• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieke restomod heeft 1.000 nieuwe pk’s (geen EV!)

Auteur: willeme, gepost 21 februari 2022 om 14:58 – 6 Reacties

Klassieke restomod

Da’s dan wel weer geinig. Met zo’n klassieke restomod kun je iedereen de baas.

De komst van de Bugatti Veyron had heel wat voeten in de aarde. Er moest werkelijk van alles gedaan worden. Ten eerste om te zorgen dat de motor 1.001 pk kon leveren. Vervolgens om te zorgen dat alles heel bleef. Ten slotte moest de rest er ook op aangepast worden. Daardoor duurde de onthulling een paar jaar later dan verwacht.

Tegenwoordig is 1.000 pk eigenlijk niet zo heel erg bijzonder meer. Toen de Veyron uitkwam, hadden de meest krachtige auto’s zo’n 600 pk. Denk aan de Carrera GT, SLR, Enzo en, eh, de CL65 AMG. Ja, toen al. Tegenwoordig kun je een beetje Audi RS6, BMW M5 of E63 AMG ook voorzien van 1.000 pk zonder al te veel moeite.

Klassieke restomod

Klassieke restomod

Vandaag gaan we nog een stap verder. Deze klassieke restomod heeft namelijk eveneens de beschikking over duizend paardenkrachten. Dat is nog niet eens het mooiste. Het is namelijk een project van Vigilante.

Dit bedrijf is gespecialieerd in het opknappen van Jeep Wagoneers en andere klassieke Jeeps. Mocht je de Wagoneer niet kennen, lees even dit artikel. In feite is de Jeep Wagoneer de eerste SUV zoals we die tegenwoordig kennen. En ja, de Wagoneer was er (veel) eerder dan de Range Rover.

  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod

Met deze restomods gaat Vigilante heel erg ver. Zo staat de auto Wagoneer op een compleet nieuw chassis. Handig voor de veiligheid, wegligging en rijeigenschappen. Dat is op zich ook niet een slechte gedachte, want je kan de Vigilante bestellen met enorm veel vermogen. De basis is 485 pk uit een atmosferische Hemi V8. Een stap daarboven staat de 707 pk sterke Hellcat-motor. Voor een klein beetje extra (zo’n 25 mille) wordt die V8 opgekrikt naar 1.000 pk.

  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod
  • Klassieke restomod

Grotere wielen

Het oog voor detail is indrukwekkend. Kijk eens naar die velgen. Dat zijn niet de originele wielen. Ze hebben de originele velgen (15 inch) gescand en het model nagemaakt, maar dan iets grote (17 inch) Op deze manier kon men de grotere (14 inch) en krachtigere remmen monteren. Voor een betere wegligging zijn er tevens Eibach-veren en Fox-schokdempers.

Klassieke restomod

De prijs van deze klassieke restomod? vanaf 295.000 dollar kun je met Vigilante om de tafel gaan zitten. De Hellcat-versie is 15.000 dollar duurder. Voor nog eens 25.000 dollar extra krijg je die 1.000 pk. Overigens zijn de video’s waarin uitgelegd wordt heerlijk authentiek. Een Texaanse dame met houthakkers overhemd, cowboyhoed en kind op schoot. Beter wordt het niet.

Meer lezen? Dit zijn 15 power-SUV’s die hun tijd ver vooruit waren.

Via: Carscoops.

Ook interessant!

  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Kia EV6: eerste EV van nieuwe generatie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

grand-wagoneer, hellcat, Jeep, restomod, V8, Video

Vorig bericht: « BMW M2 met 630 pk is precies wat je nodig hebt
Volgend bericht: Volkswagen ID. Buzz rijtest video »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevertje zegt

    21 februari 2022 om 15:20

    Die stoere Wagoneer was ooit een ‘gewone’ gezinsverschijning in de US. Het ontwerp blijft tot op vandaag schitterend, zelfs zonder de 1000Pk, breng hem licht gemoderniseerd, maar met dezelfde koets én in een betaalbare versie op de markt, ze staan ervoor in lange rijen aan te schuiven. Niets van de makke Jeep-handel met de hybride eco-rommel die hier vandaag de dag nog tegenop kan.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      21 februari 2022 om 17:38

      @kevertje: ik wou dat je gelijk had maar de markt is helaas anders.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2022 om 17:24

    Wat een heerlijk ding zeg. Hebben ze ook ideeën voor het interieur?

    Login om te reageren
  3. anthwan zegt

    21 februari 2022 om 21:06

    Is dit niet de Hellephant vragen motor dat is wat anders dan een opgevoerde hellcat.

    Login om te reageren
    • anthwan zegt

      21 februari 2022 om 21:07

      @anthwan: vragen = crate

      Login om te reageren
  4. kennone zegt

    21 februari 2022 om 21:34

    Doe mij maar eentje met een gewone Hemi👌🏼

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North