Kies maar: Audi S8 of BMW 760Li

Auteur: , 147 Reacties

In de markt voor een zakensedan uit de hoogste regionen? Dan staan hier twee aardige opties achter elkaar geparkeerd. Maar in welke van de twee zou jij stappen?

S8 vs 760 Li

Met zowel de Audi als de BMW kom je niet bepaald tekort. Beide vlaggenschepen hebben twin-turbo’s, zijn een dikke 5 meter lang, en voorzien van meer dan 500 pk. De S8 is nieuwer, en voorzien van een V8, de 760 Li loopt op het eind van zijn leven en krijgt volgend jaar (op de IAA in Frankfurt) een vervanger, maar heeft wel twaalf cilinders en een langere wielbasis. Bovendien zit hij in een matgrijs jasje en gaan er vier zwarte aftermarket porno’s in de wielkasten schuil.

Al met al wordt het nog aardig lastig om te bepalen of je in het topmodel uit Ingolstadt, of in die van München het ruime sop zou kiezen. Wat jullie? Kies maar!!

Met dank aan maxvdwiel voor de spot!



147 reacties

Zeker de S8. Vind de Bimmer lelijk uitgevoerd.
Geen van deze patserbakken maar een stijlvolle Maserati Quattroporte of eventueel een Jaguar XJ.
De S8 natuurlijk. Die 7-Serie is nu wel oud en versleten.
@kapiteinaudi: Tja maar dat zijn de audi’s al als ze van de band rollen.13 in een dozijn audi uiterlijk meer niet.
@kapiteinaudi: Wat zou je liever willen een dikke S7 of een dikke S8 :)
Daar hoef ik niet lang over na te denken. De S8.
Matte lak en zwarte velgen degraderen de 760Li meteen tot tokkie mobiel. Individual Mondstein lak met originele 19″ velgen zou beter staan.

Dus ik zou voor de S8 gaan, net even sportiever en een heel stuk stijlvoller.
Ook ik moet in dit geval kiezen voor de s8. Wat een lelijke kostuum draagt die 7 toch…
S63 AMG dan maar, de BMW vind ik gewoon niet zo mooi en een Audi tja, dat blijft maar een Audi.
@str8six: tja: http://youtu.be/Cpq52bBBaps
@dtm01:
Tja, en je punt is…?
Ik sluit me volledig bij @str8six aan.
@jrk68: Zijn punt is; dat we zo door blijven kunnen gaan

Een Mercedes is maar een Mercedes, een BMW maar een BMW en ga zo maar door, geen enkel ondersteunende en inhoudelijke argumenten, alleen maar Audi afbranden.
@dtm01: de gebruikersnaam van de poster op YouTube zegt al genoeg, namelijk “audi lovers”. In hun subjectiviteit gebruiken ze een normale S63 RWD in plaats van de lange S63 AWD.

Ik zag laatst een kanaal op YouTube dat gericht is op liefhebbers van BMW. Die deden ook dragraces tegen MB’s. Iets van “M5 vs E63”, waarbij ze de nieuwste M5 pakten en een E63 van de voorgaande generatie.

Zo kansloos. Appels en peren. Als de heren een S63 AMG Lang AWD hadden gebruikt, had je een vergelijking kunnen maken ten opzichte van een AWD S8. Met deze rotzooi kan je niets.
@m550d: ehm… Volgens mij hoor ik jullie BMW fans altijd heel hard roepen dat RWD zo geweldig is en AWD maar niks. Nu hoor ik je zeggen dat als de Mercedes in het filmpje AWD had gehad ipv RWD, dat ie dan meer kans had gehad…tja dat klopt :). Maar dat is het m nou juist, ze vergelijken een typische Audi (AWD) met een typische Mercedes (RWD). Dus als de Audi daar wint van de Mercedes vind ik dat een eerlijke wedstrijd.
@kor1: Een typische Audi is FWD. AWD is optioneel.
@azenomei: Dat niet elke Audi AWD is wil niet zeggen dat AWD niet typisch Audi is. Quattro (AWD) hoort zo bij Audi, dat is 1 van de kenmerken waar Audi bekend mee is geworden. Denk je aan AWD, dan denk je automatisch aan Quattro. AWD is dus wel degelijk typisch Audi.

Daarnaast is het zo dat de Audi S8 standaard ALTIJD is voorzien van het Quattrosysteem. De Mercedes is standaard ALTIJD voorzien van RWD (AWD is bij die auto een optie). Dus nogmaals: het is een eerlijke vergelijking in het filmpje op YouTube waarin de Audi van de Mercedes wint en niet een oneerlijke vergelijking.
@kor1: Dat jij Audi is Quattro dus als AWD ziet komt door de marketing afdeling. Dit is destijds (praten nu wel over jaren geleden en ebt nu nog steeds voort) door de marketing afdeling heel goed opgezet. Maar Audi is gewoon FWD met eventueel AWD. Dat de S8 geen FWD heeft is puur omdat het gewoon niet werkt en het helemaal kut zou zijn, in tegenstelling de RWD wat nog wel prima werkt op zo’n slee.
@drivingpleasure: nee dat komt niet door de marketingafdeling. Veel modellen van Audi worden standaard voorzien van Quattro en bij de andere modellen wordt vaak ook voor het Quattrosysteem gekozen bij de aanschaf. Dat ik bij AWD dus al snel denk aan Audi is niet vreemd lijkt me.

Het klopt dat FWD in combinatie met veel vermogen veel wielspin kan opleveren bij acceleratie, ik zeg toch nergens dat dat niet het geval is? Dus levert Audi standaard Quattro bij de meer vermogende modellen.
@kor1: AWD typisch Audi? Dat Quattro hoort bij Audi ok, maar AWD is gewoon een aanduiding die zoveel merken hanteren. AWD past dan nog beter bij landrover, subaru…..
@ablogjunk: dat weet ik, niet mee oneens. Maar naast Land Rover en Subaru is Audi echt wel innovatief op het gebied van AWD en heeft het op de kaart gezet met de Audi Quattro in de jaren ’80.
@kor1: RWD is ook gewoon het echte sportieve rijden, is gewoon 100x beter dan FWD. Het rijdt ook gewoon veel fijner. AWD is weer anders en in een rechte lijn toch wel essentieel. Dus ja deze vergelijking is gemaakt voor Audi door Audilovers. Het is geen goede vergelijking. Ja Mercedes en BMW bieden een RWD omdat het hoogstwaarschijnlijk goedkoper is en omdat daar vraag naar is. Daarnaast vind ik het interieur (met name die donker lijsten) in de A8 altijd goedkoop ogen. Ja ik weet het ligt aan mij maar ik blijf het vinden. Hoe vaak ik er ook in rijd. Verder top auto zou hem alleen nooit kopen..
@drivingpleasure: ik snap het principe van RWD, dus ik ben het met je eens dat het voor sportief rijden in de basis beter is dan FWD. De auto drukt je met RWD immers de bocht door (overstuurprincipe). Echter veel auto’s met AWD hebben tegenwoordig een (variabele) verdeling die meer vermogen naar de achterwielen sturen dan naar de voorwielen. Ook dan krijg je dat effect dus, maar dan met het voordeel dat de voorwielen in rechte lijn ook een stuk van het vermogen kwijt kunnen waardoor je meer tractie hebt.

Wat betreft het interieur van de Audi A8 en S8 mag je uiteraard je eigen mening hebben, dat respecteer ik volledig. Mijn mening is echter dat ik de interieurs van Audi nog steeds de best afgewerkte vind. Ik vind het interieur van de A8
@m550d: naja een s8 heeft zn awd standaard, een beamer7 of een benz s63 daar in tegen niet.. Dus opzich zijn het gewoon appels v appels
@stancedjetta: @kor1: @dtm01: het vergelijken van RDW ten opzichte van AWD is bij vergelijkbare motorisering niet interessant, omdat RDW per definitie het onderspit delft. Voor een snelheidstest op een rechte weg is het daarom altijd de Audi die wint. Daar komt bij dat MB geen AWD aanbood in dit segment.

Het wordt pas een echt interessante vergelijking op het moment dat je een AWD S-klasse tegenover een AWD A8 zet met vergelijkbare motorisering. Dan zijn het appels vs appels in mijn ogen. Nu zijn de motoriseringen (nagenoeg) gelijk en is de enige variabele AWD/RWD, waarvan we allemaal weten wie dat wint. Daar hoef ik geen test voor te zien.

Anyway, jullie begrijpen mijn punt, ik die van jullie ook. Dit wordt uiteindelijk toch een welles/nietes-spelletje :).
@m550d: ik begrijp jouw punt ook hoor :).
@m550d: tja dit is toch ook een normale s8??
2 concurrenten lijkt me.
Matte lak vind ik weer minder, maar zwarte velgen wel weer lekker dus ik zeg BMW 760Li
@jmcclane: De BMW 760Li zeg ik uit deze twee.

Als ik in deze klasse zou shoppen zou ik alleen deze 3 auto’s overwegen:
-Porsche Panamera Turbo
-Mercedes S63 AMG
-Jaguar XJR

Blijft lastig..
@jmcclane: @kor1: In deze topic koos ik voor de BMW, omdat die een V12 heeft.

Verder heb ik een lijstje gemaakt die bestond uit de Panamera, XJ en de S-Klasse. Sinds de introductie van de Panamera ben ik daar helemaal weg van, dus die hoort erbij. Een XJ mooi gelijnde auto en net als de Porsche lekker afwijkend en daar houd ik van.
De S-Klasse is altijd een S-Klasse en je hebt veel keuze bij een S-Klasse, iets wat ik A8 mis. Je hebt de gewone A8, S8 en de W12, maar die laatste is een heel ander soort auto.
Soms vraag ik me af, zou een RS8 geen oplossing bieden voor Audi. Bij Mercedes heb je naast een S500, immers ook een S65, S600 en de S65 AMG.

Een Audi A8 is lekker bruut, comfortabel, superieur afgewerkt en doet niks onder voor een S-Klasse of 7-serie. Naast die W12, gewoon een lekkere V12 blok erin lepelen.
@jmcclane: ik vind de Porsche Panamera ook een geweldige auto, ben het helemaal met je eens. Het is een enorm indrukwekkende verschijning, met de juiste velgen eronder is het een erg imposant ding. Hij lijkt wel uit graniet gehouwen, zo degelijk gebouwd. En ik ben sowieso een enorme fan van het merk Porsche, ook de Boxster (981vooral) en de 991 zijn geweldige auto’s.

Ja een Audi RS8 mag er van mij komen, eerder vandaag dan morgen.
Als ik om de een of andere duistere reden, terwijl ik blijkbaar zoveel te besteden heb, alleen deze 2 op de oprit zou hebben staan, dan zouden er bijzonder weinig kilometers op de klok van de 7-serie komen te staan. (Het mag dan een v12 zijn, maar het blijft er natuurlijk gewoon uitzien als een Koreaan met overgewicht.)
Beiden hebben een foute uitstraling imo, dus ik neem wel genoegen met de fiets op de achtergrond ;)
De Audi S8
Als ik hier uit moet kiezen dan wordt dat de BMW, in die Audi wil ik nog niet dood gevonden worden.
Liever kies ik geen van beide maar dat was de vraag niet..
@tupperware: Hoezo? waarom zo anti Audi en anti VAG met nog een paar anderen, ken je mij die ook uitleggen aub?
@jmcclane:
Kennen niet, ik kan het je wel uitleggen, maar dan zou ik in herhaling vallen en daar houdt de redactie niet zo van..
1 tipje wil ik wel geven, Google eens op problemen, oké nog een weggevertje staat hier een paar artikelen onder, iets over onoorbare omkooppraktijken.
@tupperware: Alsof andere merken dat niet of minder doen, kom op zeg. En die S8 heeft tenminste puike Audi velgen ipv aftermarket sjonnie-velgen. En dat zilver komt de beamer zeker niet ten goede. Daarnaast is de Audi een generatie jonger; dus echt appels met peren, maar goed; jij hebt liever de BMW omdat het een BMW is (of omdat je anti-Audi bent), prima, maar kom niet met rot-excuses. De V8 uit de Audi is toevalligerwijs tot 1 van de beste V8s ooit uitgeroepen door Fifth Gear; dus … wat zijn jou antecendenten ?
@tupperware: Ach ik kan je ook nog wel even wijzen op een artikel hier op Autoblog waarin uit een onderzoek onder auto’s tussen de 4 en 10 jaar oud blijkt dat Audi gemiddeld 4,7 APK afkeurpunten heeft, BMW 5,2 afkeurpunten, Mercedes 6,2 afkeurpunten en Lotus maar liefst 15 afkeurpunten….

http://www.autoblog.nl/nieuws/renaults-takelen-het-snelst-af-toyota-het-best-door-apk-69117

Dan zou ik jouw eigen auto maar snel verkopen, als ik volgens jouw denkwijze redeneer..:)
@jmcclane: niet op ingaan joh.. Het lukt je toch niet om iets tegen die anti-VAG gassies in de brengen. Ze blijven toch alleen maar door ratelen dat het ruk is.
@jmcclane: zie het als Toyota/Lexus, en als Joegoslavie en Kosovo, of Ajax en FC Twente.. BMW en vooral Mercedes gaan al langer mee op topniveau, heeft historie, passie, niet voor de doorsnee… Echt uitleggen in woorden blijft lastig zoals je ziet maar Audi nah..
@mbkevin: zie het als Toyota/Lexus, en als Joegoslavie en Kosovo, of Ajax en FC Twente.. BMW en vooral Mercedes gaan al langer mee op topniveau, heeft historie, passie, niet voor de doorsnee… Echt uitleggen in woorden blijft lastig zoals je ziet maar Audi nah..

Zal ook niet ontkennen dat Mercedes een grotere historie heeft dan Audi. Mercedes is misschien wel de eerste autobouwer en dat al decennia lang.
Neem als voorbeeld de S-Klasse (de eerste tussen zijn concurrenten) kijk hoelang die meegaat en wat deze heeft betekend voor de auto industrie. Een Mercedes S-Klasse en de G-Klasse zullen nooit ter discussie staan.

Later is BMW erbij gekomen en weer later Audi. Ik vind Audi en Mercedes beide mooie merken. Alleen deel ik je mening niet, het is Mercedes BMW Audi.

De top-3 in de Eredivisie bestaat uit Ajax, PSV en Feyenoord.
Al is het gat met Ajax en de andere twee (op basis van kampioenschappen) wel aanzienlijk groot, eerlijk is eerlijk Ajax is de onbetwiste nummer 1 in Nederland. Ook als je kijkt wie Ajax heeft voortgebracht en wie daar hebben gespeeld.

Komen we bij Feyenoord en PSV. Tot en met 1974 heeft Feyenoord 11 en PSV 4 titels. Maar daarna wordt Feyenoord maar 3x kampioen en de laatste dateert alweer van 1999.
PSV daarentegen heeft maar liefst 17 titels en de laatste is van 2008.

De klassieker de echte kraker is natuurlijk Ajax-Feyenoord, maar de twee succesvolste clubs uit Nederland zijn Ajax en PSV. Feyenoord is eind jaren’80 voorbijgestreefd door PSV. Ajax en Feyenoord hebben ook een groter historie dan PSV, maar de laatste 24 jaar hebben Ajax en PSV meer succes behaald.

Lijkt me een duidelijk voorbeeld, net als Ajax, Feyenoord en PSV is het in de autowereld Mercedes, BMW en Audi. Audi is allang een blijvertje sinds de jaren’90 en zal dat ook wel blijven, Audi is niet meer weg te denken in de autowereld en is een gedaagde concurrent geworden van Mercedes en BMW.
@jmcclane: De eerste 4 regels was een citaat van jou :) ben het vergeten om het te vermelden.
@tupperware: maak je maar niet ongerust, in de Audi zul je niet dood gevonden worden aangezien die een supergoede wegligging heeft en erg veilig is….tenzij er mensen zijn die een hekel aan je hebben, dan zou het kunnen inderdaad. Maar ja dat zal toch niet? Kuch..
@kor1: Mwah in Audi’s rijden tegenwoordig vooral vaak dubieuze figuren en in de S en RS modellen niet zelden dubieuze figuren uit ‘het milieu’. Je zou dus zomaar als de competitie van een grote boef aangezien kunnen worden en in dat licht is een kogelregen niet geheel uit te sluiten…
@tupperware: Van uw Audi haat zijn we al een decennia op de hoogte
Die bmw staat compleet buitenspel!!
@dtm01:
Kan je die uitleggen, want als er 1 merk in het dtm compleet buitenspel staat dan is het Audi wel.
Om het bij deze 2 te houden, beide voorzien van pauper wielen, beide in een anoniem kleurtje, dus dat is een gelijkspelletje, blijft over, V8 tegen V12, duidelijk wie er dus op “achterstand” staat..
V12 is ten allen tijde superieur aan een V8.
@tupperware: zucht…. Kwa prestaties heeft die bmw geen schijn van kans. En de rest zie je denk ik zelf wel op de foto
@dtm01:
Ik vroeg om uitleg, te moeilijk?
S8 520pk/650NM tegen de 760 544pk/750NM en die heeft geen vermogen vretend Quattro systeem.
Dus dat qua prestaties de vloer aanvegen? Ik heb het vermoeden dat het eerder anders om is..
@tupperware: Even wat cijfers voor jou:

De Audi S8 weeg 1965kg en gaat van 0 naar100 in 4,1 sec.
De BMW 760li weegt 2150kg en gaat van 0 naar 100 in 4,6 sec.

En omdat je altijd zo hard roept dat er niks boven een laag wagengewicht gaat moet je nu helaas wel voor de Audi S8 kiezen t.o.v. de BMW. Moeilijk he, toegeven dat de Audi toch echt superieur is..je zult maar een Audihater zijn zoals jij, dan heb je best een zwaar leven om altijd toch maar weer te proberen om dat merk op welke manier dan ook proberen af te kraken..
@dtm01: Blijf maar fappen met je VAG…. petjes weten niet beter blijkbaar.
@406_v6: er staat maar 1 petjes auto… Als je dat niet ziet kan je beter maar sesamstraat gaan kijken.
@dtm01: Is sesamstraat de reden dat je 2uur afwezig was…zodat je met deze reactie kon komen?
@redbeams: haha hou jij nou in de gaten hoe lang ik afwezig ben? Zeker niets beter te doen?
@dtm01: Als je nou oplet…onder iedere comment staat er notabene bij hoe lang geleden iets gepost is.
@dtm01: Staat onder iedere comment erbij.
@dtm01: in dit soort wagens draait het niet om pk’s, maar om koppel. 0-100 tijd en wie het hardst door de bocht kan, boeit niet (je wil vloeiend en comfortabel vervoerd worden).
@tupperware:
Komt die uitleg nou nog?
Ik wacht daar nu al uren op.
Zowel qua vermogen als koppel zit een 760 hoger in de boom, dus met dat “de vloer aan vegen” zal het wel los lopen.
@Even wat cijfers voor jou:

De Audi S8 weeg 1965kg en gaat van 0 naar100 in 4,1 sec.
De BMW 760li weegt 2150kg en gaat van 0 naar 100 in 4,6 sec.

En omdat je altijd zo hard roept dat er niks boven een laag wagengewicht gaat moet je nu helaas wel voor de Audi S8 kiezen t.o.v. de BMW. Moeilijk he, toegeven dat de Audi toch echt superieur is..je zult maar een Audihater zijn zoals jij, dan heb je best een zwaar leven om altijd toch maar weer te proberen om dat merk op welke manier dan ook proberen af te kraken..
@tupperware: ik dacht dat jij altijd zo gruwelde van een hoog wagengewicht? Wat spreek je jezelf hier weer eens heerlijk tegen he? Een V8 is in de basis altijd lichter dan een V12, dus zou het in jouw ogen juist een voorsprong moeten zijn i.p.v. een achterstand. Wat betreft het gewicht van deze 2 auto’s. De Audi S8 is bijna 200 kilo lichter dan de BMW 760li. Ik denk dat je nu zelf wel weet welke auto van die 2 op ‘ achterstand’ staat..

Nog 1 feitje: 0-100 km/u duurt in de Audi S8 slechts 4,1 seconden, in de BMW duurt dat 4,6 seconden.
@kor1:
Yep, want een 0/100 sprintje zegt alles over een auto.. proest..
Als je even de moeite had genomen om te lezen in plaats van te janken omdat je de mening van een ander niet trekt, dan had je gelezen dat ik ze geen van beide hoef..

@AB, doe eens wat aan dit fanboy gejank, mensen die wel iets te melden hebben staan onder curatele en dit soort huilebalken mogen elke keer weer los.
@tupperware: nee 0-100 zegt niet alles, hoor je mij dat ergens beweren? Begrijpend lezen (een kreet waar jij zo graag iedereen mee om de oren denkt te kunnen slaan) is aan jou blijkbaar niet besteed. Net zo goed dat het vermogen van een auto dus niet alles zegt (zie jouw eigen reactie). Bovendien zegt het niet alles als je een V12 gebruikt In plaats van een V8 (volgens jou altijd superieur) Daarom heb ik het in mijn vorige reactie hierboven ook nog over het verschil in wagengewicht van bijna 200 in het voordeel van de Audi S8 (was jij niet fan van een lager wagengewicht?). Voeg daaraan toe het Quattro-systeem en alles bij elkaar is de Audi in de praktijk zeker niet in het nadeel.

Volgens mij ben jij degene die de mening van een ander niet trekt, anders reageerde je niet zo als een klein kind. En ik zie toch echt staan dat jij voor de BMW kiest. Moet je helemaal zelf weten, mij hoor je niet zeggen dat dat niet mag hoor. Ga gerust je gang.

Dat jij onder curatele staat is denk ik voor niemand een verrassing, al ben jij degene die niks anders te melden hebt dan het anti-VAG gezeur. Het enige wat ik doe is je onterechte opmerkingen ontkrachten. Oh trouwens ik ben geen huilebalk hoor, ik moet namelijk enorm om je lachen :).
Normaal de 7-serie maar die op de foto is best lelijk, dus geef mij maar de S8 :)
Bmw omdat ik niet van vag houd
De Audi S8 graag:-)
Simpel…degene die daadwerkelijk thuishoort in de topklasse met RWD basis en de juiste proporties. Niet de opgerekte A4 met lange FWD neus.

http://www.cartype.com/pics/8110/full/audi_a8l_w12_s-t_draw_11.jpg

https://www.bmw.be/dam/brandBM/common/newvehicles/7-series/sedan/2012/datasheet/blueprint-profil-front-top-rear-7-series-2.jpg.resource.1373897652715.jpg

In vergelijking met de Siebener is de A8 maar een:

http://www.img2.ritchiespecs.com/rbdr/MFD/Mechnical-4WD-Tractor_01.jpg
@jaapiyo: de tractor heeft de kortste overhang voor en daar zijn de achterwielen het belangrijkst, net als bij de BMW..
@jaapiyo: Haha mooie kerel
De 7 en dan die tokkievelgen eraf trappen en fatsoenlijke exemplaren eronder schroeven. De A8 is me te anoniem.
@berlinetta: Ohja het is een S8. Zo anoniem dat ik dat al meteen vergeten was.
Altijd de 7-serie.

Behalve deze dan, deze helpt me alleen herinneren dat ik de vuilnis nog moet buitenzetten.
Beide patser bakken niet, liever een prachtige maserati quatroporte, mercedes s65, jaguar xjr, porsche panamera
Audi is veel mooier maar de Bmw rijd veel lekkerder… Moeilijk!
@schellekens006: Ja? Allebei uitgeprobeerd?
Nou sir_smokalot, je mag ze allebei houden….
In deze klasse no doubt de Audi! Was het S4 vs M3 dan sowieso de BMW!
@maxco: s4 is meer te vergelijken met een 335i.
@maxco: uhm m3 is hetzelfde klasse als de rs4 niet de s4 …
S8 all day, every day! Straalt in mijn optiek gewoon meer klasse uit. Iedereen zo z’n mening natuurlijk. Laatst een blokje om mogen doen in de S8, echt geen straf (als je veel opties hebt)
Sowieso de audi S8 zelf beter en hoger dan de s classe amg 7serie komt er zelfs nie bij
Zag de BMW toevallig eergisteren nog bij een afgelegen restaurantje bij Rotterdam.

Toen vergezelt door een Panamera en en een andere 7serie. Ik fietste nog terug om eventjes een betere blik te werpen, maar hij was mij toch te ordinair. Volgende keer neem ik mijn camera mee.

Oh en S8.
Ben je Audi of BMW fan, identieke vraag. A4 of 3-Serie. RS6 of M5Touring etc etc. Reacties identiek. :)
@insomnia: Ik snap wat je bedoelt, maar gelukkig zijn er ook nog mensen(zeker ook hier) die geen roze fanboybril op hebben, maar een auto objectief beoordelen.Duur of goedkoop,groot of klein,snel of zuinig.Of combinaties daarvan.En degene die die bril wel op hebben pik je er zo tussenuit.
Audi S8 graag.
Is die S8 nou zo groot of is die 760 zo klein?;p
Absoluut de 760li.
Echt een prachtige wagen. (maar matgrijs.. Vreselijk!)
En ja V12 he.
De aanblik van dit soort Strassenkreuzers doet mij altijd weer terugverlangen naar m’n oude Citroën AX… Ieder z’n meug natuurlijk, maar ik hoef niet zo’n groot slagschip.
@potver7: zo mis ik m’n oude Kadettilac, een giroblauwe c 1.2N uit 1975.
Een Jag XJ. Als ik dan toch moet kiezen de 7-serie. Maar dan normaal uitgevoerd.
Ik kies de 760, maar niet déze, want deze ziet er walgelijk uit!
Zeker weten de s8
De BMW is lelijk uitgevoerd, liever ook geen grote A4, QP GTS 4.7 graag!
S8 , maar in dit segment heerst de S klasse natuurlijk
Heb hier maar 4 woorden voor, Maserati Quattroporte Sport GTS
Als je een BMW 760 kiest dan verwacht je het 1 en ander aan standaard uitrusting en niet dat je “metaalkleur wielen” van €1374 op pagina 53 van de optielijst nog moet aanvinken. Ik begrijp ook niet dat de verkoper de klant niet op “7 laags lak met glansafwerking” van €2112 op pagina 74 van de optielijst heeft geattendeerd.
@mashell: Paupers lezen geen folders en/of prijslijsten… laat staan dat ze smaak hebben.
@mashell: Simpel, deze 760iL is ooit ingekocht via de domeinen en stond op voorraad.Guccipetje komt samen met LV tasje binnenlopen en verkocht isis uhh is ie.
Easy peasy lemonsqueezy
@mashell: Een deel van premium is wel dat je zelf de vrijheid hebt te bepalen hoe jouw auto uitgevoerd wordt. Het productieproces kan namelijk veel goedkoper als je de klant keuze geeft uit een stuk of drie uitvoeringen en blauw, grijs, zwart of, doe eens gek, wit of rood.

Niet dat een aantal van die opties niet overprijsd zijn maar hé, je hoeft ze niet te bestellen als je niet wilt. Als jij een Siebener wil met veel vermogen maar zonder allerlei snufjes die je niet nodig hebt kan dat ook. Op fora in de VS heb ik het regelmatig voorbij zien komen dat mensen balen dat ze in hun 5 of 7 bijvoorbeeld geen stoffen bekleding kunnen krijgen omdat leder daar standaard is/was.
@jaapiyo: het vervelende is dat de premium fabrikanten (BMW is een goed voorbeeld) juist standaard je kleine keus aan kleuren bieden (het kleurenpalet van de 5 serie is om te huilen, allemaal droevige kleuren) en je via optielijsten (onder de noemer “individual”) pas een normaal kleuren palet aanbieden. Het jammere van dit grijs mat is dat het een berg geld kost maar er gewoon onafgelakt en daarmee goedkoop uitziet.
@mashell: joah grotendeels eensch, die standaardkleuren daar gaat hey liefhebbershart niet sneller van kloppen. Maar zoals gezegd het is duur om een breder pakket aan te bieden en BMW kiest ervoor om het saaie ingetogen zakenlieden menu zonder meerprijs aan te bieden. Je punt is dus, voor die prijs moet er meer standaard kunnen. BMW’s antwoord daarop is, njet…tenzij je een M5 koopt, dan mag je wel standaard felrood of blauw aanvinken. Overigens geldt dit verhaal eigenlijk voor zo’n beetje alle min of meer vergelijkbare fabrikanten ook.

De ‘frozen’ kleuren zijn verder ook niet mijn ding en die lakken schijnen nog veel te moeilijk te zijn om een beetje mooi te houden ook nog. Zou ik dus sowieso niet aan beginnen.
Als ik een rijke Russische crimineel of corrupte Afrikaanse president was zou ik voor de 760 li gaan.
@1audi1: Daarom hou je heb nu maar bij zo’n criminele auwdie?
@406_v6: Nee sorry, liever een jaguar xj
@1audi1: Kudo’s voor de Jag keuze !!
S600 of s63 duidelijk toch
@henkhupelschoten: Absoluut !! Andere 2 kunnen qua rijcomfort niet in de buurt komen van de nieuwe S, zeker niet met de Airmatic vering.
S 65 amg
Ik doe echt m’n best om Audi’s mooi te vinden, maar door die enorme overhang aan de voorkant, die eigenlijk alle modellen hebben, wil het me maar niet lukken. Ik vind de verhoudingen gewoon niet kloppen. Dus het spijt me zeer, maar ik kies toch voor de BMW, ondanks dat ie al de nodige jaren mee gaat.
@Svensson: eerst verstand krijgen en dan komt de liefde voor Audi vanzelf !
@TimD:
O, bij mij ging dat juist precies andersom..
@timd: Oké “TimD” haha.
Ik kies zonder twijfel voor de Audi S8! Een heerlijke auto die zowel sportief en zakelijk te rijden. Daarbij vind ik een 7serie echt een hele mooie auto, maar ik rij toch liever een 4WD auto met dit vermogen en voormaat! spelen met de achterwielen doen we s’avonds met de m3 of c63!!
@TimD: Neem je toch een 7 x-drive? Ook 4wd en véél betere rij eogenschappen. Of je gaat voor echte klasse en dan kies je de nieuwe S-klasse.
@406_v6: sorry, BMW kan niet tippen aan de eigenschappen van een Audi en ik kan het weten

Een Audi a6 3.0 TDI rijdt veel beter dan een 530Xd, in de sneeuw blijft dat systeem van BMW nergens. En zo weet ik er nog wel meer Z4 vs TT bla bla bla… BMW is heus niet slecht, maar ik heb mijzelf nog nooit op mij gemakt gevoeld in een BMW boven de 200KM/H en bij een Audi doe ik dat met mijn ogen dicht
@TimD:
Tja, je kan rijden of je kan het niet.
Gelukkig geef je zelf toe dat je het niet kan, anders zou jij je niet onzeker voelen in een BMW..
@tupperware: aha, ik en niet kunnen rijden, sorry… Dat komt niet in mijn woordenboek voor ;)
@timd: Jij bent nogal vol van jezelf hé!? Hou jij nou maar je oogjes open en ga zonder klamme handjes achter stuur van een BMW zitten want zo komen er snel een paar puntjes bij op je rijbewijs. ;)
@sydney: hoezo? Dat is gebaseerd op feiten… Ik heb “al” 8 jaar mijn rijbewijs, ongeveer 750.000km ervaring, veel op de autobahn 200 nog nooit een ongeluk/schade gehad, diverse auto’s gereden voor langere tijd, waaronder verschillende BMW’s, Mercedes en Audi etc. Ik vind gewoon een Audi Quattro op hogere snelheid veel koersvaster… En natuurlijk is op het circuit een Achterwiel aangedreven auto veel spannender, maar sneller… In mijn optiek niet
@timd: Al acht jaar je rijbewijs en diverse auto’s gereden.Poehee, ik ben nu echt onder de indruk en neem meteen terug wat ik gezegd heb.Je komt dus net kijken.Grote bek, prima.Hou ik wel van.Maar ik heb veel Senna’s,Allain’s en Josjes voorbij zien scheuren in onze showrooms.Het was uiteindelijk niet veel..
@sydney: komt omdat ik nog niet langs ben geweest. ;)
@sydney: applaus voor jezelf !
@TimD:
Laat maar zien, ik durf de weddenschap wel aan dat deze opa je alle hoeken van het circuit laat zien..
@tupperware: lijkt me leuk, ik hoor wel wanneer.
@TimD:
200+ met je ogen dicht lijkt mij niet echt slim….
Ik voel me trouwens nog als een vis in het water bij 220 in mijn Smartje, maar ja, ik ben dan ook geen watje….
@timd: helemaal mee eens! De audi is stukken beter met Quattro dan een bmw ! En zeker boven de 200km!
@brian12: héhé , met jou kan ik praten
@406_v6: zoals hij zegt, hij neemt de Audi S8..
Haha wie koopt er nog eem 7 serie?
@gerjan: ik niet. Ik koop liever de voorloper van de 7-serie, de E3. En dan in 3.3Li uitvoering. Ongeveer het formaat van de huidige 5-serie, geen elektrische raampjes, maar groot zat en velen malen exclusiever.
De huidige 7 is mij in verhouding tot de mooiste 7 ooit, de E38 (hoewel de E32 ook niet verkeerd was), gewoon veel te log.
Masserati quatroporte 10x meer stijl en exclusief dan dit plus mooier geluid
@joshua85: zeker een mooie auto, helaas kunnen ze het afwerking’s niveau van de Duitsers nog steeds niet evenaren :-) maar meer klasse hebben ze zeker! Een Italiaan koop je met je hart, een Duitser met verstand
@TimD:
Was dat maar waar, de tijd dat je met je verstand een Duitser kocht ligt al een paar decennia achter ons.
Als je nu met je volle verstand een premium auto koopt, dan koop je een Lexus.
Hoeft er geen gebakken lucht bij dan volstaat elke Japanner of Koreaan.
De rest blijven pure emotie aankopen en met dat begrip is op zich niets mis.
@tupperware: ja en nee… Zelf in 2008 een Lexus ls430 gehad met een nieuwprijs van rond de 80k, dit was wel een president uitvoering, dus geventileerde stoelen, beige bekleding, levison sound etc… Met een 4,3 V8, maar volgens mij heb je voor 80K ook een hele dikke 530i met dezelfde opties ?? Hier zou ik dan even in moeten duiken
Die 760Li is erg verlept.
De S8 straalt saaiheid uit.


Dus doe maar een XJR.
Audi natuurlijk! Audi powerrrr
@brian12: nee.. Alsjeblieft niet zeg..
BMW 760Li natuurlijk.. Geen enkele twijfel
BMW 760i , ik ga tzt lang zoeken naar 1 met korte wielbasis en aparte individual uitvoering en dito kleurstellingen
@Shaw: Zoek dan ook nog even verder naar leestekens.Die zijn op zich wel makkelijk te vinden.
Pertinent geen van beide! Maar de aldi is het mooiste want deze heeft geen hoffmeister knik of hoe ze dat ook mogen noemen..wat is dat toch lelijk, toegegeven op de e46 was t wel mooi, toendertijd.. De Audi verdwijnd op zijn beurt in het niets bij de Mercedes-Benz S-klasse als je het mij vraagt, mrja IK zou nog een E500 verkiezen boven dit
Hier de 760. In dit genre een dikke quatreporte!
wrxkoenigseggtr
Tussen deze twee de BMW 760Li natuurlijk.
Niet moeilijk de BMW 760Li
Ik kan niet kiezen zowel de Audi S8 als de BMW 760Li zijn twee favorieten van mij. Ik zeg allebei :)
1-BMW 760Li
2-Audi S8
V 12 , wass sonst?
Kleur is niet mijn ding.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).