De nieuwe Opel Astra: keihard gelekt!

Auteur: , 44 Reacties

Ken je die mop van die Astra die pas in september zou worden onthuld?

Die is drie maanden daarvoor al keihard het internetje op gelekt! Zoals gebruikelijk bij lekplaatjes moeten we een slag om de arm houden, maar ga er maar vanuit dat dit het echte werk is. Op de IAA in Frankfurt zullen we het allemaal zeker weten.

Heel veel details zijn er nog niet bekend. Er komt mogelijk een GSi à 250 pk en de Astra slankt behoorlijk af. Sterker nog: er werden eerder al gewichtsbesparingen tot 200 kg genoemd. Goed voor uitstoot en prestaties, dus dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Onze Italiaanse vrienden van Carpassion slingerden deze set afbeeldingen de webs op en wij vinden ‘m best geslaagd. Ietwat grijze muizerig en we herkennen verschillende designelementen van andere merken (kuch, achterlichten), maar daar scoor je tegenwoordig mee. Wat jullie?

UPDATE: de Opel Astra 2016 is inmiddels officieel onthuld!



44 reacties

Ah, Peter Schreyer (KIA) heeft een weekendklusje opgepakt?

Maar hij ziet er wel netjes uit. Alhoewel de achterkant nu al wat gedateert oogt. Maar goed, ’t is dan ook de auto voor iemand die gewoon al gek genoeg vindt.
@Jochempie: vanaf de B stijl is het inderdaad net KIA!
Oelala alfa Romeo giulietta achterkantje! Benieuwd hoe de opc coupe versie eruit komt te zien!
@henkhupelschoten: en ik zie ik er een beetje een Clio neusje in.
Overigens voor de liefhebbers van oude Opels, Grip is langs Opel geweest om hun verzameling te bekijken en ook om er mee rond te rijden http://m.youtube.com/watch?v=R4EbLssltLo zeker de moeite waard om te kijken ook als je geen Opel liefhebber bent.
Blijft een Opel. Zal wel weer goed scoren onder babyboomer, boekhouders en rimpelsauriërs.
@borrelnoot: Kadett rijders ja..
Mehh… vind hem “stoffig” ogen. Geef mij maar een Golf VII R-line o.i.d. :-)
@Bram95: Dit stoffig noemen, en dan een Golf opteren…
@motoragent: Wat voor de één stoffig is, is voor de ander **-dikkkkkkjeweettoggg.

Dus.
@bram95: zijn ook wel te vergelijken. Standaard Opel en een golf met plastic optie bumpertjes.
@bram95: wat de fuck is “stoffig”??
@johanhummer9:
stoffig (bijv. nw.) vol stof, met stof bedekt.
Knappe wagen, wel erg alfa van achter maar goed beter goed gestolen dan slecht bedacht.
Heel netjes, ik kan niet direct iets heel lelijks ontdekken. Aan de andere kant, het doet me ook compleet en totaal hélemaal niets.

Haal de logo’tjes er af en ik had niet gezegd dat het een Opel was. Had zo maar een Mazda of Hyundai kunnen zijn.
@motoragent: je had het niet beter kunnen verwoorden, helemaal mee eens!
@motoragent: die C-stijl komt toch in de buurt van lelijk.

Voor de rest lepeltje Golf, lepeltje Guillietta. Niks mis meer maar ook niet meer dan dat.

Golf / Astra: 1:0
@eklasse: Vind je dat zelf niet een beetje kort door de bocht?
In deze tijd waarin nieuwe auto’s (mede door aangescherpte regelgeving op het gebied van veiligheid, uitstoot etc.) vrijwel allemaal op elkaar lijken en er door de jaren heen al zo gigantisch veel auto’s zijn ontworpen, kan het niet anders dan dat sommige elementen lijken op iets wat de concurrentie al eens heeft bedacht. Dat is overigens precies de reden waarom ik veel meer heb met auto’s uit de jaren ’80 en ’90 toen designers echter nog een ‘vrijbrief’ kregen om iets unieks en gaafs te ontwerpen.

Wat ik daarmee wil zeggen: je kunt in elke hoek/vouw/stijl wel een gelijkenis vinden met een ander model, maar ik zie hier gewoon een hele nette, frisse middenklasser op een nieuw platform wat keihard heeft afgerekend met het grootste kritiekpunt; het te hoge gewicht en daarmee ook een hoger brandstofverbruik dan eigenlijk nodig zou zijn. Chapeau!
@motoragent:
Helemaal mee eens, gewoon een keurige auto.

En dat zegt dan degene die ooit heeft afgesproken om ontslag te nemen als zijn baas hem in een Opel zou laten rijden.
Tijden veranderen en Opel maakt nu frisse auto’s die ook nogeens bovengemiddeld sturen.
@jrk68: de huidige Astra is veel te zwaar… Neer dan 100kg zwaarder dan de meeste concurrenten in diesel uitvoering en die gaat never nooit niet de Megane bijhouden op bochtige wegen..
@w0o0dy: tuurlijk wel joh, gewicht is immers goed voor de grip en voor de snelheid!
@lekbak: bij gelijke bandenmaten? Nou dat dus niet. Beetje opletten hè? Maximale grip verkrijgen bij een gegeven bandenmaat, daar had onze vrolijke Japanse vriend het over…
@w0o0dy:
Hij is 200kg afgevallen, aps je dan bedenkt dat de vorige al prima stuurde, dan kan dit alleen maar beter worden.
Hij zou dus qua rijeigenschappen de Focus het vuur na aan de schenen kunnen leggen.

Ja W0o0dy, ik schrik er ook van, ik ben ook nog van de tijd dat je een Opel alleen mocht besturen met een zeilbrevet.
@jrk68: ik weet het niet… maar als ie de Golf klopt qua handling, er zo uitziet EN ze van die hippie Apple-shit erin stoppen dan wordt het misschien weer wat. De laatste Astra die ik reed was een oersaai ding. Niet slecht (al zater er wat ongelukkige ergonomie-keuzes in) maar geen auto die je om laat rijden omdat je schik hebt…
Ik vind het eigenlijk wel geslaagd.
Nee, nee, nee. Als dit was gepresenteerd als de nieuwe generatie Kia Cee’d dan had ik het ook geloofd. Interieur ziet er wel netjes uit. Huidige Astra is verder in alle opzichten mooier.
DS3 style achterruitje. Prima toch. Vind bij de Astra de GTC modellen altijd wel mooi. Ben benieuwd of die er ook weer goed uitziet. De 5drs vind ik een beetje anoniem. Gewichtsbesparing was wel nodig. Dingen waren loeizwaar.
Bij elke nieuwe Opel die wordt getoond, heb ik het gevoel dat het net zo goed 2 jaar geleden had kunnen zijn. T ziet er allemaal wat gedateerd uit.
@sleepyj: 2 jaar en 5 maanden dan ;-) het is nog geen September.
Ziet er best leuk uit, nu inderdaad en gsi en dan wordt het ook echt leuk
Koreaans. En waarom nou toch weer overal die vouwen, deuken en onnodige rondingen? En als hij zo laag is als hij lijkt zegt een belangrijk deel van de Opel-kopers “nee, laat maar, daar zijn we te stram voor”.
ligt het aan mij of lijkt die achterkant op de nieuwe bmw 1 serie ;?
@n42b18: Alfa Giuletta
Meer een soort facelift…. Hopelijk maken ze de gewichtsbesparing waar, want dat is heel hard nodig bij deze dikzak!
Ben echt geen fan van dat zwarte verbindingsstukje tussen de zij- en achterruit.. Helaas wordt het steeds frequenter toegepast door de designers.
Verder wel een nette wagen, degelijk modern design.
Hier en daar wat Golf 7 jatwerk koplamp, voorbumper details maar ja dat doet VW ook bij Opel dus geen dat maakt weinig uit. Mooie auto verder.
200 kg eraf en 250 pk erin klinkt geweldig. Hopelijk maken ze dat ook waar. Verder ziet het er prima uit, maar inderdaad een beetje anoniem.
Het verbaast mij niet dat hij ‘gelekt’ is. Als Opel nog 2015 sales wil scoren, is september gewoon te laat. Lekken is dé manier om twijfelaars slash niet merk-vasten bij een Glof of Ficus weg te houden. Gewoon slimme marketing dus.
Hij oogt frisser dan vorige. Het Giulietta achterkantje vind ik persoonlijk erg goed staan! Ben zeer benieuwd hoe de sportieve modellen eruit komen te zien.
Noem het dan gewoon een halve alfa met een Opel front.
Je zou zeggen dat gewoon een facelift was
Geef m een kia grill en je heb de ceed facelift
*yawn*
Lachen man, al die vergelijkingen…

Weet je waar ie op lijkt? De huidige generatie Astra.
En dat vind ik niet positief, want die lijkt op de oude generatie Seat Leon.
Las in een dodebomen-blad dat ie compleet nieuw zou zijn, maar het lijkt er toch weer sterk op dat het niet waar is en Opel hier een Corsa-tje doet.
Dit neigt eerder naar een grondige facelift à la Golf V -> VI en Corsa D -> E dan naar een volledig nieuwe model.
Oh, en wat me ook opvalt: Wat is het toch met die koplampen die tot aan het chrome van de grille moeten doorlopen? BMW doet het met de koplampen die tot aan de nieren lopen, KIA doet het al tijden, Volkswagen doet het op enkele modellen. Het lijkt haast wel een trend, net als die gekke C-stijlen waarbij het moet lijken alsof ‘ie er niet zit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).