• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je kunt de modellen van NIO nu ook kópen (met of zonder accu)

Auteur: machielvdd, gepost 21 november 2022 om 19:09 – 13 Reacties

Je kunt de modellen van NIO nu ook kópen (met of zonder accu)

Een auto kopen is natuurlijk heel erg 2019, maar het kan nu wel bij NIO. We weten dus ook de prijzen.

NIO is een van de vele Chinese merken die momenteel Europa aan het bestormen is. Ze pakken het helemaal anders aan. Een NIO koop je namelijk niet, daar neem je een abonnement op. Net als op een Lynk & Co dus.

Als je vindt dat je met Spotify, Netflix, Amazon Prime, HBO Max, Disney Plus en Viaplay al genoeg abonnementen hebt is er goed nieuws. Je kunt een NIO nu namelijk ook gewoon kopen. Als je vergeten bent hoe dat werkt: je betaalt dus eenmalig een bedrag en vervolgens is de auto van jou.

Als je een NIO wilt kopen heb je de keuze uit drie modellen: de ET5, ET7 en EL7. De ET5 en ET7 zijn sedans, terwijl de EL7 een cross-over is. We zien het niet vaak meer vandaag de dag, maar in het gamma van NIO zijn sedans nog in de meerderheid.

NIO ET5
NIO ET7
NIO EL7

De NIO ET5 is de kleinste van het stel en daarmee de goedkoopste. Dit model is er vanaf €51.900. De NIO ET5 is daarmee bijna exact even duur als zijn directe rivaal: de Tesla Model 3. Er zit alleen een addertje onder het gras: je moet er nog wel een accu bij huren.

De NIO ET7 is met zijn 5,1 meter een serieuze sloep en daar hoort ook een gepeperd prijskaartje bij. Dit model heeft een vanafprijs van €72.900. Ook dit is exclusief accu (komen we zo op terug).

De ET7 is nog niet de duurste NIO. Dat is de NIO EL7, die je kunt kopen vanaf €76.900. Voor dat geld krijg je een forse SUV, die nog een stukje groter is dan een Audi (Q8) e-tron.

Je bent natuurlijk ook heel benieuwd wat de accu dan kost. Een 75 kWh accu huren kost je €169 per maand. Voor €289 per maand heb je een 100 kWh accu. Wat uniek is: je kunt de accu’s wisselen in plaats van opladen. Dan moet je wel toevallig in de buurt van Tilburg zijn, waar het eerste (en vooralsnog enige) Power Swap Station staat.

Wil je de accu toch liever gewoon kopen in plaats van huren? Dat kan ook. Voor de 75 kWh accu betaal je een meerprijs van €12.000 en voor €21.000 ben je de eigenaar van een 100 kWh accu.

Het prijsvergelijk tussen de NIO ET5 en de Tesla Model 3 valt daarmee een stuk minder gunstig uit. En de NIO ET7 concurreert gewoon met de Mercedes EQS qua prijs. Dat lijkt allemaal wel erg ambitieus voor een volslagen onbekend Chinees merk.

Ook interessant!

  • accu wisselen
    Accu wisselen nu ook in Nederland mogelijk
  • De nieuwe NIO ET5 is de nieuwe Tesla Model 3 killer
  • Audi klaagt Chinees automerk aan om deze modellen
  • Deze EV met 1.000 km range is nú onderweg naar Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

el7, Elektrisch, et5, et7, geld, nio, Prijzen

Vorig bericht: « Wordt de nieuwe Toyota Prius een geliefd tuningobject?
Volgend bericht: Deze G-klasse occasion houdt je op meerdere manieren voor de gek »

Lees Interacties

Reacties

  1. banderas zegt

    21 november 2022 om 19:26

    Eerlijk is eerlijk: mooie auto’s en in China al een goede staat van dienst. Stuk mooier dan bv. de Xpeng.

    Login om te reageren
  2. Chauffeur zegt

    21 november 2022 om 19:28

    Mooie auto’s in het echt, ik kwam ze vanavond tegen op de A2 richting huis. Vooral de ET7 zag er goed uit. Prijs is stevig maar dit lijkt een stuk luxer dan mijn Model 3.

    Login om te reageren
  3. ederooij zegt

    21 november 2022 om 19:41

    Zeker mooie auto’s, mooie dan de Europese insteek op het moment qua design. Maar moet het toch even zeggen, de ET-modellen zijn fastbacks, geen sedans.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      21 november 2022 om 20:30

      Het zijn wel fastbacks, maar geen liftbacks of hatchbacks. De achterruit opent niet mee. Dus je kunt nog steeds spreken van een sedan. Dat doet NIO zelf ook.

      Login om te reageren
      • ederooij zegt

        21 november 2022 om 23:04

        Bij Nio zelf op de site noemen ze het zowel fastbacks als sedans zie ik nu, beetje verwarrend. Maar het klopt wat je zegt idd, het kan allemaal. Maar in de zin hoe het woord sedan alledaags gebruikt word, moet het bijna een externe kofferbak zijn en heeft het niet zo’n glooiende lijn als dit. Vandaar al die verbasteringen en dus ook fastbacks.

        Login om te reageren
  4. W115 zegt

    21 november 2022 om 20:02

    Mooie wagen. Taxi bord op het dak en de ogen van Xi mogen ze in China achterlaten.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    21 november 2022 om 20:11

    Oogt niet verkeerd, maar wel een heel generiek design. Zou zelf veel eerder voor bijvoorbeeld de Honqi SUV gaan dan voor die van Nio. Die heeft tenminste een eigen gezicht, en dat die Honqi van binnen dan weer wel heel erg aan een ander merk doet denken is dan weer niet zo heel erg.

    Login om te reageren
  6. alassad zegt

    21 november 2022 om 20:41

    Hoe verhoudt de EL7 zich tov de ES8?

    Login om te reageren
    • Jozo zegt

      21 november 2022 om 22:39

      EL7 is kleiner dan de ES8. Maar het lijkt erop dat deze (ES8) niet in NL verkocht gaat worden?

      Login om te reageren
  7. AudiRS zegt

    21 november 2022 om 21:31

    12000 voor 75accu en 21000 voor 100accu?

    Doe maar 2 x 75 dan…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      21 november 2022 om 22:11

      Die accu’s zijn dus makkelijk in- en uit te nemen. En 12000 euro voor 75 kW, da’s € 160 per kW. Echt. Geen. Geld.

      Ik voorzie een interessante markt voor thuisaccu’s. Met 75 kW heb ik genoeg voor 7 dagen off-grid stroomverbruik.

      Login om te reageren
      • senwedural zegt

        22 november 2022 om 16:51

        Viel mij ook op. Een thuisaccu kost tussen de 800 en de 1000e per kWh. Factor 5 tot 6 verschil. Rara

        Login om te reageren
  8. BMW 2275199 zegt

    22 november 2022 om 06:34

    Dus je koopt dit in plaats van een EQS?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North