• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze gloednieuwe, maar toch oude Aston Martin DB9

Auteur: nicolasr, gepost 29 oktober 2025 om 21:00 – 11 Reacties

Niet fabrieksnieuw, maar gewoon nieuw.

Voor ouwe lullen als mezelf (en @wouter) is het jammer dat de tijd niet stilstaat. Vroeger was alles immers mooier, maar we leven niet meer in die tijd. Maar heel soms komt er een kans voorbij die je rechtstreeks terugvoert naar 2008. In dit geval middels een gloednieuwe oude auto die we tegenkwamen op Marktplaats..

We hebben het natuurlijk over deze Aston Martin DB9. Door velen toentertijd uitgeroepen tot mooiste auto verkrijgbaar. Waar ondergetekende zich overigens prima in kan vinden. Wij hebben er dus eentje gevonden die heel speciaal is, en wel vanwege de kilometerstand.

Op de teller staan namelijk alleen de zogeheten ‘delivery miles’ en dat betekent dat er slechts 218 kilometer met deze schoonheid is gereden. En hoe zonde dat ook is, je krijgt nu wel de kans om een gloednieuwe oude auto te kopen.

Deze oude Aston Martin is eigenlijk nieuw

De auto heeft onderdeel uitgemaakt van een collectie en heeft natuurlijk altijd binnen gestaan. Of ie van een oud vrouwtje is geweest vertelt de verkoper er niet bij… Verder ziet hij er uiteraard uit om door een ringetje te halen en niet alleen omdat er nog nooit mee is gereden maar ook omdat de auto best wel vet is samengesteld.

De eerste eigenaar bestelde namelijk een DB9 met een “Onyx Black” exterieur en een “Chancellor red / Cream Truffle” interieur. Niet alledaags, maar in deze Aston staat het verdraaid goed.

Daarnaast bestelde de geluksvogel met dikke portemonnee nog een aantal andere opties in de vorm van een kleur naar keuze, of paint to sample, je weet wel. Onyx Black is ie dat schreven we eerder al, maar daar houdt het niet mee op. Sterker, daar houdt het verre van op. Heb je even?

Want verder zien we contrasterende stiksels, contrasterende tapijten, rood stuur, zwarte facia sierlijsten, bijpassende hout trim, geperforeerd lederen bekleding, gepolijste grille, 19 inch 15-spaaks velgen, stone guards voor de voorwielen, rode remklauwen, verwarmbare voorruit, smokers pack, dimmende spiegels, parkeersensoren voor en een alarm installatie.

218 kilometer in 17 jaar

De DB9 wordt aangedreven door de bekende V12 van 6 liter. Of heel eerlijk, 5,9 liter. Ook niet mis, maar we moeten wel de juiste informatie doorgeven. Je kent dat blok wel toch, met 48 kleppen, 450 pk en een geluid zoals ze ze helaas niet meer maken anno 2025. Hij gaat in 5,1 seconden van 0 naar 100 en haalt een topsnelheid van 300 kilometer per uur. Niets om je voor te schamen, zeker niet voor een auto van 17 jaar oud.

Geinig detail is dat als je hem besluit te kopen, je de auto nog helemaal moet inrijden. Er zijn nooit kilometers opgezet, dus dat gedeelte is overgeslagen. De verkoper heeft wel alle rubbers, slangen en andere delen aangepakt die gevoelig zijn voor lange stilstand. Dus dat hoef je ook niet meer te doen.

Maar nu blijft de grote vraag; als je deze auto koopt, zou je erin gaan rijden? Dan heb je over een jaar ‘gewoon’ een oude Aston Martin DB9. Maar niet rijden is natuurlijk niet te doen voor een rechtgeaarde petrolhed.

Gelukkig heb ik even geen € 89.950 euro’s liggen, dus ik hoef deze afweging lekker niet te maken. Jij wel?

Ook interessant!

  • Koop de enige Aston Martin Cygnet V8
    Koop de enige Aston Martin Cygnet V8
  • Q by Aston Martin Volante
    Bloedmooi en gelimiteerd: Q by Aston Martin Volante
  • In deze Aston Martin mag je dronken worden
  • Deze Aston Martin simulator is duurder dan een Aston Martin
    Deze Aston Martin simulator is duurder dan een Aston Martin

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Kijk, hier is de Omoda 3 die nu 4 heet
Volgend bericht: Zo ziet een RS Q8 er van de onderkant uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    29 oktober 2025 om 21:32

    Staat op Duits kenteken dus komt nog wel wat bij

    Login om te reageren
    • pignon zegt

      29 oktober 2025 om 21:42

      Wat dan en hoeveel?

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        29 oktober 2025 om 22:10

        De rest BPM, waarbij ze rekening houden met de 14 jaar afschrijving. Het kan op verschillende manieren berekend worden, maar in de basis neem je de BPM die je in 2008 verschuldigd zou zijn als je een soortgelijke DB9 in NL had gekocht en haal je daar een percentage aan afschrijving van af. 2008 is niet 14 jaar geleden, maar in de tekst ging het over een 14 jaar oude auto. Volgens de afschrijvingstabel betaal je dan nog 3,5% van de initiële BPM van 104K, dus iets meer dan 3.500 EUR. Wellicht is via een andere toegestane berekening de rest-BPM nog we lager te krijgen, daar kun je een specialist voor peilen.

        Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          29 oktober 2025 om 22:15

          2008 (op kenteken?) is 17 jaar geleden. Dan is de afschrijving volgens de tabel 99,5% en betaal je dus grofweg 500 EUR van de originele 104K BPM.

          Login om te reageren
        • por100 zegt

          29 oktober 2025 om 22:55

          Wel eerst even een roadtrip maken van 3000km met de Duitse groene platen.

          Een overijverige ambtenaar kan deze nog zomaar voor de btw aanslaan.

          Login om te reageren
      • SvenB zegt

        29 oktober 2025 om 22:12

        Ruim 7k alsmik autoweek moet geloven

        Login om te reageren
  2. ouwedibbes83 zegt

    29 oktober 2025 om 22:17

    Bouwjaar is 2008. Is ie pas in 2011 verkocht, dat jullie het over 14 jaar oud hebben?

    Login om te reageren
  3. ponnie zegt

    30 oktober 2025 om 01:27

    Peak modern autodesign en een fijn motorblok, dit blijft toch wel een van de aanvoerders van mijn ooit lijstje.

    Login om te reageren
  4. 850t5restate zegt

    30 oktober 2025 om 07:41

    Mja, de kleurencombinatie is niet mijn kopje thee en de 2009 update heeft een wezenlijk mooier interieur zonder Ford sleutel. Maar het is een geweldige auto.

    Login om te reageren
  5. pietertje123 zegt

    30 oktober 2025 om 08:19

    Geen wonder dat ze er niet mee reden, in de collectie staande zie je alleen de buitenkant.

    En niet de rare kleurtjes binnen; beige deurpanelen, rood dashboard… lijkt wel een schadeauto. In de showroom met die stukjes stof en leer in alle kleurtjes leek het wel wat maar na aflevering gauw in de hoek van de loods gezet.

    Of positiever: een britse harlekin VAG Polo of hoe heette dat ook weer met alle basic VAG kleuren aan carrosseriedelen.

    Maar inderdaad, van buiten….. waauw….

    Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    30 oktober 2025 om 11:03

    Schitterend dat interieur met die 2tone setup!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North