• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze Franse grenade op Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 29 oktober 2016 om 17:01 – 33 Reacties

Afbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op MarktplaatsAfbeelding Koop deze Franse grenade op Marktplaats

Clio
Vive la France!

Een auto die zijn gelijke niet kent, dat is de Renault Clio Renault Sport V6. De gewone Clio Renault Sport met opgepepte tweeliter onder de kap is al een bovengemiddeld heet hatchback-bommetje, maar de V6 is van een geheel andere orde. De Fransen zeiden ‘adieu’ tegen de achterbank en in plaats daarvan kwam er een V6 van concullega PSA achter je rug te liggen, die zijn power direct naar de achterwielen stuurt. Génial.

De eerste serie van deze hatchback met de motor achterin werd overigens gebouwd door wijlen Tom Walkinshaw, voormalig Autocar Man of the Year en op verschillende momenten teambaas van zowel Jan Lammers als Jos Verstappen.

Kwalitatief én qua rij-eigenschappen wordt de ‘Phase Deux’ die later op de markt verscheen als de veel betere auto gezien. Niet in de laatste plaats omdat de eerste Clio’s met V6 nogal listig bleken te zijn. Maar zoals dat vaak gaat bij auto’s met een listige reputatie is de aantrekkingskracht van de auto’s uit de eerste serie daardoor misschien juist wel groter.

Als dat ook voor jou geldt, dan val je met je neus in de beurre. Er staat er namelijk eentje te koop op Marktplaats voor 39.000 Euro. Het exemplaar is grijs uitgevoerd in Iceberg Silver en heeft 85.000 kilometer op de klok. Best veel voor zo’n listig bommetje.

Desalniettemin hoeft de kleine Renault niet de ijsberg te worden voor de Titanic die jouw bankbalans heet. De auto is namelijk origineel geleverd in Nederland, heeft een door de RDW oké bevonden kilometer stand en een half jaar geleden is er nog wat belangrijk onderhoud aan gepleegd. Bovendien worden die speciale bakken alleen maar meer waard, want de klassiekerbubbel barst nooit. Vind jij deze Clio formidable?

Bedankt Rachid voor de tip!

Ook interessant!

  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Clio met TLC
    Maak jij van deze Clio met TLC een Collectable?
  • Verbeter de wereld, koop een auto op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-v6, grijs, hatchback, marktplaats, occasion, Renault

Vorig bericht: « Hamilton: het verschil tussen mij en Rosberg is pech
Volgend bericht: Klassieker: Holden Monaro »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    29 oktober 2016 om 17:07

    40 rooitjes .. LOL ..

    Login om te reageren
  2. snorrie zegt

    29 oktober 2016 om 17:08

    Leuk, meer niet.

    Login om te reageren
    • bas79 zegt

      29 oktober 2016 om 22:40

      @snorrie: ooit in gereden?

      Login om te reageren
      • snorrie zegt

        30 oktober 2016 om 07:26

        @bas79: ja.

        Login om te reageren
      • vagtroep zegt

        30 oktober 2016 om 09:19

        @bas79: ik heb er niet in gereden nee, maar voor dat bedrag kop ik zelfs de stoep en koop ik het niet.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      30 oktober 2016 om 10:44

      @snorrie: wel mee eens, heb er wel eens in gereden en meer dan 2 blikjes red bull kan je niet kwijt in die auto. Rij beleving daarentegen is helemaal top, die gorgelende V6 direct achter je, in combinatie met de vrij stugge, korte handbak, en het stijve onderstel maken het een ultiem monster. Al was het drama met de verkeersdrempels bij mij in de wijk destijds.

      Login om te reageren
  3. flevocarspotter zegt

    29 oktober 2016 om 17:09

    Nice

    Login om te reageren
  4. Donstil zegt

    29 oktober 2016 om 17:14

    En dan geen enkele foto van de binnenkant. Nee dank u.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 oktober 2016 om 19:02

      @Donstil: ziet er hetzelfde uit als een clio 1.2 van dat jaar. Cassettespeler inclusief.

      Login om te reageren
    • straetos zegt

      29 oktober 2016 om 20:56

      @Donstil: van die 2 stoelen? ?

      Login om te reageren
  5. bmwm3gtr zegt

    29 oktober 2016 om 17:15

    Gewoon een Bommetje op wielen <3

    Login om te reageren
  6. timt zegt

    29 oktober 2016 om 17:21

    Effe checken of hij niet door de dealer in Vlaardingen is geleverd, daar heeft een verkoper de demo destijds tot aan de spiegels in de sloot geparkeerd.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      29 oktober 2016 om 18:52

      @timt: is dat ongeluk toevallig in de buurt van Apeldoorn geweest?

      Daar heeft een verkoper, in spė, destijds een bruiloft verpest, door de demo V6 in de puinpoeier te rijden die hij eigenlijk ’s avonds als trouwauto had moeten inleveren…. Ze hadden het toen over bijna Total loss

      Login om te reageren
    • renegade zegt

      30 oktober 2016 om 11:07

      @timt: het is maar goed dat de motor achterin ligt :)

      Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    29 oktober 2016 om 17:24

    Altijd voor de tweede serie gaan.
    Deze zijn nog listiger dan een oude 911 op vier gladde banden die over een met snot bedekte weg rijdt!

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      29 oktober 2016 om 17:45

      @desjonnies: overdrijven is ook een vak apart of niet.

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        29 oktober 2016 om 20:25

        @bofkont: alleen dat “snot” verder niet

        Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      29 oktober 2016 om 21:40

      @desjonnies: Zeker, eens. Om dezelfde redenen dat @willeme noemt. Plus dat de tweede serie ook nog eens veel mooier is.

      Login om te reageren
  8. jorden zegt

    29 oktober 2016 om 17:38

    Dat deze auto meer waard wordt, daar heb je bij de garage niet veel aan hè.

    Login om te reageren
  9. bofkont zegt

    29 oktober 2016 om 17:46

    En dat te bedenken dat een phase 1 tot 5 jaar terug nog voor 11/12k te koop stonden.
    Had ik het maar geweten.

    Login om te reageren
  10. MARS zegt

    29 oktober 2016 om 18:07

    Ph1 laten staan en even doorsparen voor een ph2.
    De rijbeleving is heerlijk, maar als je echt snel wilt is een rs182 een betere keus..

    Login om te reageren
  11. debunker zegt

    29 oktober 2016 om 18:14

    Als klein kind mijn grote liefde! Iemand toevallig 40.000 euro te leen?

    Login om te reageren
  12. josvanrey zegt

    29 oktober 2016 om 18:18

    Voor 49.000€ staat er een bij Gina Classics te koop.

    http://www.ginacollectorcars.com/renault-clio-v6-24v-2002-iceberg-silver-640/

    Login om te reageren
    • josvanrey zegt

      29 oktober 2016 om 18:18

      @josvanrey: met heel wat minder km’s…

      Login om te reageren
  13. Rob zegt

    29 oktober 2016 om 18:19

    40k… tssssk….

    Dan zou ik toch eerst even langs de wijnslurpers van Lazareth gaan en vragen of zij nog eens een Twingo V8 Trophy (ja, je leest het goed, Twingo en V8) voor 40k kunnen bouwen, want dát is pas een leuke auto:
    http://www.lazareth.fr/project/twingo-v8/

    Login om te reageren
  14. willeme zegt

    29 oktober 2016 om 18:22

    Het is een avontuur, zo’n Clio V6. Maar ik ben het met @desjonnies eens: altijd voor de Phase II gaan. De Phase I is een belachelijk slecht gebouwde auto. Niet alleen de onderstelafstelling werd vergeten, ook de kwaliteitscontrol.

    Dit in tegenstelling tot de Phase II. Deze is door Renault Sport in Dieppe gebouwd en ontwikkeld en van véél hogere kwaliteit. De door Porsche getunede motoren zijn ook loeisterk. Kortom, altijd de 2e namen als het budget het toelaat.

    Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    29 oktober 2016 om 18:26

    Vind het een hoop geld maar wel een tof scheurijzertje..

    Login om te reageren
  16. tenaci zegt

    29 oktober 2016 om 20:35

    C’est magnifique! Mais, désole, je n’ai pas 39.000 euro dans mon compte en banque!

    Login om te reageren
  17. wrench zegt

    29 oktober 2016 om 20:47

    Get your info straight! De L7X motor in de clio v6 komt NIET bij PSA vandaan! Renault hoort niet bij PSA

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 oktober 2016 om 21:56

      @wrench: Die V6 is toch de opvolger van de PRV? Gewoon door PSA en Renault ontwikkeld, als ik mij niet vergis. Bij Renaults heet het blok L7X en bij Peugeot en Citroën noemen ze het de ‘ES9’. Maar het zijn identieke motoren, dacht ik.

      Login om te reageren
      • wrench zegt

        31 oktober 2016 om 18:23

        @willeme: nope is een eigen ontwikkelde motor de l7x

        Login om te reageren
  18. volvo-s60-adept zegt

    29 oktober 2016 om 21:41

    En dan te bedenken dat je 3 jaar geleden voor 17,5k met een vergelijkbare auto wegreed :(

    Login om te reageren
  19. hahaha zegt

    29 oktober 2016 om 22:04

    Ik was een jaar of 5 geleden nog aan het twijfelen om er een op te pikken voor €14k (meen ik) met 30dkm op de teller.
    Maar dat interieur, daar kon ik niet mee leven voor dat geld.
    Dus 40k is imo gekkenwerk voor een Clio, maar goed van de andere kant er zijn ook gekkies die 3 ton voor een e30je vragen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North