• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KNAL met je Mercedes-AMG over het water

Auteur: dyllie, gepost 16 februari 2017 om 19:52 – 43 Reacties

Afbeelding KNAL met je Mercedes-AMG over het waterAfbeelding KNAL met je Mercedes-AMG over het waterAfbeelding KNAL met je Mercedes-AMG over het waterAfbeelding KNAL met je Mercedes-AMG over het waterAfbeelding KNAL met je Mercedes-AMG over het water

Mercedes-amg-cigarette-boat
Het verkrachten van achterbanden, ja dat is waar Mercedes-AMG in excelleert. Op het water kunnen ze blijkbaar ook een leuk kunstje!

“Driving Performance on land and on the water”, zo vieren Mercedes-AMG and Cigarette Racing hun tienjarige samenwerking. Ze onthullen een kneiterdikke waterrat geïnspireerd door de net zo dikke Mercedes-AMG GT R. De boot is onthuld op de Miami International Boat Show. Net zoals bij de AMG GT R is er veel carbon-fiber verwerkt in de 2017 50′ Marauder AMG, ja zo heet deze beauty. Het dek, cockpit en consoles zijn ontwikkeld met een laminaat van carbon in combinatie met kern van schuim…juist. Daar kunnen ze bij je lokale laminatenlegger nog wat van leren.

Mercedes-AMG en Cigarette Racing worden verbonden door ‘performance’, ‘perfection’ en ‘passie’, aldus henzelf. Met dank aan deze samenwerking zijn inmiddels acht creaties gemaakt, waar deze 2017 50′ Marauder AMG de laatste van is. En hoewel deze boot symbool is voor de 10-jarige samenwerking, staat het ook symbool voor Mercedes-AMG’s 50-jarige bestaan verteld Tobias Moers, Chairman van het Managementboard van Mercedes-AMG GmbH.

Dan even de cijfertjes: de 50′ Marauder AMG wordt over het water geschoten door Mercury Racing 1550/1350 Quad Cam 4 Valve motoren die zo’n 3100 pk leveren, impressive. Als je het geluk hebt om aan het roer te staan krijg je de mogelijkheid om met het vermogen te spelen. Met de zogenaamde ‘pleasure key fob’ kun je schakelen tussen 1550 of 1350 pk, dit wordt gerealiseerd door het schakelen van ‘race-fuel’ naar ’91 octane fuel’.

De uiterlijke overeenkomst met de AMG GT R is vooral te zien in de Green Hell Magno lak die is gebruikt op de boot als wel op de AMG GT R. Heb je nu een AMG GT R op je oprit staan en heb je nog iets toonbaars nodig voor in je vijver? Stuur even een mailtje naar Cigarette Racing, dan vertellen ze wat ie kost.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-r, boten, cigarette-racing, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Zie hier: een zwevende motorfiets van BMW
Volgend bericht: Max: ‘bochtensnelheid RB13 zeer indrukwekkend’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dizono zegt

    16 februari 2017 om 19:56

    Zwembandjes oproken!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      16 februari 2017 om 21:40

      @Dizono: Ik heb elke dag een zwemband om. Jammer dat ik die niet kan oproken.

      Login om te reageren
      • mcaa zegt

        16 februari 2017 om 22:24

        @viezefreddyw: probeer crack, je zult versteld staan

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          18 februari 2017 om 12:03

          Of een appel

          Login om te reageren
  2. mzonneveld zegt

    16 februari 2017 om 20:06

    De enige AMG waarmee je de lokale bandenboer een beetje mee teleur stelt…

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      16 februari 2017 om 20:46

      @mzonneveld: die ziet je inderdaad waarschijnlijk liever met een G AMG 6×6 met kale banden voor de deur stoppen..

      Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    16 februari 2017 om 20:10

    Slecht nieuws voor de boomknuffelaars van Jesse, dit slurpt wel een paar litertjes per uur ;-)

    Login om te reageren
    • stino zegt

      16 februari 2017 om 20:13

      @lekkerlinksrijden: een vriend van me heeft een boot en hij zegt ook: je financiële gezondheid is voorbij. Om een ‘klein’ boodje (v8 300 pk) uit varen te nemen kost al gauw paar honderd euro aan benzine

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        16 februari 2017 om 21:31

        @stino: Als hij net zo goed kan rekenen als jij kan spellen, denk ik dat het wel mee valt.

        Login om te reageren
        • stino zegt

          16 februari 2017 om 22:43

          @jasbelle: ik heb ook gedronken, laat me

          Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      16 februari 2017 om 21:10

      @lekkerlinksrijden: wellicht wel per minuut ;)

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        16 februari 2017 om 22:25

        @apriliarsv: dat weet ik wel zeker. Enkele seconden voor een litertje.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          17 februari 2017 om 08:34

          @lekbak: in mijn speedboat met v8 360 pk was een uur vol gas goed voor 100 liter. Dus na 2 jaar pret maar weer verkocht

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            17 februari 2017 om 09:03

            @lekkerlinksrijden: Zo vaak vaar je niet vol gas. Toch zo’n grote v8 heb je geen hol aan in dit land. Op de leuke plekken mag je niet hard varen’ of op bepaalde momenten’. Best is nog gewoon een grote sloep met ruimte voor 15 mensen. Mijn ouders hadden zoiets. 7.5 meter en ruim 100pk diesel. Als je met 4 man in de punt ging zitten en het gas open trok kwam je in plané zonder dat je 45 graden richtig de hemel vertrok. Zoveel lol mee gehad, maar zelfs dat was qua onderhoudt, stalling en uiteindelijk €/pu echt belachelijk duur. Genieten van varen kan als het je eigen boot niet is. Of je moet hem achter in je tuin aan een stijger hebben liggen.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              17 februari 2017 om 16:54

              @fmgarcia: als je nou eens geen 100pk maar 25pk in die sloep legt vaar je voor een paar euro per uur. Ligplaats voor 500* per jaar onder dak en onderhoud hoeft ook echt niet zoveel te kosten. Twee middagen per jaar en een paar honderd euro is voldoende. Het lijkt me geen probleem om 150 euro per maand kwijt te zijn excl vaaruren als je een sloep van 50 tot 100k kunt bekostigen.

              *kosten midden in het Friese watersportgebied.

              Login om te reageren
              • fmgarcia zegt

                17 februari 2017 om 17:02

                @lekbak: Nee is ook zo, je hebt het over 2 dagen in de week. Dat hebben ze de eerste zomer misschien net gered, maar denk eerder per maand. Dit was in Loosdrecht dus wsl wel duurder dan Friesland. Dat je niet moet zeiken als je 50-100 k neer telt ben ik mee eens hoor. Alleen wel realistisch om een boot weg te doen na twee zomers 50 uur verder te zijn. 25 pk is voor wat wij deden inderdaad voldoende. De verkoper trok mijn pa over de streep door te gaan proefvaren met windkracht 6 dan is het heerlijk om weer snel aan wal te zijn.

              • lekbak zegt

                17 februari 2017 om 17:09

                @fmgarcia: ik heb het over twee middagen per jaar werk aan onderhoud ;-)

                Een groot probleem bij zulke dingen is dat de mensen die zoiets kunnen betalen vaak te druk zijn met geld verdienen om er mee te varen.

              • fmgarcia zegt

                17 februari 2017 om 17:15

                @lekbak: Oo ik las het snel vanaf mail en toen reactie in app. Excussesss! Het is maar wat je ervoor over hebt. Bootjes mensen verklaren de meeste hier voor gek dat ze al hun tijd en geld investeren om een 159 te laten ‘blijven’ shinen. Ikzelf zit er tussen denk ik. Een auto is om te gebruiken maar fijn als je in de financiële positie bent om een leuke te rijden. Een boot komt daarna en moet nog minder gezeik zijn. Leuke dingen kosten geld. Maar hoe meer leuke dingen je kan betalen. Hoe meer gezeik je hebt aan onderhoud administratie kortom gezeik! Ik hou het voorlopig bij auto’s.

  4. dwersbongel zegt

    16 februari 2017 om 20:10

    Hartstikke onhandig zo’n schuit. Vind maar eens een fatsoenlijke plek in een haven.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      16 februari 2017 om 20:14

      @dwersbongel: in die nieuwe sloot in drachten kan je je bootje neerleggen als die aan bepaalde voorwaarden voldoet. Is de moeite waard toch? Moet je in de wintermaanden de boot wel mooi verlichten.

      Login om te reageren
      • dwersbongel zegt

        16 februari 2017 om 20:16

        @lekbak: klopt! En de ac-tion is dichtbij voor lampjes!
        Nadeel is wel dat je na twee keer die sloot door je het wel gezien hebt…

        Login om te reageren
      • peug206 zegt

        17 februari 2017 om 21:29

        @lekbak: daar kun je niet eens keren met deze boot, misschien alleen in de achteruit er dus weer weg.

        Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    16 februari 2017 om 20:18

    Hier heb je niks aan! Er is geen lekker wijf te vinden die in bikini op het boeg gedeelte wil liggen. Tenzij je stil in een haven ligt….

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      16 februari 2017 om 22:27

      @rufctr01: en je moet er telkens een nieuw lekker wijf op leggen omdat ze telkens van boord waaien! {:-/

      Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    16 februari 2017 om 20:19

    Zo veel mooier en scherper dan die van Aston Martin.

    Login om te reageren
  7. leaper035t zegt

    16 februari 2017 om 20:24

    En daarna je reis verder zetten met CLK GTR SS!

    Login om te reageren
  8. elemento zegt

    16 februari 2017 om 20:28

    Goed drugsbaron mexico…. sorry heren…. maar verder gt in het groen… wat mooi

    Login om te reageren
  9. HZW zegt

    16 februari 2017 om 20:41

    Doe mijn de auto maar.

    Login om te reageren
  10. SvenB zegt

    16 februari 2017 om 21:11

    AMG, leg aub eigen motoren in zo’n boot.
    Dit is gewoon slechte marketing, als je een boot uitbrengt en de motoren ergens anders vandaan moet gaan halen.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      16 februari 2017 om 23:35

      @svenb: 550 of 1550 pk is wel een enorm verschil hoor…

      Login om te reageren
    • woot zegt

      16 februari 2017 om 23:43

      @svenb: Die Mercedes motor uit de AMG GT is niks vergeleken met deze beesten van Mercury Racing!

      Login om te reageren
  11. schuiftrompet zegt

    16 februari 2017 om 21:13

    vorige zomer zo een zwart met goude gezien in st tropez. Wel waar je dit soort speelgoed verwacht..

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    16 februari 2017 om 21:14

    Ultiem drugs transport!? Wat moet je anders mee?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 februari 2017 om 21:16

      @jorden: springen over de golven?

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      16 februari 2017 om 21:28

      @jorden: vluchtelingen vervoeren

      Login om te reageren
  13. rolov zegt

    16 februari 2017 om 21:17

    Vreselijk dikke boot en dito auto. Als dit het enige was wat ik ooit mocht bezitten aan speelgoed in mijn leven tekende ik ervoor. Moet ik wel een huis in Miami hebben ;)

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    16 februari 2017 om 22:25

    Die kun je mooi achter je G63 hangen

    Login om te reageren
  15. p993 zegt

    16 februari 2017 om 22:41

    De naam alleen…means business!

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    17 februari 2017 om 07:15

    Handig is anders. Maar wel lekker dik.

    Login om te reageren
  17. martijn11 zegt

    17 februari 2017 om 07:47

    Trekhaak achter je AMG GTR en op naar de haven!

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    17 februari 2017 om 09:19

    Je moet nog best kunnen varen om deze vol gas over zee te knallen denk ik

    Login om te reageren
  19. jack_abarth zegt

    17 februari 2017 om 15:49

    Hoeveel KG kogeldruk zou je hebben met zo’n waardeloze trailer achter je G-klasse?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 februari 2017 om 16:55

      @jack_abarth: al het gewicht zit boven of zelfs achter de wielen. Ik denk dat je de voorkant van die kar gewoon met één hand optilt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North