In deze Mijn Auto ontmoet Martijn autoliefhebber Ronnie in zijn R34 GTX Sedan uit 1998.
Anders dan de beroemde R34 GT-R is deze versie achterwielaangedreven, met een 2.5L zes-in-lijn turbomotor, handbak en enkele upgrades zoals een aangepaste intercooler, uitlaat en ECU-tuning.
Resultaat: rond de 300 pk, goed voor veel rijplezier, zonder over-the-top cijfers. Qua rijden voelt de auto strak en communicatief, al mist hij de stijfheid van Ronnie’s BMW’s. Toch maakt de beleving – turbogeluid, gasrespons, rijgevoel – dat ruimschoots goed. Onderdelen zijn motorisch goed te krijgen, maar plaatwerk kan een uitdaging zijn en komt vaak uit Japan, Australië of Dubai.





Jawel hoor. Wellicht kunnen jullie de volgende titel beter gaan gebruiken: Ken je deze al? Of iets in die strekking.
Jawel hoor, van zowel de 32, 33 als de 34 is er een 4 deurs sedan gts/gts-t gemaakt met de RB20 of 25.De stagea is de station versie, heeft dezelfde RB25DET. Helaas vaak geleverd met automaat.
Zalige wagen, alle respect voor de liefhebber die hem hier importeert en onderhoud. Rijden met het stuur aan de verkeerde kant zou echter iets zijn dat nooit voor mij zou zijn inhalen of een parking is al direct problematisch als je alleen bent, al zag ik wel ooit eens een dergelijke skyline in achteruit voor mij aanschuiven bij de Quick drive in, vondt dit best lachen. En die opmerking over BMW tja, bij zo’n skyline moet je zowat elk onderdeel vervangen door een tuning stuk in de hoop dat hij ooit bijna zo goed is als een BMW E46. Dat weet je als je een Nissan koopt.
“…bijna zo goed is als een BMW E46”
Vanuit een technisch perspectief zijn ook die E46’s (en dan al helemaal de M3, als je die toch met de Skyline vergelijkt) bepaald niet perfect.
Haha dat mocht BMW willen! De R32 GTR maakte in die tijd al gehakt van menig supercar, laat staan van elke BMW.
Iedereen die Gran Turismo speelde of iets van Japanse auto’s af weet, weet dat er veel versies zijn van de Skylines
Knappe leuke auto en toffe eigenaar!