• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?

Auteur: Wouter, gepost 30 januari 2009 om 23:33 – 67 Reacties

Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?Afbeelding Komt er een Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen?

Porsche 911 GT2
De Porsche 911 GT2 heeft officieel 530 pk (maar officieus leveren de blokken soms wat meer) en alleen achterwielaandrijving. Serieus snel en in de verkeerde handen best spannend. Toch zijn er mensen die behoefte hebben aan een nog meer hardcore variant.

De ultra-hardcore 911 GT2 RS is bedoeld voor gebruik op het circuit. Denk aan een snel broertje voor de GT3 RS, met slechts 415 pk kun je je tegenwoordig ook niet meer overal vertonen. Volgens de geruchten krijgt de GT2 RS onder andere een perspex achterruit en centrale wielmoeren. Verder zou de GT2 op een heel streng dieet gaan waarbij maar liefst 200 kg bespaard zou moeten worden. Dat lijkt erg onwaarschijnlijk, want met leeggewicht van 1440 kg is de GT2 al zeker niet zwaar. De 911 GT2 RS krijgt 50 extra pk’s zodat het totaal op 580 uitkomt. (via pistonheads)

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2, Porsche

Vorig bericht: « Stoplichten scherp afstellen voor extra boetes
Volgend bericht: Fiat Uno krijgt voor 21.000 euro parkeerboetes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaapschaap zegt

    30 januari 2009 om 23:36

    Stoer!, dat word een echte hardcore racer :D

    Login om te reageren
  2. sebastianchubasco zegt

    30 januari 2009 om 23:39

    200 kg op het gewicht met of zonder vloeistoffen?
    dat zou wel een knappe prestatie zijn.
    ring <7:20 anyone…?

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    30 januari 2009 om 23:40

    beetje overbodig denk ik. Als je die filmpjes van de GT3 (RS) op de Nürburgring ziet, dan is dat ook wel genoeg zat.

    Login om te reageren
  4. Roy zegt

    30 januari 2009 om 23:43

    Porsche lijkt wel getergd sinds dat gedoe met die GT-R.

    Login om te reageren
  5. sander zegt

    30 januari 2009 om 23:50

    waarom niet, leuk :D

    Login om te reageren
  6. Salami zegt

    30 januari 2009 om 23:52

    Aangezien schijnbaar de GT2 al redelijk moeilijk onder controle te houden is, wat zal het hiermee dan worden? Minder gewicht en meer power, alleen op de achterwielen? Slippy-slidey-oversteery?

    Login om te reageren
  7. freek zegt

    30 januari 2009 om 23:52

    Wat moet dat een beest van aan auto worden zeg!
    200kg minder(als ze dat halen) en 50pk meer ! :shock:

    Login om te reageren
  8. Porsche_Fan zegt

    31 januari 2009 om 00:03

    Laat maar komen heren uit stuttgart :D

    Login om te reageren
  9. clijde zegt

    31 januari 2009 om 00:06

    De gt3 is kwa uitelijk is veel mooier dan deze, en dan in het wit. De gaten in de body is wat overdreven. Ik denk dat ze van gekigheid niet meer hoe ze een 911 moeten upgraden.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    31 januari 2009 om 00:09

    Jullie geloven me mss niet, maar de woorden “GT2”, “RS”, “-200 kg”, “580pk” en “Hardcore variant” deden werkelijk rillingen over mijn rug lopen. Hoe kan je de Widowmaker nog gevaarlijker maken dan hij al is? Nou, Porsche levert zelf het antwoord. Gestoord is dat, gewoon onverantwoord gestoord. En gek ook. Dat is geen slaghamer, geen kanon, geen beest, geen sluwe racer, geen edger, maar een guillotine, niet meer en niet minder.

    Login om te reageren
  11. MurcieBoy zegt

    31 januari 2009 om 00:14

    of een vierwielaandrijving met de motor achterin? hoe heet die ook alweer?
    een 944? iemand?

    Login om te reageren
  12. W1ck3D-78 zegt

    31 januari 2009 om 00:16

    … en in de handen van een goede bestuurder sneller dan het meeste dat hier op de planeet rondrijdt.

    Drive it you like you stole it, om maar een cliché uit de kast te halen.

    Login om te reageren
  13. Shenkie zegt

    31 januari 2009 om 00:32

    Wauw wat vet! Geen auto voor amateurs. De huidige GT2 vond ik mooier dan de GT3 van het vorige model. De nieuwe GT3 vind ik echter weer mooier dan deze GT2. Dus ik hoop dat de nieuwe GT2 nóg mooier wordt dan de nieuwe GT3 (wat echt een prachtauto is).

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    31 januari 2009 om 00:33

    Vertaling.
    Porsche heeft raceambities in de hogere klasses. Het gat boven de GT3 RSR.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    31 januari 2009 om 00:38

    @de vlaeminck.

    Als je ziet wat tuners uit 911jes weten te persen en dit ook daadwerkelijk op de weg kunnen zetten, denk ik dat het best wel goed komt met deze GT2 RS.
    En ja, niet iedere leek zal er normaal mee kunnen rijden. Maar daar is deze auto ook niet echt voor bedoeld.

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    31 januari 2009 om 00:45

    @ mx5/rx8owner
    Ik vind het hoe dan ook onverantwoord. Je weet ook dat een auto met een turbo al behoorlijk moeilijk te doseren is voor het fijnere werk, maak daar nog eens 2 turbo’s van, variabele, en geef die kracht (weliswaar via overheersende elektronica) aan de achterwielen. Maak dan een versie met minder gewicht en meer kracht. Widowmaker². En er zullen altijd leken zijn die in deze auto gaan rijden, en ook behoorlijk goeie coureurs kunnen de GT2 maar moeilijk de baas. Beeld je dan eens een GT2 RS in… Ludacris. Veel spectakel en naambekendheid, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  17. JPM zegt

    31 januari 2009 om 00:52

    @ de vlaeminck

    Ach niemand gaat tot het uiterste met dat ding. Als er een GT2 RS komt is het voornamelijk om op te scheppen op feestjes en dat soort dingen. Ik zeg: Laat maar komen!

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    31 januari 2009 om 00:55

    @de vlaeminck.

    In de racerij heeft Porsche zich al bewezen om dit soort turbomotoren te benutten. Vermogens van dik 600pk zijn behaald met een oude race 911 GT2 die in vergelijking met deze auto waarschijnlijk een stuk slechter op de weg ligt als deze. Bedenk wel dat deze auto’s eigenlijk voor slicks bedoeld zijn.
    Dit is meer race dan straatauto, als ik de 200kilo gewichtsbesparing mag geloven.
    Trouwens, als er tegenwoordig met meer dan 1000pk op de achterwielen gereden kan worden is dit natuurlijk kinderspel. :P

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    31 januari 2009 om 00:57

    Vergelijk dit maar met de eerste 911 Turbo. :lol:
    Moeilijk, maar met ervaring te doen.

    Login om te reageren
  20. sjaak1234 zegt

    31 januari 2009 om 00:57

    ”want met leeggewicht van 1440 kg is de GT2 al zeker niet zwaar.”

    Sinds wanneer is 1440kg ligt? De F40 reed meer dan 20 jaar terug al met meer dan 300 kilo minder rond…

    Login om te reageren
  21. Ralph zegt

    31 januari 2009 om 01:08

    GT2 RS; Echte mannen weten waarom.

    Ligt? De F40 werd 20 jaar terug om de oren gereden door de Ruf CTR ‘Yellowbird’.

    Geef mij toch maar liever de Supernatural GT3 RSR! ! !
    Minder gatenkaas…

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    31 januari 2009 om 01:11

    @de vlaeminck.

    Login om te reageren
  23. Ralph zegt

    31 januari 2009 om 01:19

    Rondje Nordschleife in 7:32! ! !

    Oeps… de Carrera GT 7:37.

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    31 januari 2009 om 01:52

    Oeh, dat wordt een enge auto. Maar wel eentje die je moet hebben :>

    Login om te reageren
  25. vla zegt

    31 januari 2009 om 01:58

    @ JPM
    Daar heb je een onweerlegbaar punt, ik geef je volkomen gelijk.

    @ mx5/rx8owner
    De 993 is van voor mijn tijd! (niet dat ik er niets van weet, maar die glorie heb ik niet gekend) En tja… Wat moet ik zeggen… Met al die evoluties op motor- en aandrijvingtechnisch gebied, is het niet zo verwonderlijk dat er krachtpatsters van zo’n formaat bestaan. En overigens: het gaat toch eigenlijk om koppel? Wat denk jij?

    Login om te reageren
  26. The 12oach zegt

    31 januari 2009 om 02:37

    1440 kilo is niet licht maar wat noem je licht dat menig Honda civicje of noem het maar op klein autotje net aan 1000 kg weegt wilt niet zeggen dat het net zo gebouwd is als dit. Want dit ding moet eventjes wat meer vermogen neer leggen en ook nog is veilig genoeg ervoor zijn. En ja dan kan je een civic wel naar 500pk liften maar de veiligheid is er niet naar, mits standaard.

    Ik wil dit ding hebben.

    Login om te reageren
  27. KamerOlifant zegt

    31 januari 2009 om 02:46

    Wauw! Hopen dan dat er een gek op staat die een pakket aanbiedt wat de GT2 RS dan streetlegal maakt… Net zoals met de Maserati MC12 Corsa, door EDO geloof ik.

    Login om te reageren
  28. BAAP zegt

    31 januari 2009 om 03:36

    1240 kg

    580 pk

    porsche

    twins

    abnormaal hard!

    Login om te reageren
  29. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    31 januari 2009 om 04:17

    Degene die dit allemaal tegen spreekt en vindt dat ze al snel genoeg
    zijn moet weten dat dit een:

    “Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen” !!!!

    word! ;)

    More power, less weight = more mán fun..

    Login om te reageren
  30. Supreem zegt

    31 januari 2009 om 05:27

    Dit klinkt een beetje als een Ruf CTR2 op dieet. En dat is vrij extreem.
    Leuk!

    Login om te reageren
  31. Gnermo zegt

    31 januari 2009 om 08:58

    Ze maken deze gewoon om dat ring recordje ff te pakken :P

    Login om te reageren
  32. Emile_Benz zegt

    31 januari 2009 om 09:01

    I love Stuttgart… :P

    Login om te reageren
  33. autoblogger zegt

    31 januari 2009 om 09:15

    Best kut als de GT-R dan gewoon weer wint…

    Login om te reageren
  34. Joost1990 zegt

    31 januari 2009 om 09:23

    This is a man’s world… :D

    Login om te reageren
  35. pieter zegt

    31 januari 2009 om 09:44

    @murcieboy

    959

    Login om te reageren
  36. NLBUURMAN zegt

    31 januari 2009 om 09:57

    @MurcieBoy
    bedoel je de 959?

    Login om te reageren
  37. #Lennard zegt

    31 januari 2009 om 10:18

    Why? Because we can :)

    Login om te reageren
  38. johnny t-jet zegt

    31 januari 2009 om 10:22

    ”met slechts 415 pk kun je je tegenwoordig ook niet meer overal vertonen”’

    Heerlijk , nu de eerste nog die deze marginal pk”s op de nurburgring volledig kan benutten. je mag je vinder opsteken.

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    31 januari 2009 om 10:46

    Dat klinkt HEEL gevaarlijk… I Like It!

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    31 januari 2009 om 11:21

    En dit moet dan zeker 3 ton gaan kosten? Nee, alhoewel ik een redelijke Porsche enthousiast ben is dat gewoon een belachelijke prijs voor een 911. Ik vond €269.000 al belachelijk, daar niet van…

    Maak dan een opvolger voor de GT ofzo…

    Login om te reageren
  41. Laurens zegt

    31 januari 2009 om 11:27

    Modern rubber, ESP, klein turbo gat door hoge compressie motor, veiligheidsvoorzieningen: denk dat die jaren ’70 Turbo’s de echte mannen auto’s waren. En doordat die heren jong overleden zijn, zijn de genen verloren gegaan en worden wij nu afgescheept met dit soort watjes auto’s ;-)

    Login om te reageren
  42. Timmie zegt

    31 januari 2009 om 11:33

    Ja, dit kan een tegenreactie zijn op Nissan… Daar bij Porsche zijn ze toch zo imagogeil… Ooit zal dat eens tegen hun keren… Het zijn daar slechte verliezers!!! Man, je hebt sportwagens, meer moet dat toch zelden zijn???

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    31 januari 2009 om 11:38

    Het zijn inderdaad slechte verliezers. Daarom maken ze al jaren dikke winsten.

    Login om te reageren
  44. pietje zegt

    31 januari 2009 om 11:39

    Ik hoop dat die komt!

    Login om te reageren
  45. Stijn zegt

    31 januari 2009 om 11:56

    De GT2 gaat gewoon net als de Turbo een facelift krijgen. En ja het aantal pk’s zal waarschijnlijk met 30 ofzo stijgen en mogelijk krijgt nieuwe net als de 997 GT3 MKII velgen met centrale wielmoeren. Maar verwacht voor de rest (buiten de introductie van PDK) niet teveel nieuws…

    Login om te reageren
  46. WieAndersDasAuto zegt

    31 januari 2009 om 12:03

    Dat is een behoorlijk bruut ding! Je moet wel van goede huize komen wil je hiermee even lekker racen.

    Ik zou het heel knap vinden als ze die 200 kg er echt af kunnen halen. Dat is wel een prestatie hoor. 580 pk, 1240 kg, dat wil wel vooruit hoor!

    Ben zeer benieuwd wanneer die uitkomt :D

    Login om te reageren
  47. Jorden zegt

    31 januari 2009 om 12:10

    De GT2 heeft geen gestript interieur zoals de GT3, dus daar kan je makkelijk beginnen.

    Login om te reageren
  48. mc959 zegt

    31 januari 2009 om 12:11

    Jongens toch, dit vergelijken met een F40????
    F40 is een motor, 4 wielen en een stuur, voor de rest heb je niks
    daarbij heeft de F40 een heel slechte versnelling verhouding (in 5de zou hij
    420km/uur kunnen halen, maar is niet krachtig genoeg ervoor)
    En ja de GT2 zelf in zijn huidig formaat is 300kg zwaarder, maar geeft
    de F40 geen enkele kans qua prestaties met o.a. Gps, airco, tractioncontrol, ESP, airbags overal en zelfs plaats om een paar zakken kwijt te raken.

    Login om te reageren
  49. Pieliej zegt

    31 januari 2009 om 12:30

    Hihi, er is ook een 996 GT2 RS trouwens. Zeer onbekend, zijn ook maar een paar exemplaren van gebouwd. Er staat er wel een op autogespot.com

    Login om te reageren
  50. DennieFR zegt

    31 januari 2009 om 12:43

    Indrukwekkende cijfers voor een al indrukwekkende auto :D

    200kg eraf is niet onmogelijk op de toch al niet zware GT2,maar denk daarbij wel aan een kaal interieur en veel carbon,wat de prijs weer goed richting de hemel drijft ;)

    Login om te reageren
  51. Mark zegt

    31 januari 2009 om 13:08

    We hopen dat ie komt

    Login om te reageren
  52. Laurens zegt

    31 januari 2009 om 13:51

    ‘Zis is not ein car, zhis ist ein veapon!’

    Login om te reageren
  53. Ary zegt

    31 januari 2009 om 13:56

    nee die komt er niet.

    Login om te reageren
  54. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 januari 2009 om 14:00

    Wanneer kappen ze eens met het uitmelken van dit model.
    Gooi eens een nieuwe op!

    Login om te reageren
  55. JMC zegt

    31 januari 2009 om 14:01

    Weer een “nieuwe” Porsche… Ze zouden wel eens mogen stoppen met de 911 uit te melken. Begint wat eentonig te worden. Presaties anderzijds zullen wel weer impressionant zijn, maar toch, ben er geen fan van!

    Greetzz,
    JMC

    Login om te reageren
  56. Dennis zegt

    31 januari 2009 om 14:20

    GEKKEN!! maar wel suuuper nice :-D

    Rijtest? :-)

    Login om te reageren
  57. SimonMc zegt

    31 januari 2009 om 14:50

    Er is inderdaad in het verleden al een 996 gt2 rs geweest, welke onbeschoft duur was natuurlijk…

    Als hij er komt, geloof ik nooit dat hij 200 kg minder weegt.200 is wel héél veel hoor op een auto die niet bepaald gebouwd is propvol met luxe.

    Login om te reageren
  58. MurcieBoy zegt

    31 januari 2009 om 15:07

    @ Pieter en NLbuurman
    ik denk het? :P ja die bedoel ik ja ;)

    Login om te reageren
  59. Ollie zegt

    31 januari 2009 om 18:47

    Is Club Sport (CS) niet een meer gebruikte benaming voor een exclusive lichtgewicht versie van een GT2? de 996 had die benaming volgens mij ook …

    Login om te reageren
  60. Kle1ntje zegt

    31 januari 2009 om 19:31


    Hopelijk net zo extreem als de 996 GT2 RS :D
    http://www.autosalon-singen.de/Katalogfahrzeug_RecordView_Detail.cfm?fahrzeugID=02501_0065_03_02&languageID=de

    Login om te reageren
  61. Stephan zegt

    31 januari 2009 om 22:27

    Gewoon weer een gt1 maken ;)

    Maareh heeft iemand meet info over de 996 gt2 rs ?
    Wat ik er over kan vinden is dit geen officieel porsche model, maar een tuner die de 996 gt2 heeft aangepakt en plakkertje rs erbij gedaan ?

    Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    1 februari 2009 om 13:14

    De huidige GT2 is al teveel van het goede voor vrijwel alle bestuurders en die hebben dan wel veel vermogen en superprestaties om mee te pochen maar worden in de praktijk op een trackday toch weer om de oren gereden door auto’s die beter hanteerbaar zijn….. nog meer vermogen heeft dan ook alleen maar nut in de bar en op feestjes…..”My dick is indeed very small, but i do have a gt2 that has 550bhp! Aren’t i cool? Please be impressed, oh come on….. PLEEEEAAASE??”

    Login om te reageren
  63. willie zegt

    1 februari 2009 om 15:17

    ik had dit ongeleid projectiel ook iets lager gemaakt…

    Login om te reageren
  64. willie zegt

    1 februari 2009 om 15:19

    Login om te reageren
  65. gebbetje zegt

    2 februari 2009 om 06:44

    Jajajajaja geruchten. Zucht.

    Login om te reageren
  66. Hierdenaartje zegt

    6 februari 2009 om 14:40

    blablabla

    Login om te reageren
  67. porsche_fan zegt

    16 januari 2010 om 00:29

    hij komt eraan! en ook streetlegaal!

    :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North