).

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 maart 2018 om 11:47

      @thomasthomas: Maar je hebt ook een praktische auto nodig en dan is het toch ook fijn als je daar een lekker potje mee kan sturen?

      Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    28 maart 2018 om 12:01

    4.3 is heel snel voor een SUV maar waarom is de Stelvio Q zoveel sneller? Is deze zo enorm zwaar?

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      28 maart 2018 om 12:33

      @w0o0dy: Kan te maken hebben met de turbomotor van de Q. Van een turbo heb je met lagere toeren meer profijt, een supercharger komt later inzetten volgensmij.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 maart 2018 om 12:55

        @dieselkameel: Die Stelvio is ook vrij licht geloof ik.

        Login om te reageren
      • FieRo zegt

        28 maart 2018 om 18:12

        @dieselkameel: het is precies andersom. Supercharger is krukas aangedreven en doet gelijk z’n werk, turbo moet eerst ‘opspoolen’. Alhoewel de huidige turbo’s het ‘gat’ beter opvullen tegenwoordig.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 maart 2018 om 14:55

      @w0o0dy: De Stelvio Q is 1730kg. De 6pitter F Pace S is al 150kg zwaarder. De SVR zal wat meer stevigheid hebben her en der en die V8 incl zware compressor. Dus die zal de 2000kg wel aantikken vrees ik.

      Login om te reageren
  16. allesmetturbo zegt

    28 maart 2018 om 14:34

    Zal heerlijk klinken maar dan toch veel liever de Stelvio Q

    Login om te reageren
  17. dracae zegt

    28 maart 2018 om 16:24

    Ik heb weinig met SUV’s , maar deze wil ik wel! Ouderwets, laatste der Mohikanen en daarmee nog echt leuk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North