• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuwe

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 januari 2019 om 15:04 – 38 Reacties

Afbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuweAfbeelding Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuwe

Koop de koets van deze E30 M3 en maak een gloednieuwe
Een kans als deze zullen we niet snel weer tegenkomen.

Tegenwoordig zien we héél af en toe wel eens een gloednieuw, ongebruikt exemplaar van een geliefde youngtimer of klassieker voorbijkomen. Het is een flinke opgave om zulke auto’s op te duiken, maar wanneer zoiets gebeurt is de vreugde veelal enorm. Om diezelfde reden zullen liefhebbers ontzettend blij zijn om te horen dat er ergens op aarde nog een onaangetaste koets van een BMW E30 M3 staat.

Althans, als zij een beetje poen op zak hebben. De ‘body shell‘ van deze E30 is recentelijk namelijk op Facebook te koop aangeboden voor een bedrag van 30.000 dollar. In zekere zin kunnen we dit een koopje noemen, want het is een van de weinige overgebleven exemplaren. Dankzij de huidige eigenaar verkeert de koets van de BMW nog altijd in goede staat. De beste man heeft het geraamte van de M3 Coupé liefst 15 jaar lang zorgvuldig bewaard.

Het is belangrijk om te vermelden dat we hier niet te maken hebben met een puik eigen project, maar dat het daadwerkelijk een origineel frame van de E30 betreft. Dit blijkt niet alleen uit het papierwerk, maar ook uit de verschillende stickers op de auto, die aantonen dat de M3 in kwestie destijds van de band in Dingolfging is komen rollen. Het frame lijkt echter nooit in gebruik te zijn genomen, want op het geraamte staat geen VIN-nummer. Overigens wijst niets aan de koets erop dat er ooit een motor in heeft gelegen.

Dit alles baant de weg vrij voor een handige hobbyist om de koets van de E30 M3 Coupé op de kop te tikken en een heuse speurtocht te starten naar alle andere benodigde onderdelen, zodat er een geheel nieuwe klassieker ter wereld kan komen. Er gaat immers niets boven een geslaagde restomod.

Ook interessant!

  • Video - Johnny Cecotto over 'zijn' BMW M3 (E30)
  • Voor weinig een BMW M3 E30 occasion kopen: het kan!
  • BMW M3 E30 Cabrio
  • Gespot: een überzeldzame BMW M3 op verse platen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, blauw, BMW, chassis, e30, Klassiekers, M3

Vorig bericht: « Bestuurder rijdt G-Klasse *letterlijk* uit parkeergarage
Volgend bericht: Pardon? BMW heeft een camper gemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. joejojo2012 zegt

    8 januari 2019 om 15:08

    Is fake. Ik zie “OriginAle onderdelen” staan…

    Login om te reageren
    • krizus zegt

      8 januari 2019 om 15:19

      @joejojo2012: oud-Hollandsch vermoed ik. Je ziet ook wel eens originaele. Later is dat verbasterd tot originele zoals wij dat de dag vandaag kennen.

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        8 januari 2019 om 18:35

        @krizus: ik noem dat Italiaans ?

        Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    8 januari 2019 om 15:12

    Uit de catalogus :
    https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search/selectGroup/58622/41_2533/41001979078

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 januari 2019 om 16:06

      @hubert:
      Zijn dat nieuw geproduceerde bodys?

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 januari 2019 om 16:06

      @hubert:
      oh wacht, ik zie het al, laat maar ;-)

      Login om te reageren
  3. stationcar zegt

    8 januari 2019 om 15:15

    Is duidelijk fake, er staat ‘originAle onderdelen’…

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 januari 2019 om 15:17

    De hamvraag is echter, maken we er een orignele e30 van, of komt er toch een fijne 6 in lijn in de neus?

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      8 januari 2019 om 15:39

      @dutchdriftking: de 10 cilinder past ook net…?

      Login om te reageren
  5. vaakbenjetebang zegt

    8 januari 2019 om 15:28

    Wat krijg ik toch altijd hoofdpijn als ik dingen als ‘APK-keuring’ of VIN-nummer’ zie staan.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      8 januari 2019 om 19:23

      @vaakbenjetebang: Ach, vaak ben je te bang.

      Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    8 januari 2019 om 15:34

    Er is vast nog wel ergens een E46 M3 blok te krijgen, nieuw onderstel eronder, racekuipjes erin, lekker hoor.

    Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      8 januari 2019 om 16:18

      @Gulli: ja zo iets lijkt mij ook t beste. Hier kan toch geen originele meer gemaakt van worden. Dan maar een circuit beest van maken!

      Login om te reageren
  7. torsen zegt

    8 januari 2019 om 15:38

    Pffff ongelofelijk. Dat ze de koets van zo’n klassieker in saai Audi-grijs durven afleveren!!

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      8 januari 2019 om 18:49

      @torsen: Of zoals Abarth vliegtuiggrijs van bij de overbuur.

      Login om te reageren
    • gjvp zegt

      9 januari 2019 om 21:16

      @torsen: grondlak

      Login om te reageren
  8. kennone zegt

    8 januari 2019 om 15:42

    Perfect project voor een V10 uit eigen schap??

    Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      8 januari 2019 om 15:45

      @kennone: neeeee, liever de S65 V8 uit de M3 ?

      Login om te reageren
      • abdoelklapstoel555 zegt

        8 januari 2019 om 17:07

        @kevdutchie: nee beter een 1.3,5 6 in lijn tfdi blueline ecomotive ultra tech met dsg

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          8 januari 2019 om 19:51

          @abdoelklapstoel555: nee, beter Shimano Nexus met 7 versnellingen in de naaf en downhill trappers voor extra grip op je pooikes??

          Login om te reageren
  9. happyhonda1977 zegt

    8 januari 2019 om 15:51

    Liever een E30 M3 die als complete M3 de fabriek verlaten heeft, zo’n 50k op de teller heeft zodat je er zelf ook mee durft te rijden, die ik zelf van 1e eigenaar overneem, volledig gedocumenteerd en in fabelachtige originele staat verkeerd. Dit is leuk voor in een museum, voegt verder niks toe.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      8 januari 2019 om 19:43

      @happyhonda1977: De m3 die jij beschrijft is ook zowat museum materiaal geworden hoor…

      Login om te reageren
  10. densk zegt

    8 januari 2019 om 15:53

    Gaaf om dit tegen te komen maar ik denk dat de zoektocht naar de overige onderdelen nog vies tegen kan vallen. Natuurlijk is er gereviseerd wel het e.e.a. te vinden maar toch. Lijkt me wel gaaf hier een origineel en vers exemplaar van te maken.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      8 januari 2019 om 18:51

      @densk: Er moet uiteindelijk een chassisnummer in komen en wie gaat die aanleveren.
      Een exemplaar met een carpass historie van 300.000 km.

      Login om te reageren
  11. kaeser zegt

    8 januari 2019 om 16:02

    Zo ben ik een jaar of 10 geleden al eens een ‘blanco’ chassis voor een E30 cabrio tegen gekomen. Zonder chassis nr dus! Toen al veel geld gekost. Voor een M3 (in deze bubbel tijdperk) valt de prijs mij dan nog mee.

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    8 januari 2019 om 16:03

    In de VS kun je volop bodyshells krijgen, van alle iconische modellen wel.
    Hoe is dat in Europa eigenlijk? Ik weet dat er een Engels bedrijf (kan zo niet op de naam komen) bodyshells van MG / Mini maakt, voor minder dan 10 duizend pond. Maar heb nog nooit nieuwe bodyshells van pak ‘m beet BMW voorbij zien komen.

    Wel de natte droom voor iedere hot-rodder natuurlijk, carte blanche beginnen met een solide basis.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 januari 2019 om 18:32

      @rob:
      British Heritage, ontstaan als Fenix uit de British Leyland as waar je MGB en GT bodies kunt bestellen (de GT body wordt gebruikt voor de fantastische LE 50 van Frontline developments) de Tiumph TR6 en veel Jaguar E type delen .

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        8 januari 2019 om 19:57

        @desjonnies:
        British Motor Heritage, dat zijn ze inderdaad. Thanks

        Die Frontline MGB-GT is inderdaad super. Met die prachtige Dunlop-style wielen, in het groen en de juiste hoeveelheid moderne techniek… Alle supersnelle sportwagens van nu en de miljoenen kostende klassiekers van toen ten spijt, dit komt toch wel het dichtst in de buurt van perfectie:
        http://image.motortrend.com/f/roadtests/coupes/1206_2012_mg_le50_first_drive/37688894/2012-mg-le50-rear-three-quarters.jpg

        Login om te reageren
        • f31bmw320d zegt

          8 januari 2019 om 21:06

          @Rob: ziet er goed uit inderdaad! Kende het ook niet, eens even snuffelen weer!

          Login om te reageren
  13. aquila2003 zegt

    8 januari 2019 om 16:19

    Totaal gestoorde prijs voor alleen een shell ?

    Login om te reageren
  14. koekwaus zegt

    8 januari 2019 om 17:08

    Wielen zitten er al onder zie ik

    Login om te reageren
  15. e38ossie zegt

    8 januari 2019 om 18:21

    Kun je natuurlijk nooit een “nieuwe” auto van maken. Klein probleem met emissies e.d. Geen kenteken.

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    8 januari 2019 om 18:36

    Veel raceteams die een x-aantal race M3 in de stal hadden, kochten vaak een paar complete bodies om snel een total loss gereden race wagen te vervangen.
    Ik weet niet hoe het nu is, maar ik heb ooit een body voor een Delta Integrale gehaald en 2 Sierra Cosworth bodies voor verschillende rijders.
    En vrij recent een gebruikte Prodrive 2 deurs WRC body die in zijn oude glorie is hersteld.

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    8 januari 2019 om 18:46

    Niks bijzonders, gewoon een M3 waarbij geen opties zijn besteld.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      8 januari 2019 om 21:23

      @mashell: het is geen vw..

      Login om te reageren
  18. daniel1975 zegt

    8 januari 2019 om 19:25

    De vraag is of je deze M3 überhaupt op kenteken krijgt in dit land, want emissie eisen?

    Login om te reageren
  19. rolov zegt

    8 januari 2019 om 21:24

    Ik zou er een nieuwe m3 van maken. E46 blok erin wel oud interieur denk ik.

    Login om te reageren
  20. monsieurleloure zegt

    8 januari 2019 om 22:24

    Chassisnummer van een verrot M3 chassis overslaan in dit chassis. Zo moeilijk is het niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North