Dit is de nieuwe McLaren Senna in het wild

Auteur: , 35 Reacties

Is het beest mooier in de frisse buitenlucht?

Dit is de nieuwe McLaren Senna in het wild

Met de introductie van de McLaren Senna waren de meeste meningen niet heel positief. Sommigen vonden het een schande dat ‘zo’n lelijke supercar’ de naam Senna mocht dragen. Die mening zag je wereldwijd op diverse platformen voorbijkomen. McLaren-fanboys waren wel enthousiast en tussen neus en lippen door waren er de nodige positieve comments te vinden.

McLaren Senna

Tot nu toe is de exclusieve Senna alleen te zien geweest aan de hand van droge studioplaatjes en wat liveshots op het launch event. Een auto oogt echter altijd nét even anders als je ‘m op straat ziet. Met natuurlijk licht worden onder meer andere lijnen zichtbaar.

McLaren Senna

De Senna op de foto’s is gespot door Luke Papworth in thuisland Engeland. Het kan hier gaan om een vroeg exemplaar voor een klant of een concept/pre-productiemodel. In tegenstelling tot de launch kleur (oranje) is deze Senna sinister zwart.

Ondergetekende blijft sceptisch. In mijn ogen lijkt de Senna op een Lamborghini Veneno van McLaren. En de Veneno was ook al zo’n lelijk monster. Lelijk of niet: de Senna is gewoon uitverkocht. Het laatste exemplaar, dat werd geveild voor het goede doel, leverde meer dan een miljoen euro op.



35 reacties

Lelijk is hij zeker, maar aangezien ze voor het uiterlijk voorang gegeven hebben aan prestaties vind ik dat hij de naam Senna zeker mag dragen. Bij Senna ging het namelijk ook alleen maar om prestaties.
@boris9397:
Niet in die ‘form follows function’ marketing prietpraat trappen, dan had ie er uit gezien als een LMP racer.
Dit ding is gewoon achterlijk overdesigned.
@harrie: hij had er waarschijnlijk uit gezien als een LMP racer als het doel geweest was om een LMP racer te bouwen. Maar het doel was een straatlegale racer te bouwen die plaats bied aan 2 personen en te gebruiken is in de binnenstad van Londen en heel af en toe ook heel hard kan, voor voor die ene keer dat een eigenaar er een circuit mee op gaat.
@boris9397: Zeg jij nou dat Senna een lelijkerd was…?
Mooi, niet echt. Maar wel een stoere en dikke bak om te zien en daarom vind ik m juist erg gaaf. Een 570S ziet er wat mij betreft veel te soft uit.
Indrukwekkende auto om te zien. Mooi? Nee, vind ik niet. Misschien wel té indrukwekkend. Vooral de spoiler doet het hem zo. Wat een joekel zeg.
@viezefreddyw: precies. Het is allemaal een beetje to much. Die spoiler staat trouwens wel erg ver naar voren.
Dacht eerst dat het een mislukte replica van de P1 was..
@IJsblok: zou me niets verbazen als de ‘Senna’ snellere rondes rijdt op een circuit.
Als een van de weinigen vind ik het een dik ding. Zo black on black vooral erg leuk.
Kan iemand de jongens en meisjes bij McLaren vertellen dat er op straatauto’s twee kentekens gemonteerd moeten worden?

Leuk hoor, dat form follows function, maar nu krijg je allemaal van die net-niet oplossingen met beugeltjes die het ontwerp ook aantasten.
@escort77: Goed punt! Dat geldt overigens niet alleen voor McLaren, maar ook voor andere sportwagenfabrikanten. Probeer jij maar eens een normaal formaat kentekenplaat op een nieuwe Ferrari te plaatsen zonder de optimale luchtstroom te beïnvloeden of het er gigantisch lelijk uit te laten zien.

Mijn voorstel is dan ook; maak kentekens voorop de auto’s optioneel, net zoals dat in een aantal Amerikaanse staten gebeurt. Als dat bij motorrijders lukt, moet dat voor auto’s toch ook wel te regelen zijn?
@Edge: je hoeft zo exotisch niet te gaan. Op een alfa vind ik dat ook niet mooi.
Ik weet dat dit een geval van vorm volgt functie is, maar kom op… Met zoveel briljante koppen in dat McLaren Technology Center moet het toch wel mogelijk zijn om een auto te maken die kan wat de Senna kan op het circuit, en er ook nog mooi uitziet?
Hier raak je we lvan onder de indruk en deins je wel voor opzij; in dat opzicht is Senna ‘mooi’ …. alhoewel ik de vormgeving wel stoer vindt
Mooi? Nee
Gaaf? Zekerwel

Zoals hierboven ook al genoemd is: functie boven mooi.
Ik snap alleen niks van dit hok… Dé ultieme circuitwagen, maar hij moet ook op de straat kunnen rijden… Het slechtste van twee werelden gecombineerd. En dan ook nog in een oplage van 500(!) stuks maken, á 800k… Koop een 675LT en een échte circuitwagen denk ik dan.
Lijkt net een nieuwe one-off van Lamborghini.. de Lamborghini Stronzo
Prima Batmobile.
Brrrr!
Het enige wat mooi is aan deze auto is dat hij zo belachelijk snel is dat ik er niet lang naar hoef te kijken.
Vorm volgt functie… maar het ding ziet er niet uit.
Hier komt nooit een poster in huis van een supercar die er niet uitziet. Dus helaas, McLaren. Hij kan wel snel zijn, het oog wil ook wat.
Sweet Jesus. Moet die ouwe Gumpert toch z’n meerdere erkennen. Wat een gedrocht. Krijg je er een verwijzing naar de opticien bij?
@davelepeef: jij vast wel weer en vergeet niet om eens een foto van de Gumpert Apollo te posten. Kunnen we weer eens gaan checken welke smaak de AB gemeente heeft in deze.
Idd een lelijk ding
Wat staat die achterspoiler raar. Het is niet moeders mooiste, maar dat is de Veneno ook niet. Ach, als je er zelf in rijdt, zie je het op dat moment toch niet
@eefie: Zeg dat wel, ja. De ingenieurs bij McLaren zullen ongetwijfeld alles tot in detail doorgerekend hebben, maar optisch klopt de positionering van die achterspoiler niet echt. Gevoelsmatig zou hij wat verder achterop de carrosserie geplaatst moeten worden.
@Edge: hij staat ver naar voren maar daarvoor ie ook hoger. Er moet ruimte overblijven om de uitstroomopeningen goed te laten werken.
De Batmobiel is ook niet de allermooiste. Desondanks toch de droom van elk 8 jarig jongetje! Dit is de Batmobiel anno 2018
De uitlaten staan recht omhoog. Hij is dus nog milieuvriendelijk ook :-)
Lelijk lelijk wat een lelijke auto’s bouwen ze bij meclaren kitserig gedoe voor de Opel Calibra liefhebbers maar dan voor de
Rijke hahaha
Zal ie wel niet van opknappen, maar toch eens lekker een anno nix18 Marlboro livery eroverheen trekken
Als je een beetje kennis hebt van aërodynamica, dan weet je ook dat dit veel efficiënter kan.
Niets alleen maar vorm volgt functie, anders was de diffuser wel een stuk forser en de ruimte rond de voorwiel ophanging een stuk opener.
Adrien Newey is vast niet onder de indruk.
Bizar om dit op straat te zien rijden, zal met de klantenauto’s niet veel gebeuren lijkt me.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).