• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klein en goedkoop in Parijs

Auteur: Alwood, gepost 3 oktober 2008 om 20:25 – 7 Reacties

klein maar fijn!

Klein maar fijn! Een stelling waar ik altijd zo mijn bedenkingen bij heb. Tegenwoordig is klein echter niet meer per definitie onveilig. En zelfs comfort is af en toe wel aanwezig! Maar belangrijker nog zijn de kleine wagens gewoon veel zuiniger. Niet onbelangrijk met de huidige ontwikkelingen rond CO2 en de ‘fluctuerende’ brandstofprijzen.

Voor leaserijders zijn de regels wat soepeler maar wil je als particulier goedkoper rijden, dan is met kleine auto’s veel te besparen. Op het moment hoef je in de Aygo en Cuore maar de helft van de wegenbelasting te betalen! Daar komt binnenkort BPM vrijstelling bij.

Naast Toyota’s eigen, nog kleinere, iQ (met heel veel airbags!) ligt er een hoop concurrentie op de loer voor de super-mini’s. Lekker voordelig kan je rijden in bijvoorbeeld Suzuki’s nieuwe Alto. Het wagentje wat tegenwoordig net een beetje groter is dan een brommobiel. Met een 1.0L motortje produceert het karretje slechts een belasting ontduikende 109 gram CO2 per kilometer.

Als je even niet op de jaarlijkse belasting let maar je wil wel die BPM korting krijgen worden de opties al weer leuker. De nieuwe KA valt met zijn minder-dan-120-gram klassering buiten het bereik van de graaibelasting.

Ook de nieuwe i20 is in dezelfde belastingontduikende klasse te krijgen met zowel een kolencentrale als een 1.2 benzieneblokje in het vooronder.

En de twee nieuwste spelertjes in het segment, de Pixo en iQ. Er is over deze wagentjes nog weinig bekend. Net als de andere wagentjes is de nieuwprijs nog niet gegeven, op het moment krijgen ze alleen nog maar ‘korting’ op de BPM. Ben je echter niet in de markt voor een hybride dan valt die korting vies tegen.

Behalve de iQ zullen alle modelletjes waarschijnlijk voor onder de 10k in de prijslijst komen te staan. Allemaal zijn ze lief voor de voorraad olie. En belangrijker dan al het voorgaande: allemaal zijn ze geschikt voor een lekker potje voetbal! :D

Update!: meer info over de iQ vers uit de inbox.

Ook interessant!

  • Deze kneiterdikke Toyota iQ heeft een verrassing in huis
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

alto, Ford, Hyundai, i20, iq, ka, Nissan, pixo, Suzuki, Toyota, Video

Vorig bericht: « Weer eens wat anders: Lumeneo in Parijs
Volgend bericht: Primeurtje zoveel: Kia Soul in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. CustomCruiserMan zegt

    3 oktober 2008 om 20:30

    -edit: check! :) –

    Login om te reageren
  2. CustomCruiserMan zegt

    3 oktober 2008 om 20:32

    en…like they say in the USA: ‘Bigger Is Beter’ :-P

    Login om te reageren
  3. Omar Pasha zegt

    3 oktober 2008 om 20:35

    -edit: och, wat is het leven toch zwaar… –

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    3 oktober 2008 om 20:49

    @ Alwood: van de rest weet ik het niet, maar ik kan je alvast uit zeer betrouwbare bron verzekeren dat de iQ niet onder de 10k de deur uit zal gaan. Hij komt meer in de buurt van de Yaris prijsklasse ;)
    -edit: ok, tnx :) gewijzigd en nog aan marktschommelingen onderhevig ;) –

    Ik zou indd zeer graag een keertje voetballen met de iQ, aan de heren autobloggers om hen te roggelen, ik bied me alvast aan als vrijwillige speler, of zelfs tegen een kleine vergoeding mijnerzijds :twisted:

    Login om te reageren
  5. K-Kalkan zegt

    3 oktober 2008 om 20:56

    Àls ik moest kiezen, zou ik voor de IQ gaan :D

    Login om te reageren
  6. K-Kalkan zegt

    3 oktober 2008 om 20:58

    Trouwens Parijs 2009 is nog niet begonnen ;)

    -edit: scherp! dat wordt een dagje op water en brood voor de verantwoordelijke :P –

    Login om te reageren
  7. Arno zegt

    3 oktober 2008 om 21:06

    krijgt die iq een dieselmotor?

    -edit: zie update :) –

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North