• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienen

Auteur: RubenPriest, gepost 18 april 2019 om 08:26 – 45 Reacties

Afbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienenAfbeelding Kia Stinger GTS: speelgoed dat wij niet verdienen

Kia Stinger GTS: speelgoed die wij niet verdienen
Asjemenou.

Ja tuurlijk Kia, wrijf het er nog maar lekker in dat de Amerikaanse markt al het leuks krijgt. De Stinger is bij ons in Nederland al aan de dure kant en deze GTS zou helemaal onbetaalbaar worden. Het is dan ook niet zo vreemd dat Kia deze GTS exclusief op de Amerikaanse markt gaat lanceren.

De Kia Stinger GTS is de leukste Stinger tot nu toe. De Zuid-Koreanen gaan slechts 800 exemplaren van de gelimiteerde auto maken en de onthulling vond plaats op de New York International Auto Show. Onder de oranje kap levert de 3.3-liter biturbo V6 nog steeds 370 pk en 510 Nm koppel, gekoppeld aan een 8-traps automaat. Kia heeft wel gesleuteld aan de aandrijflijn die het rijden van de Stinger leuker moeten maken.

Het merk spreekt over vierwielaandrijving ‘met het gevoel van een achterwielaandrijver’. Dit systeem, genaamd Dynamic All Wheel Drive (D-AWD), stuurt in de Drift-stand 100 procent van het vermogen naar de achterwielen. In combinatie met een mechanisch sperdifferentieel moet je volgens Kia rookwolken kunnen trekken zoals op de foto te zien is. Huh, is dit nog steeds datzelfde Kia van de Ceed en de Rio? In Comfort-stand stuurt het systeem 60 procent van het vermogen naar achteren en in de Sport-stand is dat 80 procent. Overigens is de GTS ook zonder vierwielaandrijving te krijgen.

In de Verenigde Staten krijgt de Stinger GTS een MSRP-prijs vanaf 44.000 dollar voor de achterwielaangedreven variant en 46.500 dollar voor de variant met dynamische vierwielaandrijving.

Ook interessant!

  • Kia Stinger
    Video: Kia Stinger denkt wel door plas te kunnen rijden
  • prijs vernieuwde Kia Stinger
    Prijs vernieuwde Kia Stinger: weer zo krankzinnig hoog?
  • Smaakvol getunede Kia Stinger
    Smaakvol getunede Kia Stinger geeft het voorbeeld
  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Kia, new-york-2019, oranje, stinger

Vorig bericht: « Minder verkeersdoden? Het tegenovergestelde is gaande
Volgend bericht: Dit is Kia’s blik op het design van straks »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    18 april 2019 om 08:28

    De auto die je wist dat zou komen

    Login om te reageren
    • kris911 zegt

      18 april 2019 om 09:57

      @gulli: of juist helemaal niet.

      Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      18 april 2019 om 17:19

      @gulli: de auto waarvan je wist dat hij hier niet zou komen..?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        18 april 2019 om 19:28

        Toen ik dit postte stond er nog ‘die’ in de titel ipv ‘dat’ ?

        Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    18 april 2019 om 08:30

    Wel een gaaf ding.

    Login om te reageren
  3. ouwedibbes83 zegt

    18 april 2019 om 08:31

    Zo’n kleurtje en dan niet in NL te koop?!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      18 april 2019 om 11:29

      @ouwedibbes83: ideaal met Koningsdag!

      Login om te reageren
  4. dufornee zegt

    18 april 2019 om 08:31

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. elemento zegt

    18 april 2019 om 08:37

    Wat prijs verschil..waarom.moeten wij altijd extra dokken

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      18 april 2019 om 08:46

      @elemento:
      Omdat jij in een land woont waar het grootste deel van de mensen geen ene f*ck geeft om toffe auto’s en het enkel ziet als noodzakelijk kwaad. Daarom hebben wij altijd regeringen die de auto volledig uitmelken met de meest bizarre belastingtarieven.
      Daarom.

      Login om te reageren
      • r525 zegt

        18 april 2019 om 08:57

        @stationcar: En wellicht ook wel een klein beetje omdat we ietjes meer voorzieningen hebben dan aan de overkant van de grote plas.

        Login om te reageren
        • mcshine zegt

          18 april 2019 om 09:05

          @r525: En wellicht ook omdat dit nog prijzen zijn zonder “BTW”…

          Login om te reageren
          • bitteeinbit zegt

            18 april 2019 om 09:12

            @mcshine: gemiddelde sales tax in de USA is slechts 5%. Dus dat is nou niet echt het verschil. Blijft gewoon ontzettend goedkoop daar vergeleken met NL.

            Login om te reageren
          • stationcar zegt

            18 april 2019 om 11:19

            @mcshine:
            Gelukkig worden die goede voorzieningen niet allemaal betaald uit autobelastingen :-)

            Login om te reageren
        • pa045 zegt

          18 april 2019 om 09:32

          @r525: welke voorzieningen hebben ze hier voor de werkende mens? Je gelooft in sprookjes van de regering. Wij betalen gewoon voor hun linkse hobby’s. En that’s it. Minimaal 40% inkomstenbelasting. In VS is dat amper 10%. 21% BTW, daar 5%. En voor die ‘goede’ gezondheidszorg hier: €180 per maand ex eigen risico van €400.
          Geloof me. Voor het geld wat je daar overhoud, zijn veel maatschappijen die jou willen verzekeren tegen ww, aow en noem maar op.

          Login om te reageren
          • r525 zegt

            18 april 2019 om 09:47

            @pa045: Je bekijkt het puur uit je eigen standpunt. Tuurlijk, als je daar een goed salaris hebt, houd je meer over. Maar met die voorzieningen doel ik ook op de afdracht die je dus hebt voor de minder welgestelden.
            Overigens hoop ik niet dat je serieus denkt dat je als modale Amerikaan gemakkelijk een zware ziekenhuisbehandeling kan ophoesten, wat hier in Nederland wel kan.

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 april 2019 om 09:48

            @pa045: Als je goed verdient, dan heb je het in de VS volgens mij inderdaad beter dan hier. Echter, de mensen die niet veel hebben, worden daar volgens mij ook echt in de steek gelaten. De inkomensverschillen zijn enorm in de VS, hier valt dat nog enigszins mee.

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              18 april 2019 om 14:13

              @berlinetta: Dat valt nog vies tegen. Nederland schijnt op de tweede plaats te staan na de VS kwa inkomensongelijkheid.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                18 april 2019 om 16:14

                @mopar: Als ik het op zoek op Wikipedia, zie ik dat het bij ons wel meevalt en dat de VS een stuk hoger staat. Geen idee hoe betrouwbaar deze lijst is overigens.

          • rs18011 zegt

            18 april 2019 om 10:52

            @pa045: laten we beginnen met het feit dat je je huis niet hoeft te verkopen hierzo als je een ziekte krijgt. Vroeger had Nederland ook weinig belastingen en geen overheidsbemoeienis. Dat waren de tijden dat arbeiders minimaal 60 uur per week moesten werken en kinderen vanaf 9 jaar konden meehelpen voor een loon waarvan je net genoeg van kan eten. Die zogenaamde linkse partijen hebben ervoor gezorgd dat jij nu zo een luxe leven kan leiden als arbeider en dat niet al het geld naar een handje vol mensen gaat.

            Login om te reageren
      • BaRa zegt

        18 april 2019 om 09:11

        @stationcar: als je ziet hoeveel auto’s er hier per oppervlak rondrijden, en hoe weinig oppervlak we eigenlijk maar beschikbaar hebben, dan is die redenering van de regering volledig terecht.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          18 april 2019 om 11:26

          @bara: Maar de reden van de hoge prijs, is omdat de ze ‘vervuilend zijn’. Maar ondertussen meren er tientallen mega cruise schepen (grootste vervuilers) aan in Nederland.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 april 2019 om 13:19

            @e550: Alleen kan die overheid die schepen niet zwaar gaan belasten, want dan meren ze in Antwerpen of Hamburg aan. De burgers gaan toch nergens heen dus die kan de overheid lekker opleggen wat ze wil.

            Login om te reageren
      • schuimbekje3 zegt

        18 april 2019 om 13:06

        @stationcar: absurd dat ik in een land woon waar mensen vanaf de basisschool worden gehersenspoeld in “auto = evil” en ” stinkdieselbus = goed”, via “gratis” (vroeger) en nu korting semi verplicht OV kaart. Terwijl zo’n 200km naar het oosten en westen en zuiden mensen opgroeien met auto = cool

        Login om te reageren
        • r525 zegt

          18 april 2019 om 14:26

          @schuimbekje3: Dankzij jouw Europese paspoort kan je heel makkelijk in die landen gaan wonen hoor. Dus het enige absurde is het feit dat je hier nog woont, ondanks dat je het hier schijnbaar niet naar je zin hebt ;)

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      18 april 2019 om 11:29

      @elemento: ter compensatie voor de mensen aan de overkant van de oceaan en de mensen in China.

      Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      18 april 2019 om 17:23

      @elemento: omdat wij niet zelf auto’s maken. Dat is de belangrijkste reden denk ik. Want de politiek neemt beslissingen en dat is heel wat anders dan de meerderheid.

      Login om te reageren
  6. Benny_Weisz zegt

    18 april 2019 om 08:40

    Gaaf ding…..maar een 3.3 V6 Biturbo met “slechts” 370 pk’s vind ik een beetje magertjes. Ik had eerder en vermogen rond de 450pk’s verwacht

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      18 april 2019 om 09:03

      @bennyweisz: even langs de tuningboer, dan ga je de 450 wel halen

      Login om te reageren
  7. rhellema zegt

    18 april 2019 om 09:19

    Ik kan er niets aan doen maar ik vind de Stinger heel erg snel oud worden. Bij zijn debuut vond ik het een waanzinnig mooie auto maar hij is zijn aantrekkingskracht snel kwijt wat mij betreft. Heel veel wordt hij ook niet verkocht dus het komt ook niet doordat je ze op iedere hoek van de straat tegen komt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 april 2019 om 09:51

      @rhellema: Komt in mijn ogen door de snelle technologische ontwikkeling van verlichting en de digitalisering in het interieur. De afgelopen jaren is dat zo hard gegaan dat bepaalde redelijk jonge auto’s er een stuk ouder uit zien dan ze werkelijk zijn.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        18 april 2019 om 13:10

        @berlinetta: ja dat klopt helemaal wat je zegt. Persoonlijk vind ik hem nu veel lomper kwa lijn. Als ik ook kijk naar die carrosserienaad van het achterportier, die loopt door in de naad van de achterklep maar die is daardoor zo enorm prominent aanwezig dat ik het een storend punt vind inmiddels.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 april 2019 om 13:23

          @rhellema: Ja daar kan ik me ook wel in vinden. Voor mij zijn het ook de details waardoor ik deze auto niet supermooi vind. Hij ziet er cool uit, maar je moet je er niet te lang naar kijken. Dan ga je steeds meer dingen zien die storend zijn.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            18 april 2019 om 15:06

            @berlinetta: gisteren zag ik nog een Subaru SVX rijden. Ik verbaasde me hoe mooi die auto nog steeds is, hoe tijdloos. Dat was toen een auto die vergelijkbaar was met de Stinger, een buitenbeentje, een outlaw. Alleen de SVX vind ik in ieder detail nog steeds zeer fraai.

            Login om te reageren
  8. ramshoek zegt

    18 april 2019 om 09:40

    De 6-cilinder is in NL onbetaalbaar. Maar hoe zit het met de 2 liter 4-cilinder benzine en de diesels? Hoe goed verkopen die alhier? Ik twijfel of ik ooit één ‘in het wild’ heb gezien op Neerlandsch wegen. Jullie wel?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 april 2019 om 09:46

      @ramshoek: Je ziet ze heel erg weinig inderdaad, ook de viercilinders. Die zijn voor NL namelijk ook gewoon te duur. Alleen de echte liefhebber koopt er een. De rest kiest eerder voor het Duitse spul. En ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Vind de Stinger een cool ding, maar ben er ook niet weg van.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 april 2019 om 09:52

        @berlinetta: De prijs maakt hem eigenlijk ook minder mooi. Het is een hele mooie auto vind ik, maar omdat hij zo duur is vind ik hem lelijker worden omdat er mooiere, betere en leukere alternatieven zijn voor dit geld.

        Maar als je in Amerika woont en je zoekt een leuke, sportieve en snelle sedan en je budget is 45.000 dollar… Dan is zo Stinger wel een erg mooie auto!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 april 2019 om 10:05

          @viezefreddyw: Vind ik ook wel inderdaad. Die viercilinders gaan al over de 60k (vanafprijs). Voor dat geld rij je ook in een leuk aangeklede Duitsers, een Giulia Veloce of een mooie Jag XE om maar wat te noemen. Volgens mij ook nog allemaal met meer pk’s. Allemaal auto’s die ik ook een stuk mooier vind, vooral in het interieur. De Kia is daarmee in NL gewoon niet zo’n goede deal. Niet omdat het een slechte auto is, maar vanwege de prijs. In de VS is het inderdaad een ander verhaal.

          Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      18 april 2019 om 09:48

      @ramshoek: een keer in een ooghoek aan de andere kant van de snelweg in tegenovergestelde richting. In Duitsland heb ik bij een tankstation aan de snelweg een 6-cilinder horen wegrijden, en allemachtig wat klinkt dat fantastisch…. De auto heeft live hele andere proporties dan ik op de foto’s vermoedde

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    18 april 2019 om 09:56

    Verkoopt de Stinger dan goed genoeg om een nieuwe versie rendabel te maken? Ik lees toch zeer regelmatig verhalen van Amerikanen die een Stinger hebben gekocht met een fikse korting op de MSRP, omdat de dealers er anders mee blijven zitten.

    Login om te reageren
  10. vpowert zegt

    18 april 2019 om 10:17

    Als Kia er potverdorie nou even een plugin hybride van maakt, dan wordt ie ook voor ons interessant. Hup Kia, aan de slag!

    Login om te reageren
  11. mrbasa zegt

    18 april 2019 om 10:25

    Huilt in het Amerikaans;
    ‘Wrijf het erin dat de Amerikaanse markt al het leuks krijgt’

    Hier in Amerika;
    Bijna geen stations
    Geen RS4/6
    Geen Alpine
    Geen Suzuki Jimny
    Bijna geen (hot) hatches
    Bijzonder weinig auto’s met handbak

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    18 april 2019 om 11:37

    Speciaal voor koningsdag!

    Login om te reageren
  13. supercarboy zegt

    19 april 2019 om 08:15

    Lekker autootje hoor

    Login om te reageren
  14. jeppie zegt

    19 april 2019 om 14:52

    Zo een prachtkar die we dus niet zien gaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North