• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit

Auteur: ricardo, gepost 15 augustus 2014 om 18:34 – 19 Reacties

Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit
Afbeelding Jaguar giet de F-Type Project 7 in het wit

F-Type Project 7
Jaguars succesverhaal met twee zitplaatsen – beter bekend als de F-Type – kreeg van Ian Callum onlangs een grondige make-over. De Britten besloten een hommage te brengen aan de D-Type, wat resulteerde in de Project 7. We weten nu wat ‘ie gaat kosten. Ongeveer.

In aanloop naar de VS-onthulling op Pebble Beach heeft Jaguar een nieuwe serie foto’s van de tot 250 stuks gelimiteerde Project 7 vrijgegeven. We kenden hem al in British Racing Green, nu valt de Brit in Glacier White op ons netvlies. Wederom bevalt het wat we zien, al had die achterspoiler iets minder ‘F&F’ gemogen. De overige kleurenopties heten trouwens Ultra Blue, Caldera Red en Ultimate Black.

Baby got back

Dan de prijs. In de VS vraagt Jaguar niet minder dan $165.000 voor de open tweezitter. Een officieel prijskaartje voor Nederland is er nog niet, maar als we het extrapoleren naar de situatie na Prinsjesdag, en onze Autoblog Price Converter™ er op loslaten, dan kunnen we melden dat de auto hier tussen de €200.000 en €220.000 gaat kosten. Minimaal 70k meer dan de reguliere F-Type V8 S. Of men dat hier ook gaat betalen? Reken er maar op, want er zijn er al een aantal orders geplaatst.

De Project 7 – een naam die verwijst naar 7 Le Mans overwinningen – heeft Jaguars 5.0 V8 aan boord, in deze setting goed voor 575 pk en 680 Nm. De sprint van 0-100 gaat in 3,9 seconden en de topsnelheid is gelimiteerd op 300 km/u. Hij is sneller dan de F-Type R, maar ook lager. De hoogte nam dankzij een kleinere voorruit met 30,5 millimeter af.

F-Type Project 7

Verschillende carrosseriedelen zoals de achterklep, motorkap-louvres, powervents en zijspiegelkappen zijn van koolstofvezel, waarmee het gewicht 80 kg onder de F-TYPE V8 S uitkwam: 1.585 kg. Verder is de wielophanging aangepast en komt de Project 7 met twee lichte kuipstoelen met geruite stiknaden, optioneel voorzien van vierpuntsgordels.

Ook interessant!

  • In beeld: de enige twee Jaguar Project 7's van Nederland
  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Moet collega @Loek deze Z4 op Marktplaats kopen, of doe jij dat?
  • De BMW 5-Serie (E39) had zomaar minder fraai kunnen zijn
  • BREEK: de wereldauto bestaat niet meer
  • Viaplay en Ziggo slaan de handen ineen voor de F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, f-type, Jaguar, pebble-beach-2014, Project-7, wit

Vorig bericht: « Dit is de BMW 4 Serie Cabrio met M Performance opsmuk
Volgend bericht: Aston Martin moet verkoop in de VS mogelijk staken »

Lees Interacties

Reacties

  1. krizus zegt

    15 augustus 2014 om 18:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. reinier73 zegt

    15 augustus 2014 om 18:41

    Ze zijn de lelijke spoiler vergeten weg te halen. Die spoiler doet echt afbreuk aan alle rs modellen. Persoonlijk zou ik voor een mooie lip-spoiler gaan.. maakt het toch een stuk eleganter.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      15 augustus 2014 om 18:56

      @reinier73: De kleur doet ook veel; zag eergisteren in Amsterdam een zwarte R-Type staan (en heb eerder een rode gezien); dat ziet er in real life toch ook erg goed uit hoor, en dan is zo’n ‘patserige’ spoiler meteen stukken minder ordinair :)

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        16 augustus 2014 om 08:38

        @dawwg: r-type?

        Login om te reageren
  3. EJS zegt

    15 augustus 2014 om 19:02

    Ondanks de spoiler is dit toch wel de geilste F-type tot nog toe.. :)

    Al is het maar omdat het ding 80 kg minder weegt dan een ‘gewone’ V8 S.

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      15 augustus 2014 om 19:37

      @EJS: ach hij is nog steeds zwaar.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        15 augustus 2014 om 20:07

        @series2:

        Ach, die 80 kg compenseert iig je passagier met handtas…

        Login om te reageren
        • series2 zegt

          16 augustus 2014 om 09:23

          @EJS: best een zware vriendin! (Of handtas)…

          Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    15 augustus 2014 om 19:09

    Wat is dat interieur ongelooflijk strak!

    Meer minpunten kan ik zo gauw niet vinden.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      15 augustus 2014 om 19:28

      @moveyourmind: Ik wel hoor. De prijs! Die zorgt er namenlijk voor dat ik ‘m niet kan betalen.

      Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    15 augustus 2014 om 19:50

    Kijk, dat is het fijne dat Harry Metcalfe (je weet wel, die Britse Uberdude van Evo met een Countach, Integrale, Zonda en Clio Trophy in zijn garage staan) nu bij JLR werkt en mede verantwoordelijk is voor deze schitterende creatie :-D

    Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    15 augustus 2014 om 21:11

    Ik mis de NSFW waarschuwing.
    Wat een automobiele porno is dit, lekker hoor..

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    15 augustus 2014 om 21:37

    Spoilert eraf slopen en dan heb je een ongelofelijke pornobak!

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    15 augustus 2014 om 23:40

    Dus een standaard F-type zonder bochel en carbon frutsels is een fractie langzamer, stukken mooier en veel goedkoper. Als je de pers moet geloven moet je bij de F-type sowieso altijd gewoon de V6 bestellen want die lichter en daarom lekkerder.
    Dus eigenlijk is dit gewoon geld harken zoals ook Porsche dat doet met haar actiemodellen, kleine aanpassingen, hoge meerprijs.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 augustus 2014 om 00:00

      @mashell: Ja, in principe wel. Een gewone standaard 911 is in Carrera 2 uitvoering, zonder opties met handbak en 19″ op het reguliere onderstel een erg prettige auto. Toch wordt iedereen ‘gebrainwashed’met het idee dat er het een S moet zijn. Met veel opties. En een automaat. En vierwielaandrijving. En daar zit de enorme marge voor Porsche: de extra’s.

      Met deze Jaguar is het niet anders, in principe is de motor te zwaar voor de auto (de F-Type is sowieso al best zwaar), dus wat je het beste kunt bij een sportwagen: neem de standaarduitvoering, met de kleine wielen. Rijdt het beste en het leukste (maar is minder geschikt om mee op te scheppen, vandaar duurdere uitvoeringen.).

      Maar ik moet het Jaguar wel meegeven: ze hebben er wel wat moois van gemaakt. Waar ze bij Porsche een 911 met powerkit, sportuitlaat, PASM en nog wat ongein ineens GTS noemen, is dit echt een speciaal model.

      Login om te reageren
  9. jensgib zegt

    16 augustus 2014 om 00:11

    Ik vind hem geslaagd :) die spoiler vind ik eerlijk gezegd wel cool :P

    Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    16 augustus 2014 om 08:19

    Wat een fantastische mooie auto

    Login om te reageren
  11. Arnoud zegt

    16 augustus 2014 om 08:49

    Die bobbel op het achterdek maakt dat dit een hommage is aan de D-type? Dan vind ik dat ze de D-type wel ernstig tekort doen.
    Ik had dan minstens een zes-in-lijn verwacht en echt excessief gebruik van gewichtsbesparende materialen.
    Deze project 7 is net zoveel hommage als een limited edition van een enorme poster.

    Login om te reageren
  12. stancedjetta zegt

    16 augustus 2014 om 11:32

    Ben best benieuwd hoe zo’n ding eruit ziet met twee van die bulten naast elkaar op ze rug.. Toch maar is vragen of dat een mogelijkheid is

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North