Koetsenbouwer maakt nieuwe 4C, omdat Alfa het niet doet

Auteur: , 55 Reacties

Alfa Romeo, maak aantekeningen!

Afgelopen week werden we tijdens de vrijdagmiddagborrel overvallen door Fiat Chrysler Automobiles dat plannen onthulde voor nagenoeg al haar merken. Hoewel Alfa Romeo in haar vijfjarenplan vertelde over een tweetal nieuwe supersportauto’s -de GTV en de nieuwe 8C- blijft het akelig stil rondom de 4C. De auto lijkt af te stevenen op een eenzame dood. De Italiaanse koetsenbouwer Umberto Palermo onthult gelukkig precies op tijd zijn kijk op de ‘volgende’ Alfa Romeo 4C.

Umberto Palermo, hoofd van het gelijknamige Umberto Palermo Design, heeft zojuist een reeks foto’s geplaatst van de Mole Costruzione Artigianale 001. De wagen, die in samenwerking is gemaakt met leer- en carbonexpert Adler Group, is een one-off die deze week debuteert op de Salone dell’Auto di Torino, de autoshow van Turijn.

De merkwaardige constructie heeft totaal andere vormen gekregen, die hem zowel futuristisch als eigentijdser maken. Met name de voorzijde lijkt meer op de huidige Alfa Romeo’s, wat allerminst een kritiekpunt is. Dat Up Design het allemaal tientallen malen extremer heeft gemaakt, is overigens wel te merken aan de afmetingen van de wagen. Naar verluidt is de omgebouwde 4C liefst 30 centimeter langer geworden! Over het interieur hebben we onze twijfels, maar afgezien daarvan hebben we alleen maar lof voor het ontwerp.

Omdat de auto nog niet officieel onthuld is, hebben we nog weinig details tot onze beschikking. Dat gezegd hebbende gaan we er niet vanuit dat Up Design de wagen van een andere krachtbron heeft voorzien. We rekenen erop dat de koetsenbouwer de 237 pk sterke 1,75-liter benzinemotor in de 4C heeft laten liggen.



55 reacties

Van achteren ziet hij er wel goed uit, maar van voren is het net een 4C die in een soort berenvel ligt.
@grandmasterb:

spatborden zijn idd onnodig hoog ..
maar dan lijkt het net of de koplampspoilers!! echt nut hebben ..
@grandmasterb: doet mij in de verte wat denken aan de chiron met die gril enzo. Beetje bijzonder
@grandmasterb: ik vind net andersom!
@grandmasterb: achterkant is anders nogal van zagato gejat vind ik
keurig ding ..
en +1 voor het feit dat er een echt voertuig staat ipv flauwe photoshop meuk ..
Wat een ongelooflijk gaaf ding zeg! Zo hoort een sportauto eruit te zien.
Prachtig! Heerlijk agressief uiterlijk! Ben altijd benieuwd wat de oorspronkelijke fabrikant hiervan vind? Geloof dat Ferrari niet zo blij was met de stratos reïncarnatie
De kop had ook kunnen luiden: “Umberto Palermo Design trekt lange neus naar FCA.”
Wat een dik ding zeg! Gaaf! Nog ‘ff de 2.9 biturbo V6 erin lepelen en hij is helemaal af. Ohja en mooi rood natuurlijk, in plaats van grijs…
@trustmeiamanengineer: Of haal de turbo’s er vanaf voor wat minder gewicht met een pk’tje of 300/350 en een dikke soundtrack. Power kom je sowiezo niet tekort want het is een lichte auto en de gasrespons is zo ook beter.
@b00m3rang: 300+ pk uit die 1.75 zonder turbo lijkt me best lastig te realiseren. Ik zou er eerder een supercharger opschroeven. Fraai geluid en goede gasrespons.
@berlinetta: ik denk dat hij het over de 2.9 v6 heeft
@berlinetta: dat denk ik ook ja, gelukkig had ik het over de v6 TT. Ik denk dat die motor zonder turbo’s beter past bij het karakter dan met turbo’s.
Op basis waarvan is deze bolide gebouwd? Ik vind ‘m er in ieder geval spectaculair uitzien!
@Original_Arnoud: you serious?
@Original_Arnoud: Toyota Prius
@toyotaprius: hahaha, 100 punten
@original_arnoud: Pontiac Fiero
@Original_Arnoud: Dacia Logan.
@Original_Arnoud: “Naar verluidt is de omgebouwde 4C liefst 30 centimeter langer geworden!” Ik denk een Suzuki Alto ;-)
Niet mooi
4c on steroids… gave bak. Gewoon 100 uitbrengen. Zijn verkocht in een uur… ;-)
@brutaalaapje:

de eerste Alfascist die zijn portomonee trekt voor een nieuwe Alfa moet nog geboren worden ..
@lincoln: want alleen Alfacisten kopen Alfa’s?
Pwoah… Die ziet er wel hebberigmakend uit zeg!
De achterkant is bijna Zagato-esque, de voorkant lijkt daarentegen bij een tjoener vandaan te komen…
@shibby: Eigenlijk is Zagato ook maar een soort “tjoener” (duikt snel weg)
Zegt toch wel wat, dat mensen maar zelf hun Alfa’s gaan bouwen omdat Alfa er zelf niet mee komt.

Velen kunnen in hem een tovenaar ontwaren, maar voor wat hij de laatste jaren met Alfa heeft bereikt ben ik niet onder de indruk van Ome Sergio.

Dat ik niet alleen sta bewijst deze auto.
@tenaci:

een hotrodje van een 4C gemaakt !!

dat heeft elk model van elke fabrikant wel eens ondergaan ..
omdat de betreffende fabrikant er zelf niet mee komt ..
Die 30cm zit ‘em in de neus zo te zien, @jaapiyo krijgt hier de bibbers van lijkt mij zo…
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Coachbuilders/Up_Design/Alfa-Romeo_4C/02-alfa-romeo-4c-up-design.jpg

En nu ik het zo bekijk; hebben nu gewoon de bumper van de Guilia uit de schappen gejat en die met wat kunst- en vliegwerk op een 4C geplakt? Vind het eindresultaat maar eigenaardig… En juist die strakke spitse neus was de mooiste kant van de 4C.
@rob:
Dat klinkt overigens negatiever dan bedoelt; zo op de foto’s lijkt het wel keurig gebouwd. En ieder stukje plaatwerk lijkt te zijn aangeraakt, heeft ook een heel andere uitstraling dan de 4C.
Knap. Maar niet mijn smaak.
Wow! Ik vind de normale 4C eigenlijk niets (behalve in het rood met gewoon zilver LM-velgen vind ik m wel gaan), maar dit is precies zoals hij er uit had moeten zien! Hopelijk komen er meerdere!
Doe mij er maar drie!
Heel noice
Naar mijn mening teveel rare hoekige lijnen in dit ontwerp om het geheel echt gebalanceerd mooi te vinden. Weet dan ook zeker dat ze bij FCA dit ontwerp zullen verafschuwen; het staat namelijk vrij haaks op hun eigen visie.
Die hoge spatborden was mooi geweest als de lampen niet zo complex, poging tot hightechlook waren geweest, maar wat vrouwelijker of subtieler. Zij aanzicht klopt ook nog niet, kont is heerlijk
Heeel vet, zo had ie vanaf het begin moeten zijn
Man, die overhang aan de voorkant is zo groot dat ze zelfs bij Peugeot zoiets hebben van “also also also”…
Stiekem toch wel heel erg gaaf, al denk ik dat ‘ie net even wat mooier geweest zou zijn wanneer ze de raamomlijsting origineel hadden gelaten. Vooral dat opgeplakte zilvergrijze stuk op de voorruit en a-stijl hadden wat mij betreft beter gewoon zwart gekund.
De overhang voor is wat té, maar de wielbasis verlengen is ook wat te kostbaar lijkt me. Hoe dan ook is deze creatie vanaf alle andere hoeken erg fraai.
Toch maar even snel naar Turijn dit weekend Autobloggers…dan kun je hem live zien. Leuk event, toegang gratis en een erg leuke stad.
https://www.parcovalentino.com
Gadverdamme, wat lekker!
Schitterend! Laat Alfa deze maar op de weg zetten.
Recht van voren superdik!!! Van alle andere kanten maar wen lillijk hok met bizarre peoporties
Lotus Exige Evo 2.0
Voor mij is dit zo’n design dat je eerst heel dik vindt maar dat al snel verveelt… bij mij duurde het welgeteld 1 minuut, het mag al de shredder in.
Achterkant is geslaagd, zijkant veel te veel onsamenhangende lijnen en vouwen en front is goed voor een Hotwheels speelgoedautootje van een 6 jarige.
Die voorkant… echt geen gezicht. Lijkt wel of iemand ineens dacht “Oh, er moet nog een Alfa neus op, laten we die er gewoon even bij plakken”. Totaal uit proportie. Ik zou de naam wijzigen in Mole Costruzione Pinokkio
Hmm… Als ik de reacties hier lees, denk ik dat ik de enige ben die ‘m in vrijwel elk opzicht minder mooi vind dan het origineel. Die neus met name, dat meen je toch niet!? Brrr…
Gaaf!
Ik vind hem er gaaf! Maar en profil vind ik de voorklep niet helemaal lekker overlopen in de voorruit. De voorkant lijkt te lang en te plat. De verhoudingen van de ‘oude’ 4C zijn juist lekker gedrongen
Die deuk/veeg over de zijkant verpest het voor mij
Lekker aggressief!
Hij doet me denken aan de Audi Rosemeyer maar misschien komt dat door de kleur en wat designelementen. Gaaf ding, veel beter dan het origineel waar ik niet zo kapot van was,niet lelijk maar ook niet mooi het origineel.
Deze auto is echt dik

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).