• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Wil je een kind of een Ferrari?

Auteur: robbie, gepost 18 juni 2012 om 22:51 – 109 Reacties

Kinderen of een Ferrari?


Geld kan je nou eenmaal slechts één keer uitgeven en dus is het belangrijk om te beslissen wat je met je euro’s doet. Een Amerikaans onderzoek laat zien dat het opvoeden van een kind zo’n $235.000 kost, ongeveer hetzelfde als een gloednieuwe Ferrari 458 Italia ($230.000). Waar zou jij voor kiezen?

Het U.S. Department of Agriculture (USDA) rekent jaarlijks uit hoeveel het kost om in de VS een kind op te voeden tot de leeftijd van 17 jaar. Volgens de laatste berekening is dat dus $235.000 en als je dat bedrag corrigeert voor inflatie dan kom je in 2028 zelfs uit op een bedrag van $295.560.

En hoe zit dat dan in Nederland? Auto’s zijn sowieso in Nederland een stuk duurder (een 458 Italia kost 252.365 euro) en het opvoeden van een kind is iets goedkoper.

Tijdschrift J/M voor Ouders rekende uit dat het opvoeden van een kind in Nederland zo’n 80.000 tot 96.000 euro kost tot hun 12e jaar. In de periode tot hun 18e komt er dan nog eens 41.000 tot 48.000 euro bij. Willen je kinderen ook nog studeren? Reken dan nog maar op een extra bedrag van 22.000 euro. In totaal dus zo’n 143.000 tot 166.000 euro (incl. studie). Deze berekening komt overigens uit 2010, dus de kosten zullen nu ongetwijfeld nog iets hoger liggen. Ter informatie, een tweede kind kost over het algemeen zo’n 22% minder dan het eerste kind.

Voor dat geld kan je toch een leuke BMW M6, Audi RS4 Avant (handig voor kinderen de hond), Chevrolet Corvette, Nissan GT-R of Porsche 911 kopen. Ook zul je altijd genoeg hebben aan een auto met 2 zitplaatsen in plaats van een suffe familieauto.

Wat heeft jouw voorkeur?

Ook interessant!

  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • Kies maar: Ferrari F8Tributo of Ferrari 296 GTB?
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, kies-maar, kinderen, Supercars

Vorig bericht: « Deze Ferrari Mondial wil op een Testarossa lijken
Volgend bericht: ANWB blijft dankzij geweldstokkies weg uit risicowijken »

Lees Interacties

Reacties

  1. RuVi zegt

    18 juni 2012 om 22:53

    Ik heb vroeger altijd gezegd: ik wil eerst een Ferrari, dan kinderen. Mooiste is natuurlijk als het allebei kan!

    Login om te reageren
  2. tweetyv6 zegt

    18 juni 2012 om 22:53

    Ferrari. 2 zitter. Passen tenminste geen kinderen in :-)

    Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    18 juni 2012 om 22:54

    Kind, uiteraard!
    Ik heb nog een gezonde passie voor auto’s. Iemand die kiest voor de Ferrari is ziekelijk! Het menselijke primeert altijd boven het materialistische. Vooral in vergelijkbare situaties(evenveel kosten hier)

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      18 juni 2012 om 22:59

      @vale46: oke dus ik ben ziek omdat ik voor de ferarri zou gaan en omdat ik zo een hekel heb aan die kleine “kut”kinderen.

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        18 juni 2012 om 23:02

        @jweelden: Ik geef toe, je hebt van die kinderen die echt slecht zijn opgevoed. En soms denk ik dat dat er een hele hoop zijn…

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        18 juni 2012 om 23:02

        @jweelden: als jij je niet wil voortplanten… kan ik niks aan veranderen.
        Maar ik vind het niet echt normaal.

        Login om te reageren
        • mezos zegt

          19 juni 2012 om 01:22

          @vale46:

          “als jij je niet wil voortplanten… kan ik niks aan veranderen.
          Maar ik vind het niet echt normaal.”

          Er zijn waarschijnlijk al meer dan genoeg mensen op de aarde die genetisch aan jouw verwant zijn. Dus voor genetische voorplanting hoef je het echt niet te doen.

          Daarnaast als je ooit rijk genoeg wilt worden om überhaupt een Ferrari te kunnen betalen moet je eerst voor succes gaan, daarna pas een familie veel meer geld kost op de lange termijn (nieuwe meubels, vakantie etc allerlei uitgaven die je anders niet zou doen).

          Met hoge belasting, inflatie etc. in Nederland en andere westerse landen, moet nu zowel vrouwen als mannen werken om een inkomen te hebben dat vroeger door 1 persoon kon worden verdiend.

          Het is beter om eerst de Ferrari te nemen, dan ervan te genieten. Die kan je altijd later verkopen. Dan als je toch perse kinderen wilt daarmee de opvoeding van je kind betalen.

          Ga Niet trouwen, want veel huwelijke eindigen in een scheiding tegenwoordig. Dan verlies je veel meer inclusief die Ferrari. Als je wel trouwt doe op huwelijkse voorwaarden.

          Login om te reageren
          • mezos zegt

            19 juni 2012 om 01:25

            @mezos: sorry voor spellingsfouten. Er is geen edit optie.

            Login om te reageren
        • tborre zegt

          19 juni 2012 om 08:19

          @vale46: dit snap ik dus echt niet: laat mensen toch hun keuzes maken. De keuze om geen kinderen te hebben is meestal het resultaat van langer denkwerk dan de keuze om er wel te hebben.. Ik zou zelfs meer durven zeggen: ik ken heel wat mensen die langer hebbem nagedacht over het nemen van een huisdier dan het nemen van een kind… Is dat normaal? is dat gezond? ik denk het niet… Iedereen doet gewoon lekker waar ie zin in heeft zolang de rest daar geen nadelige gevolgen van heeft. En persoonlijk heb ik dan meer last met een reactie als de jouwe dan met het feit dat iemand voor de wagen zou kiezen ….

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          19 juni 2012 om 08:35

          @vale46: En ik vind het niet normaal als een kerel als een vrouw gaat praten ;)

          Login om te reageren
        • amgpowerrr zegt

          19 juni 2012 om 09:37

          @vale46: ben je de paus ofzo wtf.

          Zijn zat mensen die er bewust voor kiezen om geen kids te nemen, we zijn geen apen meer die in de grot 10 vrouwen per uur uit elkaar trekken.

          Is ieders keuze.

          Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        18 juni 2012 om 23:06

        @jweelden: nee je bent niet ziek hoor, je bent alleen net 18 ;) Dan is het logisch dat je ideeen over wat je later wil nu wat anders liggen, maar over een paar jaar snap je wel dat 99,99% van de mensen voor een kind kiest ipv een auto (en dan bedoel ik specifiek deze keuze, niet mensen die er voor kiezen geen kinderen te hebben maar mensen die echt kiezen om hem niet te hebben gewoon om een grotere auto te kopen)

        Login om te reageren
        • jweelden zegt

          18 juni 2012 om 23:12

          @darkpluisje: zit wat in denk ik. maar die gedachte van vale ofzo is ook niet echt subtiel. dat is wat ik wilde lateb zien.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            18 juni 2012 om 23:16

            @jweelden: Maar ik sta al iets meer met de voetjes op de grond denk ik, ondanks dat ik maar 19jr ben.
            Niet dat ik je wil beledigen hoor :)

            Login om te reageren
            • jweelden zegt

              19 juni 2012 om 07:35

              @vale46: een vriend van mijn vader heeft ook geen kinderen maar wel leuke auto’s. niet heel bijzonder maar wel zijn hobby, vindt ie leuker dan kids. is hij ziek?? ik bedoel alleen dat je woordkeuze niet echt goed is. en je hebt me niet beledigd hoor.

              Login om te reageren
            • nilze21 zegt

              19 juni 2012 om 11:14

              @vale46: LOL

              Login om te reageren
    • masterstig zegt

      18 juni 2012 om 22:59

      @vale46: Idd, een Ferrari is sowieso niet meer wat het vroeger was. Nieuwe designtaal spreekt mij niet aan, een f430 vind ik vee malen mooier dan een 458. Ook jammer dat veel Ferrari kopers geen autofan zijn, maar het alleen maar kopen voor hun status…. Waar gaat het heen met Ferrari! :(

      Login om te reageren
    • loloo zegt

      18 juni 2012 om 23:08

      @vale46: wow take it easy dude, tis maar voor te lache zne

      Login om te reageren
    • deferrariman zegt

      19 juni 2012 om 10:15

      @vale46: onzinischien wil je gewoon geen kinderen dan kies je in dit geval automatisch voor de Ferrari als de keus was een hond of een kind en je wil geen kids dan kies je voor de hond

      Login om te reageren
  4. bmw7 zegt

    18 juni 2012 om 22:55

    het kind is waarde vast,

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 juni 2012 om 22:58

      @bmw7: en vliegt (hopelijk) niet spontaan in de fik ;)

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 juni 2012 om 12:26

        @robbie:

        Je moet ze dan wel op tijd leren van niet met lucifers en bommetjes te spelen.

        Login om te reageren
    • mezos zegt

      19 juni 2012 om 17:20

      @bmw7:

      “het kind is waarde vast,”

      Nee want je weet niet zeker of je kind bijvoorbeeld een genie, probleem kind of crimineel zal worden.

      Login om te reageren
  5. kenner zegt

    18 juni 2012 om 22:55

    Ferrari is maar een auto. Met je kind naar een circuit gaan en je liefde voor auto’s overbrengen is onbetaalbaar. Toen ik klein was zei ik niet ‘papa auto’ maar gelijk het merk. Dat is toch veel leuker dan een dikke bak bezitten?? en trouwens als je kinderen hebt, mag je station rijden dus laat die rs6 avant maar komen

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      18 juni 2012 om 23:04

      @kenner: woooow een station is leuk in vergelijking met een F430 ofzo ….

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        19 juni 2012 om 01:58

        @spykerboy: ben jij er zo eentje. Die nat wordt als er maar een paard of stier of slang in het logo staat. RS6 avant doet niet onder voor een Ferrari en je kids en al hun spullen kunnen gerust achterin. Mocht je die ooit krijgen

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          19 juni 2012 om 10:26

          @kenner: Ga jij ff met je 2000+ kg zware RS6 een bochtig weggetje rijden. Dan ga je die ferrari of welke andere vergelijkbare sportauto echt niet bijhouden hoor. We kunnen liever zeggen; Ben jij er zo één die enkel zo hard mogelijk rechtdoor wil?

          Login om te reageren
          • kenner zegt

            19 juni 2012 om 14:09

            @jeffreym3: ik hoef de Ferrari ook niet bij te houden, dat is een supercar. Maar de rs6 is de ultieme station, comfort luxe en power. En niet te vergeten een quatro dus laat die bochtige besneeuwde bergwegentjes maar komen, kijken hoever die Ferrari komt.

            Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        19 juni 2012 om 07:08

        @spykerboy: Nee dat klopt, daar heb je gelijk in. Een belediging tegenover de RS6 Avant. (Onbegrensd) moeten de meeste oudere Ferrari’s het aflegen tegen deze geweldenaar. En de recente Ferrari’s moeten het bij nat weer zéker afleggen. Het is géén V12, maar een V10 TwinTurbo is ook niet zeker verkeerd.

        Login om te reageren
    • alcantara zegt

      18 juni 2012 om 23:05

      @kenner: Dat merk wat je zei had je vader vast aangeleerd. Een kind dat amper kan lezen gaat niet uit eigen initiatief automerken van buiten leren, dat is kul.

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        18 juni 2012 om 23:45

        @alcantara:

        Toch was ik er al vrij vroeg bij hoor met de automerken.

        Mama, papa, auto ;)

        Login om te reageren
        • bruinbeer zegt

          19 juni 2012 om 07:27

          @anakiet: idemdito

          Login om te reageren
      • kenner zegt

        19 juni 2012 om 01:50

        @alcantara: jaa duh. Logo herkennen en dan de associatie leggen. Doen kinderen. Ik had een goede jeugd mag ik wel zeggen en mn vader bracht zijn passie voor auto’s over aan mij.

        Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    18 juni 2012 om 23:01

    wat is dat zowiezo voor een vraag of je een ferrari of kind wilt…. zowiezo de ferrari :) kinderen moeten weer gaan fietsen tot hun 16e en maken dus een troep op de openbare weg met die kutfietsen liefst dus iedereen een ferrari dan geen fietsers meer :)

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    18 juni 2012 om 23:01

    Ferrari allday!

    Login om te reageren
  8. RazorHead zegt

    18 juni 2012 om 23:01

    je doet een kind, voed het goed op, en dan zal die later als die rijk is jouw wel een Ferrari cadeau doen ;) Win win

    Login om te reageren
    • stanlee zegt

      18 juni 2012 om 23:43

      @RazorHead: net zoals jij je vader een ferrari cadeau doet?

      Login om te reageren
  9. RazorHead zegt

    18 juni 2012 om 23:03

    en de ferrari kost wel 230.000, maar dan komen er nog wel die jaarlijkse kosten bij, brandstof, verzekering, onderhoud,belasting,…

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      19 juni 2012 om 11:35

      @RazorHead: Ja rij die Ferrari maar 18 Jaar met idd brandstof, verzekering, onderhoud,belasting en dan afschrijving !
      Ik heb een groot “autohart” maar als je het in perspectief bekijkt is een Ferrari maar een stom blik tov een kind.

      Login om te reageren
  10. 993c zegt

    18 juni 2012 om 23:03

    Kind, ik weet dat kinderen opvoeden wel degelijk meer kost

    Login om te reageren
  11. dafmaf zegt

    18 juni 2012 om 23:06

    Die Ferrari is na aankoop onmiddellijk 50.000 euro minder waard en na vijf jaar nog maar 25.000. Weggegooid geld.

    Login om te reageren
  12. ghengiskhan zegt

    18 juni 2012 om 23:08

    Ik heb al 3 kinderen, mag ik dan nu een Ferrari?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      18 juni 2012 om 23:19

      @ghengiskhan: 3 kinderen kost volgens bovenstaande info zo’n 1600 per maand netto. Man, voor dat bedrag kun je een zeer dikke wagen leasen!

      Login om te reageren
  13. badsaying zegt

    18 juni 2012 om 23:09

    doe maar een ferrari en een zoon dan ;)

    Login om te reageren
  14. P1m zegt

    18 juni 2012 om 23:09

    Wat een geweldig slechte vergelijking, homo’s hebben het zo slecht nog niet dus…

    Login om te reageren
    • sajmun zegt

      19 juni 2012 om 09:31

      @P1m: +1

      Login om te reageren
  15. a6stang zegt

    18 juni 2012 om 23:14

    Doe mij maar een zoontje en een dochtertje, laat die Ferrari maar aan iemand anders ;)

    Login om te reageren
  16. alcantara zegt

    18 juni 2012 om 23:16

    Even omgerekend, maar een kind kost echt geen 600-700 per maand en dat 18 jaar lang.
    Hoe kan Jan Modaal 1100 euro/maand ophoesten enkel voor het levensonderhoud van 2 kinderen?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 juni 2012 om 23:52

      @alcantara: deze lezen! Als je meer kinderen hebt worden ze goedkoper! Lees de bron anders eventjes, weet je gelijk meer.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        19 juni 2012 om 00:10

        @robbie: Heb ik al rekening mee gehouden, 22% minder bij het 2de kind. Maar dat houdt je dus steeds dat hoge bedrag over.

        Login om te reageren
      • alcantara zegt

        19 juni 2012 om 00:11

        @robbie: wel lezen robbie

        Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      19 juni 2012 om 08:11

      @alcantara: jij snapt natuurlijk ook dat je dit bedrag niet iedere maand kwijt bent hoop ik he… Maar zodra je kinderen studeren kosten ze dit bedrag aan boeken en studie wel, als ze op kamers moeten makkelijk zelfs.

      En voor jan modaal zal dit bedrag zijn zonder kinderbijslag en stufie (met voor lage inkomens aanvullende beurs) en de rest word opgelost met een studielening, vandaar dat zoveel jongeren een hele grote studieschuld hebben tegenwoordig..

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        19 juni 2012 om 22:58

        @darkpluisje: Zo staat het er toch wel, studie is nog niet meegerekend want dit is tot 18 jaar. Vandaar dat die bedragen gewoon kul zijn die genoemd worden. Een Ferrari is wel degelijk veel duurder dan kinderen, en dan alleen nog maar de aanschaf…

        Login om te reageren
  17. Arnoud zegt

    18 juni 2012 om 23:24

    Sinds ik vader ben (nu zo’n 3 jaar) zeg ik tegen elke man die vader wordt of wil worden: Het vaderschap is zwaarder dan je je tevoren kan voorstellen. Maar het is ook veel mooier dan je ooit had kunnen dromen! Wanneer je een tijdje vader bent en je ziet de ontwikkeling van je kind dan denk je bij jezelf: Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?

    Conclusie: Ik kies een kind. At anytime.

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    18 juni 2012 om 23:29

    Weet je wie ook de kosten van een mensenleven berekende?

    Een kind is onbetaalbaar.
    For everything else…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 juni 2012 om 00:18

      @Rick-dos:

      Jan Kees de Jager vorige week ..

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      19 juni 2012 om 00:51

      @Rick-dos: In de Verenigde Staten is een menselijk leven $4,9 miljoen waard. Dat gebruiken ze in ieder geval in de rechtspraak als uitgangspunt…

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        19 juni 2012 om 01:04

        @raphael: De ene verhandeld kamelen, de andere mensen…
        Ieder zijn job hé :)

        Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      19 juni 2012 om 07:30

      @Rick-dos: is er MasterCard

      Login om te reageren
  19. WolfKrad zegt

    18 juni 2012 om 23:30

    Ik weet nog niet zeker of ik kinderen wil. Neig momenteel naar nee, maar dat kan natuurlijk zomaar omslaan als ik de juiste vrouw ontmoet.

    Ik weet wél zeker dat ik graag een Ferrari wil. Doe die dus maar ;)

    Login om te reageren
  20. dakloosinmx5 zegt

    18 juni 2012 om 23:43

    Ferrari heeft wel 1 mega voordeel.

    Die jankt alleen als jij het wilt,

    Een kind als hij/zij het zelf wil.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      18 juni 2012 om 23:56

      @dakloosinmx5:
      Maar de Ferrari zal nooit en te nimmer ‘ik hou van jou’ tegen je kunnen zeggen. Of: Bedankt papa.
      Dat zijn de momenten waarop je als vader gloeit van trots.

      Een Ferrari zal ook nooit iets kunnen zonder dat er direct sturing aan gegeven wordt. Als je een kind iets ziet doen dat jij hem/haar hebt geleerd… Onbetaalbaar. Daar kunnen alle Ferrari’s die ooit gemaakt zijn bij elkaar niet tegenop.

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      19 juni 2012 om 00:26

      @dakloosinmx5:
      een kind vliegt dan weer niet spontaan in brand

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        19 juni 2012 om 18:01

        @six-trey: Wel als ze uit Tibet komen…

        Login om te reageren
  21. audi18 zegt

    18 juni 2012 om 23:43

    Ik zou de Ferrari niet nemen, liever ietsje minder en verder lekker leven van het geld dat ik overhoud door geen kinderen te nemen :). misschien sla ik ooit nog om en wil ik opeens wel kinderen, maar hoe ik er nu over denk hoeft het van mij niet zo. Samen met mijn (hopelijk toekomstige) vriendin/vrouw kan ik net zo gelukkig zijn :)

    Login om te reageren
  22. RubenPriest zegt

    18 juni 2012 om 23:46

    Ik ben een benzinehoofd in hart en nieren maar kids hebben bied meer plezier dan een Ferrari of welke auto dan ook. wie moet er anders voor me zorgen op m’n oude dag. Kga echt niet in een bejaardenhuis :P

    Login om te reageren
  23. stanlee zegt

    18 juni 2012 om 23:46

    Hoe wordt dat bedrag gecorrigeerd voor inflatie? Moet je dan ook t bedrag van t kind niet gaan corrigeren? Dat wordt ook niet in één keer uitgegeven.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 juni 2012 om 23:53

      @stanlee: dat bedrag is juist gecorrigeerd… Beter lezen!

      Login om te reageren
  24. robbie zegt

    18 juni 2012 om 23:54

    Je kan er natuurlijk altijd nog op hopen dat je een Ferrari van je zoon krijgt ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=OLfOVbmSKoo

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    19 juni 2012 om 00:10

    de Ferrari natuurlijk ..

    die is by far het milieu vriendelijkst ..

    Login om te reageren
  26. autogek123 zegt

    19 juni 2012 om 00:19

    Wat dit artikel niet aangeeft is dat de meeste met kinderen die bedragen niet zelf ophoesten. Maar de maatschappij doet dat ( vooral de hogere inkomens zonder kinderen zoals hier). Dus ik kan geen BMW 5GT rijden omdat al mijn belastinggeld regelrecht naar ouders met kinderen gaat via allerlei subsidie’s en toeslagen. :(

    Login om te reageren
  27. Hupke zegt

    19 juni 2012 om 00:37

    Een kind wat doe je daarmee? Blijkbaar heb je die nodig om je gedomesticeerd vroumens kalm te houden. Ik heb het maar van horen zeggen maar naar het schijnt worden de meesten daarvan op een gegeven moment zo rond de 25-30jaar wild en zijn ze enkel te behouden door middel van een kind.

    Langst de andere kant kan je met zo’n ferrari op de juiste plekken wel een hele boel afwisselende vrouwmensen oppikken.

    Het is dat ik echt niets met ferrari’s heb.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      19 juni 2012 om 00:52

      @Hupke:
      ja maar de vrouwen die met je mee gaan om dat je een Ferrari hebt hebben meestal de hersen capaciteit van een doorsnee knaagdier

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 juni 2012 om 01:07

        @six-trey:

        Een perfect match voor de ferrari rijder dus?

        Maar serieus schoonheid word veel te zwaar onderschat, iedereen geeft precies alleen maar om het innerlijke tegenwoordig :P Het is daarbij niet omdat iemand dom is dat ze minderwaardig is. (gewoon om je even te irriteren, ik weet welk soort je bedoelt)
        Om er eentje van Oscar Wilde (picture of Dorian Grey) tegen aan te gooien.
        “People say sometimes that Beauty is only superficial. That may be so. But at least it is not so superficial as Thought is. To me, Beauty is the wonder of wonders. It is only shallow people who do not judge by appearances.”

        Login om te reageren
  28. Nv zegt

    19 juni 2012 om 01:40

    Bij een kind spendeer je 230 000$ over 20jaar, klinkt minder.

    Login om te reageren
  29. bozewolf zegt

    19 juni 2012 om 02:54

    Ik wil een miniatuur Ferrari en 2 ton om stuk te slaan op een blonde hoer en coke.

    Login om te reageren
  30. KEV9 zegt

    19 juni 2012 om 06:11

    doe ik toch iets niet goed :( die meiden van mij kosten een veelvoud van dat bedrag :(

    Login om te reageren
  31. norge zegt

    19 juni 2012 om 06:30

    Te laat….
    Nee geintje ,mijn meiden zijn veul meer waard als een Ferrari.

    Login om te reageren
  32. lamborgfan zegt

    19 juni 2012 om 07:01

    En hoeveel ferraris kan je kopen als je je kinderen verkoopt? Heb je tenminste nog een reden om zonder condoom aan fucki, fucki te doen…

    Login om te reageren
  33. TSI-tje zegt

    19 juni 2012 om 07:19

    De vergelijking klopt niet. Men heeft het hier over de -onderhoudskosten- van kinderen en vergelijkt dit met de -aanschafprijs- van een Ferrari. Je moet hier de onderhoudskosten van de Ferrari ook tegenover zetten.
    Dan weet ik zeker dat je de schrik van je leven krijgt en spontaan voor kinderen gaat !
    Een kind ‘aanschaffen’ kost (voor de meeste mensen) niets.
    Het onderhoud is prijzig, dat is waar. Maar, in mijn optiek, iedere cent volledig waard. DE Ferarri begint als met een achterstand van ca. 2,5 ton € En kost je jaarlijks ook een 5 cijferig getal aan onderhoud. Vergelijk dit soort auto’s niet met jullie Prius’, Golfjes, etc. qua onderhoud. Kortom, ik weet zeker dat de totale kosten van kinderen nog altijd goedkoper zijn dan de aanschaf én onderhoud van een Ferrari.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      19 juni 2012 om 10:00

      @TSI-tje: helemaal juist, wou net iets gelijkaardig schrijven. De kost om een Ferrari elke dag gedurende 18jaar te rijden zal niet mals zijn en vele malen de aankoopprijs zijn…

      Login om te reageren
  34. CRX zegt

    19 juni 2012 om 07:23

    Ik heb al drie zonen, dus doe me nu de Ferrari maar…

    Login om te reageren
  35. alassad zegt

    19 juni 2012 om 07:42

    Eigenlijk zouden kinderen hier niet op mogen reageren.

    Login om te reageren
  36. flipper zegt

    19 juni 2012 om 07:48

    Nee, precies, artikel op de verkeerde plaats daar het gros hier zelf nog een kind is.. Evengoed: de oplossing is heel eenvoudig: ik bewaar álle bonnetjes zodat ik die later kan declareren bij mijn kinderen…

    Login om te reageren
  37. bonkers zegt

    19 juni 2012 om 07:57

    Ik wil een ferrari. Een kind komt wel een keer.

    Login om te reageren
  38. perrry zegt

    19 juni 2012 om 08:04

    dus als je van het goedkoopst uitgaat, en er ook van uit gaat dat het stééds 22% minder word na ieder kind.
    143000
    125840
    110739
    97450
    ——+
    477.029
    dan kosten je 4 kinderen je gemiddeld zo’n half miljoen.
    dure hobby dat kinderen hebben.

    Login om te reageren
    • zender zegt

      19 juni 2012 om 08:40

      @perrry: maar als je ze niet had, had je ook niet die 4 ton gespaard. Niet eens een halve denk ik..

      Login om te reageren
  39. rudolf_roza zegt

    19 juni 2012 om 08:41

    Als jullie niet kunnen kiezen tussen kind of Ferrari, koop dan een Volvo!

    Login om te reageren
  40. kuzydude zegt

    19 juni 2012 om 08:52

    lamborghini voor mij en mijn ego
    ( wat komt dat goed uit dat er maar twee plaatsen)

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      19 juni 2012 om 11:05

      @kuzydude: Als het voor “jou en je egO” moet zijn heb je genoeg aan twee plaatsen inderdaad. Kinderen krijgen is voor de homofiele man en zijn pasrtner toch al heel wat lastiger als voor hetro-stellen. Mocht je bedoelen voor je egA, dan is het een ander verhaal.

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        19 juni 2012 om 11:05

        @TSI-tje: ** partner ** typo..

        Login om te reageren
  41. koelkast zegt

    19 juni 2012 om 09:15

    Kudt kinderen, doe mij maar een Ferrari! Hoewel je met kleine kids wel perfect vrouwen kunt versieren in de stad, gescheiden papa’s zijn hot haha :P

    Login om te reageren
  42. rooster zegt

    19 juni 2012 om 09:19

    Pfff, komt het weer op geld aan. Veel belangrijker is om aan ons mileu te denken en als je echt, maar dan ook echt iets voor het mileu wil doen dan kies je uiterraad de ferrari

    Login om te reageren
  43. Alfarobert zegt

    19 juni 2012 om 09:45

    Ik begrijp niet wat iedereen met een Ferrari heeft hoor.Je mag hier toch maar 120km/u.Ze maken gigantische herrie.Drempels kun je heel langzaam overheen of je moet zelfs omrijden.Al won ik de staatsloterij.Ik zou nooit een Ferrari kopen.Ik vindt Aston Martins veel mooie qua design en je kunt er ook dagelijks in rijden,net als Maserati’s trouwens.Ferrari is alleen maar duur(ook in onderhoud)en je hebt er weinig aan(Alleen opvallen).

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      19 juni 2012 om 10:28

      @Alfarobert: Waarom een aston of maserati? Je mag hier toch maar 120… Je spreekt jezelf tegen kerel.

      En als je een ferrari herrie vindt snap je het niet helemaal.

      Login om te reageren
  44. swordfish zegt

    19 juni 2012 om 10:21

    Als je moet kiezen, dan kun je het sowieso niet betalen.

    Login om te reageren
  45. ar156sw zegt

    19 juni 2012 om 10:59

    Zoals TSI-tje aangeeft, kromme vergelijking.

    Uitgaande van de cijfers uit het artikel kost een kind zo’m 780 euro/maand… daar kan je best een leuke auto van rijden, maar toch echt geen Ferrari. Een auto van zo’n 30 a 40k moet wel haalbaar zijn (ervanuitgaande dat je het aanschafbedrag volledig leent), maar dan hangt het erg af van onderhoudsgevoeligheid, verbruik en wegenbelasting/verzekering.

    Login om te reageren
  46. robert-123 zegt

    19 juni 2012 om 11:02

    Kinderen kies je niet voor, dat overkomt je..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 juni 2012 om 11:08

      @robert-123: Serieus, dat vind ik een zeer trieste mening.. Als je daar geen controle over heb ben je gewoon een enorme failure.. Mensen in de schulden zeggen dat terwijl ze vrolijk door gaan met biggen.. Wat een “excuus”..

      Login om te reageren
  47. bempi zegt

    19 juni 2012 om 11:11

    In het midden-oosten zou dat arm van dat kind er allang afgehakt zijn onder het mom van Ferrari schennis. ;)

    Login om te reageren
  48. 4991 zegt

    19 juni 2012 om 11:24

    moeilijke keuze

    Login om te reageren
  49. Tonnie zegt

    19 juni 2012 om 12:02

    Als dat kind een ginger is, doe mijn dan maar een ferrari.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      19 juni 2012 om 14:24

      @Thijsj: LOL

      Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      20 juni 2012 om 10:27

      @Thijsj: Liever een ‘ginger’ als kind dan één die opgroeid om een kwijlebabbel als jij te worden.

      Login om te reageren
  50. TSI-tje zegt

    19 juni 2012 om 15:14

    **Daar** waren “de rooien onder ons” ** (te snel geprobeert te typen)

    Login om te reageren
  51. maseraudi zegt

    19 juni 2012 om 18:43

    Leuk dat een van mijn fotos hier (weer) gebruikt wordt! :)
    Gezien ik zelf 2 kids heb (zoals op de foto te zien is) zou ik ook voor kids kiezen.
    Zoals iemand al zei, wat je met kinderen kunt meemaken is fantastisch. Vooral ze dingen laten zien en ontdekken. En geloof me, ik ben ook een grote auto liefhebber. Kids en auto’s gaan beiden hand in hand. Het licht helemaal aan jezelf hoe je dit invult, maar de interesse voor (sport) auto’s is makkelijk gewekt bij 2 jongens… ;)

    Login om te reageren
  52. integralechubasco zegt

    19 juni 2012 om 19:00

    ik kies voor de baby ferrari…

    Login om te reageren
  53. eltee zegt

    20 juni 2012 om 13:54

    Een ieder die deze keuze (hoe raar dan ook) wil gaan maken, doet er goed aan te bedenken dat
    – je 18 jaar moet sparen om de ferrari aan te schaffen en daarna het rijden niet kunt betalen; anders had je er niet 18 jaar voor hoeven sparen.
    – je voor een kind (als alles goed gaat) niet zo lang hoeft te wachten en daar dus veel sneller van kunt genieten.

    Persoonlijk vind ik het appels met straatstenen vergelijken (een peer is ook fruit): elke vader zal het met me eens zijn dat je kinderen niet kan, wil en mag uitdrukken in geld. En om hierop een keuze te baseren is helemaal van de pot gerukt.
    Maar elke medeblogger van onder de -laten we zeggen- 25 jaar zal bijna altijd kiezen voor de auto; de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat 10 jaar geleden ook gezegd zou hebben.
    Nu ik een kleintje heb van ruim twee en een tweede binnenkort op komst, hoef ik over de keuze niet meer na te denken (buiten het feit dat ik nu geen keus meer heb).
    Het gevoel wat je van zo’n kleintje krijgt, is niet uit te leggen en dat snappen alleen mede- ouders. Daar kan de ervaring van het bezitten van een Ferrari denk ik moeilijk aan tippen!

    Login om te reageren
  54. cesarestevao zegt

    23 juni 2012 om 13:47

    Ferrari!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North