
Ja, we wagen ons aan de eeuwenoude hamvraag in de premium-oorlog: Audi, BMW of Mercedes. Maar dan op een hele andere manier.
Ja, een hele simpele ‘kies maar’ op deze woensdagavond. Ben jij team Audi, team BMW of team Mercedes? Die vraag is natuurlijk meer diepgeworteld dan een simpel ja/nee antwoord. Het zijn grootmachten in de auto-industrie waar een keuze tussen de drie maken vaak te maken heeft met emotie, geschiedenis en voorkeur.
Kiezen tussen Audi, BMW of Mercedes
De vraag is dan ook eigenlijk meer voor jullie als reaguurders om je over te storten (maar houd het leuk!). Want het drietal dat we als voorbeeld gebruiken en als inspiratie voor de vraag is eigenlijk totaal niet te vergelijken. De Audi e-tron GT, BMW X5 M Competition en Mercedes-AMG S63 zijn enorm verschillend. De oplettende kijker heeft wel door waarom we dit drietal erbij pakken.








HRE
Alle drie de auto’s zijn uitgerust met dezelfde velgen. Tenminste, bijna identieke versies van de gloednieuwe HRE P103SC velg. Je kan HRE kennen van het aanleveren van vele dure velgen en de P103SC is het nieuwste lid van de HRE-familie. Deze gesmede velgen komen in de P1SC-categorie terecht, waar eigenlijk alleen het design verschilt. In dit geval gaat het om een vijftienspaaks ontwerp. HRE spendeert altijd veel aandacht aan de sterkte van hun velgen, waardoor de velgen er tegen kunnen als je de auto veel op zijn donder geeft.








Kleuren en maten
De HRE P103SC past dus in ieder geval op de Audi e-tron GT, BMW X5 M Competition en Mercedes-AMG S63. Het is aan te raden om wel een vrij moderne auto te gebruiken om je HRE’s op te monteren, want de kleinste maat is 20 inch. 21, 22 en 23 inch zijn beschikbaar. Het wordt niet duidelijk welke maat gebruikt wordt op de foto’s. Als het dezelfde maat is wordt snel duidelijk dat ze op de X5 bijna een beetje iel ogen, terwijl het aardige karrenwielen zijn op de e-tron en S63.








Op de Audi en de Mercedes is te zien dat de HRE P103SC een licht zilveren kleur heeft (genaamd Brushed Clear), terwijl bij de BMW is gekozen voor Frozen Polished Gold. Er is echter veel meer mogelijk. Op de website alleen al zijn 74 verschillende kleuren en afwerkingen te zien en HRE staat open voor het aanbieden van andere kleuren desgewenst. De keuze is reuze.
Duur
HRE staat dus niet bekend om goedkoop spul en aangezien standaard P1-serie velgen al 2.800 dollar per stuk(!) kosten, mag je bij de P103SC rekenen op een rug of 15 voor de hele set. Ideale wielen voor een Renault Clio uit 2004 zijn het dus niet. Anyway, een geheel nieuwe manier om Audi, BMW en Mercedes tegenover elkaar te zetten.





Zonder twijfel de Audi, wat een prachtige wagen is dat
Idem Dito.
Al zit er nog wel ruimte in het EV gedeelte, range is toch wel wat beperkt voor zo’n prijzige auto.
Gadverdamme
Reageer dan gewoon niet
Nee jouw reactie heeft veel toegevoegde waarde
Als BMW liefhebber verkies ik de Audi en Mercedes boven de X5. Wat staan deze velgen de BMW slecht, niet te pruimen. Mijn keuze zou de Audi zijn.
Idem!
De BMW met deze velgen vinnik niet om aan te gluren. Dus die in ieder geval niet. De Audi en MB vind ik er allebei goed uitzien, een ex aequo.
Sorry, ik zit niet op voetbal.
Sorry dat je in een land woont waar de roverheid er voor zorgt dat Jan 2xmodaal enkel een nieuwe fiat 500 of tweedehands golf kan kopen, is denk ik het betere antwoord. Dat jonge voetballers (met hun tax deal) wel een mooie/dure auto kunnen kopen ligt niet aan de voetballers. Geld netjes verdient hebben is niet iets om voor te schamen, ondanks dat velen in NL dat zo blijven zien in hun afgunst.
Ik denk dat de OP suggereert dat voetballers over het algemeen een beetje een opmerkelijke smaak hebben; dat is namelijk hun auto’s tot Hot Wheels modificeren. Maargoed laat jezelf lekker los gaan.
Vind de velgen alleen op de Audi redelijk geslaagd, maar ik kies de BMW omdat de andere twee te onpraktisch voor mij zijn.
Mercedes…
S63. Logisch en emotioneel de beste keuze.
audi ziet er het best uit, maar ga toch voor de amg want die maakt nog geluid, en ik hoef geen 4×4. maar ik zou de velgen verkopen en er een mooier setje voor terug halen want ik vind ze op alledrie niks.
maarja, dat was waar het om draaide…
Van deze wagens Audi, voor de Mercedes ben ik niet oud genoeg, voor de BMW niet dik genoeg, voor de Audi eigenlijk ook niet sportief genoeg maar daar kunnen we nog wel een compromis sluiten.
De velgen ogen ouderwets (zulk velg design kon je al op de Audi 80 krijgen) en hebben net teveel spaken.
Die Audi zou ik echt zó hard doen jongen, niet normaal hoe lekker.
De Audi e-tron GT op de even en de AMG S63 op de oneven dagen, mag dat ook? Die X5 valt bij mij al direct af vanwege het feit dat het een cross-over SUV is.
Doe mij de Audi en de BMW maar!
Premium? Er is geen Porche te zien, de genoemde merken zijn gewoon confectie producenten. Wordt het niet eens tijd dat AB een duidelijke scheiding gaat voeren tussen premium zoals bv Porche, Jaguar, Bentley, etc. En de gewone auto producenten?
Porsche (met een S ertussen) is net zoveel confectie als de hier aangehaalde Duitse premium producenten. Sterker nog, een BMW X5 is een model dat op zichzelf staat. Een Cayenne is een omgekatte Touareg/Q7, als je wilt. Ook niet bepaald premium dan, als ik je theorie zou volgen. Hetzelfde geldt voor Bentley, met hun A8 coupé. Zinloze discussie, dat is het in ieder geval.
Jaguar premium? Haha! Laatste tijd wat vaker in moderne Jaguars gereden en de kwaliteit is ronduit schandalig voor de prijs die je betaald.
Best mooie velgen, maar in alle gevallen een maatje te groot, met de banden te plat.
15K voor dit setje aftermarket??
Afgezien van dit staan deze wielen het beste op de Audi. De Merc is met aftermarket al snel een foute taxi met kralenzitting op de bestuurdersstoel en op de BMW staat ze te iel. No brainer dus.
De Audi. Die stance bij de BMW klopt niet en de S klasse wordt een petjesmobiel.
Voor mij de Audi e-tron GT op 1, de Mercedes op 2 en de BMW valt af.
BMW is af, de haven van Antwerpen is hier niet veraf, als ik een zeecontainer wil ga ik daar wel iets halen…
Rest er nog de Audi en de Merc.
De Audi is elektrisch en rationeel gezien het interessantst voor mij. Maar een dikke V8 / V12 heb ik ook nog nooit gehad…
Dilemma.
Met de merc riskeer je in een maffia geschil terecht te komen, als voetballer of als pooier aanzien te worden.
Doe de Audi dan maar.
Als die Audi nu eens een zwarte grille zou hebben met witte omlijsting in plaats van andersom zoals nu het geval is, dan zou hij enorm opknappen.
Maakt me niet uit, zolang die maar een echte motor heeft ipv zo een duracel konijnen ding onder de kap, ik zou zelfs nog een aygo boven die audi kiezen
Minsten €2,8k voor 1 velg. Heeft iemand z’n nier daarin verstopt???
Als bmw fanboy vind ik de audi het mooist de x5 staat veel te hoog op zn poten voor dit soort velg
Een SUV is voor bejaarden of andere mensen met een zwakke ruggengraat die een hoge instap nodig hebben. De Audi GT is machtig mooi. Geef mij die maar, en dat zeg ik als groot BMW fan.
HRE velgen zijn de beste velgen die er zijn. HRE denkt altijd met je mee en kan je velg in heel veel kleuren aanbieden. Hiernaast zijn het ook nog heel erg sterke velgen, want HRE besteedt er voor jou als klant heel veel aandacht aan. Daarom de Audi!
3 merken waarvan ik alle 3 aardige auto’s heb gehad.
Zolang er niks kapot is aan de wagen, van alle 3 enorm genoten.
Daarna ligt het aan de garage / dealer / importeur of ze problemen netjes afhandelen. In Zwitserland is Audi daar zeer slecht in. BMW probeert je bij alles te naaien en MB (nu) heeft zo’n super-garantie pakket waar letterlijk alles inzit en die zeuren ook niet.
Dus voor nu: ik kies de MB.
De velgen, ach, ik vind t geen smaak. Ze zijn bij alle 3 te groot.
De Audi GT vind ik prachtig, en, mits met volle garantie, zou ik prima zo’n Taycan-van-Audi willen hebben; alleen past er te weinig in.
De X5 vind ik erg duur voor het feit dat het een SUV is en alle leuke versies hebben die 4.4 V8 van nu 14 jaar oud, wat sws problemen op gaat leveren tussen 3 en 8 jaar.
De S63 is prachtig, alleen blijft het een Uber-Black / ouwe lullen auto; ook al stop je die perfect 4.0 V8 in.
Volgens mij staan ze het mooist onder een witte BMW e90, liefst een diesel. (-;