• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguars met deze aanduiding gaan mogelijk verdwijnen

Auteur: RubenPriest, gepost 2 april 2018 om 09:53 – 19 Reacties

Jaguars met deze aanduiding gaan mogelijk verdwijnen


Jaguar Land Rover wil meer duidelijkheid in het gamma.

Met de introductie van de F-Type kon je kiezen uit een zescilinder, de S, of een achtcilinder, de R. Pas later kwam er een SVR-versie. Inmiddels is de aanduiding ‘SVR’ onderdeel geworden van het meubilair van JLR. De F-Pace SVR is het meest recente voorbeeld van het sportieve label.

Met de uitbreiding van het aantal SVR-modellen heeft topman Wayne Burgess van Jaguar SVO zijn twijfels bij de R-modellen. Zo meent hij te vinden dat de F-Type R met zijn 550 pk sterke V8 sterk leunt tegen de F-Type SVR met 575 pk. Burgess durft zelfs te stellen dat de R-modellen mogelijk overbodig gaan worden met de komst van het SVR-label.

De kans is dan ook sterk aanwezig dat JLR de R-modellen gaat uitfaseren en dat SVR-modellen het gat komen opvullen. De F-Pace SVR is daar mogelijk een voorbode van. De SUV is er immers als F-Pace S en als F-Pace SVR. Een tussenweg, zoals je nu bij de F-Type hebt, is er niet. Mocht Jaguar het R-label niet meer gaan gebruiken dan weet je nu waarom. (via Auto Express)

Ook interessant!

  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

badge, f-pace, f-type, Jaguar, svr

Vorig bericht: « Techniek: alles dat je moet weten over stickers
Volgend bericht: Wat gaat er met de BMW i3 en i8 gebeuren? »

Lees Interacties

Reacties

  1. loserboi932 zegt

    2 april 2018 om 10:00

    Jammer. Ik vond S en R altijd duidelijk en malkelijk te begrijoen. Ik weet waar SVO voor staat maar SVR? Special Vehicle Roperations?
    Zover ik weet staat op de SVO badge toch echt “SVO R” vind het ook vreemd dat iedereeen dan opeens de O weg laat. De S en V staan binnen in de O. En dan nog de R. https://www.google.nl/search?q=jlr+svr+badge&client=safari&hl=en-nl&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwig04CRj5vaAhUmsKQKHT08CfUQ_AUIESgB&biw=375&bih=559#imgrc=NhQGaMb6YfuWfM:

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      2 april 2018 om 10:39

      @loserboi932: klopt inderdaad. Ik heb deze zien staan bij SVO voor de deur. Zie de 2e of 3e foto. SVO zit ongeveer 200m bij het kantoor vandaan waar ik werkte in de UK: https://www.autojunk.nl/2017/07/jaguar-f-type-svr-200558

      Was toen met een F-pace en ik heb later ook een F-type R cabriolet nog gereden. Beide standaard, zonder SVO goodies.

      Login om te reageren
  2. phaeton zegt

    2 april 2018 om 10:16

    De omgekeerde wereld. Een SVR speciaaltje introduceren die weinig toevoegt en dan achteraf zeggen dat de R te weinig onderscheidend is. Goed over nagedacht wel.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      2 april 2018 om 10:25

      @phaeton: dat nadenken is wat ze bij Jaguar beschouwen als British ingenuity. Totaal onnavolgbaar voor ons eenvoudige Europeanen van het continent.

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      2 april 2018 om 14:13

      @phaeton: wij zijn te plebs om dat te begrijpen

      Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    2 april 2018 om 10:29

    Vroegah was er zoiets als een SRV wagen.

    https://www.flickr.com/photos/ter-burg/3953223272/

    Moet er altijd aan denken als ik deze type Jaguar hoor.

    Maar sowieso ook al zou ik niet die associatie er mee maken dan nog vind ik het niet echt lekker klinken voor een Jag. Als ik de marketingafdeling zou zijn zou ik teruggaan naar de tekentafel en wat beters bedenken.

    Login om te reageren
  4. alloallo zegt

    2 april 2018 om 10:36

    Het uitfaseren van de R-versies is volkomen onlogisch als je kijkt naar de strategie van MB, Audi en BMW. De Duitse 3 hebben tegenwoordig een light versie en topversie.

    Ik denk dat de R-versies opnieuw gepositioneerd gaan worden. Hierbij zal een groter gat ontstaan tussen de R en de SVR.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      2 april 2018 om 11:41

      @alloallo: niet perse, bij Audi heb je altijd nog de s6, rs6 en daarbovenop nog de rs6 performance.

      En wat dacht je van de m3 gts van bmw?

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      2 april 2018 om 11:44

      @alloallo: de light versie is in deze kwestie dus de S.

      Login om te reageren
  5. HZW zegt

    2 april 2018 om 10:38

    Geweldige uitvinding zo’n SRV wagen komt gewoon langs de deur.

    Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    2 april 2018 om 10:42

    Overigens waren toch drie versies beschikbaar? De normale zescilinder en de S, daarboven de achtcilinder R.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 april 2018 om 10:57

      @phaeton: de roadster was er ook nog als V8 S (495 pk). Op zich verwarrend, maar dat is bij de concurrentie niet anders.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        2 april 2018 om 11:42

        @willeme: Dat wist ik niet eens. Wat je zegt: verwarrend maar niet verrassend.

        Login om te reageren
    • mrbasa zegt

      2 april 2018 om 12:53

      @phaeton: en nu ook een vierpitter!
      En een paar versies met awd om het nog lastiger te maken

      Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    2 april 2018 om 11:09

    Ik vond de R altijd wel duidelijk. Eventueel een S erachter als het echt wat speciaals was. XK-RS etc. Prima toch? SVR is leuk voor Range Rover maar voor Jag is de R duidelijk zat.

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    2 april 2018 om 11:26

    De R houden en deze weer met RWD gaan leveren en de SVR voor als je een mietje bent en AWD wilt huhu

    Login om te reageren
  9. ikleesookoverautos zegt

    2 april 2018 om 11:27

    SVR is marketing technisch gezien ook wel wat interessanter dan alleen een R.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    2 april 2018 om 12:04

    Tja, volkomen begrijpelijk. De naam SVR is natuurlijk vele malen onderscheidender dan alleen een aanduiding als R, RS, of GTI die door veel meer fabrikanten wordt gebruikt. Dan noem je de opvolgers van de huidige R voortaan SVR, en dan noem je wat nu doorgaat voor SVR straks SVR+ of iets dergelijks.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      2 april 2018 om 16:18

      @Edge: Ik ben alle +jes, apostrofs, underscores en extra toevoegingen liever kwijt dan rijk achterop auto’s.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North