• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt dit raceteam in 2021 naar de Formule 1?

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2019 om 14:19 – 24 Reacties

Braap


Vers bloed voor de F1 is in aantocht?!

Het huidige F1-landschap is, op een naamswijziging hier en daar, bekend terrein voor de meeste fans. Wat dat betreft zou het prima zijn als er een nieuwkomer zijn intrede doet in de F1 en ook nog leuk kan meekomen met de rest.

Vanuit Panthera Team Asia F1 is er mogelijke interesse, maar nu ook vanuit Spanje. De naam Campos Racing duikt namelijk op. Dit raceteam wil met geld vanuit de Spaanse autosportfederatie en Monaco Increase Management het tot de F1 kunnen schoppen, aldus Gazetta dello Sport. Het team zou al gesprekken hebben gevoerd met de organisatie van de Formule 1. De plannen lijken realistisch. In 2021 zijn er reglementswijzigingen in de F1 en bovendien is Campos Racing geen nieuw team. Dit Spaanse team werd meer dan 30 jaar geleden opgericht en is actief in onder andere de F2-, en F3 en WTCR.

Mogelijke F1-coureurs die voor Campos Racing gaan rijden zijn Pascal Wehrlein en Alex Palou. Ondanks het feit dat het een Spaans team betreft, zou de F1-tak van het team in Verenigd Koninkrijk gevestigd gaan worden. Gaan we in 2021 twee nieuwe teams zien in de Formule 1? Dat is voor nu koffiedik kijken.

Ook interessant!

  • Stand na GP Qatar 2021
    Stand na GP Qatar 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Brazilië 2021
    Stand na GP Brazilië 2021 plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Mexico 2021
    Stand na GP Mexico 2021 en 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Turkije 2021
    Stand na GP Turkije 2021 plus 6 dingen die opvielen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing, spanje

Vorig bericht: « Zo bizar hard groeit Private Lease in Nederland
Volgend bericht: Porsche 911 afgefikt door mogelijke brandstichting »

Lees Interacties

Reacties

  1. poursuivant zegt

    3 oktober 2019 om 14:26

    Prima. Williams kan in het achterveld wel wat competitie gebruiken, nietwaar?

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      3 oktober 2019 om 14:49

      @poursuivant: en Renault heeft vanaf 2021 ook nog wel wat torretjes over als ze McLaren niet meer hoeven te voorzien…

      Login om te reageren
      • bluebird zegt

        3 oktober 2019 om 15:06

        @griffendahl: ik dacht gehoord te hebben dat ze Williams gaan leveren.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          3 oktober 2019 om 15:21

          @bluebird: Williams heeft recent een deal gesloten met Mercedes tot en met 2025

          Login om te reageren
          • bluebird zegt

            3 oktober 2019 om 23:53

            @erik2907: thnx, wist ik nog niet. Goed voor Williams trouwens.

            Login om te reageren
      • harrie zegt

        3 oktober 2019 om 15:10

        @griffendahl:
        Nee Renault vindt het juist prima dat ze straks geen klantenteam meer hebben want dat pastte toch al in hun lange termijn strategie volgens malle Abi.
        Ik denk dat ze eindelijk eens het snelste Renault-aangedreven team op de grid willen zijn.

        Login om te reageren
  2. gertjan2012 zegt

    3 oktober 2019 om 14:31

    Alweer ? Campos probeerde in 2010 ook op de startgrid te komen. De afloop is bekend, ze stonden er niet….

    Login om te reageren
  3. beast95 zegt

    3 oktober 2019 om 14:38

    Was Campos niet hetgeen wat HRT werd? Echt succesvol verhaal werd dat niet. Maar hopelijk hebben ze het deze keer beter voor elkaar als ze daadwerkelijk willen instappen

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      3 oktober 2019 om 14:43

      @beast95: correct

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    3 oktober 2019 om 14:41

    Mijn verwachting: extra veldvulling met twee paydrivers erin die achteraan mogen rijden.

    Login om te reageren
  5. Breinstein zegt

    3 oktober 2019 om 14:41

    Koopt 1 van de 2 Mercedes op dan?

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      3 oktober 2019 om 17:56

      @breinstein: Ja en de ander Red Bull Racing, wat dan verder gaat als Campos Aston Martin.

      Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    3 oktober 2019 om 15:29

    Is dat wel handig met de brexit in Engeland je fabriek wegzetten

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      3 oktober 2019 om 15:36

      @rob5nismo: waarom niet? Een F1 wagen is niet iets wat besproken word bij handelsverdragen. Als de economie helemaal in elkaar klapt heb je alleen maar goedkoper personeel en materialen om mee te werken lijkt mij.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 oktober 2019 om 21:46

        @lekbak: de f1 wagen zelf niet maar ik denk meer aan de transporten van onderdelen enzo bij douane

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          3 oktober 2019 om 21:51

          @rob5nismo: brexit betekent niet dat er geen handel meer mogelijk is hè. Het is slechts dat het langs de duane moet. Zoals ook bij handel uit bijvoorbeeld China en de vs, en dat gaat ook gewoon goed.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2019 om 16:49

      @rob5nismo: het is wel waar bijna alle andere F1 teams ook zitten.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 oktober 2019 om 21:45

        @mashell: weet ik maar ik denk meer aan transporten de grens overkrijgen enzo. Dat de papierwinkel die erbij komt kijken soms weleens roet in het eten kan gooien

        Login om te reageren
  7. carmasterr zegt

    3 oktober 2019 om 16:03

    Adrian Campos kwam ooit de F1 binnen als paydriver voor Minardi. Sinsdien heeft ie al meerdere keren geprobeerd een eigen team te starten. Eerst probeerde hij het met Bravo F1 in 1993, toen probeerde hij Super Aguri te kopen in 2007 en later werd onder zijn leiding Campos Meta opgericht, wat uiteindelijk Hispania Racing Team (HRT) werd in 2010. Bij bijna elk team dat in de tussentijd dreigde om te vallen werd zijn naam genoemd. Dat wordt nu waarschijnlijk ook weer niks dus.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 oktober 2019 om 17:19

    Gaan we dan met 24 auto’s rijden, of gaat dat feestje dan weer niet door?

    Login om te reageren
  9. FB_100001036415374 zegt

    3 oktober 2019 om 18:13

    Geef mij dan liever een fabrieksteam (Audi of Porsche) ipv het zoveelste klantenteam met 0 ervaring die enkel maar gaan aanmodderen.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      3 oktober 2019 om 20:00

      @brent_decat: Die durven niet.

      Login om te reageren
    • ronnys zegt

      4 oktober 2019 om 11:46

      @brent_decat: Dat voegt in middels helemaal niet zoveel meer toe. Ook mercedes gaat na 2020 voor de personen auto’s geen nieuwe verbrandingsmotoren meer ontwikkelen. Dus de kennis die ze in de F1 ontwikkelen zal dan alleen op het electrische vlak liggen.
      En dat is nu net de reden dat ze in de Formule E gestapt zijn. Dus ook voor VW/Porsche is er niets zo veel meer te halen.

      Login om te reageren
  10. lluq zegt

    3 oktober 2019 om 19:34

    Meen eerder hier geleden te hebben dat ieder nieuw team 400mlj moest betalen om überhaupt te mogen starten. Je moet toch wel compleet debiel zijn om dat te doen. Ik zie een Campos niet in staat dat te kunnen. En de Spaanse autosport federatie/Spaanse politiek kan dat ook niet naar zijn belastingbetalers verantwoorden. Lijkt mij hoogstwaarschijnlijk…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North