• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt er een Porsche-variant van de Audi A1?

Auteur: MrBrown, gepost 7 december 2013 om 10:18 – 56 Reacties

Afbeelding Komt er een Porsche-variant van de Audi A1?Afbeelding Komt er een Porsche-variant van de Audi A1?

Porsche op basis van Audi A1?
Niches opvullen is hot. Nu Porsche toch op de kleinere tour gaat met de Macan, is er misschien ook wel plaats voor een Audi A1 concurrent?

Premium en klein gaan goed samen, zo bewijst de Audi A1. Als Porsche daar wat betere rijeigenschappen, mooiere materialen en een krachtiger motorblok (2.0 TFSI?) aan toevoegt, is het plaatje compleet.

Porsche moet wel een beetje “exclusief” blijven, maar ruimte voor een kleintje is er natuurlijk wel. Bijvoorbeeld voor achter je XXL-camper, of als boodschappenwagentje naast je 911. Theophilus Chin maakte alvast een driedeurs en vijfdeurs photoshop van een mini-Porsche.

Een Audi A1 als basis nemen, betekent tegelijkertijd ook dat je een Polo/Fabia/Ibiza als basis neemt, en dat is dan wel weer jammer voor een Porsche. Misschien is het MQB- cq. Volkswagen Golf-platform een betere keus. Hoe zouden ze het kleintje gaan noemen; Mican, Miyenne, Mimera?

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, photoshop, Porsche

Vorig bericht: « Akrapovic geeft Audi RS4 en RS5 een vroeehhm [video]
Volgend bericht: Gespot: een Nederlandse Renault 5 Turbo 2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    7 december 2013 om 10:21

    Ik kan me niet voorstellen dat Porsche dit op de markt gaat brengen… *denkt aan Cayenne*… Wanneer kan ik ‘m op de weg verwachten?

    Login om te reageren
    • babybenzer zegt

      7 december 2013 om 10:34

      @TimoBac: hahahahahahaha well played

      Login om te reageren
    • gedece zegt

      7 december 2013 om 10:57

      @TimoBac: als je aan de Cayenne denkt is dit nog goed afgelopen. Ik denk direct aan Aston Martin en met hun Cygnet. Dat was pas een dieptepunt in de geschiedenis van sportieve merken.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        8 december 2013 om 14:14

        @gedece: was voor de milieu eisen te omzeilen zodat ze dikke V12 motoren konden blijven maken.

        Login om te reageren
  2. jeffreyderuiter zegt

    7 december 2013 om 10:23

    Leuk bedacht en uitgewerkt. Maar het ziet er weer niet uit. Net als die Panamanamera en die traktor van ze.

    Login om te reageren
  3. jaguarjunk zegt

    7 december 2013 om 10:24

    Nee, dit gaat echt te ver.. Porsche, stop..

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    7 december 2013 om 10:24

    Waarom zou je dat doen?

    Zo’n A1 bestaat toch alleen maar omdat er bedrijven zijn die hun junior-personeel wel iets ‘premium’ willen geven maar geen geld willen uitgeven aan een wagen van fatsoenlijk formaat.

    Er gaat toch niemand op deze planeet zijn die een A1 ziet en denk, da’s precies de hoeveelheid auto die ik nodig heb. Zo’n mensen kopen wel een panda, C2,…
    Waarom zou je er dus in godsnaam een porsche variant van maken? Voor mensen die geen te grote wagen willen waar porsche op staat en die niet te duur is is er altijd nog de cayman.

    Login om te reageren
    • Melvivio zegt

      7 december 2013 om 11:26

      @Hupke: Sorry, ben het er niet mee eens. Want in een luxe auto, ga je niet makkelijk zakken cement oid in vervoeren. Word het niet beter van. Ik ben al jaren op zoek naar een auto met het formaat kleine hatchback, met de interieur afwerking, geluidscomfort & dergelijk technische snufjes van een Sklasse, 8-7series.
      Ik vind het belachelijk dat als je luxe, volle auto wilt, met een netjes interieur je 4-5Meter auto mee moet slepen a2200kg terwijl je er 9van de 10keer er alleen in zit. De A1 is een stap in de goede richting vind ik.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        7 december 2013 om 11:37

        @Melvivio:

        Porsche cayman, mercedes SLK/CLK,… toch meer dan voldoende kleinere wagens met kwalitatief interieur en dergelijke.

        Ik zie zo’n A1 echt al een wagen die iemand krijgt omdat z’n baas hem wel een gevoel van waarde wil geven zonder dat ze er geld aan willen uitgeven.

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        7 december 2013 om 11:38

        @Melvivio: nou blijf dan maar lekker zoeken. Want door de kleine wielbasis zal zo’n wagen nooit het comfort van een Grote limousine krijgen. Koop lekker een 3coupe (4 serie voor de marketingboys) of c coupe. Relatief veel comfort, goede rijeigenschappen en niet te groot .

        Login om te reageren
        • Melvivio zegt

          7 december 2013 om 12:33

          @lambo4all: Precies! Het is er niet. Het is inderdaad relatief, want het vlaggen schip is nog altijd de 7serie. De Cayman, slk/clk zijn meer sportauto & cabrio’s dan luxe a-b auto’s.
          De wielbasis heeft inderdaad invloed op het algemene comfort, maar als je juist gedempt onderstel hebt (waar ze een beetje aandacht aan gegeven hebben) kan je ook comfort hebben in een kleine auto. Recentelijk de nieuwe A-klasse gereden en dat bevalt best. Maar het luxe kleine auto segment is klein. Het zou ook te zinning zijn. Ik denk dat vele die de luxe willen niet meer zo’n grote auto zullen kopen als ze dezelfde afwerking ook met een kleiner model kunnen krijgen.

          Login om te reageren
      • 9114life zegt

        7 december 2013 om 17:10

        @Melvivio: ik heb wel al zottere dingen vervoerd dan zakken cement in mijn elfje. Als je maar 1 wagen hebt doe je dat gewoon, dient ook om te gebruiken.

        On topic, aub Porsche doe het niet, laat het opvullen van al die niches over aan die andere duitsers.

        Login om te reageren
  5. snodaard zegt

    7 december 2013 om 10:25

    Ziet er leuk uit. Zonde van het merk Porsche. Maar hoe erg is dat eigenlijk? En in hoeverre speelt dat nog nu Porsche ook SUV’s en vierzitters maakt?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 december 2013 om 11:00

      @snodaard: Precies! Sinds Porsche is afgestapt van de luchtgekoelde motoren is het een merk van niks meer. Eigenlijk ging toen ze in 1963 afstapten van goedkope betrouwbare VW techniek als basis en dat rare eigen model 911 met die dure 6 cilinders op de markt brachten begon het merk al af te glijden. Kun je nagaan hoe onacceptabel het is dat het legendarische merk van de 356 een kleine compacte 4 cilinder auto op Audi basis (en daarmee indirect op basis van zelfs een niet premium merk VW) gaat bouwen. Ohh wacht….

      Login om te reageren
  6. fa5test zegt

    7 december 2013 om 10:28

    Alsjeblieft niet

    Login om te reageren
  7. rob68 zegt

    7 december 2013 om 10:32

    Kleine Porsche’s …..Waren vroeger leuk

    Login om te reageren
  8. fiestafeest zegt

    7 december 2013 om 10:35

    Hoe lang gaan mensen porsche nog serieus nemen als dit gebeurt?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 december 2013 om 14:15

      @fiestafeest:
      Ik neem ze al lang niet meer serieus, het wachten is dus nog op PUP!, de Porsche variant van de UP! Dan zijn ze definitief tot het Nissan niveau gezakt.
      Met als kanttekening dat Nissan de beter sportwagen bouwt.

      Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    7 december 2013 om 10:37

    Wat een slecht plan. Dan nog liever dit:

    Login om te reageren
  10. stattler zegt

    7 december 2013 om 10:37

    Minimera

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    7 december 2013 om 10:45

    Op basis van de Polo. Voorwielaangedreven. 1.2 3-cilinder.
    Typisch Porsche!

    Login om te reageren
  12. wantthegreen zegt

    7 december 2013 om 10:47

    Porsche op basis van de new beetle? O wacht

    Login om te reageren
  13. civic1990 zegt

    7 december 2013 om 10:55

    Porsche… What are you doing…? Porsche? Stahp!

    Login om te reageren
  14. tmenges zegt

    7 december 2013 om 11:01

    Wat zou Ferdinand hier van gevonden hebben??

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      7 december 2013 om 11:12

      @tmenges:

      Geen idee maar als we ervanuitgaan dat hij dacht dat het geld zou opbrengen zou hij voor geweest zijn.

      Login om te reageren
    • MLTB zegt

      7 december 2013 om 11:42

      @tmenges: Weet niet, die zit waarschijnlijk met Paul Walker en 2-Pac te kaarten in Friesland.

      Login om te reageren
      • tmenges zegt

        7 december 2013 om 11:57

        @MLTB: ik denk dat paul en ferdinand zeker wat te discusseren hebben

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 december 2013 om 14:35

      @tmenges: hij zou zeggen “Ein kleine leuke vlotte Auto auf basis von goedkope VW onderdelen, ach Mensch, dat heb ik toch al lang een keer gedaan, nichts nieuws, nichts besonders”.

      Login om te reageren
  15. toroloco zegt

    7 december 2013 om 11:09

    Gaat Porsche een pedaal wagen bouwen?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 december 2013 om 14:17

      @toroloco:
      Ze doen al fietsen, dus een skelter kan er dan ook wel bij, als het maar geld oplevert.

      Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    7 december 2013 om 11:10

    Geweldig! Na bijna dertig jaar, een waardige opvolger. Met respect voor de unieke kenmerken van zijn voorganger ontworpen. Dezelfde krachtige en temperamentvolle uitstraling. Kom er maar in Ibiza System Porsche Mark II.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      7 december 2013 om 17:00

      @moveyourmind: was een Marbella toch? Die goedkopere Fiat Panda

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        7 december 2013 om 20:24

        @RRenault: Dacht alleen de Ibiza, het eerste model dat Seat zelf ontwikkeld heeft. De Marbella had geloof ik gewoon een Fiat motor.

        Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    7 december 2013 om 11:11

    Ze zouden beter een sedan Porsche bouwen op basis van de Audi A6 ofzoiets… (Zie Maserati Ghibli..)
    En als ze dan toch iets kleiners willen, misschien beter iets op basis van de Audi A3 (S3)?

    Login om te reageren
  18. MAB zegt

    7 december 2013 om 11:14

    Echt een dikke “no go!!”

    Login om te reageren
  19. danni zegt

    7 december 2013 om 11:56

    porsche 1 april

    Klinkt wel goed voor deze impressies

    Pas dus op met modellen die aan het begin van het tweede kwartaal op de markt komen :-)

    Login om te reageren
  20. Kyanite zegt

    7 december 2013 om 12:20

    Porsche Riwat (heet rood peppertje)…

    Login om te reageren
  21. Kyanite zegt

    7 december 2013 om 12:21

    Riwat is er ook in het groen overigens.

    Login om te reageren
  22. shirl zegt

    7 december 2013 om 12:38

    T ziet er niet uit. What’s next? 911 ter grootte van een daihatsu copen?

    Login om te reageren
  23. tt123 zegt

    7 december 2013 om 12:44

    Porsche camini

    Login om te reageren
  24. fit4fun zegt

    7 december 2013 om 13:03

    Onwaarschijnlijk, in de USA, China, Midden Oosten en Rusland zitten ze niet op een Porsche mini-SUV te wachten

    Login om te reageren
  25. reistje zegt

    7 december 2013 om 13:16

    Het zou me niet verbazen.
    En dan natuurlijk op een VAG platform ja, en mensen maar vragen waarom ik het haat als VAG weer een merk op koopt.

    Login om te reageren
  26. wessel04 zegt

    7 december 2013 om 13:52

    Schande

    Login om te reageren
  27. casperfcb zegt

    7 december 2013 om 14:15

    Mogen ze wel die cayenne gril en panamera voorlichten vervangen voor iets eigens voor die auto..

    Login om te reageren
  28. HZW zegt

    7 december 2013 om 14:21

    Het Porsche Hot Hatch verhaal is niet nieuw en gaat al jaren ten ronde.

    http://content.worldcarfans.co/2008/6/medium/9080608.005.1M.jpg

    Login om te reageren
  29. sbas zegt

    7 december 2013 om 15:19

    Sjongejonge wat is iedereen hier goedgelovig. Of hebben toevallig alleen de Porsche haters op dit bericht gereageerd..

    Login om te reageren
  30. TF_Bundy zegt

    7 december 2013 om 15:32

    Leuke Photoshop van een niet Porsche designer.

    Maar als dit überhaupt al serieus te nemen is… Heeft zo’n eventuele beslissing om dit te gaan produceren niet te maken met de gemiddelde CO2 uitstoot die een nieuwe auto maar mag hebben ergens 2021? Zo’n zwaar gefilterd 4-cylinder blok voor de misses naast de Cayenne op de oprit haalt lekker de gemiddelde CO2 uitstoot van Porsche producten naar beneden.

    Oprechte vraag van mij. Zou dit kunnen?

    Login om te reageren
  31. metal zegt

    7 december 2013 om 16:21

    Ik denk dat ze beter iets kunnen nemen in de richting van een Audi A3. Die kan Porsche denk ik wel leuk aanpassen en als ze willen kunnen ze hem nog rete snel maken ook.

    Login om te reageren
  32. wimbers zegt

    7 december 2013 om 16:35

    Dit is geen merkstrategie maar een broodnodige CO2 strategie om nog te mogen blijven bestaan als de euro lobby hun plannen doorduwt.

    geloof me, als porsche straffeloos auto’s kon blijven bouwen die enorme vuurballen uitspuwen bij elke rit, dan deden ze dat.

    Login om te reageren
  33. zion88 zegt

    7 december 2013 om 16:51

    NOOOOOOOOOO god no

    Login om te reageren
  34. vivelevelo zegt

    7 december 2013 om 17:27

    Nein nein nein, alsjeblieft niet

    Login om te reageren
  35. TDI-goeroe zegt

    7 december 2013 om 17:57

    een hothatch met 110pk vanaf 40.000, ja leuk!

    Login om te reageren
  36. Tommy2 zegt

    7 december 2013 om 20:34

    Neen, gewoon neen.

    Login om te reageren
  37. slk55amg zegt

    7 december 2013 om 22:03

    Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een kleine goedkope porsche. Heb wel het idee dat veel reaguurders nog nooit een porsche van binnen hebben gezien, laat staan gereden. En dan heb ik het over de enige porsche die zichzelf porsche mag noemen. De 911. Het blijft uiteraard gewoon een auto. Echter als je ooit vol gas je door de versnellingen hebt gewerkt en het unieke opzwepende geluid je aanzet om alsmaar sneller te gaan, heb ervaren, dan kan je niet met droge ogen zeggen dat je een porsche 911 niets vindt. Het is echt een unieke auto, ook de niet luchtgekoelde versies zoals de 997 en de 991 (996 vergeten we), niet te vergelijken met welke (sport) auto dan ook. Niet perse beter of slechter, maar gewoon niet te vergelijken. Eenmaal een 911 dan wil je niets anders meer. Ja, iets ernaast om je vrouwlief tevreden te houden en je gezin rond te rijden, een cayenne of zo.

    Login om te reageren
  38. azenomei zegt

    8 december 2013 om 20:39

    Bah wat een griezel. Maar aangezien al die vrouwtjes hier in de straat in die vreselijke A1 met sline pakket rijden, zal dit hok er ook wel mooi tussen passen. Beetje afwisseling kan geen kwaad.

    Login om te reageren
  39. 2206js zegt

    9 december 2013 om 10:39

    Te triest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North