Kies maar: Maybach S600 vs Audi A8L W12 vs BMW 760 Li

Auteur: , 128 Reacties

Nu de prijs van de Mercedes-Maybach S600 is vrijgegeven kunnen de mensen die in de markt zijn voor een lange limousine met V12 zich gaan oriënteren. Een belangrijk aspect in de keuze is echter de mening van volstrekt onbekende internetters. We hebben jullie dus even nodig.

Das V12-trio

De Audi is met slechts € 218.140,- het goedkoopst, de Mercedes-Maybach is met 5.453 mm het ruimst, maar de BMW is met 544 pk het sterkst. De 7 Serie is echter ook het oudst van de drie, en krijgt over driekwart jaar een compleet nieuwe generatie, die we dan ergens in 2016 op de markt verwachten. Met andere woorden: koop deze, en je hebt al na een jaar een ‘oud’ model.

Wie vaak over sneeuw of ijs moet doet er goed aan de Audi te nemen, dit is de enige auto met quattro, de andere twee zijn achterwielaandrijvers. Ook verbruiksfetisjisten zijn bij Audi aan het juiste adres: met 11,3 liter per 100 km is het normverbruik van de Ingolstadter het laagst. Daarnaast is de Audi de enige van de drie met een atmosferische motor onder de kap, hetgeen je terugziet in de koppelstatistieken.

 
Mercedes-Maybach S600
Audi A8L W12 Pro line +
BMW 760 Li
Cilinderinhoud5.980 cc6.299 cc5.972 cc
Max. vermogen530 pk500 pk544 pk
Max. koppel830 Nm625 Nm750 Nm
Lengte5.453 mm5.265 mm5.219 mm
Gewichtn.n.b. 2.050 kg2.150 kg
Prijs€ 244.900€ 218.140€ 224.500
Verbruik11,7 l11,3 l 12,9 l
CO2-uitstoot274 g264 g303 g
0-100 km/u5,0 s4,6 s4,6 s

Maar uiteindelijk gaat het er voornamelijk om hoe je achterin zit. Daarom hebben we de sjieke interieurs nog eens onder elkaar gezet. Waar zou je het lekkerst zitten, denk je?

Mercedes-Maybach
Mercedes Maybach achterbank

Audi
Audi A8L achterbank

BMW
BMW 760 Li achterbank





128 reacties

Iets leuks….
Al is hij op leeftijd, de 760 Li blijf ik toch zeer smakelijk vinden hoor.De A8 komt op een mooie tweede plaats en de S klasse in normale trim op de derde.Die Maybach mogen ze houden.
@sydney: Mee eens, al vind ik dat ze best een voorbeeld met beter interieur hadden kunnen kiezen. De Maybach vind ik eigenlijk niet in dit rijtje thuis horen maar goed, van binnen ziet hij er wel heel comfortabel uit. De A8 hebben ze er 1 gekozen met leuk interieur om te laten zien hoewel als het gewoons standaard is het er een stuk minder uit ziet(ben er zelf in gereden laatst), bij de BMW hebben ze echt een saai interieur gekozen in de vergelijking. Al met al vind ik de vergelijking dus niet goed. Maar mocht ik kiezen zou ik nu voor de Maybach gaan (om gereden te worden) om zelf te rijden nog steeds de BMW ookal komt er bijna een nieuwe aan. De Audi hangt er eigenlijk een beetje tussen in, voor de gene die niet weet wat hij wil…
De Audi pl0x…
Sowieso de BMW, liever als gewone 760i want ik heb beenruimte achterin niet nodig als ik achter het stuur zit. Scheelt gelijk weer wat kg’s. Audi vind ik niet mooi en de meerwaarde van een Mercedes S600 Maybach boven een normale S600 of AMG ontgaat me een beetje. Dus die zou ik sowieso nooit nemen, altijd een gewone S V12 of AMG.
@E34M5Touring: 20 extra centimeters, alleen voor de achterbankzitters. Ding is echt een klap groter dan de andere twee. Bijna formaatje Ghost zelfs.
@sir_smokalot: Nah goed, mocht ik kinderen krijgen met een Basketballer van een paar meter doe ik de Maybach. Tot die tijd, de BMWeetjewel.
@sir_smokalot: ja inderdaad beetje rare vergelijking dus. Begrijp niet dat niet een S600 Lang word vergeleken met de rest….
@E34M5Touring: Inderdaad. Daarbij noemt BMW de tegenhanger van deze S600 Maybach Rolls Royce Ghost.

Als de vraag dus wordt ‘gewoon’ S/7/A8 ben ik het normaal met je eens hoewel de realtief nieuwe S me nu nog wel iets meer aanspreekt dan de F01. Echter heb ik er veel vertrouwen in dat de opvolger van die laatste de nieuwe benchmark zal neerzetten in deze klasse, omdat de 1) de spyshots er goed uitzien en 2) er naar verluid veel techniek uit de i reeks wordt ingezet terwijl de S wat dat betreft nog best wel old skool is en op een aangepast platform van zijn voorganger rolt.
@E34M5Touring: Maken ze de 760i als non L versie? Dacht het niet meer toch?
@Donstil: Hij staat nog in de prijslijst op bmw.nl Vanaf 219k. Kan je die 5k mooi stukslaan op een M pack!
@E34M5Touring: deze generatie 760 was alleen Li leverbaar maar geef je groot gelijk!
@3246cm252kw: Gewoon als 760i leverbaar hoor. Staat in de prijslijst op BMW.nl
@E34M5Touring: even na gekeken in Duitsland klopt! Mooi! Maar was dan toen die net uit was dat die alleen als Li leverbaar was. Maar ik zou ook zeker voor de niet Li scheelt lekker wat gewicht ja :-)
@E34M5Touring: :-) een gebruikte 760i zegt voor mij genoeg :-) maar jou reactie staat wel op 1 wat betreft leukste reacties op autoblog ooit! :-) :-) wil het graag proberen maar heb me laptop niet meegenomen naar Brazilië en op de iPad werken configurators niet super maar geloof je zeker! Ik weet dat ik niet met een amateur te maken heb.
1: maybach
2: a8 w12
3: 7 serie (vanwegen het saaie interieur)
@ater: de weergegeven uitvoering is inderdaad saai maar er zijn veel mooiere uitvoeringen leverbaar.
@3246cm252kw: Leder Zimtbraun met dwarsgeslepen aluminium inleg bijvoorbeeld. Yum!
De Audi en de Mercedes Maybach hebben naar mijn mening het mooiste interieur, de BMW loopt in mijn ogen wat achter. Al is het ook daar natuurlijk niet verkeerd toeven.
@autoriteit: met je eens, dat gevoel heb ik ook!
@rufctr01: dank je :)
Ja dan vind ik toch de Maybach een stapje exclusiever
Maybach!
Sowieso de S-Klasse.
Om zelf te rijden Bmw om gereden te worden Mercedes
De Audi graag. Toch wel de mooiste van de drie. Als het nu een S65 was, zou ik wel voor die gaan.
De audi qua interieur !
S600, 0-100 doet er niet toe je bent toch snel zat weg het gaat erom wat er op zit en hoe je zit en dan is de S600 duidelijk een winnaar.
Doe mij maar de merc… Voor die 30k extra tov die andere twee heb je wel een ‘maybach’.. geen merk waar de jr account manager in je bedrijf ook in rijdt
@alassad: Rij je gewoon in een Mercedes hoor…
Net als de nieuwe jongelingen in het bedrijf met een A-klasse..
Die Maybach badge is gewoon een badge om het wat exclusiever te doen lijken…
@Dimglor: inderdaad een echte baas rijdt die auto toch zonder type aanduiding en dan ziet niemand verschil.
Mercedes maybach S600 alleen zonder die rare velgen
Tsja…het kunstje wat deze 3 auto’s doen doet de nieuwe S600 momenteel het beste. Ik vind de Siebener eigenlijk sjieker maar omdat die al wat ouder is en de S nog vrij vers is kan je niet om de laatste heen. De foto’s van de nieuwe test-Siebeners die al rondrijden vind ik erg veelbelovend (het lijkt een slanke opvolger van de E32 en E38 te gaan worden) dus waarschijnlijk worden de rollen omgedraaid wanneer die op de markt komt.

De Audi heeft dankzij FWD basis minstens zoveel centimeters overhang voor de voorwielen dan centimeters beenruimte achterin dus die zou ik gewoon totaal niet overwegen in dit segment. Noem me ouderwets maar een toplimo hoort gewoon (op) RWD (gebaseerd te) zijn en de bijbehorende proporties te hebben.
*te niet tussen haakjes
Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe 7-serie, BMW, ein bisschen fortmachen, bitte. Ik heb het altijd mooie auto’s gevonden, maar ik weet niet hoe lang het huidige model (face-lift niet meegerekend) nu al mee draait, hij komt in ieder geval voor mijn gevoel- vooral in het interieur – tamelijk veroudert over vergeleken met de Audi en Benz. Maar wat de keuze betreft: momenteel de A8 of 760 als je zelf rijdt, de Maybach als je gereden wordt.
Maybach S600.
Waarom? Je voelt je toch net iets “hoger” in de S600 dan in de andere auto’s. Erg belangrijk voor mensen die shoppen in het topsegment.
Interieur van de 7 valt mij wat tegen, al is het exterieur mooi. Bij de A8 is het net andersom. Daarom dus de S Maybach, mooi van binnen én van buiten. Maar als ik het geld zou hebben, zou ik voor de Jaguar XJ long wheelbase gaan, een interessante outsider !
BMW 7 serie. Alleen vind ik het interieur van de S-klasse het mooist.
Dat interieur van die BMW, haha.
@mikkeloentje: Ooit gehoord van BMW individual? Trouwens BMW is ook verantwoordelijk voor de interieurs van de Ghost en de Phantom zegt genoeg volgens mij.
@audiq7bmw7: Haha! en jij denkt dat het dan nog anders wordt? hooguit een stiksel’tje hier en daar en je naam maar daar houdt het dan ook op…….
@henkhupelschoten: haha, ga eens naar de site van de merken en ga dan eens configureren dan zul je zien dat je hele andere interieur stylen kan kiezen, zo niet zelf kan samen laten stellen.
@drivingpleasure: ja ik heb gekeken, tis echt alleen maar een ander stikseltje, andere stukje hout en je naam erop…… als je echt iets speciaals wilt zul je met een flinke kruiwagen met geld moeten komen….
@henkhupelschoten: Dat kom je toch ook als je zo’n auto als dit gaat kopen? dan ga je echt niet een paar centen besparen op het interieur, als je dat wel doet kan je beter in een andere klasse gaan shoppen..
Het gaat hier toch alleen om het interieur, en dan met name achterin. De Merc dus, lijkt wel een privéjet!
Ik zou zeggen Audi A8L of BMW 760Li, de 2 waar mijn voorkeur naar uitgaat.
BMW zal beter rijden, maar wat een interieur heeft de Audi, subliem afgewerkt, de Audi lijkt mij de meest comfortabele om achterin te vertoeven.
Qua uiterlijk vind ik de 7-serie als de A8 gelijk beiden prachtig.
@audiq7bmw7: of je kiest gewoon de beste. De mercedes.
@lambo4all: De Beste? Bestaat dat dan of is dat net zo subjectief als jou mening. Voor mij ook liever een 760li of een A8
Ik zou voor de Mercedes gaan. Een gewone S600 is prima overigens, het hoeft geen Maybach te zijn.

Als je het interieur van de 7-serie ziet kun je inmiddels ook wel zien dat dat achterloopt. Alleen dat al is reden om die te laten staan; je koopt deze auto’s immers niet om de sportieve prestaties, maar om het prettig vertoeven in de auto. :)
Het zit zo toch?:

BMW 760iL voor als je zelf rijd.
Audi A8l W12 voor als je niet zelf rijd.
Mercedes S600 Maybach als je niet zelf rijd maar succesvoller bent dan een A8L waard is.
@Donstil: wat heb je aan die extra lengte als je toch niet achterin zit?
1 A8

2 S-klasse

3 7-serie


Omdat ik de A8 de enige chique wagen vind van deze 3 in mijn ogen zijn de andere auto’s te lomp
Ik heb liever een jag xj
Maybach is echt heel mooi.
1. Mercedes Benz S600/S63
2. BMW 760Li
3. Audi A8 W12

Vind het hele Mercedes Maybach een beetje een afknapper eigenlijk.
Ik hoef geen van drieën
A8 W12! De 4.2 is al heerlijk. Kan niet wachten hoe de W12 rijdt…..
Oeff, moeielijke. Allemaal dikke auto’s, dat is zeker. De Mercedes Maybach S600 is wel net even een stapje hoger. Zal ook wel het meeste verkopen.

De A8 vind ik gaaf, maar niet zo mooi als het voorgaande model. En de motor is gaaf, maar waarom geen turbo versie? (Bentley rijdt er al jaren mee…)

De BMW 760 is ook erg dik, maar ergens doet ie mij niet zoveel.

Sowieso zou ik nooit deze uitvoeringen nemen, mijn rijtje zou dan zijn:
1. Mercedes-AMG S63 4-Matic (klinkt beter dan de V12).
2. Audi A8 4.2 TDI quattro (koppel, jonguh!)
3. BMW 750d X-Drive (nig relatief zuinig ook!)

Tja, voor mij dus een keuze tussen de BMW en de Benz….
Als ik mocht wachten op de nieuwe 7, dan die, nu gaan m’n centjes naar Sindolfingen….
Het moet wel echt premium zijn als ik zoveel uitgeef….
Ik zou zowieso voor de bmw gaan ik vind audi van buite altijd saai ogen en mercedes heb ik nooit wat gevonden
@wesley1997: saai is in deze klasse juist positief..
@e1000bmw523i: niet altijd, mensen willen vaak toch wel dat je ziet dat de baas eraan komt. En niet de gemiddelde werknemer. Iets met auto geeft je status…
via Android app
De Maybach. Zonder verchroomde putdeksels graag. Doe er maar een setje brabus monoblock R op.
Van deze 3?? De Maybach, no doubt about it. Maar persoonlijk liever een S500 coupe 4matic.
Toch de a8l, bmw is ook mooi maar naar mijn idee verouderd.
Maybach!
Ene kant wel een oneerlijke vergelijking. Nu met Maybach of straks met de Pullman zal weer een kansloze missie worden van Mercedes.
Mercedes heeft het al eens geprobeerd en zal (weer) niet slagen denk ik.

Audi heeft Bentley en BMW Rolls Royce toch een groot gemis voor Mercedes
@audiq7bmw7: ”zal weer een kansloze missie worden van mercedes” oke? de nieuwe maybach kost in duitsland maar 134054 dus daar zal die zeker verkocht gaat worden, loop eens over de Kö in dusseldorf en je ziet alleen maar verlengde s klasse’s. de pullman is nooit gemaakt op groot verkoop, gewoon een wagen voor de elite en voor het imago van mercedes. dus vraag het jezelf nog maar eens een keer op of anders zoek eens op 600 pullman landaulet, dan snap je het misschien.
@henkhupelschoten: Is toch gewoon zo? De RR Phantom en de Bentley Arnage en daarna de Mulsanne bleken een verkooptopper te zijn. De Maybach 62/57 waren een fiako een regelrechte grap Maybach wist niet hoe snel zij de verkoop van deze auto moesten staken.

Je geeft het zelf eigenlijk al aan en beantwoordt eigenlijk ook datgene wat ik wil zeggen. Omdat de toenmalige Maybach niks te zoeken had in de Phantom klasse, heeft Mercedes de nieuwe Maybach goedkoper geprijsd. Ook de Pullman die nog moet uitkomen zal goedkoper worden dan de Maybach 62 destijds. Mercedes wil een aparte klasse creëren en daarmee de concurrentie met de Rolls Phantom vermijden. Zo simpel is het.
Als het gaat om gereden te worden dan de maybach! Ga ik zelf rijden dan met een S 6.3 amg. Bwm is niet meer de 7 serie van eerder en persoonlijk vind ik de oudere A8 modellen ook mooier als deze.
M550i touring, en dan nog wat kleiner leuks. vind limo’s maar niks ;)

het interieur van de 760iL is zo levendig als een massagraf…
Oef, dat interieur van de BMW is niet echt een looker, de Audi komt daar naar mijn mening het beste uit. Voor het totaalplaatje is het een lastige keuze tussen de Maybach en de Audi.
@Corrado16v: Jammer dat het gewicht van de Maybach niet bekend is, vroeg me al af of het veel zou schelen door het lengteverschil.
@Corrado16v: Misschien wel leuk om er een poll over te doen?
De Quattroporte aub.
De A8 L!
1e keus: Audi A8L: Dit blijft mijn favoriet, ook al gaat het model al wel een tijdje mee, maar dat interieur is gewoon perfect!
2e keus: Mercedes S600: Iets protseriger, maar wel met de klasse die je van een Mercedes die de naam Maybach draagt mag verwachten.
3e keus: BMW 7-serie: deze is het gewoon net niet. Hij zal ongetwijfeld fijn rijden, maar met name het interieur is niet onderscheidend genoeg voor dit topsegment, net een groot uitgevallen 5-serie.
Ik begrijp niet dat er geen normale (SWB) S600 leverbaar is. In de LWB ziet er wat verrekt uit en in de Maybach variant al helemaal.
Audi a8l zowieso!! Prachtige wagen met een geweldig interieur en dikke uitstraling! De Mercedes staat bij mij op 2 en de BMW als hekkensluiter, daar heb ik niet zoveel mee
De mercedes is zowel kwa afwerking als luxe een klasse boven de andere twee. Je moet gek of een totale fanboy zijn als je voor de andere kiest.
1 van de drie in ieder geval niet.
@norge:
Laat me raden, die blokkendoos die het moet hebben van zijn kerstverlichting…?
@jrk68: Goed geraden..
het interieur van de Mercedes lijkt gewoon lichtjaren voor te liggen op de beide andere Duitsers. Bij de BMW is dat natuurlijk makkelijk te verklaren door de leeftijd (hoewel het bijna 1 op 1 gelijk is aan het interieur van mijn e61 5-reeks van heel wat jaren oud) maar ze gaan toch fameus moeten presteren!
Zou echt niet snel Duits shoppen, maar als het moet: de Maybach. Is toch het spannendst en het mooist.

Toch zou ik nog veel liever Lexus LS of Jaguar XJ shoppen.
@toyotafortuner: Ja, dan zou ik gaan voor de XJ! Maar helaas, de Jaguar en de Lexus zijn ‘slechts’ leverbaar met V8, terwijl de Duitse drie wel 12-pitters hebben, en daar gaat het hier over.
Ik hoor die achterbank van Audi mijn naam roepen…
Als je toch in zo’n bak gaat rondrijden moet ie ook meteen zo zijn als die van onze Koning.
@trustmeiamanengineer: nee tuurlijk niet want wie gaat er een audi a8l nog is extra laten verlenge of je hebt te veel geld of gewoon geen verstand
@trustmeiamanengineer:
Koning Willem B4 staat niet bekend om zijn intelligentie, dus om zijn voorbeeld nou te volgen….
Dat vindt zelfs zijn vrouw een beetje dom….
Van buiten de bmw, van binnen de mercedes.
De S600 zit veel beter dan de concurrenten. Deze dus.. Oja, een audi is geen optie.
Ik zou even wachten op de nieuwe 7 en als die tegen valt een S63 kiezen. Dat Maybach gedoe vind ik maar slappe hap.
De Benz!!!
Maybach heeft in mijn ogen de meeste klasse en uitstraling. Ik ben al helemaal geen Audi fan.. Mercedes en BMW lopen op het gebied van kwaliteit en afwerking nog zoveel verder voor.
Ik vind de het uiterlijk van de Audi echt heerlijk. Maar qua interieur zou ik het liefst in de Maybach plaats nemen
Persoonlijk ga ik voor de Paleiselijke grootsheid van de Maybach, dat is zelfs letterlijk een mobile concertzaak te noemen. De Audi en de BMW zijn meer geschikt voor het dagdagelijkse gebruik, als je toch het vermogen hebt om ze aan te schaffen. Onder de superrijken der aarde zal dat wel zo zijn.
Bentley mulsanne of een rolls ghost. Of gewoon een mooie supercar!!!
A8 w12 is volgens mij niet leverbaar in nederland
@ko3n: ik zit de site te doorzoeken maar ik kan hem ook niet vinden! misschien dat er een nieuwe uitkomt of nog moet uitkomen voor deze serie. of via PON Nederland
@henkhupelschoten, @ko3n: Jawel hoor: http://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/a8/a8w12.html
@supercharger: hmmmm….. ik kreeg hem niet gevonden! zal wel met imago ofzo te maken hebben
Zonder op het uiterlijk af te gaan de Audi A8, W12 is zo’n prachtig stuk techniek, bij deze motor is de slogan van Audi wel van toepassing. Ondanks minder pk, geen turbo’s, heeft deze auto een beter verbruik en betere prestaties dan de concurrenten.
Wat dacht je van een A8 v8 tdi? Veel meer nm’s. Net zo veel rust. Korte uitvoering want die is beter dwars te zetten. Neem wel sportdiff. En als er nooit iemand achterin uit. De lengte vd ‘ korte’ versie is al lang zat.
De audi a8L. Ik vind de maybach versie een beetje onnodig, want een standaard s klasse is al ruim genoeg
Maybach Benz! Fuck wat onnodig is, als je geld hebt gaat Maybach boven alles. Gaat om de neem mensen, de naaaaammmm
Volgend jaar (geloof ik) komt de nieuwe 7-serie en die is het natuurlijk aan zijn stand verplicht weer een gooi te doen naar het beste van het beste. En eigenlijk hoor je weer een “normale” S600 te regelen… voor een Maybach denk ik meer aan Bentley Mulsanne voor de VAG Groep en de Rolls Royce Ghost als afgevaardigde van BMW…
De Maybach 57/62 moesten het indertijd opnemen tegen de Rolls Royce Phantom en de Bentley Arnage, nu de Mercedes-Maybach S600 een niveau lager zit wat dat betreft, kan je ze net zo goed vergelijken met de kleine Rolls en Bentley (evt. een Flying Spur W12 Speed), die er deze dagen toe doen.
@rd1991: En dan vinden sommigen het vreemd dat Maybach failliet is gegaan. Beter dan een RR Phantom EWB of de Bentley Arnage gaat het niet worden. Jammer voor Mercedes.
Nou zie ik wel dat de Ghost en Mulsanne ietsjes *kuch* duurder zijn, maar MB komt ook nog met een Landaulet en vast een nog langere Maybach…


Autoblog; waarom verdorie nog stééds geen edit-knop, 180.000 berichtjes achter elkaar plaatsen i.p.v. 1 die je aan kan passen is zeer irritant (en vervelend)
@rd1991: Zonder twijfel een Mulsanne of Ghost, wat een klasbakken. Allebei tijdloos, schitterend, sjiek en statig Brits, modern en klassiek.
De Benz, de enige met wat je vroeger de Engelsen noemden “10-light-Saloon”, daarmee met name doelend op de aparte ruit in de C-stijl. Ook de rechte achterdeuren zijn een stijlkenmerk van de “echte” Limousine.
De Maybach.. by far! Straalt zoveel meer klasse uit als de ander twee. Althans, dat vind ik..
Die foto van het interieur van BMW is wel erg slecht belicht in vergelijking met de rest. Niet helemaal eerlijk.
De Mercedes Maybach is toch wel een standje hoger dan de andere. Het is niet dat die andere slechter zijn, de Mercedes is qua exterieur én interieur voor mij de winnaar.

Dit heeft zeker ook met de leeftijd van de anderen te maken, en vooral bij het interieur van de BMW valt dit heel goed op.

Het interieur van de Audi zal vast wel goed in elkaar zitten, maar het oogt zo vreselijk kil en steriel. Ook lijk je er bijna in opgesloten te zijn, tegenover de Mercedes waar je buiten een zee van ruimte, ook veel meer lichtinval lijkt te hebben.

Je moet bv een deurpaneel van die Audi maar eens vergelijken met die Mercedes. Bij de Audi zijn kleurstelling en stijl een wirwar van vanalles en nog wat. Hout en aluminium (look?) en leder door elkaar. Neem dan de Mercedes. Subtiele tinten van hout, en veel consistenter in design. Het vloeit als het ware in de rest van het interieur over.
Als autoliefhebber kies ik eerst voor de BMW. Het merk dat bij mij het meest tot de verbeelding spreekt wat betreft Freude am Fahren. Maar als klant zou ik voor de Mercedes kiezen. Dit is de eerste Mercedes die de schoenen van de 600 Pullman Grosser waardig vult. Niet dat ik hem heb gereden of er zelfs maar in heb gezeten maar alle voor aankondigingen en persberichten wijzen daarop.
Voor mij altijd een A8L of de BMW 760Li voor mij de twee perfecte wagens.
Ik snap niet dat iedereen zeurt dat het interieur van de 7-serie minder zou zijn, integendeel hij is subliem licht er net aan hoe je hem samenstelt. Trouwens als ik een BMW 760Li zou kiezen zou ik veelal achter het stuur zitten. De Audi A8L is ook een geweldige wagen om je naar plaats van bestemming te brengen. Ik geloof graag dat de A8 misschien wel de beste afwerking en comfort biedt aan zijn passagiers en de 7-serie de beste rijplezier.
Kortom het liefst de Audi A8 en de BMW 7-serie die ik zou afwisselen om de paar dagen.
Doe mij de a8 maar, is zeer chique en valt minder op als de 7 serie of Maybach
Mijn eerste keuze is de BMW 760Li, maakt voor mij niet uit dat deze auto het oudste is van de 3. Nog steeds mooi, snel, comfortabel en zal het beste rijden.
Op twee zet ik de S600 Maybach net na de BMW.
1-BMW 760Li
2-Audi A8 W12
3-Mercedes S500

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).