• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koekoek, is dit het interieur van de nieuwe Volvo V60?

Auteur: RubenPriest, gepost 5 januari 2018 om 10:28 – 31 Reacties

Garmin


We zien een aantal vernieuwingen.

Aan de andere kant van de wereld barst binnenkort technologiebeurs CES los. Het evenement wordt gehouden in Las Vegas, Nevada. Je kunt het vergelijken met de autosalon van Genève, maar dan op het gebied van tech en gadgets. Bedrijven presenteren nieuwe producten, diensten en ideeën. Ook Garmin is aanwezig en laat in de gokstad een nieuw infotainment platform zien.

Nee, niet heel spannend allemaal. Wél spannend is een preview die we voor ogen kregen. Het lijkt op een Volvo interieur dat we nog niet eerder hadden gezien. Ter vergelijking pakken we de XC60 (rijtest) er even bij. De gelijkenissen zijn hier goed te zien. Nieuw zijn de twee kleine ronde schermpjes waarmee de infotainment kan worden bediend. Het doet me denken aan de OLED-displays op het stuur van een Range Rover Velar (rijtest), hetzij in grotere vorm.

De kans is dus aanwezig dat we hier naar het interieur van de nieuwe Volvo V60 kijken, de burgerbak die het merk de komende maanden zal onthullen. Autofabrikanten gaan steeds meer doen met virtuele knoppen en nemen afscheid van het fysieke spul. Overigens niet alleen autofabrikanten doen dat. Je ziet het ook in de wereld van smartphones. Zo nam Apple in 2017 afscheid van de iconische thuisknop met de iPhone X. De fysieke thuisknop werd met de iPhone 7 in 2016 al vervangen door een thuisknop met haptische feedback.

Garmin geeft demo’s op CES. Het nieuwe infotainmentsysteem biedt navigatie-ondersteuning voor achterpassagiers. Daarnaast kunnen de actuele weersomstandigheden worden opgevraagd als er een route is ingesteld. Tevens is er de integratie van Alexa. het spraakbesturingssysteem van Amazon.

Meer informatie over nieuwe producten op CES 2018 check je op Apparata.nl

XC60
Garmin

UPDATE: zoals de eerste reactie hieronder al aangeeft, het is een XC90. Ook tipgever Ollie kwam er via de mail op terug, desalniettemin bedankt voor de tip!

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
    Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ces-2018, garmin, interieur, v60, Volvo

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe McLaren Senna in het wild
Volgend bericht: Koop dit pand van 1,5 miljoen en sleutel voortaan thuis! »

Lees Interacties

Reacties

  1. thezwart zegt

    5 januari 2018 om 10:35

    Neeeeee!! Is het xc90 interieur plus die draaiknoppen. Gaat niet de v60 worden.

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      5 januari 2018 om 10:52

      @thezwart: lijkt wel een fotoshop van het XC90 interieur. Scherm is duidelijk smaller en waar nu het knopje van de alarmlichten zit, zit bij de XC90 het knopje van het hanschoenenvakje. Bij de XC90 zit de alarmlichten knop aan de andere kant, die is breder.
      Op zich wel mooi, maar raar dat de oude luchtroosters er weer inzitten (dus fotoshop?), vind de nieuwe roosters mooier

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    5 januari 2018 om 10:40

    Zo op het eerste gezicht vind ik het een verbetering tov de huidige V60. Het scherm lijkt wel erg klein. Om de een of andere reden vind ik het ook beter ogen als een scherm in landscape-modus wordt geplaatst. Volvo is volgens mij een van de weinige fabrikanten die dat niet doet.

    Ohja en over die iPhone X. Tijdens de kerstborrel op mijn werk stond een collega van me trots zijn iPhone X te laten zien. We stonden op dat moment even buiten. Hij wilde hem ontgrendelen en dan moet je over het scherm vegen. Vanwege zijn koude vingers lukte het niet om de telefoon te ontgrendelen en een fysieke knop is er uiteraard niet. Sta je dan met je iPhone van meer dan 1.200 euro.

    Login om te reageren
    • wouteraerox zegt

      5 januari 2018 om 11:28

      @berlinetta: Renault doet het tegenwoordig ook zo. Leek mij altijd veel logischer wat betreft navigatie (lang/hoog scherm = verder vooruit kunnen kijken) dan een landscape scherm.

      Nu ik beiden heb ervaren (megane en polo) heeft landscape toch mijn voorkeur, waarom weet ik nog niet precies.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 januari 2018 om 11:42

        @wouteraerox: Mijn moeder heeft een Clio en dat scherm is ook in landscape (het is wel bijna vierkant dus veel verschil maakt het niet).

        Ik vind het vooral esthetisch fraaier staan. Het maakt het dashboard breder en dat heeft toch mijn voorkeur.

        Login om te reageren
        • wouteraerox zegt

          5 januari 2018 om 11:47

          @berlinetta: daarmee sla je inderdaad de spijker op zijn kop. Landscape zorgt voor een breder dashboard en voor je gevoel meer ruimte.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            5 januari 2018 om 12:22

            @wouteraerox: Juist. En die ventilatieroosters naast het scherm vergroten het smalle aanzicht nog eens. Ik vind het niet zo geslaagd. Jammer, want het interieur vind ik verder erg fraai.

            Login om te reageren
    • potjak zegt

      5 januari 2018 om 11:46

      @berlinetta: raar met gezichtsherkenning hoef je het scherm niet eens aan te raken. Wanneer hij je niet herkend dien je je password in te geven gelijk aan elke andere iPhone… lekker off-topic maar toch ?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 januari 2018 om 12:06

        @potjak: Tja ik weet het ook niet. Hij kreeg hem in ieder geval niet ontgrendeld.

        Login om te reageren
      • sr20det zegt

        5 januari 2018 om 12:43

        @potjak: nadat de X je gezicht herkent heeft, moet je daarna het scherm omhoog vegen. Anders ontgrendelt hij niet.

        Login om te reageren
  3. DjIdee zegt

    5 januari 2018 om 10:42

    Is wel een Volvo denk ik. Zie hier het filmpje van Garmin (waar je delen van het stuur ziet)… Al verdenk ik haast ook een Opel, en lijkt het bestuurdersscherm weer op wat we van Audi kennen…..

    https://www.youtube.com/watch?v=6h29pRl57uI

    Login om te reageren
    • healey zegt

      5 januari 2018 om 12:59

      @djidee: Garmin is wel goed bezig. Ze leren tenminste van hun fouten. De eerste Garmin in de W205 C-klasse was behoorlijk ruk en traag. Daarna is zowel de hardware als de software ge-update waardoor het een goed bruikbaar systeem was met meer dan acceptabele performance. Nu in de laatste reïncarnatie hebben ze ook de graphics aangepast en ziet het er ook nog eens goed uit. Ook in de link op de Volvo ziet het er uit als een veel duurder systeem dan dat het daadwerkelijk is. Het Mercedes eigen Command navigatie systeem kost iets van €3500 t.o.v. €1000 voor het Garmin systeem. Aan de andere kant komen Android Auto en Apple Carplay ook steeds meer op.

      Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      5 januari 2018 om 13:19

      @DjIdee: dat is ongetwijfeld een Volvo, wist overigens nog niet dat volvo al gebruik maakte van een virtual cockpit

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    5 januari 2018 om 10:51

    Wie vertelt Volvo even dat maandverbandjes niet echt trendy meer zijn? Ze hebben er één op het dashboard geplakt.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      5 januari 2018 om 13:05

      @Jochempie: als jouw vrouw/vriendin met dit formaat thuiskomt… Dan euh, ja moet je zelf weten.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        5 januari 2018 om 14:30

        @winkeb: Scheelt me wel in vliegtickets, zo’n vliegend tapijt.

        Login om te reageren
  5. Edge zegt

    5 januari 2018 om 11:02

    Het zou mooi zijn als deze dingen geen touchscreens zijn, maar ook iets van haptische feedback geven. Want dat mis ik toch wel bij die touchscreens in de auto, de feedback. Geen probleem als je stilstaat en op je gemak kunt kijken waar je tikt, maar op het moment dat je aan het rijden bent moet dat gewoon vrijwel intuïtief gaan.

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    5 januari 2018 om 11:03

    Verrassend. Hopelijk gaan ze voornamelijk iets aan de snelheid doen, want dat schijnt voorlopig nogal tegen te vallen. Verder rijmt alle meuk in je auto bedienen met zo’n touchscreen absoluut niet met het zo veilig mogelijk maken van auto’s. Blind zaken instellen is gewoonweg schier onmogelijk.

    Login om te reageren
  7. olsie zegt

    5 januari 2018 om 11:12

    Mooi hoor. Hopelijk kunnen die ronde knoppen ook de verwarming bedienen. Draaien is nog altijd veel makkelijker dan tippen op z’n scherm.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    5 januari 2018 om 11:26

    Ik zie, met de voordelen van Oled tochscreen knoppen toch ook wat nadelen. Het bedienen lijkt me lastiger, je mist toch de ” feedback” van een schakelaar die omhoog of omlaag staat. Zonder te kijken voel je bijvoorbeeld of de achterruitverwarming aan staat of niet. Dan kun je wel met trillende knopjes werken maar dat is toch niet hetzelfde. De behoefte om meer functies aan een knop te hangen maakt toch dat je je ogen van de weg moet halen om naar bijvoorbeeld een ander zenderstation te zoeken. En ja, zo’n fysieke knop gaat wel eens stuk, maar hoe vaak gebeurt dat nou werkelijk?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 januari 2018 om 11:44

      @pomoek: Echt stuk gaan knoppen inderdaad niet, maar ik zie wel vaak dat ze slijten. Het icoontje vervaagd of een rubbertje laat na loop van tijd los oid.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 januari 2018 om 13:55

      @pomoek: touchscreen met haptische feedback is er al, de nieuwe Audi A7 en A8 hebben dat.

      Login om te reageren
  9. eefie zegt

    5 januari 2018 om 11:51

    Is dat schermpje nou zo klein? Ik heb liever een landscape-scherm

    Login om te reageren
  10. fastshifter zegt

    5 januari 2018 om 13:01

    Die home button lijkt wel een Windows logo….

    Login om te reageren
  11. birdnerd84 zegt

    5 januari 2018 om 13:13

    Overduidelijk een vernieuwd XC90 dashboard. Zet de huidige er maar naast.. qua ontwerp zal de S/V60 natuurlijk veel meer leunen op de andere nieuwe modellen die er duidelijk anders uit zien van binnen, zoals de roosters

    Login om te reageren
  12. barry355gtb zegt

    5 januari 2018 om 13:17

    Je zult hier maar dagelijks naar moeten kijken omdat jij deze hebt gekozen met oogkleppen op. Wat een armoe tov Mercedes en BMW en hierdoor blijkt eens te meer, dat je zult moeten inleveren bij Volvo op het gebied van een mooie en aangename interieur

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 januari 2018 om 13:59

      @barry355gtb: nou nou. Dit scherm is duidelijk groter dan dat in de 3 serie, die 3 serie wacht eigenlijk op een opvolger en de C klasse is inmiddels verouderd tov E en nieuwe A-klasse. Dus bij introductie is deze V60 gewoon de modernste van het stel.

      Login om te reageren
    • kamikaz3 zegt

      5 januari 2018 om 18:27

      @barry355gtb: een conclusie op basis van een beta product van Garmin… over oogkleppen gesproken. Zo’n 3 reeks bijvoorbeeld, is nog steeds een blaupunkt radiootje met 2 heeeeeel eenvoudige ventilatieroosters en een los scherm er boven geplakt. Zo deden ze het in de jaren 90 ook al.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        6 januari 2018 om 13:33

        @kamikaz3: daarom dus een Mercedes tegenwoordig

        Login om te reageren
  13. Henk_he zegt

    5 januari 2018 om 14:03

    “…navigatie-ondersteuning voor achterpassagiers.” Wat is hier in hemelsnaam het nut van? Of begrijp ik het verkeerd?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 januari 2018 om 10:48

      @Henk_he: dat bespaard heel veel “pap, zijn we er al bijna?” vragen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North