KNAL met je Mercedes-AMG over het water

Auteur: , 43 Reacties

Het verkrachten van achterbanden, ja dat is waar Mercedes-AMG in excelleert. Op het water kunnen ze blijkbaar ook een leuk kunstje!

“Driving Performance on land and on the water”, zo vieren Mercedes-AMG and Cigarette Racing hun tienjarige samenwerking. Ze onthullen een kneiterdikke waterrat geïnspireerd door de net zo dikke Mercedes-AMG GT R. De boot is onthuld op de Miami International Boat Show. Net zoals bij de AMG GT R is er veel carbon-fiber verwerkt in de 2017 50′ Marauder AMG, ja zo heet deze beauty. Het dek, cockpit en consoles zijn ontwikkeld met een laminaat van carbon in combinatie met kern van schuim…juist. Daar kunnen ze bij je lokale laminatenlegger nog wat van leren.

Mercedes-AMG en Cigarette Racing worden verbonden door ‘performance’, ‘perfection’ en ‘passie’, aldus henzelf. Met dank aan deze samenwerking zijn inmiddels acht creaties gemaakt, waar deze 2017 50′ Marauder AMG de laatste van is. En hoewel deze boot symbool is voor de 10-jarige samenwerking, staat het ook symbool voor Mercedes-AMG’s 50-jarige bestaan verteld Tobias Moers, Chairman van het Managementboard van Mercedes-AMG GmbH.

Dan even de cijfertjes: de 50′ Marauder AMG wordt over het water geschoten door Mercury Racing 1550/1350 Quad Cam 4 Valve motoren die zo’n 3100 pk leveren, impressive. Als je het geluk hebt om aan het roer te staan krijg je de mogelijkheid om met het vermogen te spelen. Met de zogenaamde ‘pleasure key fob’ kun je schakelen tussen 1550 of 1350 pk, dit wordt gerealiseerd door het schakelen van ‘race-fuel’ naar ’91 octane fuel’.

De uiterlijke overeenkomst met de AMG GT R is vooral te zien in de Green Hell Magno lak die is gebruikt op de boot als wel op de AMG GT R. Heb je nu een AMG GT R op je oprit staan en heb je nog iets toonbaars nodig voor in je vijver? Stuur even een mailtje naar Cigarette Racing, dan vertellen ze wat ie kost.



43 reacties

Zwembandjes oproken!
@Dizono: Ik heb elke dag een zwemband om. Jammer dat ik die niet kan oproken.
@viezefreddyw: probeer crack, je zult versteld staan
Of een appel
De enige AMG waarmee je de lokale bandenboer een beetje mee teleur stelt…
@mzonneveld: die ziet je inderdaad waarschijnlijk liever met een G AMG 6×6 met kale banden voor de deur stoppen..
Slecht nieuws voor de boomknuffelaars van Jesse, dit slurpt wel een paar litertjes per uur ;-)
@lekkerlinksrijden: een vriend van me heeft een boot en hij zegt ook: je financiële gezondheid is voorbij. Om een ‘klein’ boodje (v8 300 pk) uit varen te nemen kost al gauw paar honderd euro aan benzine
@stino: Als hij net zo goed kan rekenen als jij kan spellen, denk ik dat het wel mee valt.
@jasbelle: ik heb ook gedronken, laat me
@lekkerlinksrijden: wellicht wel per minuut ;)
@apriliarsv: dat weet ik wel zeker. Enkele seconden voor een litertje.
@lekbak: in mijn speedboat met v8 360 pk was een uur vol gas goed voor 100 liter. Dus na 2 jaar pret maar weer verkocht
@lekkerlinksrijden: Zo vaak vaar je niet vol gas. Toch zo’n grote v8 heb je geen hol aan in dit land. Op de leuke plekken mag je niet hard varen’ of op bepaalde momenten’. Best is nog gewoon een grote sloep met ruimte voor 15 mensen. Mijn ouders hadden zoiets. 7.5 meter en ruim 100pk diesel. Als je met 4 man in de punt ging zitten en het gas open trok kwam je in plané zonder dat je 45 graden richtig de hemel vertrok. Zoveel lol mee gehad, maar zelfs dat was qua onderhoudt, stalling en uiteindelijk €/pu echt belachelijk duur. Genieten van varen kan als het je eigen boot niet is. Of je moet hem achter in je tuin aan een stijger hebben liggen.
@fmgarcia: als je nou eens geen 100pk maar 25pk in die sloep legt vaar je voor een paar euro per uur. Ligplaats voor 500* per jaar onder dak en onderhoud hoeft ook echt niet zoveel te kosten. Twee middagen per jaar en een paar honderd euro is voldoende. Het lijkt me geen probleem om 150 euro per maand kwijt te zijn excl vaaruren als je een sloep van 50 tot 100k kunt bekostigen.

*kosten midden in het Friese watersportgebied.
@lekbak: Nee is ook zo, je hebt het over 2 dagen in de week. Dat hebben ze de eerste zomer misschien net gered, maar denk eerder per maand. Dit was in Loosdrecht dus wsl wel duurder dan Friesland. Dat je niet moet zeiken als je 50-100 k neer telt ben ik mee eens hoor. Alleen wel realistisch om een boot weg te doen na twee zomers 50 uur verder te zijn. 25 pk is voor wat wij deden inderdaad voldoende. De verkoper trok mijn pa over de streep door te gaan proefvaren met windkracht 6 dan is het heerlijk om weer snel aan wal te zijn.
@fmgarcia: ik heb het over twee middagen per jaar werk aan onderhoud ;-)

Een groot probleem bij zulke dingen is dat de mensen die zoiets kunnen betalen vaak te druk zijn met geld verdienen om er mee te varen.
@lekbak: Oo ik las het snel vanaf mail en toen reactie in app. Excussesss! Het is maar wat je ervoor over hebt. Bootjes mensen verklaren de meeste hier voor gek dat ze al hun tijd en geld investeren om een 159 te laten ‘blijven’ shinen. Ikzelf zit er tussen denk ik. Een auto is om te gebruiken maar fijn als je in de financiële positie bent om een leuke te rijden. Een boot komt daarna en moet nog minder gezeik zijn. Leuke dingen kosten geld. Maar hoe meer leuke dingen je kan betalen. Hoe meer gezeik je hebt aan onderhoud administratie kortom gezeik! Ik hou het voorlopig bij auto’s.
Hartstikke onhandig zo’n schuit. Vind maar eens een fatsoenlijke plek in een haven.
@dwersbongel: in die nieuwe sloot in drachten kan je je bootje neerleggen als die aan bepaalde voorwaarden voldoet. Is de moeite waard toch? Moet je in de wintermaanden de boot wel mooi verlichten.
@lekbak: klopt! En de ac-tion is dichtbij voor lampjes!
Nadeel is wel dat je na twee keer die sloot door je het wel gezien hebt…
@lekbak: daar kun je niet eens keren met deze boot, misschien alleen in de achteruit er dus weer weg.
Hier heb je niks aan! Er is geen lekker wijf te vinden die in bikini op het boeg gedeelte wil liggen. Tenzij je stil in een haven ligt….
@rufctr01: en je moet er telkens een nieuw lekker wijf op leggen omdat ze telkens van boord waaien! {:-/
Zo veel mooier en scherper dan die van Aston Martin.
En daarna je reis verder zetten met CLK GTR SS!
Goed drugsbaron mexico…. sorry heren…. maar verder gt in het groen… wat mooi
Doe mijn de auto maar.
AMG, leg aub eigen motoren in zo’n boot.
Dit is gewoon slechte marketing, als je een boot uitbrengt en de motoren ergens anders vandaan moet gaan halen.
@svenb: 550 of 1550 pk is wel een enorm verschil hoor…
@svenb: Die Mercedes motor uit de AMG GT is niks vergeleken met deze beesten van Mercury Racing!
vorige zomer zo een zwart met goude gezien in st tropez. Wel waar je dit soort speelgoed verwacht..
Ultiem drugs transport!? Wat moet je anders mee?
@jorden: springen over de golven?
@jorden: vluchtelingen vervoeren
Vreselijk dikke boot en dito auto. Als dit het enige was wat ik ooit mocht bezitten aan speelgoed in mijn leven tekende ik ervoor. Moet ik wel een huis in Miami hebben ;)
Die kun je mooi achter je G63 hangen
De naam alleen…means business!
Handig is anders. Maar wel lekker dik.
Trekhaak achter je AMG GTR en op naar de haven!
Je moet nog best kunnen varen om deze vol gas over zee te knallen denk ik
Hoeveel KG kogeldruk zou je hebben met zo’n waardeloze trailer achter je G-klasse?
@jack_abarth: al het gewicht zit boven of zelfs achter de wielen. Ik denk dat je de voorkant van die kar gewoon met één hand optilt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).