Koop deze hoge turquoise Volkswagen Golf in Nederland

Auteur: , 36 Reacties

Nee, geen Golf Plus.

Hmm, dubbele gevoelens bij deze Golf Syncro Country. Aan de ene kant heb ik ‘m altijd best tof gevonden. Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat de auto een voorbode was van de vermaledijde CUV-hype die komen ging. Niet dat we deze Golf II af kunnen doen als een CUV, daar is ‘ie technisch te capabel voor. Tevens was Volkswagen niet de eerste die op het idee kwam een normale auto hoger op de poten te zetten en vierwielaandrijving te geven. Maar toch, dé huis-tuin-en-keuken auto voor Jan Modaal ombouwen tot een soort offroader…Je weet waar het begon.

Toch was de Golf II Syncro Country niet direct een doorslaand succes qua afzetcijfers. De auto werd in Graz (af)gebouwd bij Magna Steyr. In 1990 en 1991 liepen er in totaal 7.735 van de band. Met zijn stoere bouwsteigers op de carrosserie en het 15″ porno-reservewiel achterop was de Country meer een imagebuilder voor de Golf, waarvan de tweede generatie destijds op zijn eind liep.

Deze turquoise, of beter gezegd Montana-Green Metallic Country werd gebouwd in 1990 en heeft 111.464 kilometer gereden. Op de voorstoel zien we wat lichte instapschade, maar verder ziet de Golf er puik uit. De flank wordt getooid door een toffe sticker die wat bergen afbeelden. De auto staat te koop in Uden voor 18.500 Euro.



36 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Deze kleur is 10 jaar later door MB en Jaguar voortgezet ..
Ziet nog wel eens eerste generatie CLK in deze kleur ..

Echte mannen bestelde die dan ook gewoon ..
@lincoln: ik heb net mijn Toyota Prius in doe kleur laten spuiten..
@toyotaprius:

Heeft een Prius niet nodig ..
Haal er maar weer dus ..
@lincoln: ik heb net mijn Toyota Prius in die kleur laten spuiten..
@lincoln: De Volvo 850R is ook in deze kleur verkocht 👌🏼
@kennone:

Idd .. was dat niet de V70 .. met oranje interieur ..
@lincoln: ook. Maar de 850r is nog een stukje zeldzamer in deze kleur.
@lincoln: toevallig gisteren een XJR in die kleur gezien op Autotrader UK. Voor £3.995 ben je het mannetje.
Altijd al een zwak voor deze auto gehad en zou er graag 1 willen bezitten, maar 18.500 euro zeg, toe maar.
@breinstein: 10 jaar geleden kon ik er een van de buurman overkopen voor een schrale 1000,-. Had ik dus moeten doen..
@kennone: zoiets had ik 11 maanden geleden met een paar bitcoins.
@thomasthomas: ook toevallig in de kleur turquoise??
@breinstein: ik ook, als klein ventje vond ik het een gave auto om te zien.
Voor dat geld niet eens elektrische ramen?

Doe mij dan maar een Jimny!

Stond vroeger een donker rode bij mij in de buurt. Ik vond hem toen wel gaaf. Maar jeetje, wat is dat ding oud geworden.
Ik heb ‘m altijd al gaaf gevonden.Net als de Matra Rancho een decennia eerder.
Die Golf hoeft van mij niet zo maar het bedrijf heeft genoeg moois in de showroom. Zeker het bekijken waard!
Veel te duur, maar ongelofelijk gaaf.
18500 euro’s da’s 40700 guldens. Alleen super- hypercars hebben volgens mij een dergelijke waarde vermeerdering.
@eigenwijs: gast, nog een paar weken en het is 2018. Laat het los.
via Android app
Heel gaaf. Zo te zien is dit ding tenminste terreinwaardig. Sterker nog, hij eet Capturs als ontbijt.
@autodrop: valt tegen denk ik, z’n grondspeling stelt niet veel voor. Bij deze Golf staat de carrosserie hoger op het chassis. Trek bij zoiets de motorkap maar eens open. Het blok ligt een stuk lager dan je verwacht. Tuurlijk het is een Synchro dus hij kan wel wat, maar een steile hellingshoek pakken is ook voor deze al snel een probleem.
@tenaci: Valt nog best mee hoor. Probleem zit ‘m eerder in de bandjes. Meestal liggen er straatbanden op en daarmee stellen de terreincapaciteiten meestal niet zoveel voor. Syncro maakt dat de boel eigenlijk eerst even mis moet gaan alvorens de visco’s inschakelen. Maar dan werkt het vervolgens ook gewoon als 4×4. Steile hellingen zijn mede door het lage gewicht, het lage zwaartepunt (motor ligt gewoon laag) en het aardige motortje ( 1.8: geen strepentrekker, maar wel redelijk wat koppel ) best een aardig auto’tje.

@steelfighter Geen G60. Wel een syncro, en die was er ook als G60. (G60 = riem-aangedreven-‘turbo’ ( compressor ) )
@postzegel: Maar lage gearing heeft hij niet. Dan moet hij (net als een T3) wel zo’n hele korte 1 hebben om nog een beetje te compenseren.

Banden zijn doorgaans alleen echt een manko als je ook echt de modder in gaat. In droge omstandigheden (in bergen of in het zand) maakt het allemaal weinig uit.
Dit soort uiterlijk in deze kleuren is nog te kort geleden. We hebben de pijn van de lelijkheid nog niet kunnen verwerken, het is nog niet oud genoeg om mooi gevonden te worden.
@fanboy: bijzonder inderdaad maar niet bijzonder genoeg.
@fanboy: wel mooi verwoord :)
Geen airco, elektrische raambediening en een hoop loze schakelaars op het dashboard. Tel daarbij op dat de extra bodemvrijheid een wegligging oplevert van een schommelstoel in een rollercoaster en je moet wel héél erg liefhebber zijn om dit als een daily driver te willen gaan inzetten.
@rrrobert:
Ergo: een èchte Volkswagen, kaal als de neten, hoog op de poten!
@rrrobert:
Want airco en elektrische ramen zijn natuurlijk een must voor een autoliefhebber. Heb om die reden ooit eens een Duesenberg laten staan.
G60 toch?
Dus je vraagt ruim 18k voor deze auto, maar €75 voor een stoel reparatie kan er niet af? Erg jammer, doet afbreuk aan zowel bedrijf, auto en vraagprijs.
In Zwitserland zie je ze nog steeds regelmatig rijden, leuke auto’s. En heeft niks te maken met die voorwielaangedreven crossovers!
Als dealer fronsten we al onze wenkbrauwen toen bij de voorstelling en begeleidende proefritten er een reeks geplooide schokdempers te betreuren vielen.
Of road was blijkbaar niet de doelgroep.
We hebben er allen één aangekocht, ze noemde Desi, van designatie.
Ik ken zelfs dealers die de wagen na een ronde showroom, een rondje proefritwagen, een rondje wagen voor mevrouw hem zelfs aan de verzekering verkocht hebben.
Altijd een stoer apparaat gevonden, maar voor dit geld? laat maar waaien….
Ligt hier een 1.8 8v in of de 1.8 16v?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).