• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Zonda Absolute of Agera S Hundra

Auteur: carmiggelt, gepost 17 april 2014 om 19:04 – 46 Reacties

Afbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S HundraAfbeelding Kies maar: Zonda Absolute of Agera S Hundra

Kies maar: Zonda Absolute of Agera S Hundra
Deze twee carbon-exoten slijten de tijd in dezelfde garage in Hong Kong. Ze zijn namelijk beiden van één eigenaar. Iedere dag keuzestress, de horror!

De Pagani Zonda Absolute is een eenmalig avontuurtje van Pagani. De Italiaanse supercarbouwer is zich in opdracht van de koper te buiten gegaan aan nakend carbon, in keurige strepen naast elkaar. Voor de afwisseling zijn er hier en daar wat tricolore-accentjes aangebracht. De pk’s worden verzorgd door een twaalfcilinderig orkest in V-vorm, met minimaal 650 pk.

Dat andere speeltje in de garage, de Koenigsegg Agera S Hundra, is speciaal ter gelegenheid van de honderdste geproduceerde Koenigsegg vervaardigd. Daar moet naast heel veel carbon -zelfs de velgen zijn van koolstofvezel- natuurlijk 24-karaats bladgoud op. De echte lekkernij ligt achterin: een in eigen huis ontwikkelde V8 turbo motor met maximaal 1030 pk.

Deze twee hebben vooral hun voorliefde voor carbon gemeen, daar houdt het wel op. Want waar Pagani steevast kiest voor extra aandacht voor detail en afwerking, gaat het Zweedse Koenigsegg eerder voor techniek en eigen motoren.

Wat blieven jullie?

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

agera-s, carbon, goud, hundra, kies-maar, koenigsegg, pagani, Supercars, Vergelijkingen, zonda

Vorig bericht: « De nieuwe Subaru Outback is klaar voor de wildernis
Volgend bericht: Tom Boonen sloopt zijn kermis-Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. f40racer zegt

    17 april 2014 om 19:07

    Zondaaaa

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    17 april 2014 om 19:08

    Ik doe de zelfde keuze als deze man….Gewoon beiden.

    Login om te reageren
  3. Brutus zegt

    17 april 2014 om 19:10

    Agera! Veel agressievere uitstraling..
    Maar goed, we weten allemaal dat 95% (en hoger) hier die keuze nooit zullen hoeven te maken. Misschien als het om een schaalmodel gaat..

    Login om te reageren
  4. marikoelolo zegt

    17 april 2014 om 19:14

    Absoluut de Absolute.

    @carmiggelt: Nakend carbon moet zijn naked carbon.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      17 april 2014 om 19:15

      @marikoelolo: Nakend kan ook sorry, ik zat met naked in mn hoofd

      Login om te reageren
      • carmiggelt zegt

        17 april 2014 om 19:30

        @marikoelolo: ik zie het door de vingers ;)

        Login om te reageren
  5. Supreem zegt

    17 april 2014 om 19:15

    Carbon en bladgoud…

    Login om te reageren
  6. gash zegt

    17 april 2014 om 19:16

    12 cilinders & afwerking: de Zonda dus.

    Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    17 april 2014 om 19:22

    Sublieme afwerking, de Agera dus.

    Login om te reageren
  8. skinnybmw zegt

    17 april 2014 om 19:25

    Ik ga voor de Zonda. Liever een V12…het geluid is zo veel mooier dan het geluid van de V8 van de Agera. Als het puur om performance gaat zou ik wel voor de Agera kiezen maar 650 pk uit een brullende 12 cilinder is genoeg voor mij. Ook qua uiterlijk de Zonda en helemaal de afwerking…pure emotie! Achterkant vind ik dan weer veel agressiever dan de kont van de Agera.

    Login om te reageren
  9. a3aan zegt

    17 april 2014 om 19:26

    Makkie de Zonda natuurlijk

    Login om te reageren
  10. technopatat zegt

    17 april 2014 om 19:34

    De Zonda! 650pk is sowieso al meer dan ik aankan, het geluid van elke Zonda is super, de cabine is echt subliem en ik heb de fabriek al eens bezocht! Dat alleen al is genoeg om bij elke vergelijking Zonda te roepen! De enige auto die me in twijfel kan brengen is de McLaren F1! Verder altijd een Zonda!

    Login om te reageren
  11. kaeser zegt

    17 april 2014 om 19:36

    Zonda…huil…huil…

    Login om te reageren
  12. maseratizzzzzzzz zegt

    17 april 2014 om 19:40

    De agera! Een zonda ziet er van de voorkant te goedkoop uit, vooral foto 3.

    Login om te reageren
  13. macmiller zegt

    17 april 2014 om 19:40

    Net als de eigenaar gewoon allebei!

    Login om te reageren
  14. RubenPriest zegt

    17 april 2014 om 19:51

    Waar is dit ergens? Zou ik ook wel een kiekje willen nemen als ik in HK ben

    Login om te reageren
  15. benvan zegt

    17 april 2014 om 19:53

    De Zonda omdat V12. Of nee de Agera, omdat 2 turbo’s. Of toch de Zonda… Neenee, de Agera… Of…. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  16. rob5nismo zegt

    17 april 2014 om 20:00

    De zweed

    Login om te reageren
  17. pagani86 zegt

    17 april 2014 om 20:12

    Zonda aub

    Login om te reageren
  18. c350cdi zegt

    17 april 2014 om 20:21

    Agera is mijn favoriet

    Login om te reageren
  19. Kuifje zegt

    17 april 2014 om 20:29

    ik zou voor de Agera gaan, maar daar moest ik wel erg lang over nadenken

    Login om te reageren
  20. reventon zegt

    17 april 2014 om 20:46

    Wie kiest er nou voor de Zonda als je voor de Agera kan gaan?

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      17 april 2014 om 21:02

      @reventon: Ik. Zonda is echt een droomwagen voor mij, zeker in deze uitvoering!

      Login om te reageren
    • imba zegt

      18 april 2014 om 00:08

      @reventon: Wie kiest er nou voor de Agera als je voor de Zonda kan gaan?

      Login om te reageren
  21. deepep zegt

    17 april 2014 om 21:19

    Absoluut de Zonda, “everyone needs to have owned a V12 in his lifetime”

    Login om te reageren
  22. sydney zegt

    17 april 2014 om 21:38

    Allebei niet.Liever een 918 Spyder.Een LaFerarri is net als een P1 niet meer te koop dus blijft er in mijn ogen er niets meer over.Gelukkig hoeft het clientèle die in de markt zijn voor dit type auto met dat soort keuzes niet te worstelen.

    Login om te reageren
  23. canon4ever zegt

    17 april 2014 om 21:55

    De Pagani Zonda is een stuk sexier !

    Login om te reageren
  24. blackking zegt

    17 april 2014 om 22:34

    Pagani for life!

    Login om te reageren
  25. brabander zegt

    17 april 2014 om 23:07

    Twee voor de prijs van één?

    Login om te reageren
  26. davelepeef zegt

    17 april 2014 om 23:14

    Haha, tennisrackets aan de muur in je garage… Daar horen tools!! Duidelijk geen homebuilt hero’s daar!!

    Login om te reageren
  27. Vincegail zegt

    18 april 2014 om 04:39

    Koenigsegg all the way.

    Ik heb nl. het allerhoogste respect voor Christian von Koenigsegg, terwijl ik Horacio Pagani een Argentijns straatschoffie vind met de bijbehorende achterbakse trucjes en onhebbelijkheden. No way dat hij ooit een cent aan mij gaat verdienen.

    Please feel free to disagree with me :D

    Login om te reageren
    • agera zegt

      18 april 2014 om 10:48

      @Vincegail: Die Argentijns straatschoffie heeft wel oog voor de kleinste detail (wat ook altijd een doel heeft en niet alleen als design dient) en verlegt de grenzen altijd bij de uiterste om het beste van de beste te krijgen als eindresultaat. Ik denk dat je Horacio Pagani te kort doet daarmee, denk persoonlijk dat er geen grotere autojunk bestaat dan Horcacio. Vooral de Pagani Huayra benadert de perfectie zeer dichtbij, fenomenaal in elkaar geschroefd.

      Hoe zal ik het zeggen qua wereldwijd verkopen zal Pagani voorlopen op Koenigsegg. Belangrijker nog denk ik dat concurrenten zoals Ferrari, McLaren, Bugatti en Lamborghini meer rekening zullen houden met Pagani en de ontwikkelingen bij hun dan bij Koenigsegg.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        18 april 2014 om 14:14

        @agera: Over de autobouwkwaliteiten van Pagani zeg ik ook niets. Dat die uitmuntend is staat buiten kijf. Maar een auto kopen in deze (prijs)categorie is een totaalbelevenis en aangezien ik Horacio niet vertrouw, krijgt ie geen cent van mij.

        (in het uiterst hypothetische geval dat ik Euromillions win binnenkort natuurlijk….)

        Pagani heeft tot nog toe meer auto’s verkocht dan Koenigsegg inderdaad. Maar hoeveel Amerikanen hebben hun Huayra al gecancelled omdat Pagani zijn typegoedkeuring nog niet op orde heeft? En papieren van Koenigsegg!!! gecopieerd heeft om te doen alsof het wel in orde was?

        En wat ontwikkelingen betreft, schat ik Koenigsegg pakken hoger in dan Pagani. Die outsourcet al zijn onderdelen, terwijl Koenigsegg het allemaal in house maakt en ontwikkelt!

        Ik kan niet wachten op de camless engine :D

        Login om te reageren
        • agera zegt

          18 april 2014 om 15:33

          @Vincegail: Het motorblok wordt toch niet ontwikkelt door Koenigsegg? Ik schat Pagani qua betrouwbaarheid wel hoger in juist om die reden.

          Login om te reageren
          • Vincegail zegt

            18 april 2014 om 15:45

            @agera: Jawel. Vroeger gebruikten ze Ford V8, maar nu bouwen ze hun motor zelf.

            Login om te reageren
          • Vincegail zegt

            18 april 2014 om 15:50

            @agera: Kleine correctie: K’gg ontwikkelt de motor, en laat hem gieten bij dezelfde toko die ook de Bugatti Veyron blokken giet.

            Login om te reageren
          • Vincegail zegt

            18 april 2014 om 15:59

            @agera: En nog eentje om het af te leren: http://www.m5board.com/vbulletin/koenigsegg-forum-koenigseggboard-com/318242-questions-about-koenigseggs-past-engines.html

            Login om te reageren
            • agera zegt

              18 april 2014 om 16:13

              @Vincegail: Thanks voor de goede info, ik d8 dat Koenigsegg nog steeds ford blokken gebruikte bij de Agera. Ik zeg eerlijk de Agera vind ik super qua design alleen die Ford blokken waren een afknapper voor mij.

              Login om te reageren
            • agera zegt

              19 april 2014 om 17:55

              @Vincegail: Verder hoop ik echt dat Koenigsegg altijd een klein en exclusief merk zal blijven en niet ten prooi zullen vallen en in handen zullen komen van grote autofabrikanten zoals VAG.
              Maar denk je dat dit ook een langetermijn strategie van Koenigsegg zal blijven om de motorblokken zelf te blijven ontwikkelen? Of zie je ze op termijn ook samenwerken zoals Pagani een speciaal aangeleverde AMG-blokken krijgt.

              Login om te reageren
    • wrxkoenigseggtr zegt

      1 november 2014 om 15:12

      @Vincegail: Plus vind ik CvK veel sympathieker en komt hij ook zo over.

      Login om te reageren
  28. Vincegail zegt

    18 april 2014 om 04:41

    Ook lekker schraal trouwens van de eigenaar. Koopt ie een K’gg Hundra, laat ie hem op garageplaten staan om belasting te vermijden. Beetje wel willen, maar niet kunnen in mijn ogen.

    Login om te reageren
  29. agera zegt

    18 april 2014 om 10:26

    Ondanks mijn naam Zondaaa, ben verliefd op de V12 blok van Mercedes en de precisie van Pagani.

    Login om te reageren
  30. Vincegail zegt

    20 april 2014 om 05:17

    Zelf doen! Ze zijn druk bezig met lucht-geactiveerde cilinderkleppen in plaats van door een nokken-as. Diverse patenten aangevraagd, dus het zou goed kunnen dat grote concerns motoren van Koenigsegg in licentie gaan gebruiken in plaats van andersom!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=f4p-55a3WV8

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      20 april 2014 om 05:19

      @Vincegail: @Agera: die “airtank” is ook erg interessant :D

      Login om te reageren
    • wrxkoenigseggtr zegt

      1 november 2014 om 15:09

      @Vincegail: Haha dat zou wat Koenigsegg blokken in auto’s van andere fabrikanten, ik gun het Koenigsegg van harte.

      Login om te reageren
  31. wrxkoenigseggtr zegt

    1 november 2014 om 15:08

    Een lichte voorkeur voor de de Koenigsegg Agera S Hundra

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North