• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kabinet verhoogt bedragen verkeersboetes in 2019

Auteur: RubenPriest, gepost 10 oktober 2018 om 12:53 – 91 Reacties

Kabinet verhoogt bedragen verkeersboetes in 2019


Het was pas nieuws geweest als het andersom zou zijn.

Een nieuw jaar staat weer bijna voor de deur en dat betekent nieuwe kansen om de burger een oor aan te naaien. In een brief gericht aan de Tweede Kamer spreekt Fred Grapperhaus, Minister van Justitie en Veiligheid, over het Besluit OM-afdoening en het Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens in verband met onder meer de jaarlijkse indexering van de tarieven. In normale taal: hier zijn de tarieven voor volgend jaar als je de sjaak bent bij het maken van een verkeersovertreding. Het kabinet heeft besloten de tarieven te verhogen met 1,7 procent in het kader van ‘inflatie’. Ach, wat maken die paar euro’s nu uit. Nou, reken het maar eens om in Guldens!!1!!!

De verhoging is afhankelijk van het soort vergrijp. Zo kunnen boetes tot en met 100 euro maximaal 5 euro hoger uitvallen en bij boetes vanaf 100 euro kan dit maximaal 10 euro zijn. Het positieve is dat de administratieve kosten van 9 euro ongewijzigd zullen blijven. Een pak van ons hart.

Wat betekent dit in de praktijk?
De boete voor het negeren van een rood verkeerslicht of het in de hand houden van je telefoon tijdens het rijden komt op 240 euro te liggen. Een stijging van 10 euro. Ook een vergrijp als rechts inhalen gaat met 10 euro omhoog naar 240 euro. 29 km/u te hard door de bebouwde kom razen kost straks 317 euro in plaats van 312 euro. 20 km/u te hard rijden buiten de bebouwde kom gaat 183 in plaats van 180 euro kosten.

Zelf koekeloeren? Alle boetebedragen voor 2019 checken doe je in dit document (PDF alert).

Fotocredit: @shelldewetering via Autojunk

Ook interessant!

  • Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
    Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
  • Deze verkeersboetes worden in 2022 hoger (of lager!)
  • Zoveel verkeersboetes zijn er uitgedeeld in 2020
  • Diplomaat verkeersboete
    Diplomaten betalen nog altijd helft verkeersboetes niet

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, geld, politie, Verkeer

Vorig bericht: « G-Power BMW M550i gelijk naast grote broer
Volgend bericht: Lease maar: Audi A4 of Volvo V60 »

Lees Interacties

Reacties

  1. c4seum zegt

    10 oktober 2018 om 12:55

    Als je je aan de verkeersregels houdt, heb je hier nooit last van

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      10 oktober 2018 om 13:00

      @c4seum: het zal bij jou wel lekker tochten met al die open deuren die worden ingetrapt..

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      10 oktober 2018 om 13:06

      @c4seum: Daarom heb ik nooit sex. Hoef ik me nooit druk te maken over SOA’s.
      https://pixel.nymag.com/imgs/daily/selectall/2017/02/09/09-roll-safe.w1200.h630.jpg

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 oktober 2018 om 13:25

        @torsen: Een soa kan je ook krijgen zonder sex ;)

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          10 oktober 2018 om 14:16

          @berlinetta: nietes

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 oktober 2018 om 14:39

            @torsen: Je kan al een soa krijgen van een vieze handdoek vriend. Pas maar op als je je handen wast.

            Login om te reageren
            • torsen zegt

              10 oktober 2018 om 17:44

              @berlinetta: Uiteraard heb je gelijk. Maar de strekking van mijn reactie was meer dat als je nooit risico’s neemt je soms ook minder plezier hebt.

              Net zoals veel mensen hier wel eens op een verlaten weg wat sneller gaan dan toegestaan.
              Mag dan wel niet volgens de regels. Maar het is af en toe wel leuk en zolang je er niemand kwaad mee doet is het ergste wat je kan overkomen een boete.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                10 oktober 2018 om 18:12

                @torsen: En daar heb je helemaal gelijk in.

            • enjoypunani zegt

              11 oktober 2018 om 03:38

              @berlinetta: sex met een handdoek? Das een HOA, geen SOA.

              Login om te reageren
            • cloverleaf zegt

              11 oktober 2018 om 07:17

              @berlinetta: Jouw vriendin is wel erg naïef… ?

              Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          10 oktober 2018 om 14:32

          @berlinetta: Bij een besmette wcbril kan ook hoor

          Login om te reageren
          • henk_he zegt

            10 oktober 2018 om 15:11

            @maferick74: bij mij raken mijn lichaamsopeningen en slijmvliezen de wc-bril niet, maar ik weet niet hoe jij op de wc zit…

            Login om te reageren
            • juniorclk zegt

              10 oktober 2018 om 16:56

              @henk_he: en je drinkt nooit ergens uit een glas?

              Login om te reageren
              • duckmefaddy zegt

                10 oktober 2018 om 18:15

                @juniorclk: ik drink niet van een wc-bril nee.
                Doe alleen coke van een wc-bril

              • juniorclk zegt

                10 oktober 2018 om 18:21

                @duckmefaddy: hoeveel wc brillen ken je van glas? Als jij in een café/restaurant /je ouders thuis uit een glas drinkt kun je al een soa krijgen

              • duckmefaddy zegt

                10 oktober 2018 om 18:46

                @juniorclk: goed verhaal, staat genoteerd

              • drdre1 zegt

                10 oktober 2018 om 20:49

                @juniorclk: maar kan je dan van je ouders een soa krijgen?

              • mashell zegt

                11 oktober 2018 om 08:49

                @drdre1: het leven is een soa.

        • reobnednab zegt

          10 oktober 2018 om 16:08

          @berlinetta: je kan ook een passoa met jus d’orange krijgen

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 oktober 2018 om 18:12

            @reobnednab: Dat heb ik vaak genoeg uitgekotst.

            Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      10 oktober 2018 om 13:10

      @c4seum: ik vind dit echt zo’n kansloze dooddoener. Ik kan me niet voorstellen dat iemand graag met jou vrienden wil zijn. En wat betreft de boete bedragen, vind ik de verhogingen belachelijk. Er zijn zoveel mensen die door een simpele fout in de financiële schulden kunnen komen. Deze bedragen leren mensen geen fout gedrag af. Een goed voorbeeld daarvan is duitsland. Daar zijn de bedragen nog enigzins betaalbaar, maar onze oosterbuuren rijden over het algemeen netter dan ons nederlanders.

      Login om te reageren
      • deeberton zegt

        10 oktober 2018 om 13:21

        @mikje90: om maar niet te beginnen over jouw vrienden die je blijkbaar verlaten als je je netjes aan de regels houdt…?

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 oktober 2018 om 13:31

        @mikje90: Hoewel ik het met je eens ben dat de verhoging die ze ieder jaar schaamteloos doorvoeren vrij absurd is, heeft hij verder wel gelijk. Je hebt je gewoon aan de regels te houden en als je dat doet, heb je er ook geen last van.

        Verder is het doel van een sanctie een preventieve werking. Dat kun je bereiken door de boete hoog genoeg te maken of een andere passende straf vinden. Het probleem daarmee is dat het nog niet zo makkelijk is om een andere passende straf te bedenken. Rijbewijs afpakken? Je hebt geen garantie dat iemand niet alsnog gaat rijden. Auto tijdelijk in beslag nemen? Daarmee raak je niet alleen de dader, maar misschien ook zijn gezin. Het verhogen van boetes is daarom de meest eenvoudige manier. Ik zou echter wel willen pleiten voor inkomensafhankelijke boetes. Daarmee raak je mensen pas echt. Zo werkt het bij mij ook. In Duitsland vind ik het niet zo erg om te hard te rijden, want de boetes stellen toch niet zoveel voor. In NL pas ik wel wat beter op.

        Login om te reageren
        • pand zegt

          10 oktober 2018 om 14:32

          @berlinetta: het is prima om boetes inkomens afhankelijk te maken. Alleen ben ik dan wel voor een afschaffing of verlaging van de inkomsten belasting. Anders betaal je dubbel.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 oktober 2018 om 14:40

            @pand: Belastingen betalen we sowieso al (drie-, vier-, vijf-)dubbel. Dat is niks nieuws.

            Login om te reageren
        • juniorclk zegt

          10 oktober 2018 om 16:58

          @berlinetta: met boetes raak je het gezin niet? Daardoor kan net die ene winterjas of schoenen die maand niet betaald worden

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 oktober 2018 om 18:13

            @juniorclk: Daarom pleit ik ook voor inkomensafhankelijke boetes.

            Login om te reageren
        • trbn zegt

          10 oktober 2018 om 17:21

          @berlinetta: Waarom dan niet gewoon alles naar 1000 euro?

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          12 oktober 2018 om 09:53

          @berlinetta: Het is al twee dagen later, maar ik wil er toch even op reageren.

          Heb je wel eens nagedacht over dat tijd voor de één veel kostbaarder en belangrijker is dan de ander? Als je straffen uit gaat delen naar hoeveel last de dader ervan heeft ga je hele gekke dingen krijgen. Als je dan een drukke ondernemer bent kan je een moord plegen en er een maand voor moeten zitten, terwijl door rood rijden dan 10.000 euro kost voor die man. De lokale chronisch werkeloze echter zal maar een tientje betalen voor het rode licht maar moet dan een half jaar zitten omdat hij iemand beledigd heeft.
          Het is uiteraard zwaar overdreven maar ik bedoel maar te zeggen dat niks eerlijk is. Er is altijd een bepaalde groep die meer of minder last heeft van een maatregel. In dit geval helpen hogere boetes niet. Je word toch niet gepakt…

          Login om te reageren
      • henk_he zegt

        10 oktober 2018 om 15:14

        @mikje90: dat Duitsers zich beter aan de regels houden is niet ’t gevolg van de lagere boetes, maar van kultur. Duitsers hebben (doorgaans) respect voor regels, gezag, ouderen, etc. Nederlanders hebben vooral respect voor zichzelf, en weten alles beter.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          10 oktober 2018 om 18:13

          @henk_he: Het helpt ook wel mee dat je in Duitsland op veel wegen met een lekkere snelheid mag rijden (autobahn) Hier in Nederland is het vrijwel onmogelijk om lekker door te rijden.

          Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        10 oktober 2018 om 16:09

        @mikje90: ik vindt de verhogingen veels te weinig, het gebruik van je telefoon, rode lichten en 30 of meer te hard in de bebouwde kom mag voor mijn part een rijontzegging plus 10 jaar tbs aan vast.

        waarom kan je dat ding niet is gewoon 1 keer aan de kant leggen? waarom rij je zo hard door een woonwijk waar kinderen rondrennen?

        Login om te reageren
        • juniorclk zegt

          10 oktober 2018 om 16:59

          -EDIT: dude, misschien is AutoBlog niet de juiste plaats voor dit soort discussies. Excuses voor het weg-jorissen.-

          Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          10 oktober 2018 om 18:15

          @gwnbmw: Dit is ook weer een beetje overdreven.. Iedereen maakt wel eens een foutje. Ze moeten degene die veel (dezelfde) fouten in korte tijd maken flink aanpakken.

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            10 oktober 2018 om 21:47

            @techniekmeneer: rode lichten oke, die misschien wel. je telefoon in je klauwen en meer als 30 te hard door de bebouwde kom (dat is dus 60 door een woonwijk of 80 over een normale weg) vallen niet meer onder foutjes. zeker de mensen die jou uitschelden als ze je bijna aanrijden omdat ze zitten te appen mogen van mij afgeschoten worden.

            Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          10 oktober 2018 om 19:05

          @gwnbmw: Auto’s horen op straat, kinderen niet.

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            10 oktober 2018 om 21:48

            @theblazerunner: kinderen spelen op straat in de bebouwde kom waar ik woon. zelf ook gedaan, en jij ook.

            Login om te reageren
        • tstile zegt

          11 oktober 2018 om 09:38

          @gwnbmw: Met dat verschil dat ze tegenwoordig allerlei randwegen met vrijliggende fietspaden etc tot onderdeel van de bebouwde kom maken.

          Of ze maken wegen waar je eerst 70 of 80 mocht een 50km weg. Of je even iets te hard rijdt op een ringweg of door het winkelcentrum maakt nogal wat verschil.

          Login om te reageren
    • horza zegt

      10 oktober 2018 om 19:57

      @c4seum: mijn lulligste boete was bij een versmalling na een verkeerslicht. Wilde de vrachtwagen inhalen voor het invoegen.

      *FLITS*

      Toentertijd was alles minder dan 10 km/u nog te betalen.

      Login om te reageren
  2. 750i zegt

    10 oktober 2018 om 12:57

    Ik heb er geen problemen mee dat de bedragen omhoog gaan. Gisteren voordat ik de van Brienenoord opging knalden er weer een paar die te ongeduldig waren over de vluchtstrook heen. Wat had ik ze graag een boete gegund!!

    Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      10 oktober 2018 om 13:19

      @750i: dat is dagelijke kost daar. Ik kijk er niet eens meer van op bij de brienenoord

      Login om te reageren
    • hijman85 zegt

      10 oktober 2018 om 13:24

      @750i: Want? Wat verandert er aan jouw leven als zij een boete krijgen?

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        10 oktober 2018 om 14:33

        @hijman85: beste vermaak is leedvermaak.

        Login om te reageren
      • 750i zegt

        10 oktober 2018 om 16:06

        @hijman85: Zie het als een soort van gerechtigheid. Ik vind het gewoon asociaal dat wanneer anderen gewoon netjes in de rij blijven staan er toch een paar zijn die gewoon overal schijt aan hebben. En wat ik gisteren zag ging over een afstandje van zeker 300 meter, en dan niet stapvoets maar gewoon echt met een noodgang. Behoorlijk ergerlijk dus.

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        10 oktober 2018 om 20:51

        @hijman85: bevestiging dat goed gedrag loont?

        Login om te reageren
  3. duckmefaddy zegt

    10 oktober 2018 om 13:06

    Een rijke pipo zei ooit: alles mag, sommige dingen kosten gewoon geld

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      10 oktober 2018 om 20:53

      @duckmefaddy: als in een rijke ?? Meeste ? ? is a moet je nl met een korreltje zout nemen. Spreekwoordelijk korreltje zout dus.

      Login om te reageren
  4. gove zegt

    10 oktober 2018 om 13:10

    schandalig, lijkt nergens op deze bedragen, lynchen die gappenhaus

    Login om te reageren
    • dees zegt

      10 oktober 2018 om 15:06

      @gove: Telkens als ze de bedragen verhogen worden er minder mensen gepakt, dus het werkt gewoon.
      Kijk eens naar de bedragen in Duitsland, die zijn pas een grap.

      Boetes horen een afschrikwekkende werking te hebben en die bereik je alleen met hoge bedragen.
      En de enige mensen die dit echt gaat voelen zijn de idiote die bellen achter het stuur, 50km te snel gaan en bumperklevers. De idiote die het verdienen.

      Login om te reageren
      • gove zegt

        10 oktober 2018 om 16:15

        @dees: het is belachelijk omdat de overheid je straft voor iets wat je eigen keuze is, als jij het risico wil lopen op een ongeluk of met als je ermee wil leven dat je een kind aanrijdt omdat je op je telefoon zit moet dit je eigen keuze zijn en de overheid zou zich daar niet mee bemoeien, zelfde werkt de andere kant op als je je kind alleen over straat laat slenteren en het wordt aangereden is dat eigen schuld en zul je ermee moeten leven, m.a.w. overheid bemoeit zich met dingen waar ze zich niet mee moet bemoeien

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          11 oktober 2018 om 01:22

          @gove: HUH? “…..m.a.w. overheid bemoeit zich met dingen waar ze zich niet mee moet bemoeien”? Soms nooit gehoord van verkeersregels? Ja! Die zijn er! Denk gewoon maar eens terug aan je rijopleiding en rijexamen. Iemand die denkt: Dat maak ik zelf wel uit!, omdat het mijn eigen keuze is, zit er echt helemaal naast. Van mij mag je denken en zeggen wat je wilt. Dat is je vrijheid van meningsuiting. Maar in het verkeer heb je je aan de regels te houden. Daarin bestaat geen eigen keuze! Zoals jij je hierboven uitdrukt pleit je gewoon voor anarchie en verdien je niet minder dan wat er in het volgende bepaalt is met de daaraan verbonden gevolgen:
          § 1. Gedragsregels
          Artikel 6
          Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
          Met jouw instelling verdien je gewoon niet anders dan dat je vlug gepakt wordt! Fijne dag nog!

          Login om te reageren
  5. bmw2coupeeigenaar zegt

    10 oktober 2018 om 13:12

    Volstrekt belachelijk. Laat ze eerst eens bedenken hoe ze linksplakkers gaan aanpakken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 oktober 2018 om 13:26

      @bmw2coupeeigenaar: Met hogere boetes?

      Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        10 oktober 2018 om 16:02

        @berlinetta: (1) Wellicht zwaarder straffen met hogere boetes. (2) Je kan denk ik beter naar manieren zoeken om de pakkans te vergroten. (3) Technologie (in de vorm van een portable kastje) ontwikkelen dat vrije rechter rijbanen registreert en doorseint naar de bestuurder middels een akoestische toon. Wordt daar geen gehoor aan gegeven, dan wordt het stuur automatisch naar rechts gerukt. Ideaal voor linksplakkers. Zou daarnaast ook preventief ingebouwd kunnen worden in bestelbusjes, Astra’s, 107’s en andere type auto’s onder de 100 pk.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      10 oktober 2018 om 13:43

      @bmw2coupeeigenaar: nieuwe verkeersregel invoeren, die luidt:

      “Doorrijden of invoegen”

      Feitelijk bestaan deze regels al maar door het in deze context te zetten, dringt het hopelijk tot iedereen door. Rechts inhalen behoort dan ook meteen tot het verleden.

      Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        10 oktober 2018 om 15:38

        @ghost: Klinkt goed. Die regel mogen ze ook voor de beginnende bestuurders tijdens rijles benadrukken!

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      10 oktober 2018 om 14:44

      @bmw2coupeeigenaar: Jij bent zo’n neuroot die continu zijn voorganger loopt op te duwen?

      Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        10 oktober 2018 om 15:37

        @toniominestrone: Haha dat zeg je zeker naar aanleiding van het onlangs door Autoblog geplaatste artikel over BMW rijders?

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          10 oktober 2018 om 16:22

          @bmw2coupeeigenaar: Dan zou ik mijzelf ook aangesproken voelen, ik rijd al 38 jaar BMW’s, ben inmiddels aan mijn15e Bimmer bezig.

          Login om te reageren
          • towi1989 zegt

            10 oktober 2018 om 17:20

            @toniominestrone: Echt duurzaam zijn ze dan ook niet.

            Login om te reageren
            • fouadski zegt

              10 oktober 2018 om 19:13

              @towi1989: ????

              Login om te reageren
      • trbn zegt

        10 oktober 2018 om 17:23

        @toniominestrone: Jij zo’n gast die lekker links blijft hangen? Of een hele rits auto’s als voorste gaat inhalen met 0,5 km p/u extra snelheid?

        Login om te reageren
  6. baklava zegt

    10 oktober 2018 om 13:19

    Terecht. Boetes zijn veel te laag in Nederland

    Login om te reageren
  7. rob636 zegt

    10 oktober 2018 om 13:20

    Verkeersboetes verhoogt kabinet? Is dat wat jullie willen zeggen met de eerste zin?

    Login om te reageren
  8. hijman85 zegt

    10 oktober 2018 om 13:29

    Tja, de boetes in dit land slaan natuurlijk nergens op. En iedereen weet dat het minder gevaarlijk is om over een rustige a6 170 te rijden dan om in de regen met 50 door de bebouwde kom te rijden. Maar die a6 is makkelijk cashen. Voordeel is wel, we leven er goed van. Ik vind dat ons geld over het algemeen goed besteed wordt door de overheid, dus ik betaal die paar honderd euro met liefde eens in de zoveel tijd.

    Login om te reageren
    • trust zegt

      10 oktober 2018 om 16:23

      @hijman85: ja een paar landcruisers aan IS geven is op een goede gebruik maken van onze belasting centen ;) De boete bedragen ala een beetje minder volstaat ook in mijn ogen maar die kinderachtige 9 euro admin. kosten dat is gewoon burgertje pesten.

      Afgelopen week hier in Oosterijk staande gehouden met 158 op een 130 weg, 20 euro boete. Daar staat wel tegenover dat ze hier totaal niet auto kunnen rijden. Dus een beetje een midden weg is wellicht niet verkeerd

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      10 oktober 2018 om 17:08

      @hijman85: Lol bulgaren-zorgtoeslag fraude, asielzoekers huizen/miele/geld geven, Toyota’s aan IS geven,uitkeringen naar Polen/Marokko, kinderbijslag naar Marokko, onrendabele windmolen parken bouwen enz enz. Laatste nieuws vandaag 264 kapperszaken in Apeldoorn omdat de gemeente 10.000 de man geeft om iets te beginnen zonder controles natuurlijk en daarna ook geen belasting hoeven te betalen. Wel ff wat verder kijken als AB aub. :))))

      Login om te reageren
  9. mar10us zegt

    10 oktober 2018 om 13:49

    De afgelopen stakingen moeten toch op één of andere manier gecompenseerd worden…

    Login om te reageren
  10. RiKe zegt

    10 oktober 2018 om 13:50

    Boetes afhankelijk maken van het inkomen net als in Scandinavië, de mensen met een hoge inkomens krijgen net zo veel pijn van de boetes als de lagere inkomens. Meer te besteden? Meer betalen.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      10 oktober 2018 om 14:37

      @rike: yes ga ik een stuk minder betalen, goed idee. (Of gekeken gaat worden naar het spaargeld en daar een percentage van) dat zou niet lief zijn.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 oktober 2018 om 08:54

      @rike: en wat lost dat op? Begaan de rijken ook meer overtredingen of lost het slechts wat jaloerse gevoelens op? In gelijke gevallen gelijke behandeling zegt de grondwet, dat is dus gelijk straffen, dus de gelijke vrijheidsstraffen en dus ook de gelijke boetebedragen.

      Login om te reageren
      • trust zegt

        12 oktober 2018 om 10:01

        @mashell: ik heb in mijn chauffeurs jaren wel eens meegemaakt dat tijdens een traject controle de klant vroeg waarom ik zo langzaam reed, traject controle zeg ik. Zegt hij ja wat maakt dat nou uit… Als het inkomsten afhankelijk was dan had hij dat waarschijnlijk niet gezegd

        Login om te reageren
  11. drommedaris zegt

    10 oktober 2018 om 13:54

    Laat me raden: te lage inkomsten BPM en te weinig accijns inkomsten op sigaretten omdat meer mensen stoppen. Pfff. Dit land gaat naar de knoppen zo. Hufterige overheid

    Login om te reageren
  12. imarinos zegt

    10 oktober 2018 om 13:56

    Inflatie haha… is gewoon geld verdienen.

    Het blijft simpel, als je de boete niet kunt betalen moet je je aan de regels houden.

    Login om te reageren
  13. supertjeduc zegt

    10 oktober 2018 om 14:13

    Ik denk dat ik op een gemiddelde dag goed ben voor een 500 a 1000€ boetes
    Maar zolang de politie hier nergens te zien is no problem
    Als ik om half zes s’morgens over een polderweg rijdt met 120 hoef ik alleen op te letten dat er geen reeën oversteken

    Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      10 oktober 2018 om 14:42

      @supertjeduc: weten waneer je even ‘de grens over kan’ en waneer niet scheelt een hele hoop, nu anderhalf jaar boetevrij. :)

      Login om te reageren
  14. VeniVidiVici zegt

    10 oktober 2018 om 14:23

    Oké, dus rechts inhalen gaat omhoog en linksplakken niet. Hoe moet dat dan als iemand op een vrijwel lege 130 weg 5 kilometer lekker met 100 op links blijft rijden? Dan ik daar dus volgens de regel ook 5 kilometer als een sukkel achter moeten blijven met 100 km/h. Nou… mooi niet! Voorligger geen intentie om naar rechts te gaan dan omgeving scannen en hup… rechts er voorbij (en dan gaan ze vaak nog zielig met de lichten seinen ook pfff).

    Login om te reageren
    • roadster1976 zegt

      10 oktober 2018 om 14:25

      @venividivici: slechte dag vandaag? ;)

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        10 oktober 2018 om 16:44

        @roadster1976: Ja, maar jij hebt h’m weer goed gemaakt :-)

        Login om te reageren
    • tstile zegt

      11 oktober 2018 om 09:46

      @venividivici: Die linksplakkers zijn inderdaad gruwelijk irritant en komen overal mee weg.

      Ik ben eens aangehouden door een motoragent na rechts inhalen. In de stromende regen. Toch respect dat hij zo z’n werk deed. Nadat ik schuld bekende heb ik hem nog wel gezegd dat het me opviel dat linksplakkers nooit een boete krijgen maar rechts inhalers wel. Hij zei dat rechts inhalen gevaarlijker is maar was het verder met me eens. Dat was nu eenmaal zo zei ‘ie…

      Inmiddels rij ik een supertrage auto dus nu mogen anderen zich aan mij irriteren ipv andersom:) Maar op de snelweg blijf ik rechts

      Login om te reageren
  15. karaya zegt

    10 oktober 2018 om 15:46

    Als je rechts ingehaald wordt rij je per definitie onnodig links.

    Van mij mogen ze daarvoor je rijbewijs innemen.

    Login om te reageren
  16. joris02 zegt

    10 oktober 2018 om 15:51

    Ja moet je je maar aan de regels houden? is wel makkelijk gezegd, dan kunnen ze ook wel stoppen met verkoop van sportautos.

    Login om te reageren
  17. chriscross zegt

    10 oktober 2018 om 16:06

    De bedragen slaan helemaal nergens op en heeft na mijn mening niks meer te maken met het positief proberen te veranderen van het gedrag. Je moet de mens laten zien wat het gevolg kan zijn van dergelijk gedrag, oftewel confronteren met de realiteit maar niet alleen met euro’s. Ik wil wel even benadrukken dat ik geen verkeersaso ben, ik rij maar in een degelijke Octavia met kinderstoel op de achterbank.

    Login om te reageren
  18. bmw2coupeeigenaar zegt

    10 oktober 2018 om 16:07

    @rike: Ja en als een dronken Pool met zijn lelijk geblindeerde, stinkende diesel Audi (zonder katalysator) een paar kinderen aanrijdt, dan heeft hij zeker ook recht op strafverlaging.

    Login om te reageren
  19. towi1989 zegt

    10 oktober 2018 om 17:22

    Er staan helemaal geen boetebedragen in de PDF?!

    Login om te reageren
  20. dondeboer zegt

    10 oktober 2018 om 17:34

    De tarieven gaan met 1,7% omhoog ivm inflatiecorrectie, en dat is 5 euro bij bedragen tot 10 euro? Ik hoop dat m’n baas mijn salaris dan ook zo gaat indexeren.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      10 oktober 2018 om 20:55

      @dondeboer: goed nieuws dan! Volgens Rutte en z’n CPB wel! ?

      Login om te reageren
  21. dondeboer zegt

    10 oktober 2018 om 17:35

    Tot 100 euro. Autocorrect…

    Login om te reageren
  22. saxoke zegt

    10 oktober 2018 om 23:24

    Whow…. die bedragen zijn niet mals. 20km te snel buuten de bebouwde kom kost je in NL 183euro??? 2 weken geledn hier in Belgie geflitst met 18 te snel op de snelweg. Met 53euro was ik er vanaf. (Snelheid op mn teller (op de cruise) was 142, Effectieve gemeten snelheid was 138, gecorrigeerde snelheid was 129) dus voor 22 te snel op de teller vind ik dat hier een “koopje”.

    Login om te reageren
  23. tstile zegt

    11 oktober 2018 om 09:35

    Boetebedragen zijn misdadig hoog. Ja, te hard rijden of rechtsinhalen is een overtreding. Maar om iemand die bijv. van 1300,- netto moet rondkomen zoveel te laten betalen is eigenlijk erger dan een hoop van deze vergrijpen.

    Mijn voorstel; boetebedragen omlaag; pakkans omhoog.

    Login om te reageren
  24. karel777 zegt

    11 oktober 2018 om 15:56

    Gewoon je boete gratis laten aanvechten op http://www.bekeuringjuristen.nl

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North