• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia EV6 GT: zo goedkoop is ‘ie in Nederland

Auteur: willeme, gepost 7 april 2022 om 10:01 – 23 Reacties

Kia EV6 GT

Het is een koopje! Tenminste, als je kijkt naar de uitrusting en het prestatiepotentieel van de Kia EV6 GT.

Het zal jullie niet ontgaan zijn, de Kia EV6 is in Nederland een populaire auto. In korte tijd zijn er al meer dan 2.200 van verkocht. En het is dat Kia ze niet sneller kán leveren, anders waren het er een hoop meer. De orders stapelen zich op. Met recht een succesnummer dus.

Dat niet alleen, ook jullie aller @wouter was er erg mee in zijn nopjes. Hij wist het Zuid-Koreanse succesnummer zelfs tot een subtiel driftje te verleiden. Nou, dan zit je bij onze eminence grise wel goed! Het enige dat Wouter graag wilde, was een snelle topuitvoering. Die was reeds aangekondigd, maar nog niet leverbaar. Welnu, daar is nu verandering in gekomen! De Kia EV6 GT is nu namelijk officieel leverbaar én we hebben een Nederlandse prijs voor je.

Kia EV6 GT

Prijs Kia EV6 GT

En weet je, laten we daarmee beginnen. De Kia EV6 GT kost namelijk… 64.195 euro! Dat is in absolute zin heel erg veel geld, maar in relatieve zin is het gewoon een koopje. De value for money lijkt namelijk bizar goed. De elektrische motoren leveren gezamenlijk namelijk 585 pk en 740 Nm.

Kia EV6 GT

Daarmee knal je in 3,5 seconden naar de 100 km/u. In veel gevallen is de topsnelheid bij elektrische auto’s dramatisch (want begrensd), maar hier valt het mee. De Kia EV6 GT kan namelijk een topsnelheid halen van 260 km/u! De actieradius is dankzij de 74 kWh-batterij 424 km volgens de WLTP. Dan moet je niet in koud weer 260 km/u proberen te halen.

Kia EV6 GT
Kia EV6 GT

Dikker

Volgens Kia is de EV6 GT ook afwijkend qua uiterlijk. Het topmodel krijgt namelijk een andere voorbumper, een afwijkende diffusor en een flinke achterspoiler. De velgen zijn 21 inch in diameter en daarachter kun je de neon-kleurige remklauwen (voor met 380mm schijven, achter alsnog 360 mm) zien zitten.

In principe ziet de Kia EV6 GT er ook dikker uit, maar het had van ons dikker gemogen. Daarmee bedoelen we in de letterlijke zin. Er zijn namelijk geen wielkastverbreders ofzo. Dat is toch iets wat een performance-model zo gaaf maakt. We weten het, dat is slecht voor de range, maar een beetje breder mag wel.

Kia EV6 GT
Kia EV6 GT

De Kia EV6 GT is vanaf heden te bestellen, de prijslijst kun je hier bekijken. De eerste exemplaren komen eind 2022 naar ons land toe.

Concurrentie

Uiteraard kijken we ook eventjes wat je kwijt bent bij de concurrentie. Er is nog niet echt een directe concurrent, maar de EV6 GT lijkt een gunstige aanbieding. De BMW is kaler, maar heeft een fraaier interieur. De Tesla is efficiënter en de Mustang heeft een grotere accu.

  • Kia EV6 GT (74 kWh / 585 pk) | € 64.195
  • Tesla Model Y Performance (75 kWh / 462 pk) | € 71.005
  • BMW i4 M50 eDrive | € 73.430 (83 kWh / 544 pk) | 73.430
  • Ford Mustang Mach-E GT | (98 kWh / 487 pk) | € 78.690

Meer lezen? Dit zijn de snelste EV’s die je nu kunt kopen!

Ook interessant!

  • De Kia EV6 heeft een prijs
    Deze Kia EV6 ga je het vaakst zien in Nederland
  • Wouter maakt kennis met de gloednieuwe Kia EV6
    Wouter maakt kennis met de gloednieuwe Kia EV6
  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
  • Kia EV6 pakt wereldrecord af van Tesla

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Zoveel sneller is de nieuwe Civic Type-R [+video]
Volgend bericht: Delta4x4 Cullinan is eindelijk een extra ruige Rolls-Royce »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    7 april 2022 om 10:39

    Dit zou mijn keuze nu zijn mocht ik het budget hebben.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      7 april 2022 om 21:34

      @cossiekiller: de EQS lijkt me betere keuze deze zijn leuk voor het vermogen, maar rijbereik is ver te zoeken (keuzes) deze oogt wel mooi in het echt

      Login om te reageren
  2. goodvibrations zegt

    7 april 2022 om 10:47

    Erg goede aanbieding… Beste keuze in dit segment.. Vind de i4 wat mooier qua looks en de mustang misschien ook.. maar denk dat je hier veruit het meeste waar krijgt voor je geld.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      7 april 2022 om 12:46

      @goodvibrations: I4 40 is met 340pk ook prima, achterwielaandrijving ipv van 4-wheel. Nog wat extra budget voor opties ;-)

      Login om te reageren
  3. harrie zegt

    7 april 2022 om 11:28

    Hopelijk komt er ook een Ioniq 5 GT

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      7 april 2022 om 11:42

      @harrie: die vind ik ook fraaier dan dit ‘halfbroertje’.

      Ik snap trouwens niet goed wat de lol is van de opgegeven acceleratie cijfers en topsnelheid, behalve dan op verjaardagen rond te bazuinen. Bestuurders die dit soort getallen opdreunen menen er meestal ook gelijk hun netto bijtelling bij te moeten vermelden, en dan haak ik direct af.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        7 april 2022 om 16:14

        @RRRobert: Dus als je goed geïnformeerd bent over wat je rijd, haak je af, waarom?

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 april 2022 om 17:14

        Terwijl die netto bijtelling juist de grap is, zoveel auto voor zo weinig bijtelling. Iedereen roept “ach en wee autorijden is zo duur” maar jij rijdt voor weinig geld een gave auto.

        Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      7 april 2022 om 12:41

      @harrie: die lijkt er wel te komen, de IONIQ 5 N. Ik vind die echt veel mooier dan de EV6, die laatste is in het echt een beetje lomp.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 april 2022 om 13:16

        Grappig, op foto’s vond ik de EV6 een beetje raar en de IONIQ5 veel mooier. Die laatste is zeker mooi maar juist ook een tikkie lomp, de EV6 heeft juist een vreemde jaren 70 elegante sportwagen uitstraling. Opmerkelijk hoe de Koreanen zowel qua techniek als design tegenwoordig de benchmark zijn.

        Login om te reageren
        • sizedoesmatter zegt

          7 april 2022 om 14:36

          @mashell: Huh? Benchmark design?? Die achterkant van de Kia is echt spectaculair lelijk! Daar kunnen ze bij (het eveneens Koreaanse) Ssang Young niet eens tegenop….

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            7 april 2022 om 17:10

            Mooi of lelijk is geen criterium of een design de benchmark is, ze hebben daar wel iets origineels gedaan. Dikke spoiler op een originele manier geïntegreerd, auto herkenbaar uit duizenden. Het is gewoon goed design, dat ik ook wel mooi vindt. Een stuk beter dan de achterkant van de ID.3 wat gewoon een zwart vlak is.

            Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    7 april 2022 om 11:33

    Als totaalpakket een werelddeal. Als ie nu toch eens niet zo lelijk was.

    Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    7 april 2022 om 11:44

    Tof model en indrukwekkende cijfers!

    Ik ben wel benieuwd in hoeverre het zich met de i4 en Model 3 kan meten. Het blijft immers een
    crossover.

    Login om te reageren
  6. flatsix010 zegt

    7 april 2022 om 11:45

    Blij dat mijn leasevoorwaarden behalve een maximale CO2 gr/km geen maximaal vermogen includeerd.

    Login om te reageren
  7. Specht zegt

    7 april 2022 om 12:27

    Lelijk tostieapparaat… Al kreeg ik geld toe dan ging ik er niet mee rijden. 😏

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    7 april 2022 om 13:16

    Het is vast een hele goede auto, maar ik vind hem gewoon niet zo mooi….

    Login om te reageren
  9. rs6avant zegt

    7 april 2022 om 14:59

    Maar wat is ie lelijk hé…

    De EV6 en de Ioniq 5 zien er uit als karikaturen van hatchbacks. KIA en Hyundai waren tijdens hun renaissance een hele tijd fraaie auto’s aan het tekenen, maar plots was men blijkbaar van mening dat het volledig moest doorslaan. Zo zonde.

    Login om te reageren
  10. tommycooker zegt

    7 april 2022 om 15:20

    WLTP 424 km. Daar blijft praktisch ongeveer 300 van over en als het koud weer is en/of je gaat een beetje doorrijden mag je blij zijn als je 200 km range haalt. No thanks.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      7 april 2022 om 19:29

      @tommycooker: en dat is allemaal gebaseerd op 100km/h rijden. Gs je gewoon 130 rijden dan is die actieradius nog eens fors lager. Kansloos..

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        7 april 2022 om 20:30

        EV’s zijn vooralsnog geen autobahn monsters.. Zal ook niet snel gebeuren.. Ik zou dik tevreden zijn met deze specs.. Komt zelden voor dat ik meer dan 400km op een dag rij.. En 1x per jaar misschien 1000 op een dag.. Dat zal dus ff anders moeten… (Meer geduld of een Phev).
        Rij je echt veel lange afstanden en graag snel dan is diesel nog steeds het meest interessant.

        Login om te reageren
  11. madmarky zegt

    7 april 2022 om 16:14

    Qua prijs en prestaties vrijwel gelijk aan een Tesla Model 3 Performance. Waarbij je in het geval van de Kia een ruimere auto hebt met een betere bouwkwaliteit.

    Login om te reageren
  12. inflatable zegt

    14 april 2022 om 21:11

    Voor 585PK en 740Nm is het inderdaad voor Nederlandse begrippen spotgoedkoop.. Maar het is natuurlijk geen eerlijke vergelijking als vergelijkbare auto’s met een verbrandingsmotor een enorme extra BPM heffing krijgen, van vele tienduizenden euro’s.. Een BMW M3 Competition koop je in de VS voor een vergelijkbaar bedrag van rond de €65.000,-, dat kan je hier door de 21% BTW en BPM wel vergeten.. Dan ben je ongeveer het dubbele kwijt..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North