• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kleemann update GTK-concept naar D-SCK

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 april 2008 om 12:35 – 25 Reacties

Kleemann D-SCK


In oktober 2007 kwam de Deense tuner Kleeman naar buiten met een design-concept op basis van de Mercedes SLK 55 AMG. Deze Kleemann GTK (Gran Turismo Kleemann) was niet bedoeld voor productie, maar als inspiratie voor toekomstige projecten. We zijn inmiddels een half jaar verder en het concept krijgt een update met de naam D-SCK. Helaas voor de fans is het nog steeds een papieren auto.

De D-SCK maakte vorige week zijn debuut op de tweejaarlijkse Deense Autoshow. Onder de virtuele kap huist nog steeds een getuned SLK 55 AMG-blok, dat 540 pk vermogen en 700 Nm koppel levert.
Een verschil met de GTK is dat het eerste concept uit de pen van Kleemann-designer Christian Brandt is gevloeid, terwijl de evolutie van het model, de D-SCK, van de hand van designstudent Jesper Hermann komt.

Deze twee mannen hebben hun krachten gebundeld in een design-consultancybedrijf, waarmee Kleemann in de toekomst exclusief zal samenwerken op designgebied.

De vormen van de GTK zijn in de D-SCK slanker. De auto oogt met name bij de daklijn platter en breder, en het bodywork bij de deuren, à la Audi R8, oogt een stuk agressiever. Een ander groot verschil is dat de motor in de D-SCK in het midden ligt, waar de GTK zijn krachtbron nog voorin had liggen.

Helaas blijft het voornamelijk een vingeroefening in design en hoeven we een uitwerking ervan voorlopig niet op de openbare weg te verwachten (via WCF).

Kleemann D-SCK

Kleemann D-SCK

Ter vergelijking de GTK (boven) en de D-SCK (onder) bij elkaar:

Kleemann GTK vs. D-SCK

Ook interessant!

  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG
  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, concept, kleemann, Mercedes, slk, tuning

Vorig bericht: « Volvo stimuleert E85 uit eigen zak
Volgend bericht: Video: BMW M3 V8 van binnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Blitz zegt

    8 april 2008 om 12:38

    Ziet er wel strak uit…. !

    Login om te reageren
  2. Jos zegt

    8 april 2008 om 12:50

    Erg mooi!

    Login om te reageren
  3. Dr Jeckyll zegt

    8 april 2008 om 12:51

    PRODUCTIE!!!
    Vooral die studie van een jaar geleden moet geen probleem zijn om die in een oplage van pakweg 50 stuks uit te brengen, het is namelijk meer een soort coachbuild. Ik zeg, maken die zooi!!

    Login om te reageren
  4. jamesBROWN zegt

    8 april 2008 om 12:55

    De achterkant is me wat te CLS/Mondeo, maar de rest is zeer sexy :)

    Login om te reageren
  5. Dotternetta zegt

    8 april 2008 om 13:04

    Ja, de neus staat mij ook niet echt aan, past niet bij de lijnen van de rest van de auto, maar wat er wel moet zou ik ook niet weten

    Login om te reageren
  6. SARS zegt

    8 april 2008 om 13:06

    erg mooi! koplampen doen een beetje denken aan de units van de porsche 997

    Login om te reageren
  7. Jan C. zegt

    8 april 2008 om 13:08

    @SARS: dacht ik ook al :)

    Login om te reageren
  8. smoke zegt

    8 april 2008 om 13:23

    @SARS en Jan C.

    Ik dacht meer aan de Porsche 996 :)

    Login om te reageren
  9. Michiel_vd_Brink zegt

    8 april 2008 om 13:25

    @ Dr Jeckyll: Inderdaad, het eerste concept zou een prachtige Special Coachbuild kunnen worden.
    De tweede niet, want daar zou een niet-standaard chassis onder moeten komen.

    Ik vind het beide schitterende wagens!

    Login om te reageren
  10. JH zegt

    8 april 2008 om 13:39

    Zijn schaal 1:4 of 1:3 modellen…

    Login om te reageren
  11. jurrian zegt

    8 april 2008 om 13:47

    -edit: dubbel-

    Login om te reageren
  12. jurrian zegt

    8 april 2008 om 13:47

    @ SARS, dat zijn toch gewoon de lichtunits van de cls?

    Login om te reageren
  13. SeanD zegt

    8 april 2008 om 13:50

    Inderdaad mooie ontwerpen maar waarom alleen vingeroefeningen voor de designers de mannen in de werkplaats zijn ook wel eens toe aan een oefeningetje….. :-D

    @ SARS & Sir Smokalot: Ik dacht meer aan de nieuwe lichtunits op de SL ook gezien de achtergrond van Kleemann en de CLS achterlichten die zijn gebruikt.

    Login om te reageren
  14. SR zegt

    8 april 2008 om 13:54

    vind dat dit zeer sterk op artega gt lijkt eerlijk gezegd

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    8 april 2008 om 15:15

    Ze hebben gewoon de zijkant, die er zeer Mercedes uitzag veranderd naar een Lambo-look.

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    8 april 2008 om 15:16

    Oja, en de voorruit iets verder naar voor gezet. Vraag me af hoe ze dat gaan doen moesten ze toch productie overwegen.

    Login om te reageren
  17. Frank deH zegt

    8 april 2008 om 16:24

    De symetrie tussen de bovenzijde (c-stijl) en onderzijde (luchtinlaat koeling) maken dit tot een prachtig ontwerp. Niet te gladjes en ook geen overbodige lijnen. Hulde.

    Login om te reageren
  18. Dodge Challenger zegt

    8 april 2008 om 16:30

    VERY GOOD!! ziet er erg strak uit en die velgen!!

    alleen die bovenste van de 2 ziet er teveel mercedes uit :(

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    8 april 2008 om 17:26

    Die ziet er goed uit.
    Mooie cijfers ook allemaal.

    Login om te reageren
  20. Melvivio zegt

    8 april 2008 om 20:31

    Aan de neus mag iets gedaan worden ( onderkant Grille ) Naar mijn mening, maar anders ook wel al, In productie met die handel !

    Login om te reageren
  21. Willy1 zegt

    8 april 2008 om 21:53

    Voorkant GTK is ook een beetje Mazda rx8 achtig, maar ik mag hopen dat dat toeval is. Voor de rest vind ik het niet heel bijzonder. Niet innovatief genoeg.

    Login om te reageren
  22. rider zegt

    9 april 2008 om 08:27

    jammer ik vind het wel een geslaagd model. kom op jongens, bouw dat ding nou maar met een mooi prijskaartje.

    Login om te reageren
  23. pagani fan zegt

    11 april 2008 om 18:09

    weeew die is egt mooi:P :)

    Login om te reageren
  24. pagani fan zegt

    11 april 2008 om 18:09

    weeew die is egt mooi:P :)

    Login om te reageren
  25. Vinny_93 zegt

    6 mei 2008 om 16:50

    @Dodge Challenger-
    Het ís in feite ook een Mercedes, ook al ben ik het er wel mee eens dat er wel veel andere modellen van porsche en mazda bij zitten(lampen en voorkant)
    De SL55K is ook niet slecht, maar van de GTK ben ik meer onder de indruk van de motor dan van het design. Nee, doe mij maar een F430:P
    Nee Cheese Dippers, niet zeiken hierover XD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North