Kies maar: Peugeot 208 GTI of 1 set carbon wielen

Auteur: , 38 Reacties

Da's een lastige....koop je een compleet scheurijzer met 208 pk, of een setje patswielen waar je de auto nog omheen moet kopen?

De Shelby Mustang GT350R is de bruutste, meest hardcore Mustang-variant die je momenteel kunt kopen. Tenminste als je de hand hebt kunnen leggen op één van de slechts 37 exemplaren die Ford voor dit modeljaar bouwt. Grote blikvanger op de optielijst is een set koolstofvezel wielen, 19 inch groot, die per stuk slechts 8,1 kg wegen. De natte droom van elke liefhebber van laag onafgeveerd gewicht dus.

Maar wat kost zoiets? Een klant was zo aardig de rekening voor zijn velgen op het Mustang6G-forum te plempen. Na de Porsche-rekening van eerder vandaag is dit wederom eentje van het gepeperde soort: $30.000,-, omgerekend zo’n 27.000 euro. Doekoes waarvoor je ook een compleet 208 GTI-scheurijzer koopt. (via WCF)

Betalen, pannekoek

Als deze units al zo duur zijn, dan wil ik trouwens helemaal niet weten wat één handgemaakt en hol Koenigsegg-velgje moet kosten.. Overigens, elke carbon-velg van Ford heeft een RFID-chip, ondergaat 18.000 Röntgenfoto’s en 61 verschillende checks voordat hij de fabriek uit gaat. Waarde voor je floes dus.



38 reacties

Wat kost een wrap?
@norge:
Foliedippen komt op 115 euro per velg, wrappen van een velg lijkt mij wat omslachtig.
@norge: volgens mij maar 2 of 3 euro bij de McDonalds.
@rvds15: grapjas
@clarkson: helaas. Draag vandaag m’n lolbroek.
@rvds15: ik dacht je kletskousen
@poarneemn: pretpet?
@poarneemn: Of z’n grapjas en z’n stoute schoenen?
Sowieso de 208 GTi, is al een hele leuke auto maar ik heb hem liever dan een setje tuningwielen.
Das wel heeeel veel geld. Zeker in vergelijking met de verbeteringen die het met zich mee brengt…
Je bent gek als je voor de wielen gaat! Ik ga voor de peugeot.
Doe mij maar een 505 gti als daily driver en een 205 gti voor in het weekend
@klotskuukske: Ja, goed idee!! Ober, doe mij maar wat hij heeft!
Geweldig apparaat die Peugeot 208, kan niemand omheen (netzoals dat de citroen C4 cactus de beste wagen in de wereld is, geen twijfel over mogelijk) maar toch heb ik liever de corsa opc, zag hem gister in zwitserland en zag er echt goed uit!
@henkhupelschoten: ik denk toch echt dat een S-klasse de beste auto ter wereld is, zelfs terwijl Mercedes meestal niet m’n smaak is (de black editions uitgezonderd)
@jobberns: Is het ook! maar niet iedereen (waar onder ik) heeft er de knaken voor..
@henkhupelschoten: Grapjas! Zo’n kekke rood-zwarte two tone Peugeot 208 GTI laat je toch niet staan voor een Corsa OPC?
@Edge: Sorry, maar ik doe het toch. Ik heb altijd al een zwak gehad voor opc’s
@henkhupelschoten: Over de C4 Cactus gesproken, ik moet nog altijd eens voelen hoe stijf/luchtig/veerkrachtig die Airbump kussentjes zijn
@edge: ik heb laatst gepord en ik vond ze vrij stug, het deed zelfs pijn aan de vinger aangezien ik vrij enthousiast aan het porren was.
@ettie: gelukkig weten we dat het over een c4 cactus gaat ;)
Carbon wielen onder zo’n lompe muscle car zetten, beetje nutteloos. Doe mij dus maar een heerlijke 208GTi 30th.
@trustmeiamanengineer: onder een alfa 4C zal je het beter merken denk ik.
Koenigsegg 40.000 euro IIRC.
Leuk als je een stoeprandje raakt knappen de stukken er vanaf, doe de peugeot dan maar.
@tmenges: oude en foute aanname over carbon… Carbon kan, bij een juiste constructie en met minder massa, beter klappen opvangen dan alu.
@MDA: @tmenges doelt waarschijnlijk op het feit dat de metaalsoorten die voor velgen gebruikt worden netjes buigen als er een te zware klap komt. Zo’n carbonwiel buigt niet, maar breekt meteen zodra er een te zware klap op komt.
@Edge: inderdaad ja! had ooit een mooi racefietsje met carbon frame en ging daarmee hard onderuit en die fiets kwam hard tegen een paal terecht….. frame kapot gescheurd.
Zie nickname
@peugeotgti: dus al reeds voorzien van een peug, en gaat daarom liever voor een setje kunststof velgjes?
@jpoers:
Valt je ook wat op aan mijn avatar?
@PeugeotGTI: renault sport :D zelf ook een grote RS fan ;)
@thefmanl:
Indeed.. Heb al tijden geen Peugeots meer ;)
Tja, het hangt natuurlijk wel af van hoeveel geld je hebt. De normale burger zou voor die Peugeot 208 kiezen, maar als je geld als kraanwater hebt en al 27 supercars in je garage hebt snap ik best dat je je 30.000 euro liever bij deze carbonboer achterlaat. Niet dat ik dat zelf zou doen, maar als je toch van gekkigheid niet meer weet wat je met je geld moet kan dit best. Liever zelfs dan een bezoekje aan Mansory.
Gaat om perspectief denk ik. Ja als ik kon kiezen om van me zuur verdiende centen een set wielen of een auto te kopen. Dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Maar met een paar miljoen op de bank. Wat moet je dan met die Peugot? Doe me dan die wielen maar.
Invoice quote….

Is dat niet gewoon doodordinair een offerte?

Ik kan ook wel naar de Jaguar dealer gaan en voor de meest dikke uitvoering een offerte laten maken. Uiteraard alle opties aangevinkt tot en met de luxe mattenset aan toe met een ingeborduurde katachtige waarvan het draad van handgekamt Egyptisch katoen is.

Om vervolgens jullie de ogen uit te steken door die offerte op Autoblog te plaatsen.
Waarom extra lichte wielen onder een auto die volgetankt en met een Amerikaan aan het stuur bijna 2 ton weegt?
De mustang met deze Velgen aub!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).