Ze noemen het een e:HEV.
In Japan heeft Honda de nieuwe Jazz laten zien. Voor het eerst is de stadsauto elektrisch. Niet volledig elektrisch, maar een e:HEV zoals ze het zelf noemen. Dit betekent dat de Honda een hybride aandrijflijn heeft met twee motoren. Het is een voorbode op wat komen gaat: Honda wil alle modellen geëlektrificeerd hebben in 2022.
Naast de Jazz zoals we het model kennen heeft Honda ook meteen de Jazz Crosstar uit de doeken gedaan. Deze variant is meer in de richting van een crossover en beschikt over dezelfde aandrijflijn en hetzelfde interieur als de reguliere Jazz. Wat we precies van de hybride aandrijflijn kunnen verwachten en hoeveel kilometer je bijvoorbeeld elektrisch kunt rijden met de Jazz is niet bekend. Honda maakt die info pas in een later stadium bekend.
Het interieur heeft wat weg van de nieuwe Honda e. Het is minimalistisch met hier en der nog de nodige fysieke knoppen. Voor de neus van de bestuurder is een digitaal instrumentarium te vinden en dan is er nog een groter scherm in het midden voor de infotainment.
De nieuwe Honda Jazz komt in de zomer van volgend jaar naar Europa. In aanloop naar die periode zullen we meer te weten komen over de stadsauto uit het B-segment.
Niet verkeerd… Hoe zou de Jazz RS eruit zien?
Maar die ‘crossover’ Jazz past beter in een land als Indonesië. Dus niet in NL.
@toyotafortuner: of Type-R? ?
Hoeveel rollators worden meegeleverd door Honda?
Wat een slaapverwekkend hok… Lijkt als twee druppels water op een Opel Crossland.
@dper4mance: dat is toch precies wat de senioren die deze wagens kopen zoeken? Die hebben de jaren 60 meegemaakt en doen het nu rustig aan.
De achterlichten komen rechtstreeks uit de schappen van Kia.
Aaah, een auto met horizontale achterlampen die licht aflopen naar het midden. Uniek! Absoluut niet op vrijwel iedere middenklasse auto van dit moment te zien!
Net als de huidige zal hij fantastisch scoren bij de ANWB-stelletjes, persoonlijk sla ik deze trutten-schudder even over.
Ziet er nu al gedateerd uit. Honda kan veel beter dan dit, jammer.
Laat Honda maar schuiven, dit ding verkoopt als de brandweer, alleen niet in Nederland. But who cares? ?
Er klopt iets niet aan die auto. Het lijkt wel alsof men een auto van een ander merk heeft gepakt, en daar snel een Honda grille en logo op heeft geplakt.
Whaha, iedereen (hier) vindt m saai en slaapverwekkend, maar als ze dan een keer een uitgesproken model (Civic, CRZ)
@stalensnuitje: op de markt brengen koopt niemand m, want te extreem ?
@stalensnuitje: niemand in Nederland/ Europa, Azië en Amerika zijn hele grote markten voor Honda. Houden zo wat mij betreft. Ik hoef hier niet zo vaak een Honda te zien. Wordt zo’n auto direct aantrekkelijk voor een bepaald segment waar de eigenaar er niet beter van wordt.
@hondafiel: ik weet niet welk segment je bedoelt, maar ik ben erg tevreden met mijn Civic Tourer iig ?
@stalensnuitje: Zo gek is dat ook niet. Saai en slaapverwekkend is de ene kant van het spectrum, extreem en overdesigned is de andere kant van het spectrum. Honda slaat in 9 van de 10 gevallen compleet door naar één van die kanten, terwijl er genoeg ruimte is voor een model dat uitgesproken is zonder extreem te zijn.
@Edge: Ach, daar heb je oo keen punt. Uiteindelijk wil de grote massa natuurlijk gewoon saai en slaapverwekkend, anders waren de Polo en Golf nooit zo populair geweest.
De zoveelste auto met dezelfde ‘spoiler’vorm bij de mislampen. Waarom kopieert elk merk dit?!
Als eigenaar van een CR-z kan ik melden dat Honda erg leuke hybrides kan maken!
Hoeveel handgeschakelde hybrides ken jij?….
Dus hoewel ik het model nog niet erg aanspreekt kan de aandrijflijn nog wel eens leuk uit gaan pakken …
@screwloose: Duim omhoog. Zeer mooie auto. Ik vind ook vooral de stoelen erg mooi om te zien. Heb zelf nog staan twijfelen bij een CRz maar durfde het niet aan met de accu’s. Daarom maar een Veloster gekocht.