• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited edition

Auteur: JordyS, gepost 4 september 2014 om 21:44 – 28 Reacties

Afbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited editionAfbeelding Klassieke Jaguar Mk2 opnieuw te koop als limited edition

De Jaguar Mk2 door Ian Callum
Jaguar beschikt met de F-Type over een behoorlijk indrukwekkende bolide, maar valt desondanks vaak terug op zijn roemruchte verleden. Zo ook met de Mk2.

Denk je aan mooie, klassieke Jaguars, dan komt de E-Type waarschijnlijk als eerst bij je op. De Mk2 is ietsje ouder, maar heeft ook zo zijn charmes. In ieder geval wel voor Jaguar-ontwerper Ian Callum, die de oldtimer onlangs in een nieuw jasje stak en liet restaureren door Classic Motor Cars. Daar zou het bij blijven, tot bleek dat de interesse in de creatie van Callum wel erg groot was.

CMC ging om de tafel met Callum en overlegde of hij het zag zitten om zijn interpretatie van de Mk2 alsnog op de markt te brengen als gelimiteerde serie. Dat zag de ontwerper wel zitten en dus wordt er na de E-Type Lightweight nog een oer-Jaguar opnieuw in productie genomen.

Het is nog onduidelijk hoeveel nieuwe Mk2’s er uit de werkplaats van CMC zullen rollen, maar je zult er in ieder geval flink voor moeten betalen. De Mk2 van CMC kost namelijk zo’n 470.000 euro.

Ook interessant!

  • Buitenkansje: koop de Jaguar C-X75 uit Spectre!
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Jaguar XE-S
    Koop de enige rode Jaguar XE S met 340 pk in Nederland!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

classic-motor-cars, ian-callum, Jaguar, Klassiekers, mark2

Vorig bericht: « Citroën toont toekomst DS-label met de DS Divine concept
Volgend bericht: Video: Russisch echtpaar deelt wodka uit op de snelweg »

Lees Interacties

Reacties

  1. vvti zegt

    4 september 2014 om 21:52

    Prachtig,alleen jammer van de bumpers uitlaat en wielen.

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      5 september 2014 om 08:05

      @vvti: ik denk dat je met zo’n prijs wel andere bumpertjes en uitlaatjes mag hebben

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 september 2014 om 12:21

        @stancedjetta: Als ze echt nieuw gebouwd worden – en dus geen oldtimer die gerestaureerd wordt – moet ie natuurlijk wel aan wat meer regels voldoen dan tevoren. Ik denk niet dat dat lukt met de bumpers van vroeger…

        Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    4 september 2014 om 21:56

    Leuk voor de amerikan die dit ‘cute’ vinden bij gebrek aan een brein dat woorden zo lang als ‘adorable’ kan verwerken.

    Begrijp me niet verkeerd ik vind de MKII een mooie wagen en ik geloof oprecht dat de ophanging, motor en remmen aangepast zijn zodat ze de prijs rechtvaardigen. Ik vind het ook geen heiligschennis om deze wagen opnieuw te maken of van met een ‘nepklassieker’ rond te rijden.

    Maar geef toe, dit bumperloze geval met veel te grote wielen is een misbaksel en het interieur lijkt uit een bordeel te komen.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      5 september 2014 om 03:05

      @Hupke: Komend uit jouw neck of the woods is het beschuldigen van Amerikanen dat ze geen brein hebben toch wel een gevalletje van de pot verwijt de ketel…..

      Als jij nou een ooit naar de US of A zal gaan, dan kom je daar ook wel heel snel op terug. Tuurlijk zitten er idioten tussen, net zoals er in NL en in BE ook genoeg van rondlopen. Daarnaast kan ik met de beste wil iemand die 420K kan neertellen voor dit “ding” (of het nou een Amerikaan is of niet), dom noemen.

      OT: 420.000 is gewoon duur om het duur zijn. Is me al eens in het verleden verteld dat dit soort presigeprojecten een kustmatige prijs krijgen om een aura van onbereikbaarheid te creeren. Omdat de mensen die dit kunnen veroorloven niet met de gedachte rond willen lopen dat jan en alleman hetzelfde kan bezitten.

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    4 september 2014 om 22:00

    Als Callum dan toch bezig is met het recyclen van Jaguars geschiedenis, laat hem dan ook een XK doen.

    De C-type mag natuurlijk ook.

    De XK graag zonder plastic bumpers….

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    4 september 2014 om 22:04

    Ik krijg een gigantische Mitsuoka flashback na het zien van deze ‘retro-klassieker’.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      5 september 2014 om 09:22

      @RRRobert: ik een hotwheels flashback…maar dan in het groot.

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    4 september 2014 om 22:05

    http://static.autoblog.nl/images/wp2014/Mitsuoka-Ryugi-01.jpg

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    4 september 2014 om 22:10

    Zonde om hier je geld op stuk te slaan. Een klassieker als deze kan zó ontzettend mooi zijn, maar dan moet je het wel een klassieker laten. Minieme gebruikssporen, leer dat door de jaren patina heeft gekregen, de typische lucht van een oud interieur gecombineerd de geur van met olie en benzine, en het ontberen van moderne voorzieningen. Juist dat soort elementen maken het rijden in een oude auto zo mooi. Jammer dat Ian Callum aan dit project zijn naam verbindt.

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      4 september 2014 om 22:23

      @moveyourmind: sentimenteel wrak;) nee, ik begrijp je wel, ieder zijn smaak

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        4 september 2014 om 22:43

        @jordy14: Tja, voor je het weet ben je dat wat je je ooit voorgenomen had om nooit te zijn: een oude man met een hopeloos ouderwetse smaak die continu vertelt dat vroeger alles beter was. So be it.

        Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    4 september 2014 om 22:12

    Prachtige Jag. Het enige wat ik niks vind zijn de uitlaten in het midden.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    4 september 2014 om 22:19

    Doe mij er maar 1, die bumpers sloop ik er zelf wel af..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      5 september 2014 om 09:24

      @norge: ben je dan niet goedkoper uit door zelf een oude te kopen, op te knappen en van een beter onderstel te voorzien…?

      Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    4 september 2014 om 22:22

    Ik vind het echt een plaatje, alleen is het een schande om z’on moderne radio/cd speler in een klassieker te zetten. De optische en veranderen kan ik als jongere wel waarderen.

    Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    4 september 2014 om 23:15

    Je gaat mij toch niet wijsmaken dat ze dit niet gewoon vanaf het begin gepland hadden. Gewoon: jongens, we gaan die Mk2 eens moderniseren, en de eerste is voor Ian Callum. En als die eerste klaar is verzinnen we er een mooi verhaal bij. Of zoiets.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      5 september 2014 om 07:49

      @potver7:

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    5 september 2014 om 08:29

    Prachtig! Er zal vast wel iemand zijn die de 470K met alle plezier hiervoor wilt ophoesten.

    Maar dan wel even daarna een ander, mooier set wielen. Of het pas echt af te maken

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      5 september 2014 om 08:30

      @toyotafortuner: of=om kutblackberry

      Login om te reageren
  12. roppp zegt

    5 september 2014 om 08:45

    Worden er nu compleet nieuwe koetswerken gebouwd of moet er een donorauto worden aangeleverd? In dat laatste geval moet het verboden worden en is de prijs ook niet reëel.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      5 september 2014 om 09:16

      @roppp: in het eerste geval is de prijs ook verre van reëel.
      Die valt op geen enkele manier de rechtvaardigen.

      Pure geldkopperij.

      Login om te reageren
  13. hplh zegt

    5 september 2014 om 11:16

    Koop dan gewoon een volledig gerestaureerde.
    Niet dat dat nou zo mooi is. Maar ziet er beter uit als dit hok!

    Login om te reageren
  14. babbaloerie zegt

    5 september 2014 om 11:49

    Hoe zit het eigenlijk met de veiligheidseisen? Het zijn immers ‘nieuwe’ auto’s als ze opnieuw op de markt worden gebracht. Moeten ze dan niet verplicht een kreukelzone en airbags hebben? Hetzelfde geld voor de 6 ontbrekende Jaguar E-Type Lightweights.

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    5 september 2014 om 12:25

    Wordt dit een trend, en zo ja, zou VW de productielijn van de Kever weer afstoffen?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 september 2014 om 14:10

      @Esprit_de_Flandre:

      Wat, die vreselijke stukken verdriet terug op de weg loslaten?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 september 2014 om 17:30

        @Hupke: Alles om de grootste ter wereld te worden hé…

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          8 september 2014 om 21:06

          @Esprit_de_Flandre:

          Waar ze tegenwoordig al geen misdaad tegen de mensheid voor zouden doen.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North