• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze versnellingsbak voor 500.000 Euro

Auteur: jaapiyo, gepost 27 augustus 2017 om 18:04 – 28 Reacties

Afbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 EuroAfbeelding Koop deze versnellingsbak voor 500.000 Euro

599-GTB
Geen slechte deal toch?

Velen zien de Ferrari 550/575 als de laatste traditionele V12-Ferrari die je kon kopen met een handbak, maar ook bij opvolger 599 GTB behoorde de handbak nog tot de mogelijkheden. Vrijwel niemand koos er echter voor, want van alle 599 GTB’s hebben er naar verluidt slechts 29 een derde pedaal. Het precieze aantal kennen we niet, maar de nolifers van het forum Ferrari Chat hebben er in ieder geval 21 geïdentificeerd.

Klanten die destijds de geïnspireerde beslissing namen zelf te willen schakelen zijn nu spekkoper: hun auto’s zijn inmiddels zo’n vier à vijf keer zoveel waard als exemplaren met de ‘F1-bak’. Eerder al bespraken we bijvoorbeeld een zwarte 599 GTB met handbak die geveild werd voor 650.000 Euro.

Nu heb je de volgende kans om V12-power via je pols door de ‘gated shifter’ te manoeuvreren. Op Ebay staat namelijk deze rode 599 GTB te koop, voor een koop-‘m-nu-prijs van 659.500 Dollar. Dat is zo’n half miljoen meer dan een gewone 599 GTB momenteel doet. Kopen, of vind je dat een te hoge prijs om te betalen voor misschien wel het mooiste klik-klak geluid ter wereld?

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Dit is de duurste neppert van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

599, 599-gtb, ebay, Ferrari, occasion, rood

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van België 2017
Volgend bericht: Renault wil om de tafel met McLaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. marvin1608 zegt

    27 augustus 2017 om 17:14

    Echt ongelofelijk dat zo weinig mensen voor de handbak kozen.
    Van zon f1 bak weet je dat die vrij snel gedateerd voelt terwijl een handbak eigenlijk tijdloos blijft kwa rijden.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      27 augustus 2017 om 18:32

      @marvin1608: als ik mij niet vergis stond de handbak ook helemaal niet op het gewone optielijstje.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 augustus 2017 om 18:56

        @jorden: Op autow**k kan je zien van wel ( in hoeverre dat een goede bron is ). Ook op Wikipedia staat dat je deze kon kiezen.

        Login om te reageren
      • poes zegt

        27 augustus 2017 om 23:18

        @jorden: de 599 was gewoon met handbak te krijgen. Alleen bijna niemand deed dat. Hetzelfde bij de 575 en de 430 (maar dan iets minder schaars). Zelfs de California was met handbak te krijgen, als (voorlopig) laatste Ferrari. Maar dat heeft echt maar een handje vol klanten gedaan.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 augustus 2017 om 07:14

      @marvin1608: mensen die zo rijk zijn dat ze dit soort auto’s kopen vegen niet eens zelf hun kont af. Dus zelf schakelen doe je dus ook niet. Ook ben je met een handbak eigenlijk altijd langzamer, vindt men best belangrijk bij een sportwagen.

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      28 augustus 2017 om 07:51

      @marvin1608: ik vind het raar dat je die nu niet meer kan omvormen naar manual bij Ferrari.
      Ze hebben die bak geleverd dus hebben zeker nog wisselstukken toch?

      Dan zou ik toch liever een manuele lp640 hebben of zelfs 1 van de in totaal 5 (!!) manuele lp 670 SV

      Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    27 augustus 2017 om 17:42

    Ben ik nu de enige die een prijsverschil van een half miljoen compleet debiel vind ?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      27 augustus 2017 om 17:50

      @desjonnies: het is een bak geld.

      Login om te reageren
    • amphiby zegt

      27 augustus 2017 om 17:50

      @desjonnies: Nee, maar wel de eerste die het meldt ;)

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 augustus 2017 om 17:50

      @desjonnies: nee. Maar het maakt wél duidelijk hoe compleet gestoord de markt voor supercars geworden is.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        27 augustus 2017 om 18:02

        @RRRobert: ho ho, niet alleen supercars. Wel opletten!???

        Login om te reageren
      • kraai zegt

        27 augustus 2017 om 19:41

        @RRRobert: De markt is niet gestoord, maar de ECB en de FED. Geld wordt steeds minder waard.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 augustus 2017 om 07:15

          @kraai: inflatie (geldontwaarding) zit onder het streef niveau.

          Login om te reageren
  3. bmwfreak038 zegt

    27 augustus 2017 om 18:03

    Als je nu een keer verkeerd schakelt en de tanden poetst denk je, ach. Maar met deze is dat wat pijnlijker?

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    27 augustus 2017 om 18:04

    Ik ben toch meer van de automaten…. dus ik sla over. Ik sla wel een ton of 1.5 of 2 op een gewone 599

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    27 augustus 2017 om 18:20

    Gekkenwerk, absoluut gekkenwerk. Wel een fraai ding en ben eigenlijk benieuwd hoe het rijdt. Maar bijna 7 ton… Kom op zeg!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 augustus 2017 om 23:01

      @viezefreddyw: We kunnen het ook andersom stellen. Is die F1 nu echt zo slecht? Ik weet dat bij de 355 de bak nogal schokkerig en langzaam was. In de 360 was het al een stuk beter. Opschakelen was redelijk, maar terugschakelen ging uitstekend. De laatste serie F1 bakken (voordat de DCT bakken kwamen) waren volgens mij behoorlijk goed. Niet perfect als automaat, maar ze functioneren prima. Zeker als je er vol voor gaat dan delen ze flinke klappen uit. Best sensationeel. Hoe ervaar jij dat eigenlijk in jouw Ferrari? Want de F1 bak in de F430 was dermate snel dat er niet tegenop te schakelen was, meende ik.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        27 augustus 2017 om 23:11

        @willeme: Er valt wel tegenop te schakelen opzich, maar in mijn beleving hoeft dat niet zo. Het gaat natuurlijk wel echt heel erg snel maar het is allemaal niet te vergelijken met het spul van tegenwoordig. De transmissies met dubbele koppeling zijn zo onwijs snel. Om het maar niet te hebben over de PDK’s van Porsche. Die zijn al helemaal snel.

        Maar ik verbaas mij eigenlijk over de verhalen van de F1 transmissie van Ferrari. Journalisten vinden het niet bijzonder goed en anderen zeggen ook al gauw dat het traag is en te bonkerig. Ikzelf vind het inderdaad erg sensationeel, ik kan prima met deze bak leven. De klappen vind ik juist mooi. Ergens voelt het zelfs mechanisch aan terwijl dat natuurlijk helemaal niet het geval is. Maar zoals je weet kom ik dit graag een keer demonstreren voor de rubriek Mijn auto.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          28 augustus 2017 om 03:42

          @viezefreddyw: Kan niet wachten man!

          Login om te reageren
  6. ukbob zegt

    27 augustus 2017 om 18:30

    Tsja, kwestie van vraag en aanbod..

    Wat ik bijna maffer vind:
    Carbon details op een loeizware elektrisch verstelbare bestuurdersstoel..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 augustus 2017 om 19:00

      @ukbob: Ah, moest de auto een lichtgewicht zijn, gaf ik je gelijk, maar dit is een 1700 kg zware GT.

      Login om te reageren
  7. scubakabouter zegt

    27 augustus 2017 om 18:33

    Kan je bij Ferrari achteraf geen handbak laten inbouwen?

    Login om te reageren
    • poes zegt

      27 augustus 2017 om 23:22

      @scubakabouter: zover ik weet doet Ferrari dat (nog?) niet. Aston Martin doet dat bij de Vanquish bijvoorbeeld wel. En die was oorspronkelijk niet eens met handbak te krijgen. Maar goed, die oorspronkelijke ‘flipper-bak’ schijnt ook zo ongeveer de ergste ooit te zijn, dus zo gezien is het een verstandige keuze om die conversie naar handbak aan te gaan bieden…

      Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    27 augustus 2017 om 18:34

    Als ik er nu een met een F1-bak koop en ik wip ff langs in Maranello dan willen ze toch vast voor minder dan een tonnetje er wel een handbakkie in hangen voor me? Dan ben ik een stuk goedkoper uit!

    Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    27 augustus 2017 om 22:28

    500.000 euro decadentie, bovenop 150000 euro decadentie… Meh, whatever! Ik ben te plebs om me daarmee bezig te houden.

    Login om te reageren
  10. tge1 zegt

    27 augustus 2017 om 22:42

    Er gaat niks boven een handbak.

    Login om te reageren
  11. E550 zegt

    28 augustus 2017 om 03:35

    Van de 21 die er zijn geïdentificeerd zijn er dus minimaal 20 US-spec. Stond de schakel überhaupt op de prijslijsten buiten de VS? Kan toch niet zo zijn dat alleen Amerikanen ervoor hebben gekozen. Ik weet dat ze dol zijn op schakelen bij duurdere auto’s, maar ik neem aan dat er ook vast een paar Europeanen een schakel zouden willen hebben…

    Login om te reageren
  12. wolly zegt

    28 augustus 2017 om 13:10

    De handbak hype … Vraag en aanbod. Niet meer of niet minder. Heeft niks met rijplezier te maken.

    Heb trouwens nooit geweten wat er sportief zou moeten zijn aan een handbak ten opzichte van een moderne automaat of gerobotiseerde manuele bak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North