
De nieuwe Q7 wordt geen muurbloempje.
De huidige generatie Audi Q7 draait alweer 10 jaar mee. De auto heeft inmiddels al twee facelifts gehad, maar nu wordt het toch tijd voor een nieuwe generatie. Die gaat er dan ook komen, samen met een nóg groter model: de Q9.
@spotcrewda was bij de Nürburgring en snapte daar twee prototypes van de nieuwe Q7. We dachten even dat we met de nieuwe Q9 te maken hadden, maar bij nader inzien blijkt het toch om de Q7 te gaan.
De Q7 is nog goed ingepakt, maar de camouflage kan niet verhullen dat deze auto een enorme grille krijgt. Ook zien we gespleten koplampen. Het wordt dus een echte in your face-auto. Het lijkt erop dat de Audi Q7ook gespleten achterlichten krijgt, net als de nieuwe A6. Laat je niet op het verkeerde been zetten door de ronde lampjes: die zijn niet definitief.




Op de foto’s spotten we vier uitlaten, dus het zou goed kunnen dat we hier naar de SQ7 kijken. Wat Audi precies van plan is met de aandrijflijnen is niet bekend. Het ligt voor de hand dat er ook een hybride variant komt.
Wanneer kunnen we de nieuwe Audi Q7 op de markt verwachten? Waarschijnlijk ergens in de loop van 2026. Dat jaar kunnen we ook meteen de Q9 verwachten, die een vergelijkbare neus krijgt.
Foto’s: @spotcrewda, via Autoblog Spots





Zo te zien wellicht iets “mooier” dan een X7 en de GLS is al oud. Afwachten hoe het zonder stickers eruit gaan zien.
Als je zo’n grote auto nodig hebt, koop gewoon een busje.
😂
@Johanneke ik geef u een +7 voor de reactie met de toevoeging dat héél veel leden van de moderne westerse mensheid, noodzaak (nodig hebben) verwisselen met verlangen. Dat is helaas het fundament van onze onverzadigbare consumptie economie model. Maar kudos voor de observatie! 😃
Lijkt mij wel een leuke vergelijkende test, een GLS vs een hele luxe V klasse.
Nadat ik mijn Q7 uit 2016 kocht, kreeg ik dit ook te horen van veel mensen… Mijn antwoord: probeer maar eens twee opgroeiende pubers (uiteindelijk 190cm+) op de achterbank te krijgen. Na veel zoeken bleven er een paar modellen over waar ik acht mezelf kon zitten, een Q7 of een busje. Nu 200.000 km verder, verhuzing met aanhanger zelf gedaan, ondertussen een boot erachter kunnen hangen, meerdere buitenland trips met 4-7 personen en hond gedaan of vol met spullen naar Spanje. Deze rijden we op maar wat een plezier, snelheid en veiligheid hebben we eraan gehad. Had ik met een busje nooit gehad.
Dit is nog groter dan een Q7 eh. Maar met een V klasse met flinke motor had je dit ook wel gered hoor 😉 of een v6 minivan.
Een Q7 snap ik ook wel, maar nog groter dan een Q7, ik zie het niet.
Volgens mij red je het al prima met een Alhambra…..
Jij hebt hebt hebt geld. Nu de zelfde vraag maar dan met 1/3 van het budget. Zelfde problemen. Wat had je dan gekocht? Dan was het vast een 3de handseFranse mpv geweest. Q7 en soort gelijke is luxe probleem.
Is dat aan jou om daarover te beslissen!
Ja. Vanavond eet je spruitjes, morgen ga je op de fiets naar het werk en om 10:30 bel je je moeder. Dat heb ik ook besloten. Ik besluit alles.
Pas op. Nederland is al te klein voor één Geert Wilders, laat staan voor twee.
Nee dat doe je niet.
Een bus is vaak zeker niet kleiner, en hoewel praktischer als in meer binnenruimte is een grote SUV toch een andere klasse.
Ja, ik rijd zelf ook een grote SUV (X5) en ik in de eisen die ik had (3500 kilo trekgewicht met 7 zitplaatsen want veel kinderen) is een SUV de enige optie.
En ik weet niet of je gezien hebt wat een beetje busje kost maar een V-Klasse op geel kenteken is ook zeker geen koopje meer…
Nogmaals, de Q7 snap ik, zeker als je dat trekgewicht nodig hebt. Maar dit artikel ging over de Q9, nog groter. Blijkt nu toch een Q7 te zijn?
Echt lachwekkend die grille. Doe ff normaal joh.
Hopelijk niet weer een plastic hok van Audi
Een soort Kia Skoda Audi dus…
Dan liever een Porsche Cayenne of Range Rover.
lomp.