• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

James Glickenhaus komt met een P4/5 racer

Auteur: RubenBaeten, gepost 28 september 2009 om 18:01 – 33 Reacties

James Glickenhaus P4/5 racer


James Glickenhaus en zijn Ferrari P4/5 Competizione zijn onderhand legendes in de autowereld, maar dat weerhoudt de Amerikaan er niet van om nog weer een stapje verder te gaan: er moet geracet worden met de P4/5!

En dan niet een paar rondjes, maar gewoon een lekkere 24-uursrace met als hoogtepunt de Nürburgring. In 2010 zou de auto in actie moeten komen. Glickenhaus zoekt nog een sponsor en is ondertussen bezig om het ontwerp en de technische specs op een rijtje te krijgen, waar hij binnen een paar weken verder gevorderd mee hoopt te zijn. Bovenstaand plaatje is van de hand van Michiel van den Brink en geeft alvast een idee.

Glickenhaus gaat overigens niet zelf rijden:

“My driving in anger days are behind me. We have some interesting ideas for drivers.”

“In addition we could do other races and when her racing days are over we’d keep her in that livery and she’d go to a lot of events. There’d be a lot exposure and it’s not going to cost Crazy money.”

Meer info vind je op FerrariChat, waar the man himself af en toe een update plaatst. (via jalopnik)

En de inspiratie voor dit project? Die kreeg James na het zien van de impressies die Michiel van den Brink had gemaakt.

“As I’ve said this car will not race under NART banner. The NART rendering was done by Michael on his own a while ago and was simply his fanciful idea as to how the car could look long before I seriously began investigating the possibility of building it.”

Ferrari P4/5 Competizione

Ook interessant!

  • Ferrari komt naar Legoland en dit kun je verwachten
    Ferrari komt naar Legoland: wat kun je verwachten?
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Officieel: elektrische Ferrari komt in 2025

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, james-glickenhaus, p4-5, Racing

Vorig bericht: « Rijtest & video: Maybach 57S
Volgend bericht: Video: Lekker oude Toyota’s opblazen »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    28 september 2009 om 18:03

    Ik mag dan toch hopen dat dit een volledig nieuw opgebouwd model is en geen aanpassing van zijn huide p4/5?

    Zou eeuwig zonde zijn!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      28 september 2009 om 18:09

      @SimonMc: als ik het bericht goed begrijp wordt het een nieuwe p4/5 ja;)

      Login om te reageren
  2. koreantaxiproductions zegt

    28 september 2009 om 18:05

    terecht dat ie gaat racen met zo’n bak! die MAG niet eens in een museum staan, alleen maar zonde!

    Login om te reageren
  3. Headhunterz zegt

    28 september 2009 om 18:09

    inderdaad, zo’n auto daar moet gewoon mee geraced worden! :D

    Login om te reageren
  4. Squadra zegt

    28 september 2009 om 18:15

    Ik zou een FXX ombouwen naar een P4/5 heb je iets van 800PK ben je gelijk super snel weet niet of dat trouwens mag. Volgens de regels van de 24 uur op de Nurburgring!!

    Ciao

    Squadra

    Login om te reageren
  5. Patrick zegt

    28 september 2009 om 18:17

    @squandra, waarom dan neit met je FXX meedoen? mag dat niet?

    Login om te reageren
  6. papa zegt

    28 september 2009 om 18:21

    aanzienlijk makkelijker om er een FXX motor in te lepelen lijkt mij!

    Login om te reageren
  7. papa zegt

    28 september 2009 om 18:21

    @ Patrick

    Mag inderdaad niet van Ferrari, ze zijn puur bedoeld als testcase!

    Login om te reageren
    • rider zegt

      29 september 2009 om 08:05

      @papa: maar als je een berg geld neerlegd, is ferrari best gewild om dat fxx blok in die P4/5 te hangen.

      Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    28 september 2009 om 18:21

    Misschien mijn auto ook maar eens laten fotoshoppen, leuk voor op de desktop.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    28 september 2009 om 18:26

    Wat ik me wel opeens afvraag is waarom die P4/5 voor een Mitsubishi Colt CZC staat. Doet een beetje afbreuk aan het plaatje. Maar goed, op het origineel was dat ook al zo. Verder: Erg gaaf! Wordt gelijk de mooiste racewagen present…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 september 2009 om 19:11

      @Citrofiel: Waarschijnlijk omdat Pininfarina ook de Colt CZC heeft ontworpen ;)

      Login om te reageren
  10. daviddewijnnl zegt

    28 september 2009 om 18:31

    Wat doet die Colt CC daar??

    Login om te reageren
  11. koreantaxiproductions zegt

    28 september 2009 om 18:35

    die doet ook mee met de 24

    Login om te reageren
  12. Michiel_vd_Brink zegt

    28 september 2009 om 18:53

    De P4/5 Competizione zal niet gebouwd gaan worden op het onderstel van een Enzo, FXX of MC12. Deze voldoen namelijk niet aan de regelgeving. Voor deze eenmalige onderneming wordt een speciale raceklasse (tijdelijk) opnieuw tot leven geblazen. Lees meer hierover in een oude column van me: http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/31/revive-the-gtx

    Login om te reageren
  13. jurrian zegt

    28 september 2009 om 18:55

    wat een ziek mooi ding is het eigenlijk, en die photoshop is alleen nog maar beter. al ben ik bang dat er nog wel wat meer spoilertjes bij komen.
    way to relive the loosing legend glickenhaus. al gaat het de waarde van zijn auto natuurlijk skyhigh laten schieten.

    Login om te reageren
  14. Michiel_vd_Brink zegt

    28 september 2009 om 18:55

    De auto zal overigens niet de beroemde NART belettering krijgen.

    Login om te reageren
  15. Fiat Coupe zegt

    28 september 2009 om 19:05

    Hulde voor Glickenhaus! Mooie photoshop bij de weg.

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    28 september 2009 om 19:31

    UPDATE Extra impressie geplaatst!

    Login om te reageren
  17. JPM zegt

    28 september 2009 om 19:38

    Legendes? Yeah right, leg me eens uit waarom?

    Login om te reageren
  18. Relief zegt

    28 september 2009 om 19:59

    Zou graag van Michiel een cursusje conceptauto’s photoshoppen zien :P

    Login om te reageren
  19. matthisl zegt

    28 september 2009 om 19:59

    @ patrick: mag niet van ferrari

    hele dikke bak! mooier dan een enzo iig

    Login om te reageren
  20. Ralph zegt

    28 september 2009 om 20:10

    Luigi Chinetti jr. zou dit plan volledig ondersteunen denk ik zo!

    Dat blauw refereert aan de Penske Sunoco Ferrari 512M van Mark Donohue / David Hobbs.

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    28 september 2009 om 20:14

    @ Ralph: Dat blauw refereert aan alle N.A.R.T. racewagens. Deze waren (bijna) altijd in het Amerikaanse kleurenschema uitgevoerd. Blauw met witte streep, dan wel wit met blauwe streep. Chinetti Jr. heeft overigens niets met deze P4/5 te maken. Zoals James al zei, die NART bestickering was een idee van mij.

    Login om te reageren
  22. Tinus Tussengas zegt

    28 september 2009 om 20:59

    Pfewww… even een emotie traanje wegpinken. Wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  23. maferick74 zegt

    28 september 2009 om 21:22

    ik ben serieus verliefd op deze auto, woorden schieten echt te kort, dit is gewoon het mooiste wat er op deze aardkloot bestaat en ontworpen is (naast Magan Fox)

    als ik 27 miljoen zou willen zou ik er alles aan doen om deze auto te kopen of te laten ontwerpen…..

    Login om te reageren
  24. donaldduck zegt

    28 september 2009 om 22:31

    Zou wel onder LMP2 ingezet kunnen worden.
    Niet geheel competatief natuurlijk, maar dan mag hij wel naar LeMans.

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    29 september 2009 om 07:45

    Reken maar dat ik dan langs de Nordschleife sta!
    Maar is 2010 niet wat optimistisch?

    Login om te reageren
    • rider zegt

      29 september 2009 om 08:08

      @Klassiekerrally: waarom optimistisch? de P4/5 is ook in 1 jaar gebouwd, en daarbij moest alles vanaf nul beginnen. nu hebben ze de mallen al en kunnen ze dus veel sneller deze racewagen bouwen. en ze schrijven ook dat ze al in een ver gevorderd stadium zijn. wellicht dat meneer glickenhausen hier al langer aan werkt. ik ben benieuwd. hoop dat er wel wat aandacht aan besteed gaat worden, ook door de tv zenders. mag wel wat kosten dit grapje.

      Login om te reageren
  26. Michiel_vd_Brink zegt

    29 september 2009 om 10:10

    @ rider: Ik ben het met Klassiekerrally eens dat 2010 wel een erg optimistisch streven is. De technische ontwikkeling van de P4/5 Competizione is nog niet begonnen… Jim c.s hebben nu wel bedacht welk chassis en welke motor er (binnen de regelgeving) geschikt zullen zijn, maar verder dienen ze in principe helemaal opnieuw te beginnen. Het chassis in kwestie wordt al wel mee geracet, dus die ervaring hebben ze al. De mallen van de carrosserie zijn niet bruikbaar, want met een nieuw chassis en een nieuwe vereiste vorm ivm andere aerodynamica zullen ze de P4/5-lookalike body helemaal opnieuw moeten ontwikkelen. De verhoudingen zullen flink anders worden en denk daarbij als eerste aan een verlengd staartstuk.

    Login om te reageren
  27. Timmie zegt

    29 september 2009 om 11:06

    De reden waarom hij met dit idee komt, is omdat de aandacht rondom zijn persoon talmende is. Voor zulke mensen betekent de graad van bekendheid veel.

    Login om te reageren
  28. Agolf zegt

    29 september 2009 om 16:09

    Kan ie ook op stijgen..? :D

    Login om te reageren
  29. Michiel_vd_Brink zegt

    7 oktober 2009 om 00:25

    Nieuw plaatje:

    En meer uitleg hier: http://www.coachbuild.com/index.php?option=com_content&task=view&id=168&Itemid=1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North