
Ok, met 1.400 kg is McLarens hypercar geen zwaargewicht, maar als het per se lichter moet, dan kan je bij Donto Motors terecht voor een P1. Met 300 pk heeft deze wel wat minder paardjes aan boord.
Aan ultra-lichtgewicht autospeeltjes geen gebrek: de Ariel Atom, BAC Mono, en de Spartan V zijn slechts 3 voorbeelden die ons te binnen schieten. Aan dit rijtje kunnen we nu ook een Zuid-Amerikaans scheurijzer toevoegen: de Donto P1.
Evenals de aangekondigde Bucci Special staat dit vedergewicht te schitteren op de Buenos Aires Motor Show, in Argentinië. Hij meet De 3,85 x 1,92 x 1,05 meter, en in het chassis huist een 300 pk sterk motorblok, gekoppeld aan een manuele zesbak.

Kennelijk dachten de makers dat ze het niet gingen redden met de 180 pk uit het 680 kg zware concept, want de specs zijn aardig opgeschroefd. Hoeveel hij nu precies weegt is niet bekend, maar het gebruik van veel koolstofvezel moet het gewicht tot een minimum beperken.
0-100 gaat binnen 4 seconden, en bij 250 km/u maakt een begrenzer een eind aan de pret. Jullie eerste gedachten bij deze oranje-zwarte tweezitter?

![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-01.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-02.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-03.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-04.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-05.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-06.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-07.jpg)
![Afbeelding Kijk McLaren, dit is pas een lichtgewicht P1 [Donto Motors]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Donto_Motors_P1/Donto-Motors-P1-2013-08.jpg)




Toch blijft de gewone P1 veel cooler
Grappig, komt tie met zonnebril of mag je hem ook zonder die kleurtjes kopen?
@norge: ik heb bijpassende sportschoenen voor je.
egrenzer moet begrenzer zijn denk ik … einde vh artikel..
@sollie: miereneuker
@mercedesbenzzzz: okee..?
@mercedesbenzzzz: mierenneuker, met 2x n
Dat is het toch niet, als ik dan per se vliegjes wil happen op 4 wielen heb ik meer interesse voor een renault sport spider. Even licht (wel minder paardjes) en een stuk aantrekkelijker.
Waar laat ik mijn kratje bier?
@trambel: In de supermarkt?
Design lijkt afkomstig uit Split Second
Ha ha, die luchtinlaat tussen de stoelen. Wat zul je daar knetterdoof van worden. In ieder geval een aanslag op je trommelvliezen door het drukverschil tussen je linker en rechter oor.
Ik dacht KTM XBow. Zeker nog met die kleuren. Niks nieuws toch?
hadden ze voor de achterkant niet iets beters kunnen bedenken dan bouwstijgers?
Tja 750kg oid en 300pk zonder spectaculaire hoeveelheid downforce tegenover de 916pk bij 1400kg met meer dan 800kg aan downforce voor de McLaren P1. Deze is nog niet halverwege een rondje als de McLaren al halverwege ronde 2 is….. grappig maar koop dan de Caterham trackday-tool….
Doe de McLaren maar, daarmee kan ik ook in de file staan als het regent….
Doe mij die nsx maar die je onder andere op foto 1 ziet
Ziet er sneller uit dan dat ie is.. Wel erg mooi!