• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze Volkswagen Golf I met VR6 op Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 28 september 2024 om 18:02 – 17 Reacties

Dikke oude Golfjes zijn natuurlijk extreem dik. Koop nu deze Volkswagen Golf I met VR6, op Marktplaats!

Nu Volkswagen door een lastige fase gaat, is het aan ons om ze een hart onder de riem te steken. Bijvoorbeeld door de epische Golf I te bespreken. De door Giugiaro getekende opvolger van de Kever was natuurlijk een belachelijk succes voor Volkswagen. Ondanks dat de auto geen premium RWD meer had. Om eerlijk te zijn; voor de packaging was dat natuurlijk een voordeel. Een Golf I is net zo groot als een nieuwe Polo. Doch zonder al te veel veiligheidsmaatregelen had je gezin zeeën van ruimte.

Daarbij was het een strak vormgegeven wagentje, met die eenvoudige doch doelmatige ronde pitten voor, iconische C-stijl en rechthoekige achterzijde. De GTI werd een object van lust voor zowel jonge 18-jarige boy racers als gedestingeerde rijke families van middelbare leeftijd. Het was een klasseloze auto in de goede zin van het woord. Iedereen kon er zich overal in vertonen en het aura van de rode bies op zich af laten stralen.

Later werd de Golf steeds groter en zwaarder, waardoor om dezelfde magie te creëren steeds meer motor nodig was. Zo kwam er de VR6, met een compacte zescilinder dwars ingebouwd onder de kap. Die was er pas bij de Golf III. Maar een handige Harry, heeft zo’n blok genomen en ‘m in een Golf I gehangen. De creatie staat nu te koop op Marktplaats.

Het is overduidelijk een serieus project, met wielkasten die zo breed zijn uitgeklopt dat de wielen praktische buiten de normale carrosserie staan. De VR6 motor is geregistreerd op kenteken aldus de verkoper, hoewel de gegevens boven de advertentie nog duiden op de vermoedelijk originele 1.8 liter grote motor met 112 pk. Er zijn echter ook wat issues. Zo werkt de versnellingsbak niet (meer goed). En het interieur is nogal rudimentair. Geen probleem als je er alleen af en toe het circuit mee opgaat. Maar voor toerritjes is het wel prettig om wat meer dashboard te hebben, dunkt ons.

De vraagprijs van dit niet helemaal tot volle wasdom gebrachte project is 7.500 Euro. Koop dan?

Ook interessant!

  • Koop deze Golf 7 R voor puristen!
  • Koop de blauwste Volkswagen Golf V GTI van Nederland
  • Koop deze echte Fugazi Golf R32 op Marktplaats
  • Dit is de duurste Golf 7 van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-1, marktplaats, Volkswagen

Vorig bericht: « Gespot – De Maybach SL is ook in het echt heel erg fout
Volgend bericht: Bij deze modellen was een stationwagon je enige optie »

Lees Interacties

Reacties

  1. rfocus zegt

    28 september 2024 om 18:12

    Staat bij de RDW als V6 Geregistreerd !!

    Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      28 september 2024 om 23:23

      Ja, precies! Zelfs het vermogen van 128kw klopt met dat van een standaard VR6.
      Ik snap niet zo goed waarom hij zijn eigen advertentie niet kloppende gemaakt heeft.

      Login om te reageren
  2. Otua zegt

    28 september 2024 om 18:44

    Ziet er totaal niet uit maar dat is misschien ook wel juist z’n charme

    Login om te reageren
  3. golf1985 zegt

    28 september 2024 om 18:55

    Niet mijn smaak kwa uiterlijk. Maar een vr6 is altijd goed!

    Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      28 september 2024 om 22:12

      Qua, niet kwa.

      Login om te reageren
      • golf1985 zegt

        29 september 2024 om 10:18

        Brabants he🤷‍♂️

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          29 september 2024 om 12:24

          Ofnie!

          Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    28 september 2024 om 19:16

    Een zware motor ver voorin de neus doet niet veel goeds voor het betere bochtenwerk. Dus w.m.b. geen koop dan. M’n vroegere buurman heeft een Golf I GTI met een licht gekieteld G60 blok. Dat is een stuk betere combinatie. En dat ding loopt ook fluitend 220+ km/u. Zo’n VR6 klinkt overigens lekker(der). Maar dat alleen is niet genoeg.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 september 2024 om 19:23

      “Een zware motor ver voorin de neus doet niet veel goeds voor het betere bochtenwerk.”

      Klopt, maar het schijnt wel premium te zijn (zie Audi) ;-)

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        28 september 2024 om 19:53

        Audi heeft zichzelf premium benoemd, de echte kenner weet wel beter…

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          29 september 2024 om 17:15

          Dat geldt wel voor meer merken zonder ster of propeller op de neus…

          Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      29 september 2024 om 10:20

      Een g60 is een 8 klepper waardoor de kop schuin naar achter gekanteld staat richting het schutbord. Beter voor de gewichtsverdeling. Vr6 wilde ik eigenlijk ook in mijn mk2 vanwege het geluid maar blij dat ik toch voor een 2 liter ben gegaan

      Login om te reageren
  5. Oopelkadet zegt

    28 september 2024 om 20:28

    ik zou eerder voor een mx5 gaan.

    Login om te reageren
  6. papa zegt

    28 september 2024 om 21:29

    Een golf 1 is beduidend kleiner als een nieuwe polo

    Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      28 september 2024 om 22:12

      Dan, niet als.

      Login om te reageren
  7. dracae zegt

    28 september 2024 om 21:57

    In tegenstelling tot de op een andere site besproken golf met 928 techniek vind ik dit dus helemaal niks.. ik kan me zeker voorstellen dat het heel leuk rijd, maar qua uiterlijk… nee..

    Login om te reageren
  8. Freewarefreak zegt

    30 september 2024 om 11:21

    Toch zit er wel een hele hoop custom werk in zeg. Dat is toch wel technisch erg goed gedaan. Kijk naar de custom ophanging onder de motorkap, het custom spaghetti buizenwerk, een hoop CNC gesneden brackets, zie spatborden, dashboard, etc. Maar ook de brakebooster onder de middenconsole. Ik vind het knap gemaakt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North