• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de ultieme Renault Mégane op Marktplaats

Auteur: machielvdd, gepost 23 juni 2023 om 21:56 – 13 Reacties

Iemand een gloednieuwe Mégane Trophy-R? Dit is je kans!

Eerder dit jaar was er treurig nieuws vanuit Renault. Ze presenteerden namelijk de Mégane R.S. Ultime. Wat is daar zo erg aan? Nou, het is de allerlaatste Mégane R.S. en tevens het allerlaatste product van Renault Sport. Daarmee komt er toch wel een einde aan een tijdperk.

De Mégane R.S. is dus niet meer nieuw te krijgen (de normale Mégane hatchback overigens ook niet), maar we hebben toch goed nieuws. Er is namelijk een Mégane R.S. op Marktplaats verschenen die letterlijk nog gloednieuw is, ook al is het bouwjaar 2021.

En het is niet zomaar een Mégane R.S., maar ook nog eens de ultieme versie: de Trophy-R. Dit werd in 2019 de snelste voorwielaandrijver op de Nordschleife. Het record is inmiddels weer heroverd door Honda, maar het geeft wel aan dat dit een vrij serieuze hot hatch is.

Renault Mégane R.S. Trophy-R op Marktplaats
Renault Mégane R.S. Trophy-R op Marktplaats
Renault Mégane R.S. Trophy-R op Marktplaats
Renault Mégane R.S. Trophy-R op Marktplaats

Met 300 pk heeft de Trophy-R net zoveel vermogen als de Trophy, dus het verschil zit ‘m in andere zaken. Het gewicht bijvoorbeeld. Renault heeft de achterbank eruit gesloopt en er een titanium Akrapovic-uitlaat onder gehangen. Ook de motorkap is lichter. Al met al scheelt het 130 kg.

Dat is nog niet alles: de Mégane R.S. Trophy-R heeft ook instelbare Öhlins-schokdempers en speciale Brembo-remmen. Dit alles maakt het de ideale auto om over de Nordschleife te jagen. Al moet je dit exemplaar nog wel even inrijden voordat je die kant op gaat.

Deze Mégane R.S. Trophy-R heeft namelijk welgeteld 54 km op de teller staan. Het lijkt er dus op dat deze auto vooral gekocht is als investering. De Trophy-R is ook maar in een beperkte oplage gebouwd: dit is nummertje 291 van de 500.

Om het een goede investering te maken, moet er natuurlijk wel meer voor betaald worden dan de nieuwprijs. De nieuwprijs was in 2019 €76.490 en hij staat nu op Marktplaats voor €69.500. Maar let op: dat is ex. btw. Inclusief btw betaal je €84.095. Inderdaad meer dan de nieuwprijs dus.

Ook interessant!

  • Pluk de tofste Renault Megane van Marktplaats
  • Durf jij 65.000 euro te betalen voor rode wielen?
  • Mégane R.S. Ultime
    Mégane RS Ultime is de ALLER laatste Renault Sport
  • Mijn Auto video: Renault Mégane R.S. van Patrick

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

marktplaats, megane, megane-rs, occasion, Renault, trophy-r

Vorig bericht: « €12 voor één race via Viaplay, goede deal of niet?
Volgend bericht: Nieuw in de Autoblog Garage; een Zweedse schone van 22 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    23 juni 2023 om 22:11

    Er is naar mijn smaak maar één echte super-Mégane en dat is de R26 R van een paar generaties terug. Maar deze is ook leuk, daar niet van 👍

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      23 juni 2023 om 22:50

      @kniesoor Deze Mégane bedoel je?

      https://topgear.nl/autonieuws/de-heetste-11-renault-megane-r26-r/

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        24 juni 2023 om 08:17

        Jep, dat is ‘m. Liefst in gris keaumeau 🙂

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          24 juni 2023 om 09:21

          Dat is een leuk bommetje inderdaad. In knalgeel vind ik hem ook wel lekker ogen. ;-)

          Login om te reageren
  2. El-Loco zegt

    23 juni 2023 om 22:40

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  3. patrick zegt

    23 juni 2023 om 22:49

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  4. mc96 zegt

    23 juni 2023 om 23:17

    Begeerlijke auto. Maar meer een collectors item dan een auto om fun mee te hebben.

    Login om te reageren
  5. saxoke zegt

    23 juni 2023 om 23:46

    Eigenlijk is dus de Honda Civic Type R toch de betere auto, want minder radicaal als deze R.S. en toch ook nog sneller over de ring ook.

    Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    24 juni 2023 om 00:09

    Nu de achterbank ontbreekt, zijn de achterdeuren ook niet echt meer nodig. Zou t voor de stijfheid van deze wagen nog helpen om die vast te lassen? Dan heb je qua voordeel de stijfheid van een sedan (met z’n kortere deuren), maximaal uitgebuit omdat de achterste helft nog minder flexibel wordt.

    Login om te reageren
  7. hanse1one zegt

    24 juni 2023 om 00:23

    Voor dat geld kan je in Frankrijk een Trophy-R met carbon pack kopen. (remmen en wielen) Dat hadden enkel de eerste 30.

    Login om te reageren
  8. saxoke zegt

    24 juni 2023 om 00:51

    Civic Type R is minder radicaal
    Civic type R is sneller op de Ring

    Eige lijk klinkt dat als de betere auto…. Voor minder geld

    Login om te reageren
    • Peugeot 308sw7p + Citroën C2 zegt

      24 juni 2023 om 09:14

      Liever oud en Frans, dan nieuw Japans.

      Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    24 juni 2023 om 19:14

    De FK8 CTR is misschien theoretisch* sneller op de Ring, in de praktijk is deze Megane een veel betere ringridder/circuitauto. Een buurman had er eentje, jammer genoeg geen tijd gevonden er een goede rit samen mee te doen.

    *De FK8 oververhitte makkelijk en ook het vorige record is op zijn minst gezegd controversieel, bij Sport Auto deed hij 8min…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North