
De Porsches, Ferrari’s, Lambo’s en BMW zijn voor de echte wannabees, immers ook de Engelse autoindustrie bouwt genoeg fraaie automobielen. Vaak met een beetje hulp uit het buitenland, maar dat mag de echte chauvinist niet deren.
De Bentley Continental en Continental GT hebben onderhuids flink wat niet-Britse componenten, maar toch zijn het echt Britse auto’s.
Moet het echt 100% Brits zijn, ga dan voor een Arnage.
Huge reserves of understated power and the finest tradition of British coachbuilding come together in the Bentley Arnage range of three Grand Touring saloons, each with its own distinctive character and style. Whether it’s the high performance Arnage T, the beautifully refined Arnage R or the stately Arnage RL, no other car can be hand-built to customer requirements with such delicacy and care.
TVR is wel echt Brits of was het nu Russisch, Italiaans of neemt Spyker straks TVR over?
MINI en Rolls-Royce zijn al weer een tijdje onderdeel van BMW, maar toch blijven ze Engels. Alleen wat een pauper in die Rolls met mistlampen aan.
Drie generaties Aston Martin en nee, sommige Aston Martins zijn helemaal niet zo stijlvol.
Noble is wel echt Brits. En echt heftig ook: De 3.0 V6 afkomstig van Ford is uitgerust met twee Garrett T28 turbos en levert 425 pk. De top is bijna 300 km/u en de sprint naar de 100 duurt 3.6 seconden. Jummie!
Wederom onze grote dank aan A_Gummer voor d’n foto’s!
Wat is er fout met mistlampen?
Fotografie wordt zo lanzamerhand tot een kunst verheven hier !
Chapeau
mooie plaatjes!
En zo hoort het ook!
Wederom m’n complimenten aan Sjoerd voor de schitterende beelden.
Dit zijn geen mistlampen bij de RR Phantom, hier zitten gewoon af fabriek de standaard xenon koplampen (dimlicht dus). De bovenste koplamp units hebben alleen stadlicht (en ik geloof ook groot licht).
Leuk serietje. Alleen een beetje weinig. En die MINI vind ik nog steeds niets. Die oude Aston is lelijk, de Phantom natuurlijk ook. Zo’n Arnage is echt een dikke auto. Doe mij die maar. (of desnoods een Flying Spur of GT, ook mooi en luxe en comfortabel)
Echt prachtige foto´s. Je zou het je werk moeten maken Sjoerd!
;) :P
“Noble is wel echt Brits. En echt heftig ook: De 3.0 V6 afkomstig van Ford”
Ik vind toch dat er een discrepantie in deze zinnen zit……..
mooie auto’s flying spur is alleen niet mooi continental gt is beter!
nieuwe mini cooper S is heel brut ik heb hem zelf ook in het zwart bestelt ik zie hem alleen nog niet zo veel op internet!zou graag wat meer foto’s van de mini in het zwart zien! ik moet nog to februari wachten……
Jammer dat er een aantal kiekjes van Jaguar ontbreken.
Verder echt mooie wagens erbij.
“Noble is wel echt Brits”… eh… werden de plastic buitenkanten niet in afrika gemaakt en het blok in amerika?
Die V8 Vantage is echt wel stijlvol, alleen niet in deze trim. Wat doen die BMW niertjes in de grill? Jammer hoor.
Maar ja Noble heeft wel met zijn Trust ssc het landsnelheidsrecord, zou die dan toch ook wel met zijn straatauto’s kunnen klaarkrijgen …
@ rick dos, als je het zo bekijkt zijn spyker en donkervoort ook geen nederlandse merken……
@tim
Ja maar dan zijn de Rolls Royce en Mini toch ook puur Brits?!
Die bovenste AM, is dat niet een zeldzame vierdeurs uitvoering?
Ik meen me te herinneren dat die ook een afwijkende grill had…
Kan natuurlijk ook een -tamelijk smakeloze- aanpassing zijn die door de eigenaar is uitgevoerd…
mooie foto’s!
hele mooie serie weer! en ik vind dus mooi wel alle astons stijlvol!! (behalve dan die hele lelijke v8 uit de jaren 90)
maar de Aston V8 die hier op de foto staat vind ik prachtig… hij heeft alleen wel een raar ding in het midden zitten daar :s
eigenlijk had er ook wel een ondertitel bij gekund:
the Germans ar coming!
@Eric: is geen V8 Vantage maar een DB7 Zagato, of was je al verward over dat “350Z logo” :P?
oh woops, die oude V8 vantage :P nvm
TVR is de shit! wát een geluid en wát een bruut design!
nog steeds een van mijn favo merken net als noble
Goed werk, prachtige opnames!
Ik vind die Noble wel erg tof! Beter als een standaard Porsche of zoiets dergelijks! Ook de Sagaris is super! Ik houd wel van Engelse auto’s! Nog meer dan van Italiaanse! :)
@ Klassiekerrally. Heb je daar visuele feedback van? ik vind dat model AM (oude V8 vantage) een van de meest begeerlijke.
Weer mooie plaatjes! Inderdaad echt super pauper om met mistlampen aan in een Rolls te crossen…
He Tjerk, volgens mij had Ralph het vanochtend om 1109 uur al uitgelegd; dat zijn xenonpitten (dimlicht). Dat ze nu toevallig rond zijn, betekent niet dat het meteen mistlampen zijn! De bovenste lampen zijn louter de stadslichten en kunnen dus niet meer licht opbrengen dan ze op de foto doen…..
Inderdaad, wederom zeer mooie foto’s…
Ik vind deze wagens, op de Aston Martins na ( persoonlijke smaak :p ), echt pure klasse uitstralen. En de meeste zijn nog mooi op de koop toe…
Jammer genoeg zijn deze auto’s ( nog voor een tijdje toch ) onbetaalbaar voor een individu zoals mezelf ;) ;) ;)
>“Noble is wel echt Brits. En echt heftig ook: De 3.0 V6 afkomstig van Ford”
>Ik vind toch dat er een discrepantie in deze zinnen zit……..
Ford of Europe heeft haar Powertrain ontwikkel centrum in Dunton, Essex. Dus deze motor kan wel eens echt Brits zijn. Immers als je een Ford motor ui de VS laat komen, neem je niet de V6 toch?
Nou ja, ik kan me zo voorstellen, kleine auto, kleine motor.
Wanneer komen er weer eens Sjoerd Ten Kate wallpapers. Dat zijn namelijk de enige die ik ook werkelijk gebruik. Prachtig vorige keer die R8 en AM V8!!!!!!
Wallpapers!!!!!!!!!
werkelijkk schitterende foto’s…wallpapers please
mooie zeg;
” de Noble is wel ECHT BRITS. De 3.0 motor komt van ford” bla bla bla… uh oke ik snap ‘m.
De fotograaf in kwestie heeft voor een aantal foto’s ook wel erg mooie perspectieven gekozen.
@ Jurrian: Ja, maar niet van de voorkant :(


1969 Aston Martin Lagonda
This ultra-rare sedan was designed alongside the DBS coupe and shares its early quad-headlamp styling. Built for the personal use of company boss Sir David Brown, it is the prototype of a range that numbered just six more cars between 1974 and 1976, when the better known and more dramatic “wedge” Lagonda appeared. The other cars all wore the later dual-headlamp face and ran carbureted V-8s. This car’s engine is fuel injected.
… maar gezien de zeldzaamheid zal ’t ‘m waarschijnlijk niet zijn :)
Ik heb nog nooit een Phantom in real life gezien, ik kan niet wachten om hem een keer te spotten.
Want desondanks hij toch al een tijdje uit is blijft het een extreem mooi en imposant bakbeest.
@ Klassiekerrally; ik zal je even helpen, hier de Aston met die rare BMW-looks. Het enige verschil is dat deze van ’74 tot ’76 gemaakt werd en dus niet in 1969.
Aston Martin Lagonda V8 Saloon; http://www.astonmartins.com/v8/v8lag.htm
Dat stond ook in je post, sorry. Maar de voorkant hoort dus ook bij deze Aston.
Hee, dus toch een 4-door! Liet m’n geheugen me toch niet helemaal in de steek :)
met alle respect ik had een paar fotos liever in kleur gezien!! Maar over de auto’s: zien er stuk voor stuk boombastic uit
Wie heeft deze foto’s gemaakt?
Enkele foto’s zijn ook in kleur. Maar petje af hoor, hele mooie plaatjes! Vooral die met dat logo en het blaadje – fraai fraai fraai!
Wie gaat me nu nog vertellen dat Mercedes met haar CLS een nieuw model heeft geintroduceerd? Als ik die AM zie, bestond het concept van een 4deurs coupe al jaren…
Rolls met mistlampen aan, wat een heerlijke foto.
Wanneer komt de wallpaper in 1280×1024?
Mooie fotografie! Ook leuke auto’s, vooral de Astons. Die eerste is dus echt megabijzonder, een Lagonda Series I waarvan er maar een stuk of zes zijn gemaakt (series II, III en IV waren die platte hoekige gevallen, ziet er heel anders uit). En zoals altijd is de DB7 Zagato ongelooflijk mooi! Binnenkort hang ik een 30 bij 40 op mijn kamer, zelf geschoten in Londen (zelfde exemplaar zelfs, denk ik).