• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]

Auteur: Author, gepost 23 oktober 2015 om 00:01 – 42 Reacties

Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]Afbeelding Officieel: de nieuwe MINI Cabrio [made in NL]

MINI Cooper S Cabrio 2016
Oh jazeker, de nieuwe MINI Cabrio wordt louter en alleen in Nederland gebouwd.

De meest recente incarnatie van de MINI is alweer zo’n twee jaar geleden aan het grote publiek gepresenteerd. Hoog tijd dus voor een dakloze versie, al nodigt het weer op dit moment wellicht niet echt uit tot een ritje met open dak. Het meest opzienbarende nieuwtje (dat we eigenlijk al wisten, maar toch) is dat de nieuwe Cabrio exclusief bij VDL in Born zal worden gebouwd. Mooi wark Wimpie!

Overigens zal de productie volgende maand starten en in maart staan de eerste exemplaren bij de dealer. De timing is dus helemaal niet zo ongelukkig. MINI gaat er prat op dat de nieuwe cabrio nog steeds de enige premium cabriolet in dit segment is. Het stoffen volautomatische dak onderschrijft deze claim. Tot 30 km/u is de kap in een luttele 18 tellen te openen of te sluiten.

Net als z’n dichte broeder is de Cabrio groter dan z’n voorganger. De lengte groeide met 98 mm, de breedte met 44 mm en de cabrio werd 7 mm hoger. Spoorbreedtes groeiden eveneens (vóór 42 mm, achter 34 mm) dus dat belooft ongetwijfeld een hoop goeds voor de wegligging én niet te vergeten de binnenruimte. Qua bagage past er met een inhoud van 215 liter (160 met dak open) nu 25% meer in de bips van de MINI Cabrio.

Bij de introductie is de keuze beperkt tot drie motoren, te weten de 1.5 driecilinder in de Cooper (136 pk, 4,9 l/100 km en 114 g/km) en de 2.0 viercilinder in de Cooper S (192 pk, 5,6 l/100 km en 131 g/km). Uiteraard komt er ook een Cooper D met 1.5 liter dieselblokje (116 pk, 3,8 l/100 km en 100 g/km). Een handmatige zesbak is standaard, desgewenst kan de 6-traps Steptronic worden aangevinkt. Bovendien is er nog de keuze uit een automatische bak met flippers achter het stuur.

Ook interessant!

  • Laat de zon maar schijnen met de nieuwe MINI Cabrio
  • Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Cabrio, cooper, cooper-d, cooper-s, MINI, rood, tokyo-2015, vdl

Vorig bericht: « Deze Audi A1 is een hommage aan de RS6 DTM
Volgend bericht: Peuter (3) neemt stuur over van dronken moeder »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    23 oktober 2015 om 00:03

    If it ain’t dutch it ain’t much.

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      23 oktober 2015 om 06:51

      @martinus: if its not Jap, its crap

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        23 oktober 2015 om 11:20

        @almera-ga16det: if it from Hongarije then i don’t wanna go with it a stukje rij’je

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          23 oktober 2015 om 23:27

          @GOD: hahaha +5000!

          Login om te reageren
  2. danone zegt

    23 oktober 2015 om 00:09

    Leuk dat ze de eerste twee foto’s (in de gallerij) laten zien. Zo zie je hoe het met het design na de R53 bergafwaarts ging.

    Login om te reageren
    • tampie zegt

      23 oktober 2015 om 01:12

      @danone: Er staat helemaal geen R53 op de foto.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        23 oktober 2015 om 07:53

        @tampie: R57 bedoelt ie denk ik. Bij Mini zijn de codenamen ook een beetje vaag ?

        Login om te reageren
    • room850 zegt

      23 oktober 2015 om 07:28

      @danone: helemaal mee eens, lijkt wel of de stereotype vrouwen er anders niet meer bij passen. Opgespoten lippen enzv..

      Login om te reageren
    • trident zegt

      23 oktober 2015 om 09:47

      @danone: get is een r52 op de foto , cooper s us r 53 en cooper r50 , cooper s vanaf 2007 r56

      Login om te reageren
      • danone zegt

        23 oktober 2015 om 13:39

        @trident: Ah zo, bedankt voor de uitleg!
        Het blijft wat mij betreft de mooiste new mini!

        Login om te reageren
  3. mclarenf1lm zegt

    23 oktober 2015 om 00:14

    Sommige foto’s zijn toch net wat te duidelijke snoepjes. Wat valt er verder over te zeggen, een mini met een stof dak..

    Login om te reageren
  4. kaasisslecht zegt

    23 oktober 2015 om 00:16

    Born in Born!

    Login om te reageren
  5. mcshine zegt

    23 oktober 2015 om 00:20

    Ontzettend leuk ding, waarvan het interieur ook eindelijk op het niveau van het prijskaartje is. Dat was bij de R53 wel anders..

    Login om te reageren
  6. gerjan zegt

    23 oktober 2015 om 00:21

    Noem mij is 1 mooie auto die mooier is geworden als het origineel
    De kever is lelijk ding geworden. De Fiat 500 is niet mooi. De mini is ook lelijk. Oja. En klein zijn geen van
    Allen meer.

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      23 oktober 2015 om 00:47

      @gerjan: de laatste 1 serie.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        23 oktober 2015 om 07:41

        @mcshine:
        De tweede generatie 1-serie mooier dan de eerste???

        Login om te reageren
        • mcshine zegt

          23 oktober 2015 om 08:38

          @Original_Arnoud: Aangezien de tweede generatie LCI hier nu wel op de oprit staat, en de eerste “hangbuik” 1-serie daar nooit heeft gestaan, bedoel ik dat inderdaad.

          Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        23 oktober 2015 om 14:59

        @mcshine: minder lelijk bedoel je ;-)

        Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      23 oktober 2015 om 00:55

      @gerjan: Mercedes E-klasse, en dan tel ik niet de spirituele voorgangers mee.

      Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      23 oktober 2015 om 06:55

      @gerjan: mx5, rx7, skyline, 370z, Ik ben het deels met je eens. We hebben net de mini de deur uitgedaan wegens gezins uitbreiding. Maar de Mini is een merk naam en geen naam van de auto. De Countryman heeft toevallig hetzelfde logo maar heeft niets met de originele mini te maken

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      23 oktober 2015 om 09:41

      @gerjan: Je snapt toch wel dat die auto’s qua formaat geëvolueerd zijn? Of vind je dat Mini nog steeds mini moet zijn? Het is een merknaam met een knipoog naar het verleden tegenwoordig, niet een soortnaam…

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      23 oktober 2015 om 09:45

      @gerjan: Ik vind de eerst serie ‘new’ mini mooier als het origineel. Net als de 500. De nu oudjes zijn leuk om te zien maar om nou te zeggen dat ze mooier zijn dan dat ze nu zijn? Nee ik vind van niet.

      Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    23 oktober 2015 om 00:33

    Whahahahahahahaha suffe handtas voor vrouwen van middelbare leeftijd die denken dat ze jong zijn en 99% van de tijd met het kapje dicht rijden…

    Enige premium.. Bla bla…. Voor het geld kun je leukere dingen kopen.

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      23 oktober 2015 om 02:24

      @w0o0dy: Dat klinkt als iemand die morgen weer jouw broodjes smeert, voordat je de fiets pakt naar je schooltje.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 oktober 2015 om 12:29

        @mikkeloentje: jammer joh.. Bijna gelukt. Maar je kunt met wat oefenen vast de volgende keer wel iets verzinnen om gevat over te komen.

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 oktober 2015 om 03:33

      @w0o0dy: waar slaat die eerste zin op?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 oktober 2015 om 12:31

        @e550: misschien moet je de gemiddelde Mini cabrio chauffeurs eens wat beter bekijken.

        Login om te reageren
  8. smotsholle zegt

    23 oktober 2015 om 00:41

    Het 1.5 dieselblokje. Waar komt die vandaan? BMW/Mini eigen?

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      23 oktober 2015 om 06:50

      @smotsholle: ja, zit ook in de 116d EDE

      Login om te reageren
  9. 888natan zegt

    23 oktober 2015 om 01:45

    Dit is toch gewoon geen mini meer? Zag laatst zo’n leuk coopertje uit 1994 staan, dat zijn de echte! Deze ‘groeit’ met een paar mm maar bij elkaar is het gewoon een flinke bak geworden.

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      23 oktober 2015 om 07:49

      @888natan: dat is een echte.
      Maar daar heb je niks aan .
      Veel te klein , onhandig en gevaarlijk .

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        23 oktober 2015 om 13:03

        @bohica: klopt helemaal maar dat blijft een icoon!

        Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    23 oktober 2015 om 07:47

    Ok, klein is ie niet meer, maar het nog steeds geen Golf. Qua design moésten ze wel iets anders (in verband met botsveiligheid en de vorige twee lijken krek eender), maar heel geslaagd vind ik het niet. Met name die rare neus.

    Leuk voor bij je vakantiehuis in Firenze, maar dan geen opgefokte Cooper S JCW met alle opties, maar een kale, non-metallic 1.5 met handbak en wieldoppen. De attractie zit ‘m in het volledig open dak (DS3 en 500 zijn meer grote ‘schuifdaken’), niet in de snelheid. Daarbij kan een JCW alleen maar tegenvallen: alle scherpte en snelheid die ze in de hatch hebben gebracht gaat compleet verloren.

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    23 oktober 2015 om 08:08

    Wel goed getimed, in maart staan ze bij de dealer! Ik ben zelf niet zo van de cabrio, wordt je maar nat van. Verdient vdl een beetje aan die mini BMW?

    Login om te reageren
  12. philipf zegt

    23 oktober 2015 om 09:17

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  13. e1000bmw zegt

    23 oktober 2015 om 11:49

    Mini, Midi, of toch Maxi…?

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    23 oktober 2015 om 12:45

    Leuk hoor, maar ik zie liever een mini Mini. Als ze toch alle niches vullen dan kan dat toch ook? Klein licht wagenje, max 3,5 meter lang en 800kg. 3 pitter 1.0 met iets meer dan 100pk. Helemaal leuk!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 oktober 2015 om 23:10

      @dutchdriftking: je hebt volkomen gelijk. Mini had een jaar of twee geleden een concept genaamd ‘Rocketman’, naar het liedje van Elton John. Maar er was niet voldoende aan te verdienen. Een moderne Mini hoeft helaas niet te voldoen aan de eisen van een échte Mini. Er hoeft alleen maar geld aan verdiend te worden, lijkt het…

      Een Mini in de klasse van de Aygo, 108 of C1 zou ongetwijfeld een hit zijn bij huize gtwillem ;-)

      Login om te reageren
  15. konigenoelz zegt

    23 oktober 2015 om 14:12

    Ben het er mee eens dat het uiterlijk er elke keer niet beter op geworden is, maar vraag me af hoeveel mensen er in gereden hebben stuurt toch aardig goed en de auto heeft een beleving die je bij soortgelijke niet zult vinden.

    Verder blijft de cabrio wel een kappers auto.

    Login om te reageren
  16. thomasthomas zegt

    23 oktober 2015 om 14:22

    MKII is echt de mooiste mini . Alles klopt. Maar nieuwste kijk alleen eens naar de achterlichten bah bah

    Login om te reageren
  17. PunicaOase zegt

    23 oktober 2015 om 15:05

    Ik vind em eigenlijk in alle opzichten steeds beter worden en de twinturbo 1.5 in de Cooper is top… ik zou nl. zweren dat het meer pk’s zijn dan 136… hangt nl. heerlijk aan het gas in de sportmodus…

    Login om te reageren
  18. monsieurleloure zegt

    25 oktober 2015 om 02:10

    https://www.youtube.com/watch?v=XVrTfTlpk8Q

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North