• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Auteur: michaelras, gepost 23 oktober 2019 om 11:15 – 34 Reacties

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Vandaag werd zoals verwacht de nieuwe ‘power-naked’ van Kawasaki onthuld. Maar waar je vroeger een fraaie vrijstaande koplamp terug vond is deze nu volledig ingepakt.

De Kawasaki Z-H2
Dat is de volledige naam van de sterkste ‘naked’ toevoeging aan de ‘z-range’ zoals nakedbikes bij Kawasaki altijd door het leven gaan. Het is natuurlijk een afgeleide van de H2 (R) en dus is de nieuwste Z ook uitgerust met een supercharger. Het zijaanzicht van de Z H2 doet ons niet direct erg ‘naked’ aan, maar daarin is de Kawasaki niet alleen.

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Kijk naar de MT range van Yamaha en daar is ook geen koplamp meer duidelijk te onderscheiden. Überhaupt het nog duidelijk kunnen herkennen van de koplamp lijkt een motorfiets in 2020 al bijna direct ‘retro’ te maken. De nieuwste Kawasaki heeft in ieder geval een prima agressief front.

Wat hangt er in het frame?
Kawasaki heeft als doel met de H2 range om wel het vermogen te laten stijgen, maar dit niet te doen door de inhoud van het motorblok zelf groter te maken. Want volgens Kawasaki levert deze route voornamelijk meer gewicht op. Vandaar de keuze voor een supercharger. De watergekoelde DOHC 998cc Supercharged 4-cilinder levert in de Z H2 een vermogen van 147Kw (200 pk).

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Verder nog iets opmerkelijks?
Niet direct opmerkelijk omdat je het wel verwacht bij deze motor, maar natuurlijk is de Z H2 volledig volgeladen met mooie hardware (Brembo M4.32 Monobloc remklauwen) en prima hulpsystemen. Zaken als tractiecontrole en motormappings zijn op meerdere niveaus instelbaar. Natuurlijk is er launch control en zijn quickshifter en slipperclutch aanwezig. Dat de mannen van Kawasaki ook nog humor hebben blijkt wel uit de ‘Economical Riding Indicator’. Deze geeft aan wanneer je zuinig rijdt. Okay..

Leverbaarheid?
Over prijzen is op dit moment nog niets bekend, hij zal boven de duurste naked van Kawasaki komen. Dat is op dit moment de Z1000 met een prijs van een dikke 15 duizend euro. Ter indicatie, de toerversie van de H2 range, de H2 SX staat voor een prijs van een dikke 21 duizend in de verkooplijst. Ergens tussen die twee in lijkt een aardige gok. Vanaf februari 2020 verwacht Kawasaki de Z H2 bij de dealers te hebben staan. Dit in drie kleurstellingen. Hoofdkleur is telkens zwart. Hier kan je naar keuze groen, rood of nog meer zwart aan toevoegen bij Kawa.

Ook interessant!

  • Kawasaki Z900 50th Anniversary
    Kawasaki viert jubileum met rood!
  • Komt jouw motorfiets nog op tijd voor de zomer?
  • enzo knol kawasaki
    Enzo Knol op de rollenbank
  • Kawasaki Z650RS: retro gevoel zonder oldtimer nadelen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

h2, kawasaki, Motorfiets, tokyo

Vorig bericht: « Nieuwe Lexus LF-30 laat zich zien
Volgend bericht: Compleet nieuwe Honda Jazz is deels elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    23 oktober 2019 om 11:18

    Nah, dit is toch geen naked meer? Dit is eerder topless, of upskirt, maar niet bloot genoeg voor naked.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      23 oktober 2019 om 12:20

      @edge: topless, daarbij moet ik toch aan veel mooiere dingen denken ?

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        23 oktober 2019 om 13:07

        @tjorque: ga maar eens naar een sauna, zo mooi is dat vaak niet?

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          23 oktober 2019 om 15:41

          @kennone: nu weet je waarom ik daarvan weg blijf ?

          Login om te reageren
    • risl zegt

      23 oktober 2019 om 17:28

      @Edge: naked met topkuip, beetje zoals een Buell Firebolt

      Login om te reageren
  2. torsen zegt

    23 oktober 2019 om 11:20

    Beetje hetzelfde verhaal als de MT-10. Die ziet er ook een enigzins misvormd uit op foto’s.
    Waarom je zoveel power in een naked zou willen ontgaat me ook een beetje.

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    23 oktober 2019 om 11:28

    BMW haalt zelfs meer vermogen (207pk) zonder een supercharger.
    Enige voordeel lijkt me dat dit blok vrij eenvoudig naar een hoger vermogen te brengen is zoals de rest vna de H2 range (andere mapping, supercharger wat sneller laten lopen enz.)

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      23 oktober 2019 om 14:00

      @JanJansen: koppel is waar het om gaat in een naked, daarom levert de S1000R ook een pak minder pk’s dan de S1000RR, maar wel een veel sterker middengebied. Met een supercharger heb je altijd koppel, dus beknibbelen op topvermogen hoeft dan in mindere mate. Alsnog is het debiel voor een naked, maargoed…

      Login om te reageren
  4. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    23 oktober 2019 om 11:40

    Als dit geen Naked is dan weet ik niet wat het wel zou moeten zijn. Ik had vanochtend al wat press-release foto’s gezien maar dit is de 1e keer dat ik de fiets van links zie, Jezus wat lelijk die luchttunnel van de koplamp naar de supercharger. Ik wacht nog een weekje tot de onthulling van de Ducati Streetfighter. Die heeft waarschijnlijk net zoveel vermogen (misshien zelfs meer) maar dan zonder die supercharger. Al is meer vermogen op dit soort motors natuurlijk wel het laatste wat je nodig hebt. Boven de 130kph lijkt het wel alsof je in een tornado zit zoveel wind vang je

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      23 oktober 2019 om 13:14

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Valt wel mee hoor, op mijn Speed Triple 1050 kon ik makkelijk een uurtje 150 rijden zonder heel moe te worden. Zithouding op dit soort fietsen is redelijk voorover.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      23 oktober 2019 om 14:00

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: die is al onthuld op een Ducati pers evenement vandaag.

      Login om te reageren
  5. sonnybonds zegt

    23 oktober 2019 om 12:02

    200 pk op een motor is toch bizar

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    23 oktober 2019 om 12:03

    Dit is net zo naakt als mijn vriendin in haar pyama.

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    23 oktober 2019 om 12:16

    Naked? Sjah.
    Lelijk? vind ik wel.
    Nuttig? Vind ik niet. 200pk rijwind op je smoel. Dat was op mijn naked met “amper” 76pk al hard werken (ik heb nu een klein ruitje erop gezet dus het is wat minder), 200pk ten volle benutten wil zeggen nog veel sneller rijden, op een naked zie in de meerwaarde niet. Om de barkruk is 200pk natuurlijk helemaal top.
    En op het circuit had je toch liever die full fairing.

    Login om te reageren
    • mvdoesel zegt

      23 oktober 2019 om 12:37

      @tjorque: daarom is hij dus niet echt naked. Wel eens 250 km/u op een naked gedaan? Dit ding doet dat lachend in zn 4e versnelling. Dus idd een naked met 200 pk is idioot een net niet naked met 200 pk ook maar is beter te begrijpen.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        23 oktober 2019 om 15:45

        @mvdoesel: op mijn naked geteste top snelheid is 200 zonder wind en 150 met +-80km/h wind tegen.
        Dat laatste is de hel.

        Deze net niet naked, met 200pk doet dat idd met de vingers in de neus.
        Maar het blijft een net niet ding met idioot veel power waar ik geen raad mee zou weten. Behalve aan de bar natuurlijk ?

        Login om te reageren
        • mvdoesel zegt

          23 oktober 2019 om 15:57

          @tjorque: ze doen het denk ik omdat het kan, en ze hadden het spul natuurlijk al liggen.

          Login om te reageren
  8. kadett83 zegt

    23 oktober 2019 om 12:21

    Op een Speed Triple met Flyscreen was het tot 150kmh relatief makkelijk uit te houden. Ja je krijgt de wind op je borst maar op de meeste tour/sport motoren wordt alle wind zo tegen je nek of helm gericht door het ruitje waardoor je constant alle druk daar op krijgt.

    Mooi is ie niet, wel gave techniek.

    Login om te reageren
  9. flex01 zegt

    23 oktober 2019 om 12:38

    Geen single sided swingarm?

    Login om te reageren
  10. cazzo046 zegt

    23 oktober 2019 om 13:17

    Vind m spuuglelijk en 200 PK uit 1000cc is tegenwoordig niet bijzonder. Lulverhaal dus dat daar een supercharger voor nodig is.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      23 oktober 2019 om 13:42

      @cazzo046: het zal eerder afgesteld zijn op koppelrijk rijden ipv hoogtoerig

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        23 oktober 2019 om 13:47

        @boomhauwer: Dan nog is een 1300 (bijv) simpeler, goedkoper en zeker niet zwaarder.
        Supercharger met alle aanhangselen weegt meer dan een wat groter cilinderblok.
        En bij hetzelfde koppel hoeft de koppeling/bak niet zwaarder te zijn bij een 1300.

        Login om te reageren
        • por100 zegt

          23 oktober 2019 om 14:05

          @cazzo046: dat vond ik ook al, maar misschien wilden ze vasthouden aan 1000cc omdat dat marketingtechnisch of verkooptechnisch (makkelijker te verzekeren in sommige landen) beter is.

          Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 oktober 2019 om 13:34

    Is er ook een hoeveelheid koppel bekend? Ik kan mij voorstellen dat dit nog veel indrukwekkender is met een supercharger. Doe mij maar een groene.

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      23 oktober 2019 om 16:11

      @dutchdriftking: 138nm

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 oktober 2019 om 16:27

        @civicfk3: Valt mij ergens nog tegen. Begrijp me niet verkeerd, is meer dan zat voor een motor, maar toch.

        Login om te reageren
  12. racerx zegt

    23 oktober 2019 om 13:57

    Mooie techniek, maar ik kan ‘m niet mooi vinden. Doet Ducati beter met de Streetfighter V4.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      23 oktober 2019 om 14:16

      @racerx: Helemaal mee eens. Prijskaartje zal ook mooi worden ben ik bang.

      Login om te reageren
    • estoque zegt

      23 oktober 2019 om 14:26

      @racerx: Streetfighter V4 is ontzettend goed gelukt als ik de eerste foto’s zo bekijk!
      Zelfs de winglets staan goed. Daarnaast vind ik het ook gaaf dat ze de nieuwe Panigale ook weer met een Twin gaan leveren!

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        23 oktober 2019 om 14:44

        @estoque: De twin is toch nooit weg geweest uit de Panigale line-up?
        Vind het spannender dat de V2 een single sided swingarm krijgt die de 899 en 959 niet hadden.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          24 oktober 2019 om 12:14

          @torsen: en een fatsoenlijk weggewerkte uitlaat ipv dat dubbelloops jachtgeweer.

          Login om te reageren
      • poes zegt

        23 oktober 2019 om 17:47

        @estoque: De Streetfighter V4 mooi gelukt? Mwah, smaken verschillen uiteraard. Maar ik vind het een behoorlijk rommelig en bij elkaar gepropt model.

        https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24606-nieuw-2020-ducati-streetfighter-v4-208pk-22999-euro

        Eigenlijk hetzelfde als bij de vorige Streetfighter, met zo’n rare lage en platte neus.

        Ik zou in deze klasse nog steeds 100% voor de Aprilia Tuono V4 gaan. Wat minder topvermogen (175pk), maar alsnog bizar (te) veel. Bakken met koppel, super sturen en vooral een fenomenale sound. En beter in proportie dan de nieuwe Ducati.

        Login om te reageren
  13. str8six zegt

    23 oktober 2019 om 14:12

    Ik zag de foto’s er vanavond eens bij pakken ter vergelijk als ik op m’n vriendin lig.

    Login om te reageren
  14. srvwagen zegt

    23 oktober 2019 om 15:16

    Dan zal ik toch voor de Ducati Streetfighter V4 gaan maar ik houd het eerst bij m’n supersport! Mocht ik hier te dik voor worden ga ik naar een naked.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North