• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg slopen? Top Gear bellen!

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 mei 2007 om 17:55 – 62 Reacties

Koenigsegg CCXR-crash


Top Gear schijnt van plan te zijn ervoor te zorgen dat Koenigsegg een exclusief merk blijft. Ze kregen voor een item in hun magazine een 1018 pk sterke, door biobrandstof aangedreven CCXR tot hun beschikking, de enige die er op de aarde rondreed. Reed ja, want bij een tamelijk stevig ongeval is de exclusieve bolide van een slordige miljoen euro behoorlijk bechadigd geraakt.

Aangezien het slippertje van de Stig bij de Zweden nog vers in het geheugen lag, was besloten dat één van de senior engineers van Koenigsegg de auto tussen de fotolokaties zou besturen, om zo het risico op ongevallen met dit exclusieve pk-pakhuis zo klein mogelijk te maken. Vlak voor het ongeval had de ingenieur de venturi-tunnel (een soort ‘rear diffuser’ die voor neerwaartse druk op hoge snelheden zorgt) uitgeschakeld omdat er op die plek een camera geplaatst werd. Vervolgens werd er tijdens het rijden met een behoorlijke snelheid (schatting is 200 km/u) een bocht naar rechts genomen. Midden in die bocht stond een enorme oranje pion waar de Koenigsegg op geklapt is. Aan het magnesium-voorwiel is te zien wat de impact ongeveer is geweest. Bij het ongeval is niemand gewond geraakt, maar ik kan me voorstellen dat de eigenaar van de CCXR niet zo blij was met het nieuws.

Het hele verhaal en meer foto’s zijn te vinden op de Top Gear website.

Koenigsegg CCXR-crash

Koenigsegg CCXR-crash

Koenigsegg CCXR-crash

Koenigsegg CCXR-crash

Met dank aan RA999 en Folkert voor de tip!

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, koenigsegg, Supercars, topgear

Vorig bericht: « Een nieuw begin voor BBS?
Volgend bericht: 2007 Top Gay Cars »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stylez zegt

    11 mei 2007 om 17:56

    Auw…. Dit doet pijn als liefhebber.

    Login om te reageren
  2. Patjuh zegt

    11 mei 2007 om 17:57

    Zo daar zullen ze vast van balen!

    Login om te reageren
  3. Bas zegt

    11 mei 2007 om 17:57

    Das minder :|

    Login om te reageren
  4. Nick zegt

    11 mei 2007 om 17:58

    Shitttt, das echt balen! Geweldig mooie auto, en biobrandstof! Exclusief speeltje ja…

    Login om te reageren
  5. MustangZwerver zegt

    11 mei 2007 om 17:59

    Hmm Koenigsegg Vs. Oranje Pion Vs. Vangrails wie wint er eigenlijk geen 1 lijkt me na het zien van de fotos.

    Maar op de fotos is gelukkig alleen te zien dat de bumper en de velg gebroken zijn verder niets, anders moet de Stig er nog maar is ff mee rijden aangezien hij hier ook een handje voor heeft :P

    Login om te reageren
  6. R 320 CDI zegt

    11 mei 2007 om 17:59

    jeetje… toch een hoop knaken om dat te repareren denk ik… alleen de prijs van een nieuw magnesium velg al…pff

    Login om te reageren
  7. Djivy zegt

    11 mei 2007 om 18:02

    Schitterende titel… “My Big Fat Green Wrecking”

    Goed dat hij het kan navertellen.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    11 mei 2007 om 18:02

    Tsja. Het lijkt altijd allemaal zo fantastisch te gaan bij Top Gear, maar zelfs daar gaat het niet altijd goed… Ik betwijfel of ze dit ook gaan uitzenden, zoals dat andere slippertje van de Stig, dit is toch wat ernstiger…

    Login om te reageren
  9. Silverarrow zegt

    11 mei 2007 om 18:03

    Zonde van zo’n superwagen. Gelukkig is dit niet beyond repair, toch? Anders zou die ingenieur zeker een paar minpuntjes gescoord hebben bij het bedrijf :P

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    11 mei 2007 om 18:05

    Vind ik eigenlijk wel heel erg lullig van TopGear! De crash van the stig had ik nog enig begrip voor… ook omdat het toen niet zo schadelijk was en een afgesloten vliegveld staat niet zo veel in de weg…
    Maar hier lijkt het meer erop dat ze op een te klein weggetje te hard probeerden te rijden. Zowiezo zouden ze zich moeten inhouden als de venturi is uitgeschakeld, zeker bij een 1000pk auto waarvan al bekend was dat de achterkant soms niet in het gareel blijft.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    11 mei 2007 om 18:07

    @ Citrofiel; Wat let je toch weer lekker op. Er zat een ingenieur achter het stuur, niet de Stig!

    Login om te reageren
  12. sonne zegt

    11 mei 2007 om 18:08

    waarom toch allemaal voor een stomme camera !!!! dit zijn mense die niets gevoel hebbe voor auto’s !!GRRRRR

    Login om te reageren
  13. Danger zegt

    11 mei 2007 om 18:08

    Wie reed dr nou de Stig of een mannetje van koeniggsegg?

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    11 mei 2007 om 18:09

    @ Danger; Van de TG-site: “The engineer who was driving…” Dus duidelijk een mannetje van Koenigsegg.

    Login om te reageren
  15. smoke zegt

    11 mei 2007 om 18:10

    @Alwood

    Koenigsegg had zijn eigen senior engineer achter het stuur, da’s net zoiets als Velentino Balboni die een Lambo crasht. Het is onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Zo zie je maar weer dat fouten heel menselijk zijn…

    Login om te reageren
  16. MurcieBoy zegt

    11 mei 2007 om 18:11

    wat heb je ook aan een 1018 pk auto?!

    Login om te reageren
  17. Jurrian zegt

    11 mei 2007 om 18:25

    dat lijkt mij ook nog eens gaaf, om een auto van een miljoen in de prak te rijden, bij voorkeur een veyron, die zien er toch niet uit

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    11 mei 2007 om 18:26

    Hahaha. Super snelle auto maar tegen een pionnetje aanrijden kan ie niet. Dit is geen Zweedse kwaliteit! Koenigsegg lijkt stiekum toch wel een Italiaans merk te zijn!

    Login om te reageren
  19. CCX zegt

    11 mei 2007 om 18:37

    Prachtige wagen 1018pk en nog goed voor het milieu ook maar, wat is die rechte plank in de cockpit die boven de auto uitsteekt op de 1ste foto ?

    Login om te reageren
  20. Slager Korrel zegt

    11 mei 2007 om 18:39

    Shit, wat zijn die Koenigseggs vreselijke auto’s dan.
    Die dingen zijn blijkbaar niet onder controle te houden.
    Zelfs niet door hun eigen ingenieurs. Niet door de Stig.
    Niet door de ene miljonair: http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/15/koenigsegg-ccx-temmen-nog-best-lastig
    En niet door de andere: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/23/plat-gereden-koenigsegg-ccx

    Login om te reageren
  21. Markjuh zegt

    11 mei 2007 om 18:41

    Ik hoop dat ie boven modaal verdient!

    Login om te reageren
  22. RScosworth zegt

    11 mei 2007 om 18:42

    Wat een wagen!!!!!
    Wel mooi op zich dat ze al vaker moeite hebben gehad met een koenigsegg.
    Deze bolide is niet voor mietjes!

    Login om te reageren
  23. bmwF zegt

    11 mei 2007 om 18:49

    top gear bellen? geef die maar aan mij ik kom ze schoon halen en meenemen materiaal genoeg:p

    Login om te reageren
  24. KoboC zegt

    11 mei 2007 om 18:49

    @ Slager Korrel: Het zijn niet de auto’s, maar de mensen die er in rijden die vreselijk zijn. De CCX is een geweldige wagen, maar alle miljonairs denken tegenwoordig dat ze F1-coureurs zijn. Daar zit de fout. The Stig heeft gewoon de auto tot het uiterste proberen te duwen op de baan, en hij is helaas ook over de lijn gegaan. En dit met deze testrijder is een vervelend ongelukje.
    Dit is tenminste nog een auto waar skills voor moet hebben om er in te rijden. Jammer dat er niet meer auto’s zijn waarin je daadwerkelijk moet kunnen rijden voor je er in mag stappen. Met alle elektronica in de huidige auto’s is een chauffeur bijna overbodig.

    Login om te reageren
  25. Alex911 zegt

    11 mei 2007 om 18:58

    @CCX; dat is de rechter deur die open staat :)

    Login om te reageren
  26. slk zegt

    11 mei 2007 om 18:58

    Zon auto mis je niet.Lelijk hok

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    11 mei 2007 om 19:01

    ooh dat valt valt mee, beetje carbon hier en daar.

    Login om te reageren
  28. jasper zegt

    11 mei 2007 om 19:03

    ik denk dat topgear er nooit meer een krijgt

    Login om te reageren
  29. Leon zegt

    11 mei 2007 om 19:18

    1 minuut stilte…

    Login om te reageren
  30. G zegt

    11 mei 2007 om 19:21

    Het is de schuld van de engineer he niet TG als je het verhaal leest was TG alleen getuige :P

    Login om te reageren
  31. stiggie zegt

    11 mei 2007 om 19:23

    beetje oftopic maar weet iedreen al dat er een mini site van de bmw m3 in lucht daar worden wat kleine dingentjes verteld over rondetijd op de ring (8.12)
    en je kan hem in alle kleuren zien mischien is dit oud nieuws maar ik zeg het maar voor de zekerheid

    Login om te reageren
  32. Roadronner zegt

    11 mei 2007 om 19:50

    Dus TopGear houdt er toch niet mee op hihi!

    Login om te reageren
  33. ferdinand zegt

    11 mei 2007 om 19:55

    alsof ze het erpress doen!

    Login om te reageren
  34. Jela zegt

    11 mei 2007 om 19:56

    Verdoeme, m’n favoriete auto -echt waar-, dit verdient 2 minuten stilte

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    11 mei 2007 om 20:03

    “Vlak voor het ongeval had de ingenieur de venturi-tunnel (een soort ‘rear diffuser’ die voor neerwaartse druk op hoge snelheden zorgt) uitgeschakeld omdat er op die plek een camera geplaatst werd. Vervolgens werd er tijdens het rijden met een behoorlijke snelheid (schatting is 200 km/u) een bocht naar rechts genomen.”

    En dit werd door de senior engineer van Koningsei gedaan………Geen wonder dat je die dingen niet op de baan kan houden…….

    Login om te reageren
  36. Alwood zegt

    11 mei 2007 om 20:09

    @Sir Smokealot
    …o *schaamt zich een beetje*
    srry, zal de volgende keer wel weer het volledige (topgear)bericht lezen :)

    das dan niet zo’n probleem voor topgear lijkt me… en wel een beetje suf van die engineer :?

    Login om te reageren
  37. MarcO zegt

    11 mei 2007 om 20:13

    @CCX
    Je naam zou toch vermoeden dat je die openstaande deur zelf had moeten herkennen. Maar het is je vergeven: Dit maakt meer emotie los dan een scherpe geest kan hebben.
    Wel raar overigens dat deze topper niet in 2 stukken breekt, zoals tegenwoordig de trend is. ;)

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    11 mei 2007 om 20:15

    Mijn vriendin maakte een goede opmerking: “TopGear zou toch misschien gaan stoppen? Als dit voor TopGear was dan zullen ze wel weer met nieuwe opnames bezig zijn……”

    Hoe kun je trouwens een venturi-tunnel uitschakelen??

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    11 mei 2007 om 20:22

    @w0o0dy

    “unbolted the rear venturi only moments before,” Ze hebben het er dus afgehaald.

    En volgens mij was dit voor TopGear magazine.

    Login om te reageren
  40. CCX zegt

    11 mei 2007 om 20:28


    kweetnie echt oor ma tkan aan mij lign.
    Trouwens Koenigsegg is al jaren mij favo merk en kben er ook door geobsedeert

    Login om te reageren
  41. stek zegt

    11 mei 2007 om 20:40

    @ CCX Goed voor het milieu? Je bedoelt minder schadelijk denk ik…

    Login om te reageren
  42. CCX zegt

    11 mei 2007 om 21:10

    @stek
    je moet me nu ook weer niet zo lett. nemen é, maar je heb ind. gelijk

    Login om te reageren
  43. floryn zegt

    11 mei 2007 om 21:18

    heerlijke bak

    Login om te reageren
  44. Nick zegt

    11 mei 2007 om 21:36

    Koenigseggs worden wel erg vaak gecrasht de laatste tijd.

    Misschien toch maar overwege om er mee te stoppen Christian?

    Login om te reageren
  45. Arnoud zegt

    11 mei 2007 om 21:45

    @ CCX:
    1018pk en nog goed voor het milieu ook? Minder slecht zal je bedoelen. Al die zuinigere auto’s zijn niet goed voor het milieu. Ze zijn hooguit minder slecht. Wil je echt goed voor het milieu zijn, ga dan lekker lopen ofzo.

    (Sprak ik terwijl mijn eigen auto nog staat af te koelen van een wild ritje).
    Ik bedoel dus niet de moraalridder uit te hangen maar even fijntjes op de feiten te wijzen.

    On-topic:
    Ik vind Koenigseggs geweldige auto’s. Auto’s met echte supersport prestaties en ze zien er nog goed uit ook! Dus echt wel jammer dat er weer een gesneuveld is. Gelukkig wel killed in action, niet afgebrand in een garage oid.

    Login om te reageren
  46. Jela zegt

    11 mei 2007 om 21:51

    ik vind de standaard wielen van de ccx toch mooier, maar ze zijn een pak zwaarder zeker?

    Login om te reageren
  47. Gliffhanger zegt

    11 mei 2007 om 22:24

    Jammer van zoiets!!

    Login om te reageren
  48. Alfaxa zegt

    11 mei 2007 om 22:31

    :'( :'( :'(

    Login om te reageren
  49. Alwood zegt

    11 mei 2007 om 22:32

    @CCX
    ik denk dat het ut dakje is… maar dan flink vernield ofzo…

    Of het is zo’n om-flip ding :P net als op speelgoedwagentjes, als ie op zijn kop licht kan je em daarmee weer omdraaieh ;)

    Login om te reageren
  50. Maarten zegt

    11 mei 2007 om 22:42

    Tja, hoe vertel je dat aan je baas? haha

    Login om te reageren
  51. MarcO zegt

    12 mei 2007 om 08:34

    @ Alwood en CCX
    De derde foto laat duidelijk zien dat het de deur is die open staat en er geen dakje op zit. Ook de foto’s van CCX bewijzen dat het de deur is. Alleen in dit geval kijken we tegen de binnenbekleding omdat het ’t rechter portier is.

    Login om te reageren
  52. vØlvØ frǽk zegt

    12 mei 2007 om 11:37

    maar eigenlijk is het helemaal niet de schuld van top gear, aangezien een mannetje van koeniggsegg reed
    wel zonde, maja het kan gebeuren he..

    Login om te reageren
  53. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    12 mei 2007 om 13:05

    Ja het ergste is dan alleen van ”hoe vertel je dit aan de eigenaar van de auto”. Zonde zeg van deze mooie super excoot.

    Login om te reageren
  54. arjan zegt

    12 mei 2007 om 13:48

    wat een sukkel

    Login om te reageren
  55. Thijs zegt

    12 mei 2007 om 19:24

    Ik weet het niet, maar als ik op de site lees staat er dat hij een aantal keer gerold is.

    Login om te reageren
  56. Jela zegt

    12 mei 2007 om 20:22

    @Thijs, waarschijnlijk zal hij wel een paar spins gemaakt hebben (geslipt dus) maar ik denk niet dat hij gerold is

    Login om te reageren
  57. Alwood zegt

    12 mei 2007 om 22:51

    de deur… psj wat is dat nou weer voor saai antwoord! :P

    Login om te reageren
  58. mark van der laan zegt

    14 mei 2007 om 13:30

    waarom loopt iedereen toch zo te zeuren op topgear????

    het is toch duidelijk de schuld van het mannetje van koenningsegg aangezien hij reed omdat ze wouden voorkomen dat topgear hem zou crashen????

    topgear heeft hier dus geen schuld aan

    Login om te reageren
  59. Patrizia zegt

    16 mei 2007 om 21:09

    Welke idioot rijdt er ook in zo’n auto, da’s vragen om problemen. Afschaffen dit soort penisverlengers!

    Login om te reageren
  60. Leonie zegt

    23 mei 2007 om 19:22

    patrizia, jij hebt dus blijkbaar geen idee van mooie autos. om zon auto in de prak te zien doet pijn….

    Login om te reageren
  61. keislair zegt

    29 juni 2007 om 15:05

    sorry ccxr is total los. onderbodem was gescheurd, helaas niet op de foto’s zichtbaar. op het eerste gezicht lijkt er niet zo veel aan de hand, bumper, spatbord en velg, maar helaas is de hele onder kant er ook aan gegaan incl de wielophanging!!! men werkt al aan een andere!

    Login om te reageren
  62. Sneckoll zegt

    19 maart 2008 om 14:54

    wow das jammer, een perfect mooie auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North