![Volvo S80](https://static.autoblog.nl/images/wp2015/Volvo-S80-occasion-001.jpg)
Op zoek naar een degelijke Volvo S80 voor minder dan een kop? Dan is deze LPG-ridder misschien iets voor jou. We adviseren je wel er geen brokken mee te maken.
Deze blauwe gasstoker uit 2000 heeft al een respectabele 374.000 km op de klok staan, maar bij dergelijke standen draait een Volvo pas net warm, nietwaar?
Helemaal ongeschonden heeft hij zijn 15-jarige carrière niet doorstaan, getuige de geplofte airbag aan de passagierszijde. Als we de voorkant bekijken dan zou het wel eens een gevalletje brandschade kunnen zijn.
Wil je de gok toch wagen voor 950 euro, hol dan snel naar Autohandel en autopoetsbedrijf Hamit VOF in Heneglo-o-o-o-o-o-oh, of doe even reageren op de advertentie, dat kan ook.
Nu te koop bij JetCars!
@purepet9000: APK tot 2021!
@purepet9000: Kan iemand mij even inlichten wat het probleem met JetCars is? Ben niet echt op de hoogte van die tent.
@Edge: jaaa een of andere oplichterstoko, thomcarpspotter spot daar af en toe, vraag het hem
@purepet9000: geen idee waar je het over hebt. Die zitten in Rotterdam en daar kom ik echt nooit.
@thomcarspotter: hee thom, wanneer gaan we samen spotten?
@thomcarspotter: Thommert, zijn al die dikke Ferraro’s die daar staan van jou? Ik hou van dat soort dikke Jappen.
@Edge:
mensen die totaal geen verstand van auto,s hebben kunnen daar beter geen voertuig aanschaffen ..
dus de angst van de meeste autoblogger is best wel gegrond ..
@lincoln: laten we wel wezen, genoeg toko’s waar je je kunt laten beetnemen en toch met een betere wagen blijft zitten dan dat je daar iets koopt….
@w0o0dy:
nope .. het is daar een soort van voorportaal van de schroothoop ..
elke auto heeft daar werk ..
1500 stuks ofzo ..
je kan ze uitzoeken en meenemen voor een schijtprijs ..
je moet alleen wel weten dat je werk heb gekocht ..
als je daar ooit eens in de buurt ben is het echt een aanrader om eens rond te banjeren ..
@lincoln: valt wel mee, tweemaal auto vandaan gehaald, een VW lupo en een BMW 318 e36. Nooit problemen.
@Edge: JetCars is een bedrijf die een hele slechte reputatie heeft opgebouwd die op waarheid berust is. Auto’s met garantie tot de deur en daarna valt hij (bij wijze van spreke) uit elkaar
@Edge: kort gezegd: de enige auto waar weinig mis mee is en die een kloppende kilometerstand heeft is die van de politie die langs moest komen om de klant die kwam klagen bij te staan bij bedreiging of fysiek geweld.
@purepet9000: er staat nu een bentley Continental voor 40k :D best verleidelijj. Even de superstufi aanzetten
yeah right .. voor 450 mag je em zo meenemen ..
Morgen te koop bij jetcars met maar 50000 km en zonder schade
@ko3n: En 50 Euro meerprijs voor de velgen!
Begint autoscout te worden hier lijkt het wel!
Voor een bedrijf dat zichzelf positioneert als een autopoetsbedrijf staat ‘ie er maar smoezelig bij ;)
Ik word al moe als ik door die lijst van ‘opties’ heen moet gaan. Ik bedoel, serieus, zijn er Volvo’s S80 geleverd zonder stuurbekrachtiging? Of zonder getint glas? Of zonder centrale deurvergrendeling? En waarom staat er lichtmetalem velgen met brede band??? Het zijn gewoon oude 850 velgen die onder deze auto nooit leverbaar zijn geweest…
(Bijna weekend…)
@gtwillem: je hebt helemaal gelijk staat echt onnodige dingen bij bij opties.
Hij is iig wel eerlijk…
Airbag passagier staat er niet tussen in het lijstje :)
Hoewel 374.000 km niet heel veel is, zou ik toch weg lopen. De velgen komen van een 850 af, dat zijn 6-spaaks Cetus velgen. Die zitten er bij mij ook onder. Voor deze S80 hebben ze compleet de verkeerde ET-waarde, vandaar dat ze zo diep naar binnen staan. Het gebruik van de Cetus velgen geeft in mijn ogen aan dat de auto boven alles goedkoop moet zijn. Deze zou ik aan mij voorbij laten gaan.
@ej20g: dat dacht ik ook al. Mijn vader had ze destijds onder zijn 850 GLE Estate zitten… Als accessoire een optie van 950 guldens ;-)
@gtwillem: GLE, dat was dus een Alter 1 of Alter 1,5? Voor de Alter 1 heb ik altijd een zwak gehad. Ik vind de Cetussen overigens best mooi staan onder gewone 850’s, niet eens te klein. Maar onder een S80 staat het gewoon vreemd.
@ej20g: een Alter 1 uit oktober ’93, met een 2.0 10v motor, handbak, bordeaux metallic, en op de airco na geen enkele optie. Als accessoire dus die velgen, alarm en een LPG tank. In 3 jaar tijd 2,5 ton mee gereden, daarna ingeruild voor iets met vier ringen. Auto is daarna prive gekocht door de Audi verkoper, voor zijn vrouw. Die heeft 10 jaar mee gereden. Daarna een tijd doe Volvo niet meer gezien.
Tot twee jaar geleden kwam ik erachter dat hun zoon er in reed, met 640.000km op de klok. (En er dikke uitlaat plus V70R velgen onder had gelegd…). En zijn pa is nu verkoopleider bij een Volvo dealer. Hoe mooi kan het zijn ;-)
@gtwillem: prachtig verhaal voor een erg fraaie auto. Wel een gewaagde keuze, zo’n 2.0 10V op LPG. Onverwoestbaar, maar mij persoonlijk veel te traag. Wel fantastische om te horen dat hij nog steeds rondrijdt met ruim 640.000 km! De V70R velgen zijn een beetje misplaatst, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
@ej20g: begin jaren 90 had je als kilometervreter niet zo veel opties. Of een W124 200D met 65pk, een 524td met iets meer dan 100, een A6 TDI met maar lieft 115pk. Dus die 2.0 was destijds behoorlijk rap met 122pk! Desondanks denk ik dat de fijnste motor een atmosferische 2.5 20v is in GLT uitvoering. Wel de Alter 1, ik vind de grote koplampen mooier dan die platte lampjes van de Alter 1.5.
@gtwillem: in dat licht is de 2.0 10V inderdaad best rap. Ik heb overigens die fijne 2.5 20V met 170, met handgeschakelde versnellingsbak erachter.
Ik vind de Alter 2 die ik heb trouwens mooier, maar daar staat tegenover dat de Alter 1 specialer is en ik heb iets met die harmonicabumpers, vierkante achterlichten en hoge koplampen. Ik ben uiteindelijk voor de Alter 2 gegaan vanwege de iets luxere uitvoering en steekcirkel met vijf bouten (in verband met eventuele R-velgen in de toekomst).
@gtwillem: de e34 524/525td had 115pk, is verrassend vlot en ouderwets onverwoestbaar. De w124 diesels waren er van 72pk (geen 65 dus) tot bijna 150pk. Vooral die laatste is een heerlijk en super sterk blok. De m102 blokken van Mercedes waren ook onverwoestbaar maar begin jaren ’90 vervangen door een iets mindere motorserie. De Audi mag wat onverwoestbaarheid niet in de schaduw staan van bovengenoemde.
@lekbak: de 524td was niet veel soeps, als ik mij het goed herinner. De 525td en 525tds (143 pk!!!) waren een stuk beter. De 200D waar ik aan refereer met 65pk was er wel degelijk: de Taxi uitvoering. Mijn pa had er zo een. Donkerblauw niet metallic, grijs stof in plaats van vinyl en maar liefst vier hele versnellingen!
@ej20g: Dat Volvo’s sterke auto’s (kunnen) zijn, daar wil ik wel in mee gaan.Maar om 374.000 km nou meteen ‘niet heel veel’ te noemen is wel een ietsiepietsie overdreven nietwaar ?
@sydney: valt best mee hoor. Vooral de atmosferische motoren draaien makkelijk 500.000 . Die van mij staat momenteel op 358.000 zonder olieverbruik en loopt als een zonnetje. De verre van standaard 850R van de buurman achter mij staat momenteel op 500.000 km, het onderblok is origineel net als de automaatbak erachter. Hoewel 374.000 km ook voor een Volvo niet weinig is, wil ik het ook zeker niet veel noemen nee. Onder de 4 ton doe je op het forum zelfs “niet echt mee”.
@ej20g: heb mijn S80 2.5tdi verkocht met 720000 op de teller, rijd nu rond in oostblokistan
950 euro!
Al kreeg ik geld toe. Vies oud stinkhok, het lijkt wel of dat ding de laatste tien jaar als varkensstal dienst heeft gedaan.
@moveyourmind: Dik toch?
Normaal gesproken zou bij die km-stand een Volvo net warm zijn inderdaad, op gas daar in tegen is het toch een risico aangezien geen hydraulische klepstoters(zit alleen in een 850).
Niet dat dat een probleem hoeft te zijn maar gezien de staat van de auto lijkt onderhoud niet op de eerste plaatst te staan.
Krijg je er voor dat geld wel een nieuwe airbag bij?
@zakar36: eerste bouwjaren (precies overgang is onbekend) van de V70 Classic en de S70 hebben ook nog hydraulische klepstoters. Wel hebben alle versies van 1999 sowieso vaste klepstoters (toen kwam de elektronische gasklep). Maar het is niet echt een probleem, je moet er echter wel rekening mee houden dat ze eventue gesteld zullen moeten worden. En kan best prijzig zijn.
@ej20g:
en is incl. de betere 4 traps ..
@lincoln: mwah, verbeterde 4-traps. De afstelling is volgens mij iets anders maar het is gewoon nog de Aisin Warner AW50-42 die ook in de 850 en ook deze S80 ligt. Een redelijk robuuste bak met weinig problemen zolang je weet hoe je een automaat moet behandelen.
@ej20g:
Klopt, ik weet dat ze ook nog in de eerste V70,S70 zaten vergeten erbij te typen. Natuurlijk hoeven vaste klepstoters geen probleem te zijn maar ja kleppen stellen kost wel wat en aangezien deze auto verre van netjes is lijkt me dat niet verstandig.
klinkt misschien beetje gek maar volgens mij kan je meer dan dubbel het geld krijgen als je de auto in onderdelen verkoopt, of ben ik nou gek?
@janmetdelangeachternaam: mwah. Motor: €300. Versnellingsbak: €200-€300. Cetus velgen: €100. De overige delen leveren niet zo gek veel op aangezien deze een stoffen interieur heeft, niet één van de geliefde lederen versies. Ik denk dat je blij mag zijn als je je geld eruit haalt.
Volvo s80…pfff…komkommertijd artikel?
Mooie deuk ook, LV in het scherm!
Kom je hiermee door de APK?
@bilscobar: nee. De airbags dienen intact te zijn.
@bilscobar: weet ik veel, ik heb hem niet nagelopen. Wat ik kan zien is goedkeur
950 euro, ha, die is gek.
Voor max. 300 piek neem ik hem over. Prima sloep om eens een autorodeo mee te rijden ;-)
€950,- …Een roze koek en een vrijwaring.Dat kan deze grapjurk krijgen.En dan ben ik in een gulle bui.Een roze koek doet immers tegenwoordig al zo’n € 0,80
T5 er in en gaan met deze sleeper
Nou, nou! € 950,- voor zo’n barrel? Nu niet en nooit niet! Dan die van mij! Een S80 2.9ltr in Executive uitvoering met nog geen 250.000 km. In de combinatie donkergroen metallic met beige lederen bekleding. Een werkelijk heerlijke limousine met alle toeters en bellen behalve lederen stuurwiel, mistlampen en telefoon. Wel enkele gebruikssporen.
Puik onderhouden (met net 1 grote onderhoudsbeurt) zonder technische gebreken en op prima banden.
Ik wil hem kwijt, omdat ik een diesel wil, aangezien ik meer privekilometers wil rijden. Daarom mag hij weg voor € 2.000,-. (= onderhandelingsprijs)
Ben benieuwd naar reacties!
@9000cse: heb jij een donkergroene S80 T6 met beige lederen interieur?? Nice!!
@gtwillem: volgens mij heeft hij een 2.9, dat is geen T6 ondanks dat de T6 ook een 2.9 is geweest. Niet dat je wat tekort komt met een 2.9.
@ej20g: hahaha, dankjewel voor de correctie. Sterker nog, de T6 had een slagvolume van 2.8 liter. De 2.9 is voor de S80 de beste keuze. Zijdezacht en minder nerveus dan de T6, die de aandrijfkrachten niet altijd even goed kwijt kon.
@ej20g:
Zoals Willem al aangaf heeft de T6,motorcode B6284T, een 2.8 liter inhoud. Heb zelf vaak met beide gereden, de 2.9 en de T6,en inderdaad de 2.9 vind ik toch smoother rijden. Klinkt ook heerlijk die 6 in lijn.
@9000cse: niet dat ik interesse heb, maar als de auto echt zo netjes is als jij zegt dan is €2000 geen geld voor een donkergroene S80 2.9 met licht interieur en nog geen 2,5 ton op de teller. Ik hoop dat je een koper weet te vinden die er netjes mee om springt!
@9000cse:
Het is een S80 2.9 en geen T6. Loopt inderdaad zijdezacht! Als ik wist, hoe je hier een foto kunt oploaden, dan zou ik dat best willen doen.
Leuk voor onderdelen
Auto is van Hamit zelf geweest. Heeft 3mnd vastgezeten. Auto heeft iemand van de sokken gereden waarna ie er vandoor is gegaan. Schade is netjes opgelost.