• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar I-PACE 3-fase laden eindelijk realiteit

Auteur: RubenPriest, gepost 23 juni 2020 om 07:45 – 22 Reacties

Jaguar I-PACE 3-fase laden eindelijk realiteit

De vernieuwde Jaguar I-PACE heeft een aantal mooie zaken te bieden in vergelijking met het uitgaande model, waaronder de komst van 3-fase laden.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De vernieuwingen aan de Jaguar I-PACE hebben met name betrekking tot het laadcircuit en het interieur. Aan het uiterlijk van de elektrische auto is, op een nieuw kleurtje en velg design na, weinig gesleuteld. Maar dat is misschien ook wel de kracht van de I-PACE.

Jaguar I-PACE 3-fase laden opladen

Vernieuwde Jaguar I-PACE 3-fase laden

De vernieuwde elektrische Brit komt standaard met een 11kW lader. Dat betekent dat de Jaguar I-PACE eindelijk toegang krijgt tot 3-fase laden. Dit laatste was een groot gemis op het uitgaande model. Aangesloten op een 11kW wall box kun je ongeveer 53 kilometer (WLTP) per uur opladen. In 8,6 uur is de batterij volledig opgeladen. Met een 7kW wall box bereikt de opgefriste I-PACE een laadsnelheid van 35 kilometer per uur. Dat betekent een volle accu in 12,75 uur.

Ga je onderweg laden, bijvoorbeeld bij een 50kW lader, dan komt er 63 kilometer bij in 15 minuten. Met een 100kW lader kun je zelfs 127 kilometer ver komen na 15 minuten opladen.

Jaguar I-PACE 3-fase laden voorkant

Interieur

De opknapbeurt gaat door in het interieur. Het Pivi Pro infotainmentsysteem is nu te vinden in de vernieuwde Jaguar I-PACE. Je hebt een 12.3-inch groot digitaal scherm voor je neus. In het midden van het interieur zitten nog eens twee displays. Het gaat hier om een 10-inch en een 5-inch touchscreen. Apple CarPlay en Android Auto is standaard. Je kunt tot twee smartphones tegelijk verbinden via Bluetooth met het systeem.

Jaguar I-PACE 3-fase laden interieur

Aandrijflijn

Geen update voor de aandrijflijn. Dat betekent nog steeds 400 pk en 696 Nm koppel dankzij twee elektromotoren. Met een batterijpakket van maximaal 90 kWh kom je 470 kilometer (WLTP) ver op een volle accu. Op moment van schrijven is nog niet bekend wat de vernieuwde Jaguar I-PACE moet gaan kosten.

Ook interessant!

  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, i-pace, Jaguar, opladen

Vorig bericht: « Zoveel bracht het oude kloffie van Max Verstappen op
Volgend bericht: iPhone vervangt BMW autosleutel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    23 juni 2020 om 08:11

    Kijk, sneller laden is altijd een goed idee. Zo wordt de auto steeds beter inzetbaar voor vakantie. Moet wel zeggen dat hoewel de details mooi zijn het totaal plaatje nog altijd een gedrocht is. Waarom kan deze aandrijflijn niet in een mooie XF?

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      23 juni 2020 om 08:24

      Voor vakantie en onderweg zul je voornamelijk DC fastchargers gebruiken, daar heeft 3 fasen laden niet zo veel invloed op. Dit gaat voornamelijk om thuisladen. Dat gaat met een 1 fase lader in een huis met 3x25A maar met ongeveer 3.5kW. Dan duurt het bij een lege accu dus zo’n 24 uur om volledig te laden.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 juni 2020 om 08:24

      Dit gaat er meer om dat als je de auto s’avonds aan de stekker hangt dat deze de volgende morgen weer vol is. Dat redt ie met deze upgrade nu net. Qua design vind ik het juist een fantastisch design voor een compacte hatchback. Alleen is de iPace niet echt compact…

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        23 juni 2020 om 08:32

        @mashell: d segment hatch dan? :)

        Login om te reageren
      • Richmond zegt

        23 juni 2020 om 13:50

        @mashell: en geen hatch

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 juni 2020 om 15:10

          Nou goed dan, in Toyota termen is het een liftback.

          Login om te reageren
    • bertham zegt

      23 juni 2020 om 11:05

      Smaken verschillen en dat is maar goed ook ondanks al die design prijzen.
      Ik heb ooit een XF gehad maar zou voor geen goud terug willen.
      Het is kennelijk moeilijk om van de plofmotor afscheid te nemen.

      Login om te reageren
    • bassrt zegt

      23 juni 2020 om 13:21

      Omdat zo ver ik begreep de nieuwe XF een mild hybrid wordt met een 48V pakket en de nieuwe XJ een volledig elektrische variant krijgt.

      Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    23 juni 2020 om 08:21

    Ineens zag je ze overal rijden. En ineens lijken ze allemaal weer verdwenen.

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      23 juni 2020 om 08:50

      haha, had precies hetzelfde gevoel!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 juni 2020 om 10:22

      Klopt. Het lijkt er op dat de bijtellingsontwijkers die zo’n iPace hadden er vrij snel achter kwamen dat de druppelladersnelheid van dat die wagen het in de praktijk een onbruikbare wagen maakte en de iPace snel weer weg gedaan hebben.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        23 juni 2020 om 10:48

        @mashell: ik ken verschillende mensen die hem weer hebben ingeleverd idd.

        Login om te reageren
      • rezi zegt

        23 juni 2020 om 12:24

        Hier zo’n nare bijtellingsontwijker die Inmiddels dik een half jaar zeer tevreden in een I-Pace uit 2018 rijdt, en het is een heerlijke wagen die (bij mij tenminste) nog steeds erg prettig op het netvlies ligt. In al die tijd heb ik slechts één keer een snellader moeten pakken onderweg omdat die verschrikkelijke druppelladersnelheid onvoldoende was. Misschien hoor jij bij de paar procent van de Nederlanders voor wie deze auto onvoldoende bereik/laadsnelheid biedt voor dagelijks gebruik, maar het daarom een onbruikbare wagen noemen getuigt niet van veel inlevingsvermogen :-)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 juni 2020 om 15:23

          Ik hoor inderdaad bij die Nederlanders voor wie wagen niet past, ik pendel tussen Nederland en Beieren. Vind de iPace qua design een topper, vormgeving is erg sterk maar formaat misschien wat groot.
          Maar het woord “nare” heb jij aan bijtellingsontwijker toegevoegd, dat heb ik niet gezegd. In tegendeel, zou er graag zelf ook eentje zijn, de bijtelling is onrealistisch hoog in Nederland.
          Fijn dat de iPace wel bij jouw gebruiksprofiel past maar deze update maakt de wagen voor heel veel meer mensen bruikbaar. Eigenlijk had de iPace al vanaf de start deze specificaties moeten hebben.

          Login om te reageren
  3. dunhozzie zegt

    23 juni 2020 om 08:22

    Graag deze aandrijflijn in een F-Pace voor €85k – dan ben ik van de partij.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      23 juni 2020 om 08:46

      @dunhozzie: kan je niet beter doorsparen en voor een 5.0SC gaan nu het nog kan? Of een jong gebruikte met dat V8 recept?

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        23 juni 2020 om 08:53

        Het gaat hem expliciet om deze aandrijflijn, en dan ga jij hem een V8 aanraden.

        Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        23 juni 2020 om 09:57

        Tuurlijk. Maar dan kan ik hem niet leasen. Maar ik ga voor de v6 diesel uit het buitenland van mijn eigen centen. Dat is met 55.000km p/j de beste optie.

        Login om te reageren
        • V8Vantage zegt

          23 juni 2020 om 10:39

          Dan de XJ? Die is minder zwaar dan de XF volgens mij. Tenminste dat is mijn keuze voor volgend jaar.

          Login om te reageren
          • dunhozzie zegt

            23 juni 2020 om 19:20

            @vantagev8: helaas erg beperkte kofferbak. Ik doe aan HEMA, dus mijn pak valt tussen de Hockey keeper en de ME Riot gear in. Plus nog een zwaard etc. De Kodiaq die ik hiervoor had kon het prima in de kofferbak hebben, de Tiguan die ik nu heb past het nauwelijks achterin…

            En dan neem ik vaker iemand mee en heb ik kleine kinderen. Toch droom ik wel van deze jongen:
            https://www.autoscout24.com/offers/jaguar-xj-super-v8-lwb-full-options-zgoh-nap-gasoline-black-6629c122-e333-4455-b646-de7a325ff236?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

            Die kan ik goedkoper rijden dan de Tiguan. Praktischer is ie niet vrees ik

            Login om te reageren
            • clubbtraxx zegt

              23 juni 2020 om 22:32

              Is wel echt een mooie Jaaaag inderdaad, echt een prachtbak.
              Ik hou er ook van, jammer dat ze niet meer worden gemaakt.

              Login om te reageren
            • V8Vantage zegt

              23 juni 2020 om 22:34

              Gaaf ding. Ik zit aan een X351 3.0D te denken. Heb wel surfen als hobby wat lastig is met deze maar moet volgens mij wel op te lossen zijn met https://www.seasucker.com/. Gewoon alles op t dak. Zwaard of mast… Maakt niet zoveel uit ?

              Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North